[Centraal] Voor alle vragen over borstverkleining

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MissJ

Re: [Centraal] Voor alle vragen over borstverkleining

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-07 14:29

Falona schreef:
Bij mij zijn ze ook weer groter geworden. Zit nu op een E terwijl ik voor de operatie een F/G had. Maar desondanks dat ik met de verkleining niet al mijn doelen heb bereikt (heb nog steeds moeite met leuke truitjes, shirtjes en blouses in mijn maat te vinden) ben ik er nog steeds heel blij mee. Ik heb nu een paar mooie promte tienerborstjes (zoals mijn man ze noemt) ipv die hanglellen die ik eerst had.

Amen Falona. Lachen

romatjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 15:58

Ik kon bij de kliniek bh's kopen. Na de operatie in de uitslaapkamer hebben ze gepast welke het beste zat, en daar heb ik er 2 van gekocht (denk dat 2/3 bh's het makkelijkst is omdat je ze dag en nacht aan heb en ze ook gewassen moeten worden)

Pyama met knoopjes aan de voorkant is idd wel makkelijk.. Ook zou ik een boxershort of normale onderbroek aantrekken.. Ik had het na de operatie ontzettend warm onder al die dekens en heb ook gewoon in een boxer en hemdje gelegen.. Ik lag ook alleen op een kamer, dus had geen ochtendjas nodig.
Verder kan je ook wat tijdschriftjes meenemen om in te lezen..

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 16:07

tientjeh schreef:
ik ben aan het dansen door de kamer heen, heb net de post opgehaald en er zat een brief bij van unive. het word vergoed! en mooi optijd antwoord, want anders kon ik niet geholpen worden omdat ik na het bezoekje bij de chirurg minder dan een maand hoefde te wachten. en nu is de goedkeuring op tijd binnen. ben helemaal happy!!

Super!!! OK dan!

Oh ja, wat eigen muziek mee (discman, mp3-speler) is ook handig. Je hebt altijd wel radio en tv in het ziekenhuis waar je met een koptelefoontje naar kunt luisteren, maar eigen muziek kan ook prettig zijn.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 16:08

Oh ik heb trouwens nog steeds dezelfde maat als een jaar na de operatie. Ik gok dat dat nu ruim dertien jaar na de operatie ook niet meer echt gaat veranderen (en ik heb toch niet de ambitie om zwanger te worden). Haha!

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 14:30

ik ben gister even wezen shoppen. heb een katoenen pyjama gekocht met knoopjes voor en een fleece badjas. volgende week nog een keer een sportbh halen in maat C, want de D heb ik al. het komt al wel snel dichterbij vind ik. zit elke keer te denken. vandaag over 2 weken zal ik me wel wat beroerder voelen. en volgende week vrijdag ben ik al aan de beurt. een klein weekje nog .

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-07 21:21

Spannend hoor Tientjeh! Ik duim dat jij straks net zo gelukkig bent als de rest van de meiden hier. Lachen

Henzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 21:32

Falona schreef:
Bij mij zijn ze ook weer groter geworden. Zit nu op een E terwijl ik voor de operatie een F/G had. Maar desondanks dat ik met de verkleining niet al mijn doelen heb bereikt (heb nog steeds moeite met leuke truitjes, shirtjes en blouses in mijn maat te vinden) ben ik er nog steeds heel blij mee. Ik heb nu een paar mooie promte tienerborstjes (zoals mijn man ze noemt) ipv die hanglellen die ik eerst had.

Echt ontzettend herkenbaar, ik heb precies hetzelfde! Een F/G voor mijn operatie, een D erna en nu alweer een E. Blouses zijn funest, ik kan noooooit iets vinden dat mooi dichtgaat aan de bovenkant (en nog fatsoenlijk zit). Ze zijn wel kleiner en wat minder zwaar en inderdaad wat promter maar ik vind ze nog steeds flink. Ben wel aan het afvallen en hoop daarmee wat kwijt te raken maar ik betwijfel het...

Ik ben trouwens ook enooorm ziek geweest van de narcose na mijn operatie. En nog een aantal weken last gehad van de narcose, slecht slapen en iedere nacht weer heel heftig ontwaken uit de narcose.

Henzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 21:32

Wat voor omvang heb je trouwens gekocht, Tientjeh? Ik merkte dat door de zwelling ik groter nodig had, en ook een vriendin van mij had dat.

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-07 09:28

ik heb 80 C en 80 D. normaal heb ik 75, dus ik heb expres wat grotere omvang al gekocht. en die vrouw heeft me een bonnetje mee gegeven zodat ik pas binnen een maand hoef te ruilen.

Henzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-07 09:29

Dat is fijn!

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-07 09:33

jaa dat is wel erg aardig van die mensen. pfff door dit weer kijk ik er helemaal naar uit. met hempjes aan voel ik me nu echt niet prettig. er valt niets weg te smokkelen, je ziet alles.

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-07 09:35

Ik heb tien jaar geleden een borstverkleinende ingreep gehad.
Dus als iemand vragen heeft, je mag altijd PM-en hoor ( ben nu 27)
Het is best een ingreep, maar ik heb er nooit spijt van gehad

Henzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-07 09:36

Hempjes, ik heb ze jaaaaren niet aangehad. In de zomer minimaal 3 lagen kleren aan... Nu draag ik ze nog niet veel, eigenlijk alleen thuis. Ik denk dat ik nooit van mijn 'grote-borsten complex' afgekomen ben.

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-07 09:38

ravellie, fijn dat je je zo opensteld.
henzz, ik heb thuis altijd van die gladde hema hempjes aan, maar als ik weg ga, altijd t-shirts die wat wijder zijn, anders heb ik echt het idee dat iedereen me aankijkt.

Henzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-07 12:16

Ik heb zo'n Hema-hempje altijd (elke dag) onder mijn kleren aan! Zomer of winter...

gaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-07 12:21

ik was 15 toen ik mijn borst verkleining kreeg.
ben nu 33 en 3 kinderen verder.
als iemand wat wil vragen hoor ik het wel

ineke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-07 12:32

odinloes schreef:
ik was 15 toen ik mijn borst verkleining kreeg.
ben nu 33 en 3 kinderen verder.
als iemand wat wil vragen hoor ik het wel

Zo dat is wel heel erg jong ! Ik dacht dat je er wel 18 voor moest zijn ?

Mijn moeder gaat het ook laten doen.
Ik heb zelf ook behoorlijke tieten, maar twijvel of het de moeite waard is. Heb wel
eeuwige moeite kleding te vinden. Eerst maar afslanken !

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-07 12:35

Veel PC's zijn er niet happig op om het op die leeftijd al te doen, met name omdat je dan nog niet helemaal uitgegroeid bent (borsten kunnen ongeveer tot je 25e groeien) en ook niet altijd de impact van een dergelijke operatie goed kan inschatten. In sommige zeer extreme gevallen maken ze echter wel een uitzondering.

gaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-07 15:17

ja ik was dus extreem haha

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-07 15:25

Ik was 19 en bij mij is er nooit over gesproken dat het te vroeg zou zijn.

Ik ben nog elke dag blij dat ik het destijds heb laten doen. Tientjeh, wat super dat het al zo dichtbij komt!

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-07 15:29

Ik liep al met de gedachte toen ik 18 was oid, uiteindelijk pas op mijn 24e naar de huisarts gegaan voor een verwijsbrief. Achteraf gezien was dat maar goed ook. Toen ik een jaar of 18 was had ik een stevige D/E, toen ik geopereerd was had ik een F/G. Had ik het eerder laten doen dan was er waarschijnlijk minder af gegaan dan nu en waren ze nu groter geweest dan ze nu zijn.

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-07 15:30

ik ben nu 19 en heb F/ G , dus ik ben blij dat ik eindelijk stappen heb durven ondernemen. ik heb er echt wel zin in, ondanks dat het best spannend is.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-07 15:42

Falona schreef:
Ik liep al met de gedachte toen ik 18 was oid, uiteindelijk pas op mijn 24e naar de huisarts gegaan voor een verwijsbrief. Achteraf gezien was dat maar goed ook. Toen ik een jaar of 18 was had ik een stevige D/E, toen ik geopereerd was had ik een F/G. Had ik het eerder laten doen dan was er waarschijnlijk minder af gegaan dan nu en waren ze nu groter geweest dan ze nu zijn.

Daar ben ik ook wel eens bang voor geweest, maar bij mij zijn ze gelukkig niet meer gaan groeien na de operatie!

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-07 16:02

*zwaait in een hemdje* Tong uitsteken
Ik draag die dingen gewoon, voor de ingreep ook. Als het warm is ga ik geen dikke lagen kleding aan doen. En nu, na de ingreep, staat het ook nog eens leuk. Knipoog Ik had om mijn 14de al D, toen ik me op mijn 23ste liet opereren was de ene borst E en de andere F.

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-07 12:12

nou, het aftellen is begonnen. nog een weekje. ik maak me echt al wel een beetje zenuwachtig. stom he, zo ver van tevoren.