verstandskiezen!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

kitty_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 19:03

.
Laatst bijgewerkt door kitty_gomez op 08-03-24 17:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Hvelreki

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 21:54

Het valt allemaal best mee hoor, laat je vooral niet bang maken door de horrorverhalen hier en op internet :D
Beter dat ze eruit zijn en je er geen last meer van hebt, dan dat je er ontstekingen aan krijgt e.d. Want dan heb je pas echt miserie.

itsmi

Re: verstandskiezen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 21:12

Ja dat is wel zo, maar het verdoven en alles, en als je toch al niet zo n fan bent van de tandarts, snap ik dat ze e rtegenop ziet!

meeikk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 23:36

ik heb iets vreemds ik weet niet of meer mensen zoiets hebben. ik wordt verdoofd, en aan de buitenkant voel ik niks meer. maar toen gingen ze trekken en toen voelde ik gewoon alles |(
waar ligt dit aan?

meagan_sarah

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 10:28

Weet iemand hoelang de hechtingen mogen blijven zitten? Morgen is
het twee weken geleden en ik heb nog steeds 1 hechting zitten die nu
toch wel begint te irriteren.

Verder is het mij echt heel erg meegevallen en ik ben echt bang voor naalden.
Verdoven viel echt heel erg mee en ook de napijn en zwelling. In mei
moet ik voor de andere kant, ik hoop dat het dan weer meevalt.

saroanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 10:49

Ik ben afgelopen donderdag geholpen, m'n laatste verstandskies verwijderd. En ik verga nog steeds van de pijn |( . Morgen maar even de tandarts bellen, want hier klopt volgens mij iets niet.

Hvelreki

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 14:29

meagan_sarah: Ik moet ze donderdag uit laten halen, 16 dagen hebben ze er dan ingezeten. Ik dacht dat ze normaal toch niet veel langer dan 2 weken bleven zitten.. Normaal had ik zelfs een afspraak na 10 dagen, maar omdat ik toen niet kon en hij ondertussen geen tijd meer had is het dus verlaat. Zijn het 'oplosbare' zeg maar? Anders toch maar even naar je kaakchirurg bellen :j

Hvelreki

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 14:32

itsmi schreef:
Ja dat is wel zo, maar het verdoven en alles, en als je toch al niet zo n fan bent van de tandarts, snap ik dat ze e rtegenop ziet!
Ik zag er ook tegen op, daarom dat ik gevraagd heb of het onder volledige narcose kon.. Ben je'r zo vanaf en merk je d'r niets van :)
Ik sprak haar gewoon wat moed in, ook omdat sommige verhalen die je erover leest je echt kunnen bang maken.. Terwijl dat nergens voor nodig is. Met eten heb je wel een klein weekje last, maar pijn valt heel goed mee. En als die na 2/3 dagen erger wordt of nog steeds even erg is, is er iets anders aan de hand en moet je even terugbellen. Dus idd saroanda, dat zou ik in jouw plaats ook doen.

itsmi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 23:46

@ Flekhe: Maar ik mocht geen volledige narcose van mn tandarts.Het moet nog gebeuren, maar ik had alvast gevraagt of ik misschien een vlledige narcose mocht omdat ik al zo'n schijterd ben, maar hij zei dat het niet nodig was omdat het zo gebeurd was (er moeten er 3 getrokken worden) en dat een plaatselijke verdoving ook volstond. Heb ik dan een rare tandarts ofzo"?

Missy123

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 14:13

Ik ben afgelopen maandag geweest om de verstandskiezen aan de linkerkant er uit te laten halen (onder en boven)...
Ik ben in het Fransiscus ziekenhuis geweest, in Rotterdam..
Wat een slager had ik zeg, die man stelde zich niet eens voor keek naar de foto op de computer draaide zich om naar mij en zei alleen "mond open" en voor dat ik het wist was die al aan het prikken met die verdovingsspuit..
Liep weg en kwam na 15 minuten weer terug zei weer niet veel en begon met trekken...
Van de verstandskies linksboven niks gevoeld, was er met 15 seconden uit, maar linksonder moest er uit geboord worden..
Zit nu nog zo´n watje (gaasje) in dat gat, en hechtingen,
ik heb echt zo´n hamsterwang aan de linkerkant maar verder geen pijn...
Ibuprofen doet goed zijn werk hihi ;))
Moet aanstaande maandag terug om dat watje (gaasje) eruit te laten halen, de hechtingen lossen vanzelf op na 2/3 weken..

Maar weet iemand hoelang je wang zo dik blijft ???
Ik kan mijn kaken ook niet echt ver meer open doen ;((

kitty_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 14:20

.
Laatst bijgewerkt door kitty_gomez op 08-03-24 16:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Missy123

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 14:30

Ja dankjewel ;)

Jij ook sterkte kitty_gomez

Hvelreki

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 14:32

itsmi schreef:
@ Flekhe: Maar ik mocht geen volledige narcose van mn tandarts.Het moet nog gebeuren, maar ik had alvast gevraagt of ik misschien een vlledige narcose mocht omdat ik al zo'n schijterd ben, maar hij zei dat het niet nodig was omdat het zo gebeurd was (er moeten er 3 getrokken worden) en dat een plaatselijke verdoving ook volstond. Heb ik dan een rare tandarts ofzo"?
Drie? Dan doen de meeste normaal wel onder narcose. Maar als je zegt dat het bij je tandarts is.. Bij mij was het bij de kaakchirurg. En die zei direct dat het goed was.

Hvelreki

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 14:34

Missy123: Mijn wang was maar 2 dagen ofzo, maar mijn kaken heeft langer geduurd. Het duurt gewoon een tijd voor je weer normaal kan eten (toch een week, bij mij was het met 10 dagen volledig weg) en je mond terug helemaal kan open doen. Bij de ene is dat al langer dan bij de andere.

Missy123

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 14:39

Missy123 schreef:
Ik ben afgelopen maandag geweest om de verstandskiezen aan de linkerkant er uit te laten halen (onder en boven)...
Ik ben in het Fransiscus ziekenhuis geweest, in Rotterdam..
Wat een slager had ik zeg, die man stelde zich niet eens voor keek naar de foto op de computer draaide zich om naar mij en zei alleen "mond open" en voor dat ik het wist was die al aan het prikken met die verdovingsspuit..
Liep weg en kwam na 15 minuten weer terug zei weer niet veel en begon met trekken...
Van de verstandskies linksboven niks gevoeld, was er met 15 seconden uit, maar linksonder moest er uit geboord worden..
Zit nu nog zo´n watje (gaasje) in dat gat, en hechtingen,
ik heb echt zo´n hamsterwang aan de linkerkant maar verder geen pijn...
Ibuprofen doet goed zijn werk hihi ;))
Moet aanstaande maandag terug om dat watje (gaasje) eruit te laten halen, de hechtingen lossen vanzelf op na 2/3 weken..

Maar weet iemand hoelang je wang zo dik blijft ???
Ik kan mijn kaken ook niet echt ver meer open doen ;((

Ik mocht geen algehele narcose, ik kreeg als reden dat ze dit alleen bij zwaar gehandicapte mensen doen...

Missy123

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 14:40

Fiekhe: Dankjewel ;) ik hoop alleen dat het dit weekend al minder erg is

Hvelreki

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 15:13

Missy123 schreef:
Ik mocht geen algehele narcose, ik kreeg als reden dat ze dit alleen bij zwaar gehandicapte mensen doen...
>;)
Ik lag op de dagkliniek, waren zo wat 15 mensen die allemaal onder narcose gingen.
Maar ik ben inderdaad zwaar gehandicapt hoor :j

Missy123

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 15:21

fiekhe schreef:
Missy123 schreef:
>;)
Ik lag op de dagkliniek, waren zo wat 15 mensen die allemaal onder narcose gingen.
Maar ik ben inderdaad zwaar gehandicapt hoor :j

Bij mij moesten ze er alle 4 uit.. Heb er nu 2 gehad ;(
Maar toen ik belde om een afspraak met de kaakchirurg te maken, en ik vroeg of het ook onder algehele narcose kon
(aangezien ik echt een onwijze schijterd ben) kreeg ik van de receptionisten te horen dat ze dit alleen bij "zwaar"
gehandicapte mensen deden...
Mischien had ik niet genoegen moeten nemen met het antwoord wat ze gaf... maar het was al heel wat voor mezelf dat ik belde om
een afspraak te maken... loop er al zowat 5 jaar mee ;)

itsmi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 16:34

fiekhe schreef:
itsmi schreef:
Drie? Dan doen de meeste normaal wel onder narcose. Maar als je zegt dat het bij je tandarts is.. Bij mij was het bij de kaakchirurg. En die zei direct dat het goed was.

Nee ik word wel door verwezen naar de kaakchirurg, maar de tandarts zei dat ik van de kaakchirurg geen narcose kreeg, omdat dat niet nodig was.
Pff ik ga van tandarts wisselen, of hopen op een aardige kaakchirurg!

Hvelreki

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 19:35

Zijn ze daar in Nederland dan zo veel strenger in dan hier?? :?
Vreemd iig!

itsmi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 22:49

Blijkbaar. Ik ga wel naar Belgie om mn verstandskiezen te laten trekken ;(

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 03:32

Pff kijken jullie even naar de tijd dat ik dit getypt heb? Juist ja een tijd dat je eigenlijk in je bed wilt liggen.

Nou mooi dat dat niet gaat. ik had al ruim een week behoorlijk heftige hoofd en kiespijn. En dinsdag heb ik de stoute schoenen aangetrokken en ben toch maar naar de tandarts gegaan. Leven op ibruprofen wordt ook zo saai. Deze constateerde een behoorlijke ontsteking onder mijn verstandskies en die moest er dus alla minuut uit. Nou viel dat gelukkig reuze mee, verdoving voelde ik niet, en de kies was binnen 1 minuut verwijderd.

Maar nu doet het niet meer zachtjes pijn, inmiddels verga ik van de pijn, zo erg dat ik er dus momenteel niet van kan slapen. Ik heb weer een ibruprofen (400) geslikt in de hoop dat ik zo verder kan slapen.

Nu mijn vraag aan jullie: is dit normaal? En zo ja hoe lang blijft dit duren want ik ben echt geen watje maar ik zit hier met tranen in mijn ogen van de pijn.

saroanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 10:53

Caira!! Als de sodemieter je tandarts bellen. Ik heb exact hetzelfde probleem gehad als jou! Bij mij is toendertijd de ontsteking in m'n kaak getrokken. Het had eigenlijk andersom gemoeten. Eerst een antibioticakuur en dan pas trekken. De kans dat een ontsteking erger word door trekken is 5% zeggen ze! Ik heb toen bijna 2 weken met die helse pijnen rondgelopen, is juli 2007 geweest, staat ook in dit topic.

Sowieso verzoeken om een zwaardere pijnstiller, want brufen400 volstaat niet voor zo'n ontsteking.

saroanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 11:02

Ik ben afgelopen maandag weer naar de tandarts geweest, want het deed nog steeds zo'n pijn en inmiddels was m'n eigen voorraadje brufen bruis 600 op....Ik had nu een andere tandarts dan vorige week donderdag en dat zat me al niet lekker.Hij heeft de hechtingen er uitgehaald en er een pijnstiller in gestopt, dat zou voldoende moeten zijn. Hij wou absoluut geen kuur of zwaardere pijnstillers voorschrijven. Ik moest het zelf maar oplossen met paracetamol. Wel 3x verteld dat paracetamol absoluut niet helpt.....

Eergisteravond hield ik het niet meer, de doktersdienst gebeld. Die hielden ook vol dat ik paracetamol moest slikken, hetgene wat ik nu nam was veels te veel (om de 3-4 uur een brufen400).

Zometeen ga ik om 14.00 weer naar de tandarts, m'n vriend gaat dit keer mee. Ik ben zelf vaak te emotioneel en bang om m'n mond open te doen om wat te zeggen. Als er vandaag geen antibioticakuur word uitgeschreven ga ik daar weg en kom er nooit meer terug.

Ik heb zojuist m'n vorige tandarts in Almere gesproken die op de hoogte is van mijn verleden etc... Als het hier in de soep loopt vanmiddag mag ik doorrijden naar hem.....

kitty_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 09:01

.
Laatst bijgewerkt door kitty_gomez op 08-03-24 16:58, in het totaal 1 keer bewerkt