Edelstenen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Edelstenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 22:02

Ja natuurlijk! Is wel weer leuk om dit topic weer eens wat nieuw leven in te blazen, zitten hier allemaal stenen liefhebbers.
Wat voor vragen heb je specifiek en waar zou je een steen voor willen dragen?

Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 22:03

Ik heb niet echt vragen, maar zou graag willen weten wat voor stenen ik heb. Ik zal even een linkje zoeken! :)

Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 22:04

TE5

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 22:13

Hey Nick :)
Je kan beter per steen een foto maken, zodat ze wat duidelijker zijn.
Ik geloof dat ik iig wel een rookkwarts en een rozenkwarts onderscheidde,
maar veel meer dan dat niet :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 22:14

Dat zijn idd heel wat stenen....Persoonlijk zou ik ze nooit uit een automaat halen, stenen zijn namelijk levende dingen.
Ook kan ej van een verkeerde steen niet lekker worden daarom laat ik ze liever uitpendelen.

Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 22:15

Hey Tessa! :D
Ik zal het even doen!

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 22:17

ik heb bij mezelf altijd het idee dat ik wel meteen merk of ik een verkeerde in mn handen heb.

bv bij een grote zwarte toermalijn werd ik nogal misselijk.
maar de toermalijnkwarts weer niet

Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 22:19

Aha, iemand een idee hoe ik kan merken of een steen verkeerd is?
Oja, en hoeveel kan ik er max. op mijn kamer leggen??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 22:35

Sommigen kunnen het voelen (Zoals Snoevie zegt) maar je kan ze ook uitpendelen, als je weet hoe dat moet moet je dr maar eens wat over gaan lezen. Een pender kan jou precies vertellen wat goed voor je is en wat niet, als je eens wist dat er mensen ziek zijn geworden van bepaalde stenen?
Zou het niet zo'n vaart lopen hoor als ze zo klein zijn en niet direct op je huid draagt maar het blijft toch een materie.

Oja je kan ook niet alle stenen zomaar bijelkaar leggen sommigen verdragen elkaar niet.

Steentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 23:03

Mag ik me ook aansluiten bij dit topic? :)

Het lijkt me namelijk heel interessant om meer te weten te komen over edelstenen en hun werking, en om maar meteen met de deur in huis te vallen, heb ik al een eerste vraag.

Ik ben op zoek naar een steen die me wat meer innerlijke rust kan geven, die me kan 'leren' negatieve gedachten om te zetten in positieve gedachten & die me wat zelfverzekerender kan laten 'voelen'.
Een steen die geluk, liefde, warmte, innerlijke rust en kracht en positieve gedachten en gevoelens kan 'opwekken'. :)

Is er trouwens ook specifiek een steen die kan 'helpen' voor mensen met Autisme? :)

En een steen die - liefst in combinatie met een van bovengenoemde stenen - 'helpt' tegen puistjes of acne?

Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 23:06

Oja is er ook een steen voor zelfdiscipline??

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 07:57

hoi Ragnaaa,ik heb het idee dat een Labradoriet zomaar de steen kan zijn voor je,die beschermt voor (negatieve) invloeden/prikkels van buitenaf(wellicht de autisme steen die je zoekt?)
wbt je onzekerheid zou je eens kunnen kijken of je een Chrysopraas wat vind,die maakt ook dat je jezelf meer leert accepteren zoals je bent. fysiek gezien is het ook een ontgiftende steen,dus misschien ook geschikt voor je puistjes.
leg eens een kleine chrysopraas een nacht in een potje neutrale creme en gebruik die de daarop volgende dagen 2x per dag.

en dé steen voor warmte,liefde en geluk is in mijn ogen nog steeds de rozenkwartz,echt mijn lievelingssteen in alle opzichten.

Rivaldo: misschien is Jade wel iets voor je,maar ga eens(als het kan)naar een winkel om hem eens te bekijken en vast te houden

(geldt ook voor jou ragnaaa)

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 08:28

Als je een steen wil hebben moet je kijken bij angel touch.Die hebben hele bijzondere stenen,dus niet die stenen die gewoon in de winkel te koop zijn.Niet elke steen van hun kan je gelijk een hele dag dragen.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 08:35

angel touch ken ik niet,is dat een winkel?

Laurabram

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 15:58

Hé, het topic leeft weer!

Eigenlijk heb ik dan meteen een vraag.
Momenteel ben ik al een paar weken ziek door een virusinfectie op m'n evenwichtsorgaan. Door de duizeligheid heb ik ook vaker last van migraine aanvallen.
Hiervoor gebruik ik normaal mijn amethyst steen.
Bovendien gebruik ik mijn blauwe calciet, omdat deze me ontzettend veel positieve energie geeft.
Helaas zijn de afgelopen weken allebei de stenen gebroken. Van de amethyst is een stuk af en de blauwe calciet is echt in vele stukken uiteen gevallen.
Nu wil ik eigenlijk weten of de stenen nu geen werking meer hebben en ik ze dus moet vervangen, of dat ik ze nog gewoon kan blijven gebruiken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 16:01

Als ze barsten zijn ze echt helemaal op. Ik zou even nieuwe halen ;)

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 17:13

angel touch is een internetshop.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 17:32

Ik zou persoonlijk nooit een steen bij een internetshop halen Marleen! Je moet wel een gevoel hebben bij die steen. Anders is het als je een exacte steen uit kan kiezen, zoals bijvoorbeeld bij schedeltjes het geval is.

melaniepk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 17:49

Leuk topic :j
Ik heb vroeger ook altijd edelstenen gedragen en verzameld en zit er aan te denken om er weer mee te beginnen.
Ik heb altijd al een aantrekkingskracht naar stenen gehad, maakte niet uit wat voor, zelfs de kiezels op het kiezelpad op de camping waren niet veilig _O- tot groot ongenoegen van mijn moeder kwam ik dagelijks met zakken vol thuis :D

Het leuke is, mijn dochter heeft mijn stenenmanie geërft en dat terwijl ze niet wist dat mama dat vroeger ook deed 8)7

TE5

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 17:53

Chiqa schreef:
Oja je kan ook niet alle stenen zomaar bijelkaar leggen sommigen verdragen elkaar niet.

Serieus? Dat wist ik niet :)

Ik heb gewoon de hele zooi (is inmiddels meer dan 50 stenen) bij elkaar liggen.. :o
Ben ze ooit gaan verzamelen omdat ik ze mooi vond,
maar ben me later ook een beetje gaan verdiepen in de werkingen van de stenen.

Moet eerlijk zeggen dat ik nog steeds niet helemaal overtuigd ben van die werkingen (ben ik net iets te nuchter voor),
ondanks dat ik wel eens heb mee gemaakt dat het hielp of juist dat ik er helemaal niet goed van werd.
Ik weet niet waar om, maar ik zeg altijd maar: baat het niet dan schaad het niet.. :)

Wel leuk dat dit topic weer actief is, misschien kan ik er nog wat van leren :j

Lotte_Wessel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 17:55

ik wil graag ook meepraten! Ik geloof namelijk ook in de werking van
edelstenen. Zelf ben ik verder ook erg spiritueel, heb ook aurafoto's en ben bij
parabeursen geweest en vind ik ook allemaal heel leuk.
Ik heb zelf een heel goed initiatief, en om dit nog sterker te maken,
draag ik altijd een ketting bij me van bergkristal.
Ik draag dit op aanraden van iemand op de parabeurs vorig jaar.
Ik dacht ook dat ze zij dat dit voor ieder persoon verschillend is, afhankelijk van
'je eigen cijfer'. Dit is een cijfer die te maken heeft met je naam en je geboortedatum.
Maar goed, ik weet niet precies hoe dit alles werkt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 18:00

Klopt wel wat chiqa zegt; hematiet ontlaadt bijvoorbeeld andere stenen, dus als je die er tussen legt gaat de energetische werking verloren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 18:02

Lotte_Wessel schreef:
edelstenen. Zelf ben ik verder ook erg spiritueel, heb ook aurafoto's en ben bij
Ik dacht ook dat ze zij dat dit voor ieder persoon verschillend is, afhankelijk van
'je eigen cijfer'. Dit is een cijfer die te maken heeft met je naam en je geboortedatum.

Welkom!

Ik heb ook ooit een aurafoto laten maken, maar heb er toch altijd een beetje mijn twijfels bij. Bergkristal is inderdaad een steen die versterkend werkt op vanalles. Ik denk trouwens dat je daar intuïtie bedoelt?

Wat betreft numerologie; soms vind ik dat dit enorm klopt, maar soms ook echt totaal niet.

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 18:22

Stenenfan meldt zich ook... ik zie dit topic nu pas :o

Ik hou zelf ook van edelstenen en wil er ook absoluut een cursus in gaan volgen, zodra de financiën het toelaten...

Mijn favoriete stenen zijn de sodaliet, zonnesteen en de carneool... :)

Overige stenen kies ik uit op mijn gevoel... :)

Hoe kiezen jullie de stenen uit?

Lotte_Wessel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 18:56

Rock schreef:
Lotte_Wessel schreef:

Welkom!

Ik heb ook ooit een aurafoto laten maken, maar heb er toch altijd een beetje mijn twijfels bij. Bergkristal is inderdaad een steen die versterkend werkt op vanalles. Ik denk trouwens dat je daar intuïtie bedoelt?

Wat betreft numerologie; soms vind ik dat dit enorm klopt, maar soms ook echt totaal niet.

Ach.. stom van me.. ik kwam niet meer op het woord intuïtie.. maar bedankt, ik bedoelde inderdaad intuïtie! :D