[Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lenn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-06 00:07

Je bent idd binnen 5 min. klaar, dat dan weer wel

Jamy, geloof me, elk beetje pijn wat je jezelf kan besparen moet je jezelf besparen

Ididit

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-06 11:39

even een vraagje voor de dames die gebruik maken van de nuvaring

Maandag heb ik een afspraak met mijn huisarts, ben mijn pil (microgynon 30) meer dan zat en wil dus graag overstappen. Mijn vraag is als volgt:
Op de site staat dat je lichaam ongeveer 3 maanden nodig heeft om te wennen aan de nieuwe manier van anticonceptie. Maar ben je wel gelijk vanaf het 1e moment van dragen goed beschermd tegen zwangerschap? Voel er heel eerlijk gezegd niet zoveel voor om eerst 3 maanden ook nog een condoom te moeten gebruiken...

Wie helpt?

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-06 11:47

Marije_jiplover schreef:
Lenn: Heeft ze je baarmoedermond niet verdoofd dan? Dat hebben ze bij mij wel gedaan. Verder herken ik veel in je verhaal, alleen leit mijn gyn mij niet hoesten maar stelde allerlei vragen net op de momenten dat hij pijnlijke dingen ging doen.

Bij mij is er ook niks verdoofd destijds, het verhaal van Lenn is ook heel herkenbaar, behalve dan dat ik wel moest blijven liggen omdat ik anders van mijn stokje zou gaan....

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-06 11:49

xxlindaxx schreef:
Interessant bericht Wendy...maar of het mij nu over de streep trekt om toch over te stappen naar een andere pil, met daarbij de kans weer puistjes te krijgen...nee dat volgens mij niet.

Als je het bericht goed gelezen had, had je gelezen dat er meer oplossingen voor puistjes zijn dan alleen de diane.
Ieder zijn eigen keuze, maar ik schrok eigenlijk behoorlijk toen ik het bericht las. Ik heb de diane ook zowat 10 jaar geslikt.

poes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-06 00:52

Ididit schreef:
even een vraagje voor de dames die gebruik maken van de nuvaring

Maandag heb ik een afspraak met mijn huisarts, ben mijn pil (microgynon 30) meer dan zat en wil dus graag overstappen. Mijn vraag is als volgt:
Op de site staat dat je lichaam ongeveer 3 maanden nodig heeft om te wennen aan de nieuwe manier van anticonceptie. Maar ben je wel gelijk vanaf het 1e moment van dragen goed beschermd tegen zwangerschap? Voel er heel eerlijk gezegd niet zoveel voor om eerst 3 maanden ook nog een condoom te moeten gebruiken...

Wie helpt?

Je bent gewoon meteen beschermd, zolang je hem goed gebruikt.

Ididit

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-06 10:54

heel mooi, dank je wel! kan echt niet wachten tot ik van die pil af ben

poes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-06 15:33

Ik ben ook wel blij dak er van af ben, en de ring is best wel makkelijk.

Jamy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-06 16:12

Ik ben dus gister bij een andere HA geweest dan ik normaal zit en deze raadde mij spiraaltje juist af. Omdat mijn baarmoeder waarshcijnlijk niet groot genoeg is omdat ik nog geen kinderen had gehad. Daarnaast noemde hij nog paar dingen.
Hij stelde voor om die mycrogynon 50 te proberen dat is geen zware pil maar wel zwaarder dan de M30 en lovette.
Hij snapte ook niet dat ik de lovette had gehad, die is lichter dan de M30 en terwijl ik juist om een zwaardere vroeg.
Om die reden twijfel ik ook of ik wel spiraaltje moet doen aangezien hij mij de vorige keer dus ook verkeerde heeft voorgeschreven (die andere dokter).
Ik heb aan de ene kant zoiets ik wil niet zoveel hormonen slikken (ben nogal bang dat ik dik wordt), maar aan de andere kant ik kan zo stoppen met de pil als ik dat wil. Met een spiraaltje wordt dat moeilijker. Die dokter zei ook als je mijn dochter was zou ik het je uit je hoofd praten (spiraaltje).
Ik zit dus beetje in een dilemma

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-06 16:22

Dat je baarmoeder niet groot genoeg zou zijn is volgens mij toch echt allang achterhaald? Bovendien kunnen ze dat zo nameten, lijkt me eerlijk gezegd een beetje een onzinverhaal...

Jamy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-06 16:39

Ja ik weet het ook niet hoor, hij is de dokter hij hoort het te weten
Maar het is vervelend dat ze elkaar tegenspreken!

Eliane

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-06 16:56

Om wélk spiraaltje gaat het precies?? Mijn gynaecoloog zei namelijk ook dat ze de mirena in principe niet aanraden als je nog geen kinderen hebt (uitzonderingen daargelaten). Een koperspiraalte is echter een stuk kleiner en dat raden ze juist heel sterk aan, ook als je geen kinderen hebt. Ik heb ze ook allebei in mn handen gehad en de mirena is idd minstens 2 keer zo groot.

Het hang dus van het soort spiraaltje af .

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-06 16:58

Blijkbaar verschillen ze dan onderling nogal van mening?
Mijn huisarts vond de mirena juist een prima idee. Vreemd.

Jamy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-06 17:39

Ja idd de mirena vond hij niet goed, koperspiraaltje wel omdat die in kleine en grote varianten zijn.

Keet

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-06 17:54

ik heb een mirena spiraaltje
heb ook nog geen kinderen

koperspiraaltje wil ik niet vanwege de mogelijke heftige bijwerkingen (uit mijn omgeving)
ik mocht hem gewoon van de dokter, nadat hij me eerst nuva ring aan probeerde te smeren

Lenn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-06 18:33

Jamy schreef:
Ik ben dus gister bij een andere HA geweest dan ik normaal zit en deze raadde mij spiraaltje juist af. Omdat mijn baarmoeder waarshcijnlijk niet groot genoeg is omdat ik nog geen kinderen had gehad. Om die reden twijfel ik ook of ik wel spiraaltje moet doen aangezien hij mij de vorige keer dus ook verkeerde heeft voorgeschreven (die andere dokter).
Ik heb aan de ene kant zoiets ik wil niet zoveel hormonen slikken (ben nogal bang dat ik dik wordt), maar aan de andere kant ik kan zo stoppen met de pil als ik dat wil. Met een spiraaltje wordt dat moeilijker. Die dokter zei ook als je mijn dochter was zou ik het je uit je hoofd praten (spiraaltje).
Ik zit dus beetje in een dilemma

Een spiraaltje is er ook zo uit hoor, en ik neem aan dat je voorlopig toch nog geen kinderen wil als je 18 bent.
En wat een onzin dat die Mirena te groot is, dat ding is net zo groot als een lucifer en bovendien controleren ze dat eerst voordat ze dat ding erin doen dus zie ik daar het probleem ook niet van. Ik vind niet echt dat je dokter zich objectief opstelt. En bovendien, dokters spreken elkaar altijd tegen. Ook hun kennis is relatief.
Bij mij zei de gynaecoloog trouwens ook dat ik een kleine baarmoeder had toen ze dat van tevoren onderzocht. Toch was het goed. En ik ben pas 20, ook nog geen kinderen gehad, Mirena geplaatst en 1 dag later al nergens last meer van. Die dokters kunnen me wat vertellen ik bepaal zelf wel wat ik wil.
Sorry, ik heb een beetje trauma's van huisdokters (door een eerder voorval), valt het op?

Rinoa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-06 19:07

Ik heb even bij de apotheek geinformeerd naar een andere pil die helpt tegen puistjes ipv de Diane. Als ik heel eerlijk ben wil ik niet aan die rotzooi beginnen

Helemaal omdat mijn uitslag de laatste week helemaal verdwenen is, heb alleen nog roze vlekjes. Gelukkig is het nooit echt erg geweest en mede daarom vind ik die Diane gelijk zo'n heftige oplossing.

Maar er is dus geen andere pil die ook goed is voor je huid zei de apothekersassistente.

Maar toch wacht ik er nog even mee

Jamy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-06 16:23

Lenn schreef:
Een spiraaltje is er ook zo uit hoor, en ik neem aan dat je voorlopig toch nog geen kinderen wil als je 18 bent.
En wat een onzin dat die Mirena te groot is, dat ding is net zo groot als een lucifer en bovendien controleren ze dat eerst voordat ze dat ding erin doen dus zie ik daar het probleem ook niet van. Ik vind niet echt dat je dokter zich objectief opstelt. En bovendien, dokters spreken elkaar altijd tegen. Ook hun kennis is relatief.
Bij mij zei de gynaecoloog trouwens ook dat ik een kleine baarmoeder had toen ze dat van tevoren onderzocht. Toch was het goed. En ik ben pas 20, ook nog geen kinderen gehad, Mirena geplaatst en 1 dag later al nergens last meer van. Die dokters kunnen me wat vertellen ik bepaal zelf wel wat ik wil.
Sorry, ik heb een beetje trauma's van huisdokters (door een eerder voorval), valt het op?

Ja ik weet het nu echt helemaal niet meer hoor

poes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-06 17:54

Mijn dokter raadde het ook af, vond me er te jong voor, en vroeg of ik niet eerst de nuva ring wou proberen, heb ik dan maar gedaan. Ik ben er best tevreden mee

Keet

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-06 18:01

tuurlijk willen ze je liever aan de nuva ring
wilde hij mij eerst ook aan hebben

ik heb daarna zonder problemen toch spiraaltje gekregen

hij is donderdag gezet en heb er zo nu en dan een klein beetje last van
maar dat is gewoon verwaarloosbaar

Jamy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-06 18:49

Ja die wilde hij me ook aansmeren, maar dat is hetzelfde als een lichte pil, en die werkt niet goed bij mij dus dat vind ik dan onzin om te proberen. Ik denk dat ik gewoon ga voor de M50.

Hannanas

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-06 19:59

Nou ik heb voor dinsdag even een afspraak gemaakt met de huisarts i.v.m slechte bekendheid van de diane, en ik die pil nou al 5 jaar slik, en toch eventueel de grote sprong wil wagen op een andere/lichtere pil.

laat het alsjebliefd zo zijn dat als ik op een lichtere pil overstap de puistjes niet in volle hevigheid terugkeren!!!

trouwens... de pil heeft deels wat invloed gehad op mijn gewicht ( en deels volwassener worden)... kan het zijn dat eventuele kilo's of vocht ofzo met een lichtere/andere pil afnemen?? Mensen hier ervaring mee?

liefs hannanas

Dreamy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-06 21:16

HELP HELP!
Ik ben vrijdag en gister de pil vergeten..
*geen geslachtsgemeenschap gehad hoor deze week enzo*
en heb dus net alle3 (dus ook die van vandaag) ingeslikt.

Maar volgensmij had ik beter een stopweek in kunnen lassen toch?
Heeft dit enige gevolgen trouwens?
HELP

Keet

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-06 22:55

je kan inderdaad beter een stopweek inlassen en veilig vrijen en voortaan niet je pil vergeten

als jij vanaf nu gewoon netjes inneemt, stopweek houdt en op tijd weer begint
en tot die tijd veilig vrijt (met condoom dus) zijn er geen verdere consequenties

Paardennamen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-06 16:12

Mijn huisarts wilde me ook liever niet aan een spiraaltje, omdat ik nog geen kinderen heb gehad. Als ik toch een spiraaltje wilde, kon ik een verwijsbrief voor de gyn krijgen (die ik ook gehaald heb). Had gekozen voor een koperspiraaltje, echter bij de gyn aagekomen, blijkt die alleen de mirena te plaatsen. Dus nu heb ik de mirena...

Cer

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-06 16:15

Mijn dokter was juist helemaal voor spiraaltje. Ik had de prikpil (vanwege niet ongesteld willen worden) en overstappen naar t spiraaltje was geen probleem. Volgens mij is die ook sneller verwijdert dan dat de prikpil uitgewerkt is... denk ik?