[Centraal] Haar/haarverf deel 5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tytonidae

Re: [Centraal] Haar/haarverf deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 22:14

Ooooh ik ga overmorgen eindelijk naar de kapper. Ik ben zo nerveus. :')

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 22:17

Oke, mijn haar is nooit gesplit maar is wel wat droog. En is vaker geverft. De kapper zegt dat het altijd kei gezond is.
Dus dan zou ik een keer ook wel kunnen?

Hoe gaat dat dan in zijn werk?
Nadat het blond is laat ik mijn haar een hele tijd met rust.

_Jeann

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 22:25

Hoi! Ik heb het topic even doorzocht naar permanente krullen, maar kon daar niet echt veel over vinden.

Is er iemand die hier ervaring mee heeft? Ik heb halflang stijl haar. Zou weleens wat meer slag/volume willen. Heeft jemand van jullie hier ervaring mee? Ben echt bang voor een bos schapenkrullen namelijk...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 09:46

_Jeann schreef:
Hoi! Ik heb het topic even doorzocht naar permanente krullen, maar kon daar niet echt veel over vinden.

Is er iemand die hier ervaring mee heeft? Ik heb halflang stijl haar. Zou weleens wat meer slag/volume willen. Heeft jemand van jullie hier ervaring mee? Ben echt bang voor een bos schapenkrullen namelijk...

Ja, ik. Doe het niet :') Ik ben zelfs nog voor de 'beach wave' permanent van L'oreal gegaan, die zou zogenaamd maximaal 7 weken blijven zitten en alleen een subtiele slag geven. Kwam thuis met een bos kleine krulletjes die ontzettend moeilijk te onderhouden was en die er uiteindelijk echt uit moesten groeien.

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 09:53

Yasmine schreef:
Ik denk niet dat bruin geverfd haar door de zon spontaan blond gaat worden... := Het kan lichter worden, maar van bruin naar blond is wel behoorlijk wat om natuurlijk te gebeuren.

Het word inderdaad lichter, dat klopt. maar het verschil tussen het bruine en blonde word een stuk kleiner.
Daarna kan je het altijd nog in een keer in zijn geheel blond laten verven. Is wel beter voor je haar. :)

jasz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-16 13:56

Ik heb mijn haar gisteren weer geblondeerd, het is nu weer helemaal zilver/wit. Ik heb ook nog roze verf staan en ik denk eraan dat erin te doen.
Ik twijfel alleen of ik het donker roze begin aan de bovenkant en het naar lichter laat lopen, zoals dit:
Afbeelding

Of andersom, zoals dit:
Afbeelding

Ik heb een tijd geleden m'n haar ook licht roze gehad, maar dan helemaal. Het was er toen alleen echt na 1 keer wassen uit. Toch iets te veel conditioner gebruikt toen. Op zich is het niet erg dat het er snel uit is, maar het was toen wel heeeel snel.

Kwal

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-16 14:53

Je zou ook wat verf met je conditioner kunnen mengen :)

jasz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-16 16:03

Ja dat had ik juist gedaan de vorige keer. Werd heel mooi, maar het was er echt zo uit. 1 keer wassen maar

Meliaforever

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-16 21:56

Weet iemand misschien hoe je het rode een beetje kan onderdrukken of eruit kan krijgen? Ik heb midden tot donkerbruin haar met een rode gloed, waar ik dus graag vanaf wil. Wil weer terug naar m'n eigen kleur en dat is as middenbruin.

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-16 22:00

Veel wassen met Head and Shoulders.

Suus___

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 00:08

Klinkt wel goed in 1 keer eruit, had je toen ook echt je eigen kleur weer?

Tytonidae

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 00:25

Ik zou geen Head and Shoulders gebruiken. Je zult het waarschijnlijk flink wat aantal keren moeten gebruiken om de kleur te verminderen. Maar veel wassen is niet bepaald gezond voor het haar. Of je moet het willen uitrekken over een hele lange tijdsperiode.

Om de roodachtige tinten in je haar te onderdrukken kun je het beste een van de volgende dingen doen;
1. Een toner gebruiken. Je kan dit laten doen bij de kapper of je kan er eventueel zelf een maken. Dit kun je doen door een klein beetje blauwe semipermanente haarverf met een conditioner te mixen. Hier zijn genoeg instructies voor te vinden op het internet. :)
2. Een blauwe shampoo kopen en je haar daar een of twee keer per week mee wassen. Joico verkoopt een blauwe shampoo(color balance lijn). Aveda verkoopt er ook een(Blue Malva) maar die is erg duur.

Afbeelding
Je wil werken volgens dit wiel. Om een kleur in dit wiel te neutraliseren moet je gebruikmaken van de kleur die er recht tegenover staat. Ik gok dat jouw haar ergens in de rood/roodoranje/oranje richting zit, dus blauwachtige tinten zijn het beste om de ongewenste ondertonen weg te krijgen. :)

Overigens zijn dit wel tijdelijke oplossingen. Om je haar echt weer in jouw natuurlijke kleur te krijgen heb je twee opties; het uitgroeien, of het laten blonderen totdat het weer in je eigen kleur te verven is. Ook Head And Shoulders zal je haar waarschijnlijk niet zo licht krijgen als dat je het wilt. (En ik gok dat die rode gloed dan ook zal blijven)

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 00:45

Rood blonderen word oranje. Zou ik niet aanraden.

Tytonidae

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 02:14

Afbeelding

Bij het oplichten van haar krijg je altijd een van de bovenstaande ondertonen die naar voren zal komen. Eigenlijk heeft ze die nu al, dat is namelijk de roodachtige tint. :j

Ookal zou ze Head And Shoulders gebruiken, dan zal er altijd een van de bovenstaande ondertonen onder zitten, afhankelijk van de kleur die ze op dat moment heeft.

@Meliaforever, hoe lang heb je deze haarkleur gehad?

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 02:24

Head and Shoulders word vaak aangeraden om de kleur lichter te krijgen, je zal het er niet helemaal uitkrijgen. Maar goed hoe lichter, hoe minder sterk je hoeft te blonderen.
Als voorbeeld neem ik hierbij even mijn eigen haar. Twee maanden geleden was ik nog knalrood met paars, sinds vandaag ben ik middenblond met blond.
Tussendoor heb ik anti-roosshampoo gebruikt.

Verder is hier ook al meerdere keren de haarontkleurder van de Kruidvat aangeraden. Hiermee word het dus niet gebleekt, maar het haalt je natuurlijke haarkleur weer naar voren.

@Meliaforever,
En anders misschien je kapster even om raad vragen. Die kent jouw haar denk ik beter dan wij ;)

Meliaforever

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 09:24

Afbeelding
Ik verf mijn haar meestal zelf en er zit nu ongeveer 3 weken cacaobruin in. (4.7 van guhl) . Die blauwe shampoo van Joico kan ik even niet zo snel online vinden. En ik ben nu gewoon een beetje klaar met verven en wil weer naar me eigen kleur en als ik m'n uitgroei mag geloven is het nog steeds een asbruine kleur.

BritHittepit
BatmanBrit

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 14:35

ik zou graag deze haarkleur hebben maaaaaaar ik heb op dit moment ook rood gekleurd haar :(

Hopelijk lukt het en anders wordt het eerst een ander kleurtje...

Afbeelding

Drunksheep

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 14:56

Oef, dat word flink ontkleuren dan ben ik bang. Denk dat je dit resultaat niet in één sessie kunt behalen als je van rood komt :=

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 14:58

Denk het ook niet, plus dat het dan ook wel een aardig kostenplaatje gaat krijgen :o

BritHittepit
BatmanBrit

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 15:00

ja, dat van het kostenplaatje weet ik wel maar ik vind het zoooooo mooi dus wil het toch echt wel :) ookal is het niet in 1 keer,

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 15:02

Als je haar het aankan, je het geld hebt en je wil het dan moet je het gewoon doen.:)

BritHittepit
BatmanBrit

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 15:04

ik moet wel zeggen dat mijn haar niet snel kapot gaat...

xAlice

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 21:09

Vraagje..
Na lang twijfelen heb ik besloten mijn haar af te knippen. Het is zo dood van veel verven en de puntjes stellen niets meer voor ook al is het normaal super dik. Dus ik ga een lange bob knippen.
Maar, ik ben sinds kort woonachtig in Rotterdam en normaal ga ik hier naar de kappersacademie, maar dat vind ik voor zo'n grote verandering een beetje risky. Normaal laat ik hun alleen puntjes doen. Dus ik zoek een goede kapper die ik kan vertrouwen het goed te knippen.
Het is al zo vaak verpest bij mij dat ik eigenlijk op zoek ben naar iemand die mij een goede kan aanraden. Het hoeft niet super goedkoop, maar wel een normale prijs. Het hoeft ook echt geen enorm goede kapper te zijn, maar gewoon eentje die ik kan vertrouwen het fatsoenlijk te knippen. :D
Kent iemand iets in Rotterdam?

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 21:28

Niet in Rotterdam, maar wel daarnaast in Capelle a/d IJssel, t Haargilde.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 22:57

Heeft iemand van jullie ervaring met zelf je puntjes wat lichter verven?

Ik ga van 80 cm lang haar naar dit klik (als ik het durf :') ) maar heb een verschrikkelijke hekel aan lang bij de kapper zitten dus wil mijn puntjes eigenlijk zelf wat lichter verven. Ik heb nu deze kleur en dat is mijn natuurlijke kleur.