Hardlopen, wie nog meer? #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

poes

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-21 22:15

Zit ik in je buurt mss? :)

SV: leuk! Honingdas?

Welkom chita!

Memuska: toch leuk Da je weer mag lopen en nog mag rijden. Verder wel pittig nieuws.

Sneeuw is helemaal weg denk ik. Morgen rondje samen trailen.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-21 22:17

De Afrikaanse honingdas Poes, gezien mijn band met Afrika.
Geniet van je trail!

Dank je Gem!

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-21 22:19

Ik had het goed gezien :D Ik heb er nog maar 3 of 4 gespot en nooit echt lang.

Je zet hem wel lief neer haha :D

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-21 22:37

Misleidend hè.

Ik heb er twee in het Kruger 's avonds de prullenbak van de buren zien leegroven, we konden er vlakbij staan om te kijken. Fantastisch.
En Stoffel bezocht in Moholoholo, zoek maar eens naar Stoffel the honey badger op youtube.
Verder heb ik ze ook in Namibië gezien.

Chita, ik denk dat het niet gek is als je in hardloopkleren gaat, maar ik denk dat het niet nodig is.
Heb zelf in de winkel dat nooit gedaan als ik schoenen ging kopen. Alleen hardloopsokken had ik mee.

Castilja

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-21 07:02

Chita schreef:
Stille meelezers, ik loop sinds een paar maanden hard, zit nu op 5 km. Gewoon relax 3x per week een rondje. De afstanden die ik hier voorbij zie komen zullen het nooit worden ;).

Nu ga ik morgen voor nieuwe hardloopschoenen. Doe zo'n hardloopanalyse. Vroeg me af,ga je dan echt in hardloopkleding of is dat wat overdreven?

Hey Chita! Ik ben relatief fanatiek geworden in het hardlopen (om de dag rondje van bijna 8 km) en ik ren veel fijner met goede hardloopkleding. Heb laatst via Vinted heel goedkoop fijne hardloopschoenen gescoord en merk aan mijn hele lijf verbetering; geen pijntjes meer en fijnere demping. Als je denkt fanatiek te blijven rennen is het de investering echt waard. 8-)

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-21 07:27

Ze heeft het alleen over de hardloopanalyse, of ze dan hardloopkleding aan zal trekken :P

Castilja

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-21 07:30

... Het is nog vroeg. :')

Chita

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-21 09:15

Haha thanks voor de tips.
Ik ga zeker investeren in goede schoenen. Doe nu 3x per week 5 km. Vorige week keer 7 km. Vind het vooral mentaal een dingetje, als ik begin denk ik altijd: zo ver nog....terwijl het conditioneel prima gaat.

Zit er aan te denken binnenkort ook weer afspraak te maken bij de osteopaat. Even een check.

Doen jullie ook krachtoefeningen? Vind dat zo saai, maar is eigenlijk wel nodig....

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-21 09:18

Ik loop zoveel in de week, zo'n 60km, elke week minimaal 1 halve trailmarathon, dat ik wel al een half jaar twee à drie keer in de week een half uur krachttraining doe om een sterk lijf te hebben.
Ik vind het ook saai, maar doe het samen met mijn vriend, dat scheelt.

Chita

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-21 09:26

Wow, wat een afstanden!
Ik heb 3 kids in basisschoolleeftijd, dus ik zit altijd met tijdtekort haha.

Tijd is de grootste uitdaging, doen ook 3 x in de week paardrijden (ik of 1 vd kids maar ben er altijd bij) en wandel regelmatig en pak ook af en toe de mountainbike.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-21 09:30

Chita, ik moet ook corestability doen vanwege herstel na hernia. Gruwelijk saai, maar als je eenmaal in een ritme zit (ik doe het elke niet-hardloopdag op dezelfde tijd), dan gaat het in je dagschema passen en let je er verder niet meer zo op. Net als vaatwasser inruimen of de was opvouwen :') . Gewoon aan beginnen en doen.

IMAY1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-21 10:22

Ik ging 3 keer in de week naar de sportschool voor krachttraining, een uurtje à 5 kwartier basiswerk, maar nu de sportscholen dicht zijn doe ik eigenlijk geen krachttraining meer. Tenzij je het verschonen van 2 kattenbakken en het de flat uit tillen van de zak vies kattenbakgrind mee telt :+

Verder fiets ik als het warm genoeg is 2 à 3 dagen in de week.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-21 11:12

Chita ik heb geen kinderen, dat scheelt, maar werk wel 4 dagen per week. Wandelen en fietsen doe ik ook.
Paardrijden is toch ook prima?
Vind het al knap dat je dat redt met 3 kinderen.

Imay ik reken het goed hoor :+

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-21 11:20

Ik ga normaliter 3x per week naar de sportschool voor krachttraining en 1x Pilatus. Nu doe ik eerlijk gezegd niks aan krachttraining, al weet ik dat het moet en er oefeningen zijn waardoor je met een kwartier klaar bent, heb ik altijd veel excuses om het niet te doen en lig ik savonds liever in bad of bank.

Misschien ga ik vandaag toch maar een keer van start. Zoveel filmpjes van de sportschool, mijn favo buikspier trainster, misschien doe ik die lesjes erachteraan.

Vandaag ga ik een belletje doen naar de hardloopzaak, nog steeds geen nieuw model van mijn huidige schoenen. Echt balen, ik merk dat ik steeds meer last krijg en gisteren blij was dat ik de hockey carpool had en na bijkletsen met een moeder nog maar tijd had voor een rondje van 8 km.

Ik heb zelf 3 kinderen Chita en vindt het knap wat je nu al aan sport doet. Ik combineer hardlopen en sportschool met de sporten van de kinderen en train rondom hun sportlocaties. Maar die van mij zijn nu al iets ouder. Daarvoor was het ook zoeken naar een tijdstip waar je wat tijd voor jezelf had. En aangezien mijn vriend er in de avond en weekenden niet is, was dat altijd knap lastig. Ik ben blij dat ze nu thuis kunnen blijven.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-21 11:34

Hoppa ... weer 7,5 in de benen. Ongelooflijk hoe makkelijk de opbouw ineens weer gaat. *\o/*

0091

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-21 12:42

Ik combineer het hardlopen. Naar school brengen is toch al 3km, terug naar huis zit ik al op 6km. Plak er nog een rondje aan vast en je zit op de 10/12.
Hond uitlaten? Hup, kinderen op de fiets en mama rennen.
Wegbrengen naar sporten kan prima hardlopend, daar een rondje tijdens het wachten en weer rennend naar huis, weer 14km in de benen.

Ik loop vooral in de tijden dat ik normaal ergens moet wachten of tijd die ik normaal ook kwijt ben zoals het naar school brengen.

Chita

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-21 13:03

Dat is lekker 0091. Ik heb 1 kind met ass, als hij ergens naartoe moet heb ik al mijn aandacht nodig om hem voor te bereiden/ begeleiden. Vind het juist zo fijn om als ik hardloop geen telefoon mee en even een uurtje niks om me heen en niet bereikbaar zijn.

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-21 18:17

Wat goed en wat fijn Gem!

Het is gelukt, ik ben dolblij!! Ik trok de Saucony aan en ze zaten direct als gegoten. Ik moest nog wel de alternatieven Brooks en Asics passen, maar nee, niks voor mij, ik blijf bij mijn merk.

En qua kleuren echt beter dan het vorige paar. Morgen verwachten ze storm, maar wat er ook gebeurd, weer of geen weer, ik ga een rondje ;)

Afbeelding

Chita

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-21 18:26

Oh fijn nieuwe schoenen!

Ik heb ook nieuwe, aesics gt4000. Ben er blij mee en ga ze morgen ook uitproberen :)

Castilja

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-21 18:44

Oei ik twijfelde of ik mijn rondje van vanavond naar morgen zou verplaatsen, maar dan ga ik zometeen toch maar braaf de schoenen aantrekken :):) Geen zin in storm. Groetjes

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-21 19:22

Allemaal nieuwe schoenen, lekker hoor!

Gem wat heerlijk voor je zeg. Eindelijk vooruitgang.

0091 wat goed dat je dat zo combineert.

Ik ga wel morgen in de storm, straks even krachttraining.

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-21 22:17

Ow mooie schoenen zeg! Hoevaak doen jullie de schoenen vervangen?

Gisteren een rondje 3 km gedaan, vandaag rondje 4 km. Was heerlijk :D

Memuska

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 15:50

Bon.
Tot zover mijn enthousiasme.
Gisteren opgestaan met ellendige rugpijn, ik zal kort zijn, ik functioneer nog altijd niet. Gisteren geprobeerd te werken, in en uit de auto elke keer was een hel en eigenlijk was het rijden ook niet verantwoord aangezien schakelen niet altijd even vlot gaat als je been niet wil. Vandaag dus een deel online en de rest afgezegd.
Ik kan intussen wel recht staan (tegen de muur), maar naar de keuken en terug met een kopje koffie lukt bv niet. HELP.

@ Chita: ik doe ook krachtoefeningen owv de rug. In periodes waar ik geen last heb (hahaha, dat was dus in 1800 ofzo, zucht) (pardon my sarcasm) zitten daar meer hardloop-oefeningen bij.
Momenteel dus thuis en bij de fysio oefenen. Verder heb ik oefeningen van de rugscholing die qua lenigheid wel wat soelaas bieden en probeer ik regelmatig een lesje yoga te doen. Telt toch ook qua core hé.
Ik probeer (moet) 2 à 3x per week te zwemmen en zou vaker moeten fietsen maar voorlopig is dat vooral wielrennen kijken, ik vind het zo'n hel dat fietsen. En dan paardrijden, die van mij zo'n 4 keer per week (soms 3, soms 6) en wandelen met de honden.
Ik moet van mezelf minimum 40 km per week lopen trouwens. Momenteel zit ik al 2 weken op 0, zucht. #kleinefrustratiesorry

Ik vind de tip van Gem wel een goeie, zo doe ik het ook. 's Ochtends sta ik op en doe mijn oefeningen. En 's avonds na het eten doe ik de dieren verzorgen, dan zet ik de sauna aan en tot die opgewarmd is (ca. half uurtje) doe ik iets van yoga of core of rugscholing. Dan voelt het ook niet als verloren tijd. Terwijl ik heus wel weet dat het niet verloren is hé, maar dat voelt soms zo.

Wat ben je trouwens goed bezig Gem, super!!!

Mooie schoentjes Mama!

Ik vervang mijn schoenen "als ze versleten zijn", wisselt heel erg qua type en merk. Heb nu bv meer dan 700 km op de Hoka's, dan is het (helaas) ook wel klaar...

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 21:29

Mijn oude Brooks heb ik een goede 1000km mee gelopen, die mochten toen wel met pensioen. Als de zool begint mee te geven is het op. Zijn veel filmpjes van op YouTube.

Memuska: dat klinkt echt heel slecht. Sterkte zeg.

Gisteren poging tot trailen :+ omhoog lopen lukt mij niet dus dat werd veel stappen. En de rest lag echt heel nat. Haha wat een succes. Toch 14km gehobbeld.

Vandaag een geocache rondje van 15km gewandeld.

Morgen weer naar huis :(

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 23:31

Oei Memus ... dat klinkt idd niet best! Doet me denken aan mijn hernia

Poesie, jij doet ook aan geocachen? Ik ook, soms zelfs tijdens het hardlopen :D .