Viruswaanzin

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-21 20:16

Wat grappig, hier in het noorden ken ik helemaal geen ernstig zieke kinderen... Zijn er dan 2 noordens? :+

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-21 20:21

Relaxed schreef:
Wat grappig, hier in het noorden ken ik helemaal geen ernstig zieke kinderen... Zijn er dan 2 noordens? :+

Friesland en Groningen toch?
Drenthe kan ook nog wel door als noorden. Dus eigenlijk wel 3 noordens :j

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-21 20:22

Relaxed schreef:

:') to be fair: Noorden is een plek in Zuid Holland :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-21 20:36

ruitje schreef:
Relaxed schreef:

:') to be fair: Noorden is een plek in Zuid Holland :')

Haha! Maar aan de schrijfstijl van loriene te zien denk ik toch dat ze uit Friesland, Groningen of Drenthe komt :+

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-21 02:33

:') :+

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-21 07:54

Ik kom uit NH regio opmeer spanbroek maar ook hier hoor je zeer weinig.

Ken alleen 4 volwassenen die het hebben gehad en weekje ziek waren.

Gelukkig ook in nieuwe schooljaar nog geen gekkigheid op school zodat ze bijv weer klassen naar huis zouden moeten sturen. Jongste zit in bus met kinderen van 3 scholen en dan informeren ze je ook als er wat op die andere scholen is.

Oudste zit op voortgezet en in klas met meerdere ongevaccineerde. 1 jongen vorig jaar corona en voor de rest nog niemand.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-21 08:47

simongek schreef:
Ik kom uit NH regio opmeer spanbroek maar ook hier hoor je zeer weinig.

Ken alleen 4 volwassenen die het hebben gehad en weekje ziek waren.

.

Ik denk dat Polly een heel ander verhaal heeft, werkzaam bij een huisartsenpraktijk in NHN. :o

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-21 08:55

Klopt en niet alleen bij een huisarts maar ook in de eerstelijns spoedzorg met zo'n geel autootje met blauwe lampjes.
Je mag van mij aannemen (of niet, dat moet je zelf weten) dat het in deze regio horror is geweest (ja, ook in Opmeer) en er nog steeds wekelijks mensen worden uitgeplaatst omdat de ic vol is.
En niet alleen covid, vorige week is een bekende van ons gereanimeerd (geen covid) en die is naar Zaandam gebracht omdat het in Hoorn vol is op de ic met o.a. covid.

BigOne

Re: Viruswaanzin

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-21 08:59

Heftig Polly, bewondering voor jou en je collega’s dat jullie het nog redelijk vol kunnen houden, wat zou het mooi zijn wanneer mensen allemaal het belang van vaccineren inzien.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-21 09:06

Ik weet niet hoe erg het op termijn is dat zo'n 15% zich niet laat vaccineren in Nederland. Ik vermoed dat die groep te klein is om een pandemie in stand te houden. Het baart me meer zorgen dat in andere delen van de wereld het merendeel niet gevaccineerd is. Denk aan landen in Afrika en aan sommige voormalige Oostblok-landen.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-21 09:23

Ach, mijn vader woont in noord Drenthe, die heeft ook maandenlang beweerd dat er 'in t noord'n geen corona is. Tot in zijn durpie de mensen in een verzorgingstehuis en masse erbij neer vielen.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-21 09:26

Wij hebben er een gehad, positief getest, ik het ziekenhuis in Brabant gelegen omdat het vol was in onze regio, vervolgens longontsteking, embolieen. Maar corona gevaarlijk? Welnee, opgeblazen gedoe |o

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-21 09:28

mysa schreef:
Ik weet niet hoe erg het op termijn is dat zo'n 15% zich niet laat vaccineren in Nederland. Ik vermoed dat die groep te klein is om een pandemie in stand te houden. Het baart me meer zorgen dat in andere delen van de wereld het merendeel niet gevaccineerd is. Denk aan landen in Afrika en aan sommige voormalige Oostblok-landen.

Bulgarije en Roemenië kan inderdaad een probleem worden. Veel mensen gaan met de auto naar andere landen om te werken en vaccineren wil een zeer groot deel van de bevolking niet door wantrouwen jegens de overheid. Wanneer blijkt dat er bij seizoenwerkers toch weer clusters ontstaan kan ik me voorstellen dat sommige landen een vaccinatieplicht invoeren voor werkers uit die landen.

Zal me trouwens benieuwen hoeveel demonstranten er om 12 uur beginnen in Amsterdam. Of denken, bah slecht weer , nu even niet.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-21 09:51

Goed om het woord 'demonstranten' weer eens te zien, in plaats van het hier veelvuldig gebruikte 'protestanten', hetgeen toch echt iets anders is. ;)
(geldt ook voor 'misinformatie' wat in het Nederlands 'desinformatie' is.

Inhoudelijk: schijnt vanmiddag van het westen uit droger te worden dus weet niet of het weer invloed gaat hebben.

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-21 11:33

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-21 16:52

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-21 17:33

Relaxed schreef:
https://www.ad.nl/binnenland/live-galg- ... ~ac0e23c7/

Een galg meenemen.. En dan het kabinet beschuldigen van verdeeldheid creëeren? Wat een bezopen randdebielen :n

O.a. door dit soort acties, net als het dragen van Davidsterren en vergelijkingen met de Tweede Wereldoorlog en vooral het verspreiden van nepnieuws, heb ik steeds minder begrip voor anti-vaccers.
Het gros zijn wappies (als je de straatinterviews ziet en meeleest op SM).
De influencers en organisatoren zijn geen van allen experts of weldenkende mensen in mijn ogen, maar willen vooral geld verdienen.
Dat mensen zich laten leiden of beïnvloeden door Willem Engel, Karin-Maria Keser, Jorn Luka, Eldor vann Feggelen enz. ? En in minder mate Lange Frans, Jandino, Douwe Bob enz. ?
Dan zijn er ook nog eens rechts-extreme groepen aanwezig als Voorpost.
Ik wil daar niet mee geassocieerd worden, maar Haga en FvD hebben daar geen moeite mee, als leden van de TK.
Ik heb nog niet gehoord of gelezen dat ze afstand nemen van de Davidsterren en zeker van de galg voor De Jonge.

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-21 17:49

Electra63 schreef:

Dat lijkt maar zo. Die groep is het meest uitgesproken en heeft de meeste nieuwswaarde. Zelfde dat het bij voetbal altijd gaat over hooligans

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-21 18:00

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-21 18:05

Ik snap vooral niet waarom mensen met Jodensterren en prinsenvlaggen niet worden opgepakt of een fikse geldboete krijgen. Voor mijn weten mag je de Hitler groet ook niet uitvoeren ( zitten nog wel wat regeltjes aan). Ik ken in ieder geval een verhaal van een oud collega van mijn vader die in de Efteling tijdens een fotomoment in een attractie ook de Hitler groet deden met de gedachtegang dat het wel grappig was. Die hebben een levenslang verbod gekregen en komen de Efteling niet meer in. Waarom worden de mensen die nu Jodensterren dragen en prinsenvlaggen niet keihard aangepakt? Tevens vormen die ook een heel groot beeld van de andere demonstranten. Ik geloof echt wel dat er demonstranten zijn die tegen de corona maatregelen zijn , maar het dragen van Jodensterren echt wel zwaar afkeuren.

Maar goed er staan ook wel mensen tussen die het niet uitmaakt waar een demonstratie over gaat als er hopelijk maar een opstootje ontstaat zodat ze daar misbruik van kunnen maken en mee kunnen gaan rellen.

En dan nog de mensen die ook misbruik maken van het woord discriminatie en vinden dat ze niks meer mogen. Er is keuze genoeg , maar als je niks wil geen vaccinatie en geen test tja dat gejammer dan slaat nergens op. Er is keuze genoeg , maar afschuiven op discriminatie is dan onterecht.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-21 18:11

Exitium schreef:
Electra63 schreef:

Dat lijkt maar zo. Die groep is het meest uitgesproken en heeft de meeste nieuwswaarde. Zelfde dat het bij voetbal altijd gaat over hooligans

Natuurlijk zijn dit de extremen, maar ik zie nog niet dat bekende influencers of politici hierbij aanwezig, afstand nemen van dit extreme gedrag.
Deed Trump ook niet en ik zie overeenkomsten en je weet nooit waar dit naar toe leidt.

Een galg meedragen is ook niet verboden, maar ieder normaal mens wil daar toch niet mee geassocieerd worden.

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-21 18:15

Ik zie eigenlijk op de beelden vooral veel 'normale mensen' :o .

https://nos.nl/artikel/2400179-grote-pr ... -amsterdam

Je verwacht soort van veel extreem rechts/jodensterren/nare plaatjes met die galg. Maar als ik zo op de NOS kijk denk ik: zou mijn buurvrouw kunnen zijn :') .

Ik vind het mooi dat er gedemonstreerd mag worden in Nederland, hoort bij een democratie. Maar van mij mag het dragen van een Jodenster strafbaar gemaakt worden, je hebt echt geen enkel historisch besef als je daar een overeenkomst in ziet :o

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-21 18:19

Maar die buurvrouw maakt wel een keuze als ze zo'n galg of jodenster ziet, en dan toch blijft deelnemen. Radicalisatie stoppen betekent ook dat als je dat soort dingen ziet, dat je ook zelf afstand neemt, heel letterlijk. Niet dat de politie dat afdwingt met boetes... maar vooral ook dat al die mensen zelf de keuze maken om daar wel of niet bij te blijven lopen.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-21 18:47

Ah, dus omdat 1 iemand een galg knutselt is iedereen gestoord?

Als 1 iemand een ponypletter is, zijn dan ook alle ruiters ponypletters?

Bijzondere redenatie. Ik was erbij, en het gros zijn toch zeer rustige, vriendelijke en intelligente mensen.

En ja, iedere verzameling aan mensen trekt nu eenmaal ook bijzondere types aan.

Electra63 schreef:
Relaxed schreef:
https://www.ad.nl/binnenland/live-galg- ... ~ac0e23c7/

Een galg meenemen.. En dan het kabinet beschuldigen van verdeeldheid creëeren? Wat een bezopen randdebielen :n

O.a. door dit soort acties, net als het dragen van Davidsterren en vergelijkingen met de Tweede Wereldoorlog en vooral het verspreiden van nepnieuws, heb ik steeds minder begrip voor anti-vaccers.
De influencers en organisatoren zijn geen van allen experts of weldenkende mensen in mijn ogen, maar willen vooral geld verdienen.
Dat mensen zich laten leiden of beïnvloeden door Willem Engel, Karin-Maria Keser, Jorn Luka, Eldor vann Feggelen enz. ? En in minder mate Lange Frans, Jandino, Douwe Bob enz. ?
Dan zijn er ook nog eens rechts-extreme groepen aanwezig als Voorpost.
Ik wil daar niet mee geassocieerd worden, maar Haga en FvD hebben daar geen moeite mee, als leden van de TK.
Ik heb nog niet gehoord of gelezen dat ze afstand nemen van de Davidsterren en zeker van de galg voor De Jonge.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-21 18:48

Shadow0 schreef:
Maar die buurvrouw maakt wel een keuze als ze zo'n galg of jodenster ziet, en dan toch blijft deelnemen. Radicalisatie stoppen betekent ook dat als je dat soort dingen ziet, dat je ook zelf afstand neemt, heel letterlijk. Niet dat de politie dat afdwingt met boetes... maar vooral ook dat al die mensen zelf de keuze maken om daar wel of niet bij te blijven lopen.

“Hey, ik zie 1 galg! Kom op jongens, laten we allemaal maar naar huis gaan dan met z’n tienduizenden”