Fibromyalgie, deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 23:25

Truf

Re: [Centraal] Fibromyalgie, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 00:19

Haha oke.

Vind die links er een beetje dubieus uitzien eigenlijk. Heb weinig vertrouwen in dat het echt werkt. Laat je het weten als je het geprobeerd heb? :P

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 00:48

Truf schreef:
Haha oke.

Vind die links er een beetje dubieus uitzien eigenlijk. Heb weinig vertrouwen in dat het echt werkt. Laat je het weten als je het geprobeerd heb? :P

Nou nee dat laat ik aan anderen over :D

Paintless

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 20:33

ga ik ook niet proberen. ik red me nu ook wel :P

wintersport heeft me nooit echt aangetrokken. zou 1 keer bijna met een ex van mij, maar hij maakte het voor de tijd uit :P
niet zo heel erg, maar ik weet dus niet wat het is. maar er lijkt mij iets te veel snelheid in te zitten. (bang om te pleuren... :P )

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 20:35

Ik ga het ook niet proberen!
Ik vind het ook eng om te vallen op de snowboard, al moet ik zeggen dat het er wel lekker warm was op het terras dus ik heb me wel vermaakt.
Ik ben zelfs toen verbrand :+ haha

Paintless

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 20:39

ja dat hoor ik ook wel vaker. iedereen komt er ook als een neger weer thuis. heerlijk kleurtje opgedaan enzo.
maar ik zie mijzelf nog niet naar een alpenland crossen om daar alleen maar op het terras te zitten.

BlueStar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 23:07

De voorjaarsschoonmaak.

Dit jaar wat later dan de voorgaande jaren. Maar het is weer grote schoonmaak tijd van mijn huis.
De riolering zit soms verstopt of besluit dan spontaan om alles door te laten. De afvoerpijp is ook druk bezig met lozen van water. De dame des huizes laat ook weten dat je vaker dan 1 x per maand kan werken.
De muren hebben besloten om alle troep naar buiten te sturen met gevolg een gevel vol met bulten. De ribben van het huis kraken, en de sponningen trekken aardig.
Met het gevolg dat het huis dus krom komt te staan.
De steunpilaren hebben moeite om alles te dragen, de muurankers zijn opgezet en dik. De interne kachel staat op een laag pitje, dus moet de warmte lamp vaak aan.
Toch doet het huis haar best, om alles wat gebeuren moet voor elkaar te krijgen. Maar duidelijk is, dat het zonnetje weer eens lekker warm op het dak moet gaan schijnen.

De bijna altijd positieve sfeer begint minder en minder te worden. De hunkering naar zon en warmte, het huis weer rondom en van binnen weer warm. Het enige wat het huis overeind houd is de bewoner, zij geniet van haar dieren en blijft volhouden voor hen en haar huisgenoten.

Toch gilt mijn ziel. Huis laat me niet in de steek, blijf staan tot het warme weer. Dan komt de tijd weer om samen met jou te genieten van de natuur, dieren en mensen.

Sorry lezers, ik moest even al mijn frustratie kwijt. Mijn lijf ligt echt zwaar te rotzooien, op naar de warmte en betere tijden voor het lijf.

Paintless

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 23:16

ik kon me er al zo goed in inleven.. heerlijke tekst..

BlueStar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 00:32

Dank je wel Paintless.
Ik wilde geen geklaag tikken dus maar op deze manier gedaan :P

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 01:02

Iets eerder in dit topic kwam het Rheumabad Spezial van Kneipp voorbij. Ik heb een scheut in een grote pan warm water gegooid en mijn handen en vooral polsen erin gedompeld zon 15 minuten, en echt het helpt, je voelt de warmte intrekken.
De pijn was zomaar weg.
Nu wel weer terug, dus morgen weer proberen

Jammer dat het alleen in Duitsland te koop is, maar misschien via een Duitse site??

Attitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 12:46

Ik woon in DLD, dus op verzoek kan ik deze kopen en versturen.
Als er interesse is, laat maar even weten.
Ik heb er echt baat bij.
Ik gloei helemaal na het bad en geeft echt verlichting.

Kev

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 21:46

Is er ergens meer te vinden over die Kneipp?
Ik heb ook weer meer last, is weer vochtig weer, ben echt veel stijver. Doe mij dan maar gewoon die winter, dik inpakken en klaar! of natuurlijk 20 graden en een lekker zonnetje!

CindyUniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 22:41

zo herkenbaar bluestar :j
ik was in januari 2 weken in egypte.... ik wil terug!!!!!
bij de paarden doe ik alleen het hoognodige, mesten en voeren en doe soms zelf het mesten maar alleen voor de helft, alleen de stal en niet de paddock (steen 24/7 in inloopstal/paddock) en sta regelmatig met de tranen in mijn ogen omdat ik mijn rechtschouder dan gewoon niet meer kan optillen.... dan báál ik zo van mezelf.... 2 stallen! dan ga ik gauw weer naar huis, naar de warmte :j

BlueStar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 23:46

Ik herken het cindyuniek.
Ik mag me gelukkig prijzen dat sinds een maand (we hebben een veulen erbij gekocht) mijn man is helemaal om is:P
Hij mest mee en helpt met andere klussen. Anders had ik ook 2 stallen gehad. Bij mij staan ze ook op loopstal met paddock. Ook prijs ik me gelukkig dat onze eerste pony Jolly elke jaar een winterdip heeft. Hij wil niet geborsteld worden, werken eigenlijk ook niet op uitrennen aan de lijn na dan (wat weer een aanslag is op mijn lijf). Het veulen hoeft nog niets dus heb ik nog 2 winters na deze respijt hihi.
Misschien kan ik je een tip geven ivm stal.
Een potstal die je opstart einde zomer met lekker weer :D Je hebt dan even iets meer werk in de onderlaag opbouwen, maar de rest van de winter is het puur drollen wippen en hooguit los gegraven bodem verwijderen. De ellende is pas weer als het warmer wordt je stal bijna of helemaal weer leeg halen. Maar jongeren verdienen graag een centje bij hihi.
Enne niet net als ik een veulen nemen die een hobby erbij heeft namelijk voor Mol spelen :P dat levert weer werk op.

Truf

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 00:02

Die rechter schouder, heel herkenbaar. Wat een hel kan dat zijn, heb het ook erg vaak als ik te lang achter mn pc heb gezeten of een te zware tas heb gedragen.

Haha, uitmesten zorgt altijd voor zo'n fijn gevoel :P. Helaas heeft mijn zus, een jaar nadat ik mijn pony heb verkocht, bedacht dat het land ook wel voor een deel gesleept kan worden. Scheelt een boel uitmesten, maar daar heb ik niks meer aan.

Mijn pony had ook een leuke hobby, waterbakken om donderen, zodat ik alles weer kon vullen(3x met een kruiwagen volle jerrycans het land op ploeteren).

CindyUniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 09:32

@ bluestar, bedankt voor de tip, wij hebben zelf ook wel eens aan potstallen gedacht, maar wij zijn nog een beetje zoekende geweest!
wij hebben dit stalletje sinds juli echt gekocht en gewoon op stro gestaan en nu werd dat verbruik wel erg gek dus gaan we over op strokorrel en dan kan ik idd meer oppotten :j
maar ik heb het dan ook niet over 2 stalletjes van 3x3 hihi
we hebben 1 van 6x3 en 1 van 6x7...... en dan de paddocks niet te vergeten.......

ik heb op het moment
uniek, mijn fjordenmerrie van veulen af aan wordt nu 11 en die is drachtig, daarbij staat
ramoro, nrps bonte merrie ook drachtig (niet van mij)
dj, fjordenruin wordt 3 dus ga ik nu beleren (zelf gefokt uit uniek)
bertus, shethengstje wordt 2 (daar komt gelukkig niet zoveel uit haha)

en dan hebben we nog een nrps hengstveulen (of moet ik al jaarling zeggen :+) maar die loopt in een weiland gelukkig en daar hoef ik niet zo gek veel te doen dan voeren en water geven

dus die poepen best een hoop met z'n allen hihi
gelukkig heb ik ook een lieve man, die me ook altijd helpt als hij kan, maar hij werkt veel (geen 9-5 baan zeg maar) dus kan alleen in het weekend onderhand, want 's avonds is hij kapot van het werken

maargoed er gaat wel wat uit :j de veulens sowieso die dit jaar komen en nog 1 'grote'

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 12:16

Waar ik ook zo blij mee ben zijn die flessen waar de dop alleen afgaat als je gelijk drukt en draait. Zogenaamde kinder-veilige-doppen.
Heel veel ouderen kunnen die ook niet open maken en zijn dus afhankelijk van anderen.
Ik begrijp niet waarom daar geen keuze in is.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 12:25

Ja, waardeloos zijn die. :j

Paintless

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 17:31

iedereen last van de rechterschouder?
ik links.. zo erg dat ik er snachts wakker van wordt. stekende, zeurende pijn.

met de paarden.. nou ja, paard, heb ik het goed. all in stal, dus als ik me niet goed voel, hoef ik er niet heen.
als ik me wel goed doe haal ik nog uit dr stal wat ik er niet in wil hebben. maar ik leg me neer bij het feit dat de stal niet is zoals ik hem wil, maar is zoals ie is. paard heeft er geen last van.

rijden doe ik nu ook niet veel, bak is een waterbak en paard is dwars in de kop.

dinsdag wel heel veel zin in gehad, maar kon dus niet want waterbak is niet fijn. ben ik maar heel lang gaan prutsen.

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 11:00

Hallo allemaal, kom mij hier ook melden, daar mijn dochter van 15 wrs ook FM heeft. Zijn gisteren bij de reumatoloog geweest, heeft daarna nog een bloedonderzoek gehad om eventuele andere dingen uit te sluiten, maar vooralsnog vermoedt hij idd FM. Hij vond haar wel erg jong, maar volgens mij (na inwinnen van de nodige info) zijn er wel veel meer jongeren bij wie FM is geconstateerd? Ze reageerde ook niet op alle tenderpoints, maar zou dit te maken kunnen hebben dat zij voornl. last heeft van haar benen (en soms, zoals vandaag, onderrug en schouders) ? De meeste drukpunten liggen ook in het bovenlichaam toch?

BlueStar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 17:08

Hoi aslo
Niet fijn nieuws dus. Google eens op fibromyalgie dan kom je een hoop tegen ook de druk punten, er staan ook valse tussen hoor. Dit om te voorkomen dat mensen aanstellen. Jonge mensen zijn er genoeg, er zijn ook tickers genoeg stress, ziekte, ziekte van pfeiffer, ongeluk en nog wat dingen.

Paintless

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 17:44

ja maar meestal zijn het de gemiddeld wat oudere medemensen die FM gecontateerd krijgen.

maar als ik het toen als 15 jarige geweten had, had ik anders met mijn lichaam omgegaan.

potjandikke, wil mijn paard eindelijk weer eens mee werken, houdt mijn lichaam er mee op. ik kan haar met mijn benen nooit de achterhand er onder rijden.
jammerrrrr

Yogo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 18:35

Ik was ook 17 toen het bij mij ontdekt werd.
Nu heeft mijn moeder het waarschijnlijk ook, haar moeder zit ook onder de reuma.Geen fibro wel andere vormen.
Reuma niet erfelijk??? Je gaat toch je vraagtekens zetten.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 19:43

Bij mij in de familie komt het niet voor.

Attitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 21:08

aslo schreef:
Hallo allemaal, kom mij hier ook melden, daar mijn dochter van 15 wrs ook FM heeft. Zijn gisteren bij de reumatoloog geweest, heeft daarna nog een bloedonderzoek gehad om eventuele andere dingen uit te sluiten, maar vooralsnog vermoedt hij idd FM. Hij vond haar wel erg jong, maar volgens mij (na inwinnen van de nodige info) zijn er wel veel meer jongeren bij wie FM is geconstateerd? Ze reageerde ook niet op alle tenderpoints, maar zou dit te maken kunnen hebben dat zij voornl. last heeft van haar benen (en soms, zoals vandaag, onderrug en schouders) ? De meeste drukpunten liggen ook in het bovenlichaam toch?

Kan best hoor, tenminste ik heb ook al die klachten sinds mn puberteit.

En het is pas drie of vier jaar geleden geconstateerd. Ik was 24 toen.

Mijn zusje heeft ook fibro.

@ paintless, ik heb gelukkig fijne/hete paarden en hoef eigenlijk weinig te drijven, alleen maar te zitten.
Mijn jonge paard leer ik al dat het opstappen met krukje helemaal niet gek is. Mijn wedstrijdpaard is daar al aan gewend.
Ik kan thuis best trainen zonder al te veel last hoor.
Maar wedstrijden en lessen hakken er erg in.
Onbewust verkramp ik dan te veel, en ga te lang door.
Thuis stap ik veel meer tussen door.

Als ik teveel last heb rij ik overigens niet.
Mijn paarden lopen dus relatief gezien veel aan de longe, maar ik train ze dan of met de pessoa of met de dubbele lijnen, zodat ze toch echt aan het werk zijn.