[Centraal] Diëten en afvallen deel 4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 22:47

c_esther schreef:
Voor een gezond gewicht moet ik nu nog 40 kilo kwijt, maar ik ben al blij als ik onder de 100 kg kom, en dan kijken we wel verder! :)

Gaat je lukken! :D Er zijn echt hier al veel mensen vele kg's kwijt. En wij gaan je steunen! <3

Edit, Naoom_, ik duim voor je! :D Zou echt leuk voor je zijn :D

Naoom_

Re: [Centraal] Diëten en afvallen deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-13 01:18

Madeira, thanks, ja ik zou echt balen als ze voor een ander gaat. :o

Zo m'n moeder heeft nu nog mijn haar geverfd, nachtwerk zeg :=
Nog paar minuutjes wachten tot het eruit mag, heb het bruin gedaan met highlights. :)
En sinds tijden weer een glaasje cola zero op, had er zo'n trek in..

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-13 09:28

Daphne, snap dat het frusterend is dat je de kleding niet past in de winkels waar je bent geweest :j
Esther, hoe groot ben je? Elke dag fietsen, dat zou ik echt niet kunnen :')

Hier heb ik gisteren weer centimeters gemeten. In 3 weken is er weer 15.5 cm af :D

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-13 09:30

Madeira: Ik ken het, dat honger krijgen van brood, of in elk geval niet genoeg gevuld raken van brood. Ik ben ook een beetje aan het cutten daarop, en met yoghurt aan het ontbijten enzo anders eet ik heel vaak meer dan ik zou moeten, omdat ik gewoon niet vol zit. Lijkt me een goed idee om eens te kijken of vervangers dus voor je werken want voor mij werkt het erg fijn.

Ik ben een weekje van m'n standaard eetschema af omdat ik vrijwilliger ben bij het festival Keltfest, en daarom dus veel meer doe op een dag en ook anders eten krijg daar. Vind ik voor een weekje niet erg :)

Mootje, wat goed!!!

c_esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-13 09:59

@mootje ik ben ong 1.82 dus als ik 85/90 kg zou wegen is het ongeveer goed! :)

dipstaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-13 10:34

Dora88 schreef:
Hopelijk helpt het Babs :).

Netjes Mandy, 20 minuten is mooie afstand, keurig dat je dat hebt gelopen. Je had ook de bus kunnen pakken ;). Lieve cadeautjes. Ik heb het geluk dat ik zondag pas belachelijk laat hoef te voetballen, dus kunnen we mooi eerst wat aan moederdag doen.

Cass, mooie doelen :)

Dame, ik fiets wel vaker een uurtje (dus km of 20-25), naast spinning, en laatst heb ik ook al een keer dik 100 km gefietst dus qua benen ben ik wel iets gewend. Maar de laatste 15 km was echt doorzetten, toen had ik het echt gehad. Gelukkig had ik ook genoeg eten bij me (boterhammen) dus ik kon geen last van honger krijgen. Maar aangezien ik ben opgegroeid in het buitengebied, is het normaal voor mij om te fietsen.
Stedentrips zijn altijd ideaal voor veel beweging :) Denk dat daar de kracht van afslankpillen ook in zitten, dat je hongergevoel wordt onderdrukt. Verder heb ik er totaal geen verstand van, nog nooit gebruikt.

ik fiets hier ook regelmatig 25 km maar 100 vind ik echt heel veel

dipstaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-13 10:34

c_esther schreef:
Voor een gezond gewicht moet ik nu nog 40 kilo kwijt, maar ik ben al blij als ik onder de 100 kg kom, en dan kijken we wel verder! :)

beter in kleine stapjes dan in 1 keer heel veel

dipstaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-13 10:36

ik voel me alsof er een griep wagen over me heen aan het rijden is.
gewoon moe en lamlendig

komt wel weer goed maandag gaan de kids weer naar school en dan kan ik weer een paar dagen naar de sport school toe

Winner91

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-13 10:51

@C_Esther, zoals Madeira al zei helpen wij je hier doorheen. Als je er doorheen zit proberen wij je op te vrolijken en je te blijven motiveren. You can do it girl.
@Naoom_, ik ben benieuwd naar een foto van je haar!
@Mootje, wow dat is een hoop zeg. Merk je wel aan je kleding denk?
@Aleeneh, een weekje is zeker niet erg! Hoop dat je 't daarna weer op kan pakken, hier heb ik altijd weer zo'n moeite mee als ik mezelf even een paar dagen laat gaan.
@Dipstaartje, vervelend zeg. Heel veel beterschap.

Hier gaat alles goed. Deze week 200 gram afgevallen maar ook niet heel streng geweest.
Hebben jullie dat ook dat je van te voren voelt of je "zwaarder" bent of niet en het klopt vaak ook?
Soms kom ik uit bed en voel ik mezelf echt "licht" en dat ben ik dan ook op de weegschaal en de andere keer op mn weegdag voel ik mezelf "zwaar" en klopt 't vaak ook. :Y)

Hoe is het eigenlijk met Bonjoy? Die is hier al een tijd niet geweest..

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-13 10:58

Winner, klopt :j Al mijn broeken kunnen al uit zonder dat ik de knoop losmaak :') Gelukkig heb ik een paar rokjes liggen die ik express strak had gekocht en ik erg vaak jurken draag!

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-13 11:07

Joyce is vast zo druk met d'r paardje dat ze er niet is := volgens mij gaat het prima met haar :)

Oh, ik kon trouwens gisteren weer in een broek die ik al een hele poos niet meer aan heb gekund, maatje 38. Was wel tof :D

Winner91

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-13 11:08

Ahh lekker meiden. Lekker blijven volhouden.

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-13 13:05

:(:) Voor Daphne!

Dat kan ik me voorstellen Naoom_. Wanneer hoor je het ongeveer? :)

Netjes Mootje!

Aleeneh, er is zoveel vervangende producten, zou is kijken :). Denk sowieso 1x iets van zuivel en 1x iets
van salade o.i.d…

Beterschap Dipstaartje! :(:)

Winner, ik voel me altijd heel zwaar :') ;(

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-13 14:01

Hier nu sinds maandag aan het sonja bakkeren. Vanmorgen gewogen en -2,5. Best netjes voor nog geen hele week en niet gesport en alleen maar aan het dieet gehouden. Vanavond uit eten, dus even goed bekijken wat ik kan nemen zonder al teveel vettigheid en sausjes.

Dora88

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-13 14:20

Wow, -2.5 lukt mij met sporten nog geneens.

Aleeneh, fijn is dat! Ik heb nu een trainingsbroek aan maat m, tijdje geleden zat ie nog een stuk strakker.
Fijn is dat Mootje, dat wordt tijd voor nieuwe broeken!

Ik denk dat hoe je hoe voelt ook te maken heeft met het vocht dat je vast houdt. Heb ik eigenlijk nooit zo'n last van ;). Ik ga er gewoon uit dat ik rond de 80 zit en dan valt het eigenlijk meestal wel mee ;).

Esther, succes :) Hebt nog een lange weg te gaan!

Beterschap dipstaartje!

Oh en paulien, jij vroeg over die opmerking die m'n moeder had gemaakt. Ze bedoelde het niet breed alsin dik breed, maar breed alsin dat ik brede schouders heb. Ben best breed gebouwd, dus ik denk dat het dan ook niet zo opvalt wanneer je zwaarder bent.

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-13 17:37

Netjes Tientjeh! :) Altijd motiverend als het in het begin zo lekker snel gaat :)

Dora, ah op die manier :). Nee dan snap ik ‘m. Dan is het eigenlijk een lief compliment dat ze niet kan zien dat je iets zwaarder bent dan ze dacht :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-13 17:38

Ik heb vandaag voor het eerst de "ben je wat afgevallen meis?" in ontvangst mogen nemen, helemaal blij dus! Ik ga lekker door knokken voor die andere 7 kilootjes

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-13 17:44

Emmaa_ schreef:
Ik heb vandaag voor het eerst de "ben je wat afgevallen meis?" in ontvangst mogen nemen, helemaal blij dus! Ik ga lekker door knokken voor die andere 7 kilootjes

*\o/* *\o/* Wat super leuk joh!! :D

Vanavond vier ik mijn verjaardag, dus neem nog wel een stukje taart en misschien wat chips ofzo, maar verder gewoon weer streng.

Heb 1 week slecht gegeten, echt gewoon ongezond, woog vanmorgen ook 1,5 kg zwaarder :=. Dus wil er weer flink tegen aan gaan morgen.

Ik merk alleen omdat ik heel moeilijk afval, ik er soms gewoon geen motivatie meer voor heb... maar ik heb overmorgen al controle in het ziekenhuis voor mijn oog en mag daarna alles weer doen als het goed is, dus denk dat het dan weer makkelijker gaat als ik veel ga bewegen enzo :D *\o/*

c_esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-13 18:13

Thanks allemaal! :)

@ tientjeh Wat goed ! Eetsmakelijk vanavond! :)

@Emma. Ohh dat is zo fijn om te horen! :)

Mijn collega's zeggen het al wel, maar verder nog niet... Dus nog maar even doorzetten! :)

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-13 18:15

@Madeira: komt dan weer helemaal goed, hoor :j .

Oeh, dat zou heerlijk zijn in broek 38 of maat M :j +:)+ .

Vanmorgen jongetje met z'n moeder, uit dochters klas gezien en we hadden het over afvallen, hahahaha, jongetje zo lief: "maar jij bent toch al slank <3 :') ", hahaha, dat toch wel leuk.

Hier gisteren niks d'r af, maar vandaag -0,4 in totaal dus na 5 dagen -3,5, tjee, kon het maar altijd zo door gaan, dan zou het lekker snel gaan :D .
Vriendin van mij is ook begonnen, die gaat voor 5 kg minder en na 1 dag was ze een kilo kwijt, ze vond het wel erg lastig.
Tja, lastig vind ik dat dochter vanmorgen naar een workshop geweest is om een Moederdagtaart te maken..., morgen maar een heel klein stukje proeven.
Zo, even wat eten maken (zijn vandaag op concours geweest met dochterlief en d'r pony) en dan gestrekt.

Dora88

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-13 18:26

Maar 3,5 in 5 dagen is veel! Ik ga maat 38 niet snel passen, paste vanmiddag een rijbroek maak 42, maar die kwam met moeite over m'n bovenbenen heen. Toch maar iets minder fietsen ;)

Fijn die opmerkingen :)

Lijkt me ook best lastig Paulien, ook omdat het waarschijnlijk nu niet zo snel gaat als wat je gewend was. In hoeveel tijd ben je eigenlijk zoveel afgevallen? Hopelijk is idd je controle goed en blijft je knie niet lang naar doen!

Hier is het weekend ook altijd iets minder goed, maar krijg m'n beweging wel op de boerderij en morgen toch weer voetballen. Maandag maar weer netjes doen :)

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 12:58

Emmaa_ schreef:

Leuke opstekers zijn dat :D

Bij mij is het meestal achter mijn rug om dat ik opmerkingen krijg. Dan gaan ze aan mijn vriend vragen( zodra ik weg ben) of ik soms afgevallen ben.

100km fietsen? Respect! Echt in geen 100 jaar dat ik dat mezelf zie doen :') Ik haal amper 100km per maand!

Madeira, gefeliciteerd met je verjaardag en volgende week er weer voor gaan :D Wat fijn dat je alles weer mag doen :D

Tientjeh, fijn dat er al 2.5kg af is! :D

Ik snap er niks van, ik ben na 1 week precies 1.8kg aangekomen. Zo frustrerend dit ^) ^) ^) Ik ben 3 x wezen sporten, heb elke dag gewerkt (en heb lichamelijk best zwaar werk), 2 keer paard gereden, pilates, 3 x flink wezen wandelen én gezond gegeten en dan heb je dit! Het leven is niet eerlijk :') Ik kwam vanochtend echt stampvoetend van de weegschaal af -:(- Ik zit te denken om een week te gaan shaken oid. Even mijn lichaam terug wakker schudden ofzo.. Ik wil écht onder die 70!!!

Edit: Dit is een recente foto (van afgelopen maandag). Hierop zie ik wel dat ik afgevallen ben :j Zo had ik het eerder nog niet gezien :n

wollie2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 13:35

Dais, kan me voorstellen dat dat frustrerend is, maar misschien omdat je juist zoveel beweegt, moet je misschien ietsmeer van de (gezonde) calloriën tot je nemen?
Ik zeg ook maar wat hoor...
Ik vind je op de foto er erg mooi uitzien!

Emma, die opmerkingen zijn echt zooo leuk he?! zo motiverend!

Hier weer goed aan het opletten, op hemevaartsdag bij schoonouders gegeten en dag erna zelf gezondigd...
Vanaf gisteren weer netjes aan het plan gehouden, vandaag begonnen met ripped in 30 van Jillian (shred is inmiddels af) Was erg leuk, lekker gezweet!!
Vanavond biefstukje met aardappeltjes uit de oven en sperzieboontjs erbij!
Wat eten jullie?

lonneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 13:37

Jeetje, even een paar dagen druk en meteen 15 pagina's bijlezen.. :')
Dais, kan het niet komen omdat je juist zoveel hebt gesport? Dat je in spieren aangekomen bent, maar in cm's bent afgevallen? Je ziet er goed uit hoor op de foto! :D

Dora88 schreef:
Maar 3,5 in 5 dagen is veel! Ik ga maat 38 niet snel passen, paste vanmiddag een rijbroek maak 42, maar die kwam met moeite over m'n bovenbenen heen. Toch maar iets minder fietsen ;)

Maar ik vind de maten van paardrijbroeken altijd heel vreemd lopen. Ik heb er nu ook eentje in maat 44, omdat ie anders niet over m'n kont heen gaat. Terwijl ik van normale spijkerbroeken toch echt maat 40 heb..

Wat is iedereen verder goed bezig! :D

Ik sta even stil, ben gelukkig niet aangekomen, maar ook niet afgevallen.. Het ging al tijden niet lekker en ben al maanden bij verschillende artsen. Afgelopen week bij de revalidatiearts terecht gekomen en die heeft geconstateerd dat een auto ongeluk van 10 jaar terug ervoor heeft gezorgd dat mijn bekken, ruggengraat en nek verdraaid staan. Nu hopen dat het met een heleboel fysio weer goed komt. Nu snap ik ook waarom sporten zo lastig ging en ik zo snel spierpijn heb..
Hier dus ook even een dipje, maar gun mezelf nog 1 baaldag, dan ga ik er weer tegenaan! :D

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 13:46

Ik heb mezelf ook opgemeten. Van mijn kuiten was een cm af, voorderest was het allemaal gelijk gebleven. En spieren vliegen er niet aan binnen een week voor zover ik weet :P Toch zeker geen (bijna) 2kg :) Ik hoop maar dat het vocht is ofzo :')

Lonneke, hopelijk kan de fysio wat voor je betekenen en kun je ook beter/efficienter sporten :j

Maten van paardrijbroeken zijn drama. Ik heb maat 46 terwijl ik van spijkerbroek tegenwoordig zelfs maat 38 dicht krijg... Maar anders krijg ik mijn kuiten er niet in :')

Wollie, varkenshaasje met groente en aardappels :) Een beetje saai, maar ik heb geen inspiratie :')