Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

het zijn diezelfde prikjes als die je krijg met je verstandskiezen trekken!! maar heb geen idee hoe dat bij je onderkaak is hoor!
 het zijn diezelfde prikjes als die je krijg met je verstandskiezen trekken!! maar heb geen idee hoe dat bij je onderkaak is hoor!                                                         

sunshine schreef:Hier nog eens een berichtje van mij...
Ik heb op 7-8-2007 een kaakoperatie gehad, mijn onderkaak is naar voren geplaatst : [MW] Gisteren kaakoperatie gehad
Ook mijn kin hebben ze wat naar voren gebracht, waar ik uiteindelijk helemaal niet blij mee was : [MW] Ik voel mij ellendig en rot na kaakoperatie... daar ben ik vervolgens weer aan geopereerd.
Uiteindelijk ben ik nu erg tevreden.
1 plekje op mijn onderlip heeft nog steeds een wat doof gevoel, mijn kin is juist veel gevoeliger geworden, maar mijn tandvlees ( onder ) heeft nog steeds zijn gevoel niet terug.
Als ik er op druk voel ik er wel pijn in, maar als ik mijn tandvlees boven aan raak voelt dat HEEL anders.
De operatie is mij 100% meegevallen, heb eigenlijk geen pijn gehad, alleen ja... het niet goed kunnen eten was geen pretje
Mocht iemand vragen hebben, stel ze gerust !

collendoorn schreef:sunshine schreef:Hier nog eens een berichtje van mij...
Ik heb op 7-8-2007 een kaakoperatie gehad, mijn onderkaak is naar voren geplaatst : [MW] Gisteren kaakoperatie gehad
Ook mijn kin hebben ze wat naar voren gebracht, waar ik uiteindelijk helemaal niet blij mee was : [MW] Ik voel mij ellendig en rot na kaakoperatie... daar ben ik vervolgens weer aan geopereerd.
1 plekje op mijn onderlip heeft nog steeds een wat doof gevoel, mijn kin is juist veel gevoeliger geworden, maar mijn tandvlees ( onder ) heeft nog steeds zijn gevoel niet terug.
Als ik er op druk voel ik er wel pijn in, maar als ik mijn tandvlees boven aan raak voelt dat HEEL anders.
De operatie is mij 100% meegevallen, heb eigenlijk geen pijn gehad, alleen ja... het niet goed kunnen eten was geen pretje
dat heb ik ook met mijn tandvlees!! en als je maar hard in m'n kin druk is het juist ook heel gevoelig! hele aparte tinteling!
Waarom was je niet tevreden met je kin? en wat hebben ze er uiteindelijk aan gedaan? en na hoeveel tijd?

sunshine schreef:Precies... het zag er niet meer " echt " uit.
Hieronder trouwens een foto van hoe ik nu ben:
http://img29.imageshack.us/img29/1371/kaak.jpg
Ik had voor de operatie een overbeet van 9mm

haha ! echt heel netjes!
 haha ! echt heel netjes!                                                         
Relaxed schreef:Mijn overbeet was 1 cm, maar nu na bijna een jaar beugelen heb ik helemaal geen overbeet meer.. Als ze nu mijn onderkaak nog 1 cm naar voren gaan zetten (wat het plan was) dan zou ik een onderbeet krijgen
Maandag moet ik weer naar de orto, ga maar eens vragen wanneer ik naar de kaakchirurg kan.. Ben namelijk wel benieuwd wat die nu zegt..

Paashaas schreef:Zijn er eigenlijk ook mensen die wel tevreden zijn na de operatie en geen klachten erdoor hebben gekregen? Of is het maar een kleine minderheid die klachten hebben gekregen door de operatie?

collendoorn schreef:sunshine schreef:Hier nog eens een berichtje van mij...
dat heb ik ook met mijn tandvlees!! en als je maar hard in m'n kin druk is het juist ook heel gevoelig! hele aparte tinteling!
Waarom was je niet tevreden met je kin? en wat hebben ze er uiteindelijk aan gedaan? en na hoeveel tijd?

Paashaas schreef:Je hebt nu naast de ongevoeligheid ook last van je kaakgewrichten?
Ik heb geen last van het in mijn gehemelte bijten doordat ik vroeger al een blokbeugel daarvoor heb gehad.
En heb eigenlijk weinig last van mijn kaakgewrichten, alleen soms of bv met stokbrood eten.
Ik ben bang dat ik na de operatie juist wel last ga krijgen van mijn kaakgewrichten..
Dus dat ik eigenlijk klachten ga krijgen in plaats van dat ze willen proberen te voorkomen dat ik ze later ga krijgen.