Veel moeten afvallen...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MuSLi

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-22 10:00

Oja, dat lijkt me dan ook redelijk frustrerend, die paar ons om een rond gewicht te halen.
Ik had dat tijdens de jaarwisseling 2 jaar terug. 19,9kg afgevallen. Wilde zo graag die -20kg halen.
Was me helaas niet meer gelukt in het oude jaar. Gelukkig daarna wel, maar toch :P

Denk dat ik wel 10x op de weegschaal heb gestaan die dag :')

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-22 10:09

Sportief MuSLi! Jij bent al een tijdje op gewicht toch? Heel knap dat je daar blijft en er actief mee bezig bent om in balans te zijn.

Hopelijk heb je er van genoten Roosch :D In het verleden woog ik ook wekelijks definitief (ik dan wel zonder kleren thuis) en de weging bij de club waar ik bij zat was dan een tussenweging. Merkte wel dat ik dan na de definitieve weging het gevoel had wat te kunnen doen en in de twee-drie dagen voor die weging juist wat moest laten :=

Jammer Sharani, zeker als je zo’n mijlpaal wil aantikken. Al is een plateau natuurlijk niet iets geks en hoe vervelend ook, ergens is het wel mooi dat je lichaam een balans zoekt en ook heeft gevonden :)

Weekenden zijn met mijn werk niets anders dan door de week, dat scheelt haha. Ik ben op zoek naar leuke manieren om te bewegen, dus ik heb een prachtig paar rolschaatsen en bijbehorende bescherming klaar staan. Vanwege neerstortgevaar te bang om alleen te gaan hahaha, dus mijn vriend gaat me van de week helpen. Wel lekker aan het dansen met Just Dance op de Switch, dat maakt me heel blij met alle leuke muziek :D

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-22 10:13

Ik ben nu ruim een jaar op gewicht, misschien 1,5 jaar, ik weet het niet meer. De tijd gaat zo snel.
Probeer m'n gewicht in een soort range van +/- 2 kg van ideaal te houden. Daar zit ik nu iets boven.
Vandaar dat ik weer even terug wil naar mijn "veilige" range. Maar mag zeker niet klagen @Hhilde hoe het gaat.

Lekker actief bezig dus @Hhilde. Kan me voorstellen dat je het spannend vindt om op de rolschaatsen naar buiten te gaan. Heb je echt van die ouderwetse, met de wielen in een vierkant zegmaar? Ben benieuwd of je het nog kan ;)

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-22 10:21

Echt heel knap! Afvallen is één, maar op gewicht blijven is een heel nieuw level :D

Het zijn inderdaad van die ouderwetse met vier wielen := Van de week al op gestaan en ervaren dat ik het echt niet meer kan hahaha, maar ik ga het vast weer leren. Mijn knieën en enkels gaan met dit gewicht hardlopen bijvoorbeeld niet leuk vinden, dus ik probeer andere bewegingsmogelijkheden te vinden waar ik blij van word en die ik dus ook blijf doen :)

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-22 10:22

Bewegen is belangrijk, hartstikke goed! Leuk die rolschaatsen!

Ik heb vanavond een intensieve work out gepland in de sportschool, even kijken hoe intensief hij precies gaat zijn want denk dat twee groepslessen net iets te veel is. Dus de tweede ga ik deels doen denk ik.

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-22 10:30

Goed bezig @Roosch. Hier vandaag een sport-rustdag. Gisteren natuurlijk een flink stuk hardgelopen.
Morgen is het weer tijd voor kickboksen en woensdag heb ik één of andere sportclinic 's avonds.
Geen idee wat ik daarvan kan verwachten, maar we gaan het zien :)

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-22 09:11

Hhilde: wat leuk, echt rolschaatsen!

Roosch: leef je nog, na die twee groepslessen?

MuSLi: Ben benieuwd wat de sport clinic inhoud woensdag.

*\o/* Ik heb mijn mijlpaal gehaald -25.1 kg afgevallen sinds eind januari, nu de volgende fase in en het goede voorbeeld van MuSLi en Gaucho volgen om het vast te houden. Ik heb al de laatste tijd de hoeveelheid kcal langzaam verhoogd waardoor die laatste kilo heel langzaam verdween. Mijn plan is nu dus stabiel blijven, en als dat goed gaat het bijhouden in Lifesum langzaam loslaten.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-22 09:17

Heee wat goed, wat een mijlpaal zeg!! Heel goed gedaan!

Ik leef nog maar de 2 groepslessen gisteren gingen niet helemaal gepland. Heb eerst een half uur paard uitgelaten van een medebokker en toen snel naar spinning. :')

Mag het vanavond goed maken. RPM challenge, had ik niet meegekregen. 2 uur fietsen. :+

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-22 09:26

Een paard uitlaten is ook leuk :)) . Succes vanavond, klinkt intensief.
Paardrijden lijkt me ook wel weer eens leuk, heb nu tenminste een gewicht waarmee ik ook weer op grote pony’s kan stappen en dat vind ik eigenlijk leuker dan op grote paarden rijden.

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-22 09:34

Sharani schreef:
Hhilde: wat leuk, echt rolschaatsen!

Roosch: leef je nog, na die twee groepslessen?

MuSLi: Ben benieuwd wat de sport clinic inhoud woensdag.

*\o/* Ik heb mijn mijlpaal gehaald -25.1 kg afgevallen sinds eind januari, nu de volgende fase in en het goede voorbeeld van MuSLi en Gaucho volgen om het vast te houden. Ik heb al de laatste tijd de hoeveelheid kcal langzaam verhoogd waardoor die laatste kilo heel langzaam verdween. Mijn plan is nu dus stabiel blijven, en als dat goed gaat het bijhouden in Lifesum langzaam loslaten.

wauw zeg! Mega knap! *\o/* Hoeveel kcal is je onderhoud nu?

Mijn verstandskiezen zijn gisteren getrokken en leef nu op soepjes haha.Heb ook helemaal geen hongergevoel door de pijn, dus alles wat erin komt is nu winst. En qua kcal compenseer ik meteen voor een gezellig weekendje :')

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-22 09:39

Whoehoe. Netjes hoor @Sharani *\o/* Knappe prestatie.

De sportclinic is voor mezelf ook nog een verrassing wat het precies inhoud.
Dus ik zal je donderdag laten weten hoe en wat het was woensdagavond ;)

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-22 10:20

Sharani *\o/* Heel knap! Succes in de volgende fase.

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-22 10:43

knap Sharani :j

Ik wil langzamerhand steeds meer loslaten op weg naar een duurzaam gezonde relatie met eten. Ben me verdiepen in het intuitief eten. Gewoon kcal tellen is voor mij als controlfreak veel makkelijker :o Maar heb besloten dat ik de rest van mijn leven niet wil blijven tellen, en moet werken aan het onderliggende gedrag. Honger en verzadiging leren herkennen, en dealen met emoties die tot eten leiden. Interessante reis, zal er in ieder geval vast wat van leren.

Beweging ging hier afgelopen dagen wat lastiger, last van mijn wreef. Dat gaat nu wat beter dus vandaag naast wandelen een leuke thuis workout en paardrijden, en dan morgen weer hardlopen.

Komend weekend een lang weekend workshop buiten koken met heel veel lekkers. Eens kijken of ik daar heel bewust van kan genieten zonder te gaan overeten.

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-22 10:52

gaucho schreef:
knap Sharani :j

Ik wil langzamerhand steeds meer loslaten op weg naar een duurzaam gezonde relatie met eten. Ben me verdiepen in het intuitief eten. Gewoon kcal tellen is voor mij als controlfreak veel makkelijker :o Maar heb besloten dat ik de rest van mijn leven niet wil blijven tellen, en moet werken aan het onderliggende gedrag. Honger en verzadiging leren herkennen, en dealen met emoties die tot eten leiden. Interessante reis, zal er in ieder geval vast wat van leren.

Beweging ging hier afgelopen dagen wat lastiger, last van mijn wreef. Dat gaat nu wat beter dus vandaag naast wandelen een leuke thuis workout en paardrijden, en dan morgen weer hardlopen.

Komend weekend een lang weekend workshop buiten koken met heel veel lekkers. Eens kijken of ik daar heel bewust van kan genieten zonder te gaan overeten.

Ik merk ook dat ik steeds bewuster keuzes maak. Als ik bijvoorbeeld eten bestel, dan bestel ik tegenwoordig gewoon minder. We eten met z'n drieën (kind 2,5) twee pizza's, in plaats van allebei één en dan nog iets voor de kleine man. Ik sta nu gewoon een kwart van mijn bestelde pizza af. Als ik bijvoorbeeld kapsalon bestel, dan bestel ik nu een gewone in plaats van een grote. Over het algemeen is dat ook gewoon meer dan voldoende voor een normaal persoon.

De afgelopen tijd heb ik helaas heel veel moeite gehad om snoep te weerstaan. Teveel van gekocht en daarmee ook teveel van gegeten. Daar moet ik echt weer een beetje de balans in terugvinden. Merk dat ik nu soms zoiets heb van: oh, ik heb vandaag toch al gesnoept, dan kan dit er vandaag ook nog wel bij. Dat moet weer eventjes terug naar: kan gebeuren, we pakken het vanaf hier weer op...

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-22 10:52

@Aight: Wat mijn onderhoud precies wordt weet ik nog niet, dat ben ik nog aan het uitzoeken. Momenteel eet ik ongeveer 1750 kcal, maar val daar heel langzaam dus nog mee af. Mijn activiteit is ook heel wisselend, soms best veel en soms door gezondheid problemen heel weinig. Dat maakt het ook wel lastig. Moet wel zeggen dat hoe ik momenteel eet voor mij zeker niet als lijnen voelt, het is vaker dat ik eind van de dag nog wat skyr of zo neem omdat ik op de app zie dat ik nog vrij laag in mijn kcal zit, dan dat ik iets niet neem omdat ik te hoog zit.

Interessant Gaucho, ik merk zelf wel dat ik meer naar mijn lichaam luister en dat dat goed werkt. Dat is ook een soort van intuïtief eten, denk ik. Ga me er ook eens in verdiepen.

Leuk zo’n workshop! Ik volg op insta ook een account die dat soort dingen geeft, wil dat zeker ook eens gaan volgen.

MuSLi: dat doen wij ook de laatste tijd. Wat minder is vaak al meer dan genoeg :j
Laatst bijgewerkt door Sharani op 27-09-22 10:58, in het totaal 1 keer bewerkt

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-22 10:55

Ik wilde lifesum eigenlijk ook verwijderen van mijn telefoon maar ik durf nog niet :')
Vanaf juli ben ik eigenlijk aardig op gewicht.
In augustus (vakantie) zeker weten wel wat aangekomen, maar ik heb dus al zeker 2.5 maand niet op de weegschaal gestaan.
Sporten de laatste maanden ook minder dan ik zou willen.
Zulke ongelooflijk achterlijke werktijden (heb dan ook ontslag genomen :evaw: ) dat ik geen tijd heb om naar de sportschool te gaan, of savonds pas om 22u.

Hoop vanaf volgende week weer wat normaler werktijden op m'n nieuwe werk, zodat ik ook weer minimaal 3x per week naar de sportschool kan.
Voor het mooie mag alles nog wel wat strakker.

Vriendin is vandaag op vakantie gegaan, dus vanavond schop onder m'n hol en alleen naar de sportschool ~~}>
Laatst bijgewerkt door ClaudiaHS op 27-09-22 10:57, in het totaal 1 keer bewerkt

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-22 10:55

Balen van je wreef trouwens @Gaucho. Hopelijk kun je gauw weer lekker bewegen zoals je wil.
Hier vanavond kickboksen. Altijd fijn om even te knallen na zo'n werkdag :D

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-22 11:31

Even wat stiller geweest hier. Te veel gemist om op alles te reageren.

Net terug van vakantie. Onwijs leuke reis gehad in Zweden. Veel activiteiten gedaan, maar ook veel lekkere dingen gegeten.
Eindstand was geen schade :D.

Nu weer door. M'n volgende vakantie word waarschijnlijk een ruitervakantie in Zweeds Lapland. Eerst moeten er nog 6kg af om onder het gewichtslimiet te komen, we een mooi doel dus!

Wat is er weer inkomen na een vakantie met veel tussendoortjes en lekkere dingen toch weer lastig.

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-22 11:55

Ik geloof echt dat intuïtief eten en gaan luisteren naar je lichaam een fantastische manier is om met eten om te gaan. Niet makkelijk, want je moet ineens gaan loslaten dat er ‘goed’ en ‘fout’ eten is en alles als neutraal gaan leren zien. Zeker als je al van jongs af aan bezig bent met afvallen/op gewicht blijven denk ik dat dat best een uitdaging is. En uiteraard ook daarin je eigen weg vinden is weer heel belangrijk :) Heel benieuwd naar hoe het jou daarin vergaat, Gaucho :)

Wat stoer dat je je baan hebt opgezegd omdat het niet meer was wat bij je past, ClaudiaHS. Veel plezier in de sportschool vanavond!

Veel plezier met kickboxen MuSLi :)

Een ruitervakantie is toch wel een ultiem doel kosseh <3 Supergoed dat je geen schade had na de vakantie!

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-22 12:51

Klinkt als een mooie motivatie, zo’n ruiter vakantie in Lapland Kosseh :j .

Hhilde: toen ik begon met calorieën bijhouden heb ik het plaatsen van eten in goed en fout categorieën al los kunnen laten. Het paste in mijn dag of niet. Heb eigenlijk ook wekelijks wel dingen gegeten die meestal in de fout categorie worden geplaatst. Het houden van balans is alles, en het mooiste is inderdaad als je dat bereikt door intuïtief te eten.

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-22 13:09

Oh dat vind ik al best knap :j Juist met heel strak bijhouden kan ik me de valkuil van ‘goed’ en ‘fout’ voorstellen.

tumtummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-22 13:16

Wat is iedereen goed bezig zeg. Ik las dat Roosch na een tijdje stilstaan een heel mooi verschil had op de weegschaal, super!
Ik las dat Sharanti al meer dan 25 kg kwijt is, super knap!
Claudia, gefeliciteerd met je nieuwe baan en weer lekker tijd voor de sportschool.
Gaucho, ik ben heel erg benieuwd naar je proces van intuïtief eten.

Ik heb zelf een mindere week achter de rug. Qua eten ging het lekker maar ik ben vrijdag uitgegleden en heb heel erg last van mijn knie. Dus het sporten staat even stil. Paardrijden gaat gelukkig redelijk dus dat van het weekend wel gedaan. Nu nog hopen dat de regen langzaam wat ophoud en ik weer lekker kan rijden.

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-22 13:22

Dat lukte mij met kcal tellen inderdaad ook al goed, gewoon die muffin in de dag laten passen als ik daar echt zin in heb. Wat ik alleen merkte is dat zodra ik het tellen los laat, al is het maar een dagje, ik redelijk snel mijn grenzen kwijt was.

Ik ben nu in een stadium dat ik niet wil dat de rest van mijn leven het tellen van kcal wil laten bepalen wat ik 'mag' eten. Dat is prima voor een periode, en geeft vooral veel inzicht in je valkuilen. Nu wil ik naar een situatie toe dat ik beter kan luisteren naar mijn lijf, en de grens van verzadiging zelf kan gaan voelen. Te voelen wanneer ik echt honger heb, of wanneer emoties als verveling, onzekerheid of gewoontes maken dat ik door blijf eten. En dat zal best met vallen en opstaan gaan :+ Weer een nieuwe reis / ontwikkelmogelijkheid voor mezelf :j

Vanochtend havermout en een stuk suikerbrood gegeten, en daar heb ik zeker van genoten :D Maar zat er ook goed vol van. Lunch dus wat later, en 1 wrap voelde als ruim voldoende :j . Achteraf had ik beter een kleinere portie havermout kunnen nemen als ik ook een stukje suikerbrood wou. Eerder nam ik geen suikerbrood, want 'fout' en daardoor had ik dan de hele ochtend zin in wat lekkers. Dit voelt voor nu beter. En 1 plakje is genoeg suikerbrood voor de komende maanden.

Net 40 minuten een lekkere workout gedaan met squats, lunges, wallsits etc. Nu weer lekker aan het werk, en kijken wanneer ik eind van de middag / begin van de avond nog even kan paardrijden en wandelen tussen de buien door.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-22 19:36

Het is mij even teveel om op iedereen te reageren en goed bij te lezen.
Zag wel iets over intuïtief eten, dat lijkt mij super maar ik ga eerst door met kcal tellen, dat helpt mij nu wel echt.

Hier vorige week dus ongesteld en was ik van donderdag op vrijdag ineens 1,5 kilo lichter. :')
Ik dacht, het zal wel, maar hij bleef rond dat getal hangen tot gisteren, toen was ik ineens 0,7 weer zwaarder. Vanmorgen was ik weer 0,6 lichter. Hoop dat mijn weegschaal niet kapot is, hij staat niet echt op een andere plek dan normaal, hooguit een beetje verschoven dus waar die 1,5 kilo ineens vandaan komt geen idee. Gelukkig is mijn ongesteldheid over dus hopelijk wordt alles weer een beetje normaal.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-22 21:45

Afbeelding
Komt iemand me even bij elkaar rapen?