Jamy, geloof me, elk beetje pijn wat je jezelf kan besparen moet je jezelf besparen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Marije_jiplover schreef:Lenn: Heeft ze je baarmoedermond niet verdoofd dan? Dat hebben ze bij mij wel gedaan. Verder herken ik veel in je verhaal, alleen leit mijn gyn mij niet hoesten maar stelde allerlei vragen net op de momenten dat hij pijnlijke dingen ging doen.
xxlindaxx schreef:Interessant bericht Wendy...maar of het mij nu over de streep trekt om toch over te stappen naar een andere pil, met daarbij de kans weer puistjes te krijgen...nee dat volgens mij niet.
Ididit schreef:even een vraagje voor de dames die gebruik maken van de nuvaring
Maandag heb ik een afspraak met mijn huisarts, ben mijn pil (microgynon 30) meer dan zat en wil dus graag overstappen. Mijn vraag is als volgt:
Op de site staat dat je lichaam ongeveer 3 maanden nodig heeft om te wennen aan de nieuwe manier van anticonceptie. Maar ben je wel gelijk vanaf het 1e moment van dragen goed beschermd tegen zwangerschap? Voel er heel eerlijk gezegd niet zoveel voor om eerst 3 maanden ook nog een condoom te moeten gebruiken...
Wie helpt?
Jamy schreef:Ik ben dus gister bij een andere HA geweest dan ik normaal zit en deze raadde mij spiraaltje juist af. Omdat mijn baarmoeder waarshcijnlijk niet groot genoeg is omdat ik nog geen kinderen had gehad. Om die reden twijfel ik ook of ik wel spiraaltje moet doen aangezien hij mij de vorige keer dus ook verkeerde heeft voorgeschreven (die andere dokter).
Ik heb aan de ene kant zoiets ik wil niet zoveel hormonen slikken (ben nogal bang dat ik dik wordt), maar aan de andere kant ik kan zo stoppen met de pil als ik dat wil. Met een spiraaltje wordt dat moeilijker. Die dokter zei ook als je mijn dochter was zou ik het je uit je hoofd praten (spiraaltje).
Ik zit dus beetje in een dilemma
Lenn schreef:Een spiraaltje is er ook zo uit hoor, en ik neem aan dat je voorlopig toch nog geen kinderen wil als je 18 bent.
En wat een onzin dat die Mirena te groot is, dat ding is net zo groot als een lucifer en bovendien controleren ze dat eerst voordat ze dat ding erin doen dus zie ik daar het probleem ook niet van. Ik vind niet echt dat je dokter zich objectief opstelt. En bovendien, dokters spreken elkaar altijd tegen. Ook hun kennis is relatief.
Bij mij zei de gynaecoloog trouwens ook dat ik een kleine baarmoeder had toen ze dat van tevoren onderzocht. Toch was het goed. En ik ben pas 20, ook nog geen kinderen gehad, Mirena geplaatst en 1 dag later al nergens last meer van. Die dokters kunnen me wat vertellen ik bepaal zelf wel wat ik wil.
Sorry, ik heb een beetje trauma's van huisdokters (door een eerder voorval), valt het op?