Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
). Gedurende de week zelfs even op -2,7 gezeten maar het weekend wat onregelmatiger gegeten. En 2,1 is natuurlijk helemaal prima! Hoop vanaf deze week tussen de 0,5 en 1 per week

xwendydjx schreef:Ik kom even onder de meelees steen vandaan
Door de jaren heen stiekem wat kilos aangekomen, niet schrikbarend maar deze mogen er best wel een keer af. Het liefste minimaal 5 kilo minder, maar 10 kilo zou helemaal mooi zijn.
Ik heb een kantoorbaan en woon nog thuis bij mijn ouders. Waardoor het avond eten eigenlijk altijd al bepaald wordt. De winst zit waarschijnlijk voornamelijk in portie grote, aangezien wij relatief grote eters zijn (vooral met warm eten)
Daarnaast snoep ik al relatief weinig, alleen de taart op werk laten staan is een dingetje en wanneer er iemand naast me een zak chips opent haha
Drinken is eigenlijk de hele dag water / thee en in het weekend af en toe een frisje / biertje
Qua beweging doe ik elke dag in de pauze een rondje wandelen en probeer ik dagelijks de 7k aan stappen te behalen, daarbij rij ik nog 3x in de week paard en wanneer het weer het toelaat fiets ik (elektrisch) naar het werk (5,5 km). Andere sporten / meer sporten wordt vanuit de fysio niet aangeraden ivm fysieke klachten
Nu eet ik graag soep en zou ik vaker zelfgemaakte soep mee willen nemen naar het werk, hebben jullie aanraders voor soepbekers? Het liefste een variant waar je de warme soep in doet en deze ook warm blijft dan. Nu pak ik soms een cup a soup voor erbij, maar daar heb ik toch een minder goed gevoel over
Dan maar extra goed op m’n eten letten.

Yenni schreef:Wat eten jullie graag als ontbijt? Ik ben een hele slechte ontbijter... heb geen honger vaak en heb eigenlijk ook nooit ergens zin in smorgens
Merendeels drie of vier spiegeleieren met italiaanse kruiden, paprika, tomaten en lente-ui. Of een omelet met kaneel en rood fruit (meestal het bevroren zomerfruit van de AH). Die laatste kan ik ook 's avonds maken en 's ochtends koud eten. Uiteraard ontbijt ik met mijn twee koffietjes van de dag. Ontbijten moet ik echt heel bewust doen anders sla ik dat met gemak over en dan is het zo 11/12 uur.