Wielrenners/ mountainbikers hier?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-22 11:08

Goedemorgen ,

@Culacinno ; Ik had voor het eerst een korte broek aan , maar dat was
wel nog een beetje fris .
Gore wear is tof , ik heb een jasje wat ik voor hardlopen maar ook
voor het fietsen gebruik .
Maar ben ook een enorme fan van Fusion aan het worden , is niet
goedkoop maar echt een heel fijn merk .

Lekker Imay :j

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-22 11:19

Lekker aan het fietsen met dit mooie weer! Ik mag zo weer een rondje. We gaan de amerongse berg en de leerdumse berg fietsen bij de heuvelrug. Ik moet even oefenen met hoogtemeters dus wordt leuk _O-

Een goede helm is goud waard indd. Heb zelf de ideale helm voor het fietsen nog niet gevonden. Maar vind uberhaupt fietshelmen gewoon niet veilig voelen ten opzichte van paardrijhelmen eigenlijk..
Pas zelf ook bijzonder weinig dus heb toen gewoon wat gekocht wat past. Met paardrijden heb ik ook werkelijk waar alle caps, modellen en merken gepast. Is er maar een die echt goed zat. Uiteraard weer het duurste merk.. kep italia.. maargoed veiligheid moet wat.

maaikemuis

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-22 11:30

Vandaag ga ik een stukje wandelen met het gammele vriendje. Die arme jongen kan gewoon niet normaal meer bewegen door de rugpijn. Ik denk dat we blij moeten zijn met een kleine wandeling. Maar van stilzitten wordt het niet beter.... Ik denk dat ik morgen de gravelbik in de auto gooi en en dan een stuk ga fietsen bij Lage Vuursche of bij Amerongen.

Ik heb echt jasjes van behoorlijk veel verschillende merken. Ik vind Castelli erg fijn zitten, ik denk dat dat mijn fijnste vestjes zijn. En de dingen van Ale vind ik vooral enorm mooi omdat ze heel grafisch zijn. Ik merk dat ik met sportkleding een voorliefde heb voor roze/paars (mijn beide fietsen zijn ook die kleur en ik hou van eenheid O:) ). Qua broeken ben ik wel vrij specifiek. Ik fiets het fijnste met broeken van Pearl Izumi al zit daar een enorm kwaliteitsverschil in de collecties. De nieuwe collectie is/was aanzienlijk minder fijn. En ik rij graag met broeken van Agu. Van de meeste andere merken zijn de zemen te breed.

@Time, die tijdrit in Almere is enorm dichtbij mij. Kan ik jou ergens mee helpen die dag? Of ergens met een spandoek gaan staan?

leeslampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-22 12:03

Veel plezier voor iedereen die op de fiets stapt of gaat wandelen vandaag. Het ziet er grandioos lekker uit buiten <3

Ik ben nog op zoek naar een nieuw setje die bij de kleuren van mijn nieuwe Liv past. Cadeautje aan mezelf voor mijn verjaardag ;) Maar wat is er veel keuze…

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-22 12:10

Wat sneu van je vriend, maaikemuis! Hopelijk doet een wandelingetje hem goed. En leukkk, leeslampje!

Ik ben een hopeloze krent als het op fietskleding aankomt. Heb 'the hard way' geleerd dat investeren in een fijne fietsbroek wel de moeite waard is, maar shirtjes koop ik liever in de aanbieding. Als ze maar mooi aansluiten en lekker zitten; kleur interesseert me minder :o

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-22 12:22

maaikemuis schreef:
@Time, die tijdrit in Almere is enorm dichtbij mij. Kan ik jou ergens mee helpen die dag? Of ergens met een spandoek gaan staan?

Yes ...4 weekjes nog !
Supporters aan de kant hebben staan is altijd leuk :j
Meet and greet ook :D
De start voor de dames 42 km is al vroeg , moet effe nog een AIRBNB
zoeken voor 1 nacht .

Succes met kiezen @leeslampje

Ik heb vandaag nog een rustig duurloopje van 80 minuten op de planning staan .
Maar ben nog niet helemaal fit , gisteren meidenavond gehad .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-22 17:49

Leuk, T2T! Kun je ook al trainen met zwemmen in open water of is het nog te koud?

Ik heb vandaag een rondje van 30 km getoerd. Stond een pittige tegenwind op de dijk, maar het was heerlijk buiten!

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-22 19:06

Bbbrrr , open water is me nog veel te koud :brr:
Er zijn er die de hele winter buiten door zwemmen , maar mij niet gezien .

Ik heb net mijn interval hardloop training gedaan , en zondag a.s loop ik een halve marathon.

IMAY1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-22 19:13

Time2Tri schreef:
Bbbrrr , open water is me nog veel te koud :brr:
Er zijn er die de hele winter buiten door zwemmen , maar mij niet gezien .

Ik heb net mijn interval hardloop training gedaan , en zondag a.s loop ik een halve marathon.

Ik ben me nu al mentaal aan het voorbereiden op de watertemperatuur 14 mei en dat is nog 2 maanden in de toekomst, ik zou er niet aan moeten denken om de hele winter buiten te zwemmen...

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-22 07:25

IMAY1990 schreef:
Ik ben me nu al mentaal aan het voorbereiden op de watertemperatuur 14 mei en dat is nog 2 maanden in de toekomst, ik zou er niet aan moeten denken om de hele winter buiten te zwemmen...

Als je geen wetsuit hebt kan dat inderdaad frisjes worden .

Gothico

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-22 13:50

Ik fiets gewoon nog lekker naar het werk heen en weer.

Maar ik heb mij ingeschreven voor een de BRM 200km brevet in Nijmegen.
Dat zou voor mij de eerste keer zijn dat ik voor een lintje kan rijden. Het is vooral ook leuk dat een bekende het organiseert.

Het is wel wat kort dag: 7 mei. Tussendoor ga ik dus nog naar Den Bosch op en neer fietsen. Als training en om naar mijn vriendin te gaan. En ik kan nog een keer een langere afstand rijden tussen mijn verjaardag en 7 mei in. Dus echt veel training ga ik niet hebben. Wordt dus een leuke uitdaging.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-22 13:55

Zo fanatiek ik begon vorige week en ik al plannen had gemaakt valt alles nu plots in het water door een positieve corona test. Gelukkig lichte klachten maar moet er nog niet aan denken om weer op een fiets te stappen.

Ik hoop dat dit voor mijn conditie niet heel veel invloed gaat hebben :=

IMAY1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-22 14:03

Ik heb net mijn eerste 100k rit van het jaar ingepland. Ik heb aan het begin van het jaar gezegd dat ik er daar minstens 2 van wil doen en nu kreeg ik van de fiets community van mijn werk een mailtje dat er in April weer een "Kom op de fiets naar kantoor" dag is. Dat is round trip 94km en ik heb het vorig jaar ook gedaan en toen ook uitgebreid naar 100k dus dat ga ik dit jaar ook lekker doen...

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-22 16:38

Ik heb voor morgen wat bedacht… ik ga op de fiets het nieuwe huis van mijn vader bekijken. In Ridderkerk := . Oftewel, 90km van huis. Mocht ik er komen dan is mijn vriend zo lief om me op te halen (die wil het huis ook zien maar kan nog niet fietsen).

Ik heb nog nooit zo ver gefietst…

IMAY1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-22 16:48

maaikemuis schreef:
Ik heb voor morgen wat bedacht… ik ga op de fiets het nieuwe huis van mijn vader bekijken. In Ridderkerk := . Oftewel, 90km van huis. Mocht ik er komen dan is mijn vriend zo lief om me op te halen (die wil het huis ook zien maar kan nog niet fietsen).

Ik heb nog nooit zo ver gefietst…

Ik heb vorig jaar 1 keer een 100k rit gedaan. Was veruit de langste rit die ik ooit gedaan had, minstens 30km langer dan de langste tot dan toe. Mijn grootste take away van die rit was om vanaf het begin van de rit te blijven eten, niet super veel maar ieder half uur een halve banaan of een stuk snelle jelle of iets in die trant toch in ieder geval wel. Nu was het voor mij 2 keer 50k met een aardig lange pauze in het midden dus dat beinvloed wel hoe je het doet. En ga net iets langzamer rijden dan dat je normaal doet op je ritjes. Een 2,3,4 km/h minder kan zo je uithoudingsvermogen een uur of zelfs 2 oprekken...

Walkure

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-22 17:06

Pittige rit zal dat zijn Maaike, maar het is wel het weer ervoor! Veel succes alvast :)

KleinBoefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-22 19:37

Jullie zijn allemaal al weer goed bezig! Veel mooie uitdagingen alweer voorbij zien komen.

Zo'n lange rit is eerst altijd wel even wennen Maaikemuis, maar inderdaad goed blijven eten en drinken. Dan komt het vast wel goed :j Succes!

Ik ben sinds 3 weken ook weer aan het fietsen. Zit nu bij een clubje, dus nu hoef ik tenminste niet meer altijd alleen te fietsen. Wij fietsen 1x in de week met de club. En ook de kaarten voor de elfstedentocht zijn alweer bemachtigd, dus daar moet ook voor getraind worden :D

Gothico

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-22 10:50

@Zebrastreep, Wat vervelend is dat. Hopelijk wordt je snel beter zodat je weer lekker wat kunt doen.

@Maaikemuis. 90km voor het eerst is wel een mooie afstand. Maar als je wat moe begint te raken ook vooral lekker genieten van de omgeving. Dan maakt het ook niet uit dat het tempo er iets uit gaat. En genoeg blijven eten en drinken is ook belangrijk.

@IMAY, Wel tof om dan zo naar het werk te fietsen en dan even iets om rijden voor 100km. Het is wel een mooi initiatief om dat te doen.

Voor mij is er ook nog een leuk tochtje bij gekomen als het doorgaat. Ik ga weer een keer naar Amersfoort heen en weer fietsen. Dat is voor mij ook 130km bij elkaar. Een vriend van mij kan zijn grote Cargobike ophalen. Die wilde ik ook wel hebben, maar mij vele malen te duur. Eentje met 4 wielen en een oplegger. Dus een mooi gezicht wordt dat als we met dat ding en twee velomobielen rijden. En ene velomobiel op die oplegger.

Maar wel tof dat er weer zoveel dingen gepland staat voor iedereen.

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-22 23:18

Afbeelding

Het was een heerlijke rit! Ik heb de tips van eten en drinken goed ter harte genomen en deze keer gelukkig geen hongerklop gekregen. Gezellig snakkend door het landschap! En paps vond het leuk!

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-22 08:32

Leuk hoor , goed gedaan *\o/*
Heb je nog geluk gehad met de wind ?

Ik was gisteren 2 uur onderweg , man man ...er stond een beste wind . -O-

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-22 09:37

De wind was mijn grootste vriend. Van zijwind, naar de wind heerlijk in de rug. Vanaf Woerden woei ik zo naar Rotterdam. Misschien een beetje valsspelen en misschien niet de grootste sportieve prestatie ooit, maar leuk was het wel! En ik ben heel blij dat mijn blessure weg lijkt te blijven. Dat blijft een spannend iets. Ik kan op deze fiets, met dit zadel best ver komen!

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-22 10:22

Lekker toch , mooi mazzel met de wind over zo,n afstand .
Deze de hele tijd tegen hebben zou erg gemeen zijn .

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-22 10:27

Dan was ik er denk ik niet aan begonnen…. Met zuidwester wind lijkt me dit een hele onplezierige route. Hoe mooi ook!

Er zaten echt stukjes tussen die zo ontzettend mooi waren. Vooral tussen Woerden en Gouda heb ik echt genoten. Een klein dijkje langs een kronkelend watertje, boompjes, elektriciteitspalen. Het was net alsof ik terug in de tijd was gegaan.

leeslampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-22 11:30

@ maaikemuis: wat een afstand, chapeau! En fijn dat je de rit goed door kwam. Je had een mooie dag (qua weer) uitgekozen :D

@ kleinboefje: bevalt dat fietsen met een clubje? Hier zijn ook wat clubjes en ik denk er wel eens over om me erbij aan te sluiten. Dus ben benieuwd naar jouw ervaring.

Ik merk dat ik wat moeite heb met tijd vrijmaken om te fietsen. Kom er nog niet zoveel aan toe als ik wil, maar dat komt wel goed.

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-22 22:16

Ik heb het echt nodig merk ik. Het is een ontzettend fijne manier om wat stress kwijt te raken. Het is fijn om even een uurtje, of langer, gewoon even weg te zijn.

Vanmorgen eerst mijn tweede booster gehaald (ik had Janssen gekregen en dat levert problemen op in Duitsland) en daarna nog wat gewerkt. Vanmiddag ben ik de lente gaan vieren met een heerlijk rondje over de Veluwe. Wel een pittig rondje, want vooral het eerste gedeelte was een soort gedeeld MTB/ruiterpad/wandelpad. Over een zandverstuiving…. Nu heb ik wel geleerd om door mul zand te rijden, maar een hele zandverstuiving red ik niet! Toch maar even een stukje gewandeld…. Maar ik merk wel dat ik wat stoerder en zekerder word!

En het was prachtig! Het is lente!

Afbeelding