nog meer mensen met eczeem?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Laar

Re: nog meer mensen met eczeem?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 15:32

Pfoe Geriette!
Heel veel sterkte ermee, wat ontzettend rot voor je!

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 19:20

Jeetje, veel sterkte ermee AniqueN & Geriette. Het is zeker een vreselijke huidaandoening..

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 15:53

het is zeker vreselyk! ik zit ook weer helemala onder, durf me zo nergens te vertonen eigenlyk (A)
wat doen jullie om het de camoufleren ? ik heb namelijk in mn gezicht en nek heel erg en ik ga echt de deur niet uit zonder make-up want ik schaam me dood Boos!
maandag weer een afspraak met de huidarts!

Geriette

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 16:58

@ Josien,

Jeetje wat rot dat jij het in je gezicht hebt. Ik heb het ook een klein beetje in mijn nek en ik doe mijn haar vaak expres los zodat het niet zo opvalt. Voor je gezicht zou ik niets weten, behalve make-up, maar dat lijkt me niet zo goed om dat op eczeem te smeren.
Sterkte ermee!

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 19:44

Geriette schreef:
@ Josien,

Jeetje wat rot dat jij het in je gezicht hebt. Ik heb het ook een klein beetje in mijn nek en ik doe mijn haar vaak expres los zodat het niet zo opvalt. Voor je gezicht zou ik niets weten, behalve make-up, maar dat lijkt me niet zo goed om dat op eczeem te smeren.
Sterkte ermee!

t is waarschijnlijk idd niet zo heel goed voor mn huid maar als ik het niet doe lijkt het bijvoorbeeld net of ik een snor heb Sigaar

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 18:14

heeft iemand hier ervaring met lichttherapie ?

Mikk_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 23:03

ik heb hier erg veel last van, op mijn voeten(bovenkant onderkant en hielen aan allebei de kanten)

DaanCats

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 18:50

Ik heb sinds maanden rare vlekken in mn nek, deze heb ik eerder gehad toen had ik een zalf van de dokter gehad die totaal niet hielp.
Gister maar weer naar de dokter gegaan, ze snapte het niet want de zalf moest best wel sterk wezen.

Goed, toch weer een ander zalfje meegekregen en een brief om een afspraak bij de dermatoloog te maken, ben benieuwd of ze er achter gaan komen wat het is!

Ik heb btw de zalf genaamd: Miconazolnitraat en Hydrocortison hmm wat een naam Clown

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-08 16:11

volgende week heb ik mijn eerste lichttherapie behandeling!
volgends de dokter word ik er ook bruin van maar ik hoop niet te Haha!

groompie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-08 03:55

Josien ben benieuwd hoe jou lichttherapie verloopt mijn dochter heeft toen toch maar afgehaakt omdat zij een erg witte huid heeft en de kans op verbranden erg groot zou zijn dus laat ff weten hoe het gaat. Het is als ik bij iedereen zo lees in de winter echt erger en met stress. Mijn dochter heeft het nu ook echt erg de jeuk valt wel mee maar nu ze stress heeft van de aankomende ten en examens word het echt wekelijks erger. Ze heeft het nu idd ook heel erg in haar gezicht en op haar armen. In haar gezicht en op haar armen hielden we het aardig in bedwang met die scrub en lotion met dode zeezout maar dat helpt nu ook niet meer. Ze heeft idd erg veel make up op om het maar iets te verbergen. We gaan morgen maar weer een nieuwe afspraak maken bij de dermatoloog en misschien toch licht therapie om het misschien in het gezicht en op de armen wat minder te maken. Ik hoop maar als alles achter de rug is dat het wat minder gaat worden. En het kan voor ons niet snel genoeg zomer worden 25 graden en je ziet het minder worden dus aftellen maar. Voor allemaal heel veel smeren en vet houden en als het niet wil kunnen we gelukkig hier even klagen want dat lucht toch echt wel op. Bloos

Jakary

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-08 19:12

Ik ben terug aan de paardenmelk Lachen

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-08 22:32

groompie schreef:
Josien ben benieuwd hoe jou lichttherapie verloopt mijn dochter heeft toen toch maar afgehaakt omdat zij een erg witte huid heeft en de kans op verbranden erg groot zou zijn dus laat ff weten hoe het gaat. Het is als ik bij iedereen zo lees in de winter echt erger en met stress. Mijn dochter heeft het nu ook echt erg de jeuk valt wel mee maar nu ze stress heeft van de aankomende ten en examens word het echt wekelijks erger. Ze heeft het nu idd ook heel erg in haar gezicht en op haar armen. In haar gezicht en op haar armen hielden we het aardig in bedwang met die scrub en lotion met dode zeezout maar dat helpt nu ook niet meer. Ze heeft idd erg veel make up op om het maar iets te verbergen. We gaan morgen maar weer een nieuwe afspraak maken bij de dermatoloog en misschien toch licht therapie om het misschien in het gezicht en op de armen wat minder te maken. Ik hoop maar als alles achter de rug is dat het wat minder gaat worden. En het kan voor ons niet snel genoeg zomer worden 25 graden en je ziet het minder worden dus aftellen maar. Voor allemaal heel veel smeren en vet houden en als het niet wil kunnen we gelukkig hier even klagen want dat lucht toch echt wel op. Bloos

Morgen ga ik voor de eerste keer! ik zal mijn ervaringen wel steeds hier vertellen Lachen
ze hebben mij ook gewaarschuwd dat er steeds minstends eenn dag tussen moest zitten omdat ik anders zou verbranden!

Laar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-08 23:04

@Josien_ in dit topic zijn ook een aantal mensen met ervaring met lichttherapie, weet zo even niet meer op welke van al die pagina's het verteld wordt. Je kunt wel even bij de zoekmachine van bokt 'lichttherapie' intypen en dan kom je ongetwijfeld ook wel bij dit topic uit. Succes morgen! Spannend joh!
Ik hoop dat het helpt voor je.

NessaX

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 01:01

Ja ik zou ook wel willen weten als lichttherapie echt lukt.
mijn vriend heeft het erfelijk, dus ik weet niet als dat dan kan weggaan door lichttherapie

MieLo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 01:07

ik heb een vorm van exceem gehad, gelukkig niet zo erg als jullie (vorm van zwemmersexceem geloof ik).
ik had het in ieder geval altijd op mijn handen en op mijn voeten.
vaak ook kloven, waardoor ik amper kon schrijven en kon lopen (ze zaten ook onder me voeten).
maar sinds mijn 16e ben ik er eigenlijk helemaal van af, heel soms wil ik er nog wel eens last van krijgen, maar dat is amper nog Lachen

maar weet hoe erg het is, schaamde me er ook altijd voor, wel heb ik nog een soort uitslag op mijn bovenbenen en armen, waar ik me ook best voor schaam. maar ik loop wel gewoon in mouwloze shirts, en niemand die er dan wat van zegt Lachen

e_horse

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 10:28

Wie heeft er wel eens een histamine-arm dieet geprobeerd?
(oa geen tomaat, chocola, kruiden..etc)

lisette87

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 12:26

Hier nog een lotgenoot Knipoog
Het ging al een hele tijd wel weer beter, maar op het moment jeukt alles weer. Vooral mn gezicht en hals, het is wel iets vlekkerig, maar gelukkig nog niet écht eczeem.
Heeft iemand al eens acupunctuur geprobeerd? Het schijnt dat dit ook kan helpen, zit er zelf aan te denken, maar ben benieuwd naar ervaringen!

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 13:21

ik heb ook lichttherapie gehad, mochtiemand mijn ervarinen willen weten moeten ze maar even pm-en

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 13:29

Josien_ schreef:
heeft iemand hier ervaring met lichttherapie ?

Mijn vader! We hebben 3 maand een lichtcabine hier gehad, het heeft hem echt geholpen. Superbruin werd 'ie er niet van maar wel een gezond kleurtje *LOL*

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 22:47

ik heb nu een aantal behandelingen gehad, merk nog niet echt heel veel verschil. mn eczeem werd naarmate de eerste behandeliong naderde zelf als minder en nu sinds de behandeling maar ietsjes verbeterd .

Margoooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 22:50

Ik ook. En ik haat het. Ik heb het op mn handen, ellebogen, knieholtes, oogleden en kin.... Vreselijk... Ben meerdere keren naar de dokter geweest en elke keer kreeg ik een zalfje mee. Die helpt dan een poosje maar daarna niet meer.... Ik word er gek van!

Ik heb nou hormoon zalf en vaseline lanette creme...

Marloes3003

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-08 22:02

vraagje!

Ik lees net op zo'n website dat het dragen van afsluitende kleding, en dan vooral nylon, het eczeem kan verergeren. Nu bedenk ik mij ook dat mijn paardrijbroeken echt niet van 100% katoen zijn.. En ik heb o.a. eczeem op mijn benen... dat kan dus nooit goed zijn: strakke paardrijbroeken met nylon erin, strakke laarzen erover en zweten maar :S
Zijn er hier nog meer mensen met eczeem op hun (onder)benen?
En zijn er mensen die niet tegen bepaalde stoffen van kleding kunnen?
Ik ben erg benieuwd!!

Dieuwke1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-08 22:08

Laat ik ook maar wat neerzetten. Ik heb ook exceem. Met soms ook wel goede periodes. Ik heb het dan meestal op mijn hoofdhuid, erg lastig als het nat is, dan ziet het er niet uit mijn haar. En van die kale plekken krijg ik dan, omdat je er niet van af kan blijven.
En tsja, op dit moment heb ik exceem nog onder mijn oksels. Geen pretje, welke deo ik dan het beste kan gebruiken, ik weet het niet. Daarnaast kan ik niet zonder deo, omdat ik anders zoveel zweet Boos! Iemand nog een idee?

peaches

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-08 18:10

hier ook een exceem kindje.

Ik heb het als baby al gehad en toen met vlagen. Het is eigelijk met de puberttijd geloof ik weggebleven, maar nu heb ik er sinds afgelopen september alweer last van. Het begon met mijn ogen..elke morgen weer dik rood strakke huid.opgezwollen en heel erg jeukerig en pijnlijk..sinds januari si het geloof ik pas weg bij mijn ogen. Nu heb ik het in mijn hals over mijn hele armen, schouders en oksels..soms op mijn borstkast, op mijn onderbenen en knieholtes..

na veel vroeger met hormoonzalfjes wilde ik nu iets zonder hormonen en nu heb ik elidel maar die helpt nu al niet meer en ben ik dus mee gestopt. Als pillen heb ik polaramine (anti-histamine) waar ik ook heerlijk van kan slapen!! Ja

Ik smeer alleen met een soort vaseline/lanoline een hele dikke vettige zalf..die ik al jaren gebruik voor oa mijn schrale lippen. En sinds kort ook met echinaforce, maar das nog heel kort..dus weet niet of het echt helpt.

Ik heb vroeger vaker homeopatische korrels geslikt en dan sulfur D200 (das tegen droge exceem) dat hield ook maar duurde erg lang en je wist nooit voor hoelang het zou werken.

Het enige wat echt helpt bij mij is de zon..dus ik zit zoveel mogelijk in de zon..en dan wel insmeren met zonnebrand.

Ik ben ook bezig met de anti-histamine dieet..of ik er minder jeuk van heb kan ik nog niet zeggen..heeft denk ik even tijd nodg..maar tis een heeeel gedoe..en aangezien ik ook last heb van spastische darmen eet ik al heel weinig verschillend voedsel. als er een boekje was met recepten die dus anti histamine was zou ik het wel kopen want ej moet best fantasierijk zijn kwa eten.

Toess

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-08 13:49

Zijn er hier ook mensen die probioticum geprobeerd hebben tegen eczeem?

Ik geef het mijn zoontje nu en het lijkt op te knappen Lachen