Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Diane65 schreef:Ja, ik merk ook dat ik een spastische darm-aanval ga krijgen omdat ik het dan intens koud krijg, inderdaad ook koude handen en voeten. Verder heb ik geen last van kou, vroeger wel altijd gehad, maar dat had meer te maken met de negatieve thuissituatie. In mijn geval heeft die kou-aanval te maken met een verstoorde darmwerking.
Het boek van de Engelse internist is razend interessant en geeft goede handvaten om verder mee te komen. Ik denk dat ik een kleine samenvatting ga maken voor geinteresseerden want als ik het hier moet uitleggen spam ik waarschijnlijk pagina's vol. Die samenvatting stuur ik dan wel per mail als ik daarover een pb krijg. In elk geval gaat deze man uit van 3 hoofdgroepen PDS en dan nog 2 subgroepen. Hij heeft voor de groepen methodes ontwikkeld om de klachten te verminderen of zelfs blijvend te laten verdwijnen.
joyce2 schreef:Ik heb het bijna altijd koud, zowieso altijd koude handen en voeten, maar dat zit bij mijn in de familie. Maar het klopt wel dat als je te weinig voedingsstoffen binnenkrijgt, je lichaam niet voldoende energie heeft om je warm te houden.
Def schreef:Diane65 schreef:Ja, ik merk ook dat ik een spastische darm-aanval ga krijgen omdat ik het dan intens koud krijg, inderdaad ook koude handen en voeten. Verder heb ik geen last van kou, vroeger wel altijd gehad, maar dat had meer te maken met de negatieve thuissituatie. In mijn geval heeft die kou-aanval te maken met een verstoorde darmwerking.
Het boek van de Engelse internist is razend interessant en geeft goede handvaten om verder mee te komen. Ik denk dat ik een kleine samenvatting ga maken voor geinteresseerden want als ik het hier moet uitleggen spam ik waarschijnlijk pagina's vol. Die samenvatting stuur ik dan wel per mail als ik daarover een pb krijg. In elk geval gaat deze man uit van 3 hoofdgroepen PDS en dan nog 2 subgroepen. Hij heeft voor de groepen methodes ontwikkeld om de klachten te verminderen of zelfs blijvend te laten verdwijnen.
ik meld me ook aan
Def schreef:vlees met kruiden kan ook een goeie zijn ja.
Ik eet nooit vlees met kruiden.
Sommige mensen bakken ook heel erg vet, dat kan t ook nog zijn!
e_horse schreef:Denk dat het licht aan het feit dat het gebakken is.. ik heb vaak last van avondeten, maar salades en groente/aardappelen gaat goed, voeg er gebakken vlees aan toe (kruiden ook) dan gaat het fout.
Dus de gehakt met kruiden in de koekenpan waren denk ik het probleem. Zou het liefst een week geen avondeten eten..