Afvallen voor een auto

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

EmptyWords

Re: Afvallen voor een auto

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-26 09:12

Heb er 1 van withings

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-26 10:15

E.volve, die meet zelfs visceraal vet.
Makkelijke app, goed te koppelen met telefoon of smartwatch.
Kost nu net geen 3 tientjes bij bol zag ik...prima ding.

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-26 10:53

Goed bezig allemaal!
En wat een verdrietig nieuws ook. Sterkte voor wie dat nodig hebben :(:)

Hier de week gestart met -0,8. Veel gelopen in de sneeuw afgelopen week, dus veel kilometers in de pootjes. Kijken of ik dat met het saaiere weer ook vol kan houden :=

BabiiVeeraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-26 12:08

Wat een hoop verdrietig nieuws hier, sterkte Y;(

Ik sluit mn eerste week af met -2.1, maar net als EmptyWords zal dat vooral feestdagen vocht zijn (plus vorige week maandag zwaarder dan normaal vanwege uiteten en sushi :+ ). Gedurende de week zelfs even op -2,7 gezeten maar het weekend wat onregelmatiger gegeten. En 2,1 is natuurlijk helemaal prima! Hoop vanaf deze week tussen de 0,5 en 1 per week :)

eroslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-26 12:51

Afbeelding

Naar aanleiding van een tip van hier is dit nu zo mijn lunch.

Puntpaprika belegd met kipfilet tuinkruiden,ei en komkommer en 1 met cottage cheese sweet chili en komkommer. Meergranen rijstwafel met veggiespread tomaat,courgette en een spinazie cracker van bolletje met kaas en komkommer

Eefke85

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-26 23:26

Spinazie cracker? Dat klinkt goed, waar komt die vandaan?

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-26 23:57

Eefke85 schreef:

Denk nou niet dat deze gezond is. :) Daar zit hooguit een halve gram gedroogde spinazie in. Je kunt beter een paar verse blaadjes op een cracker leggen.

eroslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-26 07:50

Eefke85 schreef:

Is van bolletje en had ik puur om uit te proberen,omdat hij in de aanbieding was.

xwendydjx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-26 11:55

Ik kom even onder de meelees steen vandaan
Door de jaren heen stiekem wat kilos aangekomen, niet schrikbarend maar deze mogen er best wel een keer af. Het liefste minimaal 5 kilo minder, maar 10 kilo zou helemaal mooi zijn.
Ik heb een kantoorbaan en woon nog thuis bij mijn ouders. Waardoor het avond eten eigenlijk altijd al bepaald wordt. De winst zit waarschijnlijk voornamelijk in portie grote, aangezien wij relatief grote eters zijn (vooral met warm eten)
Daarnaast snoep ik al relatief weinig, alleen de taart op werk laten staan is een dingetje en wanneer er iemand naast me een zak chips opent haha
Drinken is eigenlijk de hele dag water / thee en in het weekend af en toe een frisje / biertje

Qua beweging doe ik elke dag in de pauze een rondje wandelen en probeer ik dagelijks de 7k aan stappen te behalen, daarbij rij ik nog 3x in de week paard en wanneer het weer het toelaat fiets ik (elektrisch) naar het werk (5,5 km). Andere sporten / meer sporten wordt vanuit de fysio niet aangeraden ivm fysieke klachten

Nu eet ik graag soep en zou ik vaker zelfgemaakte soep mee willen nemen naar het werk, hebben jullie aanraders voor soepbekers? Het liefste een variant waar je de warme soep in doet en deze ook warm blijft dan. Nu pak ik soms een cup a soup voor erbij, maar daar heb ik toch een minder goed gevoel over

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-26 12:51

xwendydjx schreef:
Ik kom even onder de meelees steen vandaan
Door de jaren heen stiekem wat kilos aangekomen, niet schrikbarend maar deze mogen er best wel een keer af. Het liefste minimaal 5 kilo minder, maar 10 kilo zou helemaal mooi zijn.
Ik heb een kantoorbaan en woon nog thuis bij mijn ouders. Waardoor het avond eten eigenlijk altijd al bepaald wordt. De winst zit waarschijnlijk voornamelijk in portie grote, aangezien wij relatief grote eters zijn (vooral met warm eten)
Daarnaast snoep ik al relatief weinig, alleen de taart op werk laten staan is een dingetje en wanneer er iemand naast me een zak chips opent haha
Drinken is eigenlijk de hele dag water / thee en in het weekend af en toe een frisje / biertje

Qua beweging doe ik elke dag in de pauze een rondje wandelen en probeer ik dagelijks de 7k aan stappen te behalen, daarbij rij ik nog 3x in de week paard en wanneer het weer het toelaat fiets ik (elektrisch) naar het werk (5,5 km). Andere sporten / meer sporten wordt vanuit de fysio niet aangeraden ivm fysieke klachten

Nu eet ik graag soep en zou ik vaker zelfgemaakte soep mee willen nemen naar het werk, hebben jullie aanraders voor soepbekers? Het liefste een variant waar je de warme soep in doet en deze ook warm blijft dan. Nu pak ik soms een cup a soup voor erbij, maar daar heb ik toch een minder goed gevoel over

Je triggert mij meteen om mijn Stanley box weer mee te nemen met soep/iets warms naar kantoor! Ik heb deze en 4 uur warm (niet heet) haalt hij wel. Zou opletten omdat de temperatuur wel gaat naar een ideale temperatuur voor bacteriën, dus geen dingen die al lang in je koelkast liggen etc.

https://www.bol.com/nl/nl/p/stanley-the ... GQQAvD_BwE

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-26 18:45

Hier wel weer wat afgevallen, maar sporten zal voorlopig even niet meer lukken door een zwaar gekneusde voet -O- Dan maar extra goed op m’n eten letten.

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-26 21:46

Oh bah, beterschap.

Ik dacht dat ik een superslecht dag had, maar nu ik alles goed heb ingevuld valt het wel mee.

Normaal kom ik op een kantorendag niet aan mijn stappen, maar net een uurtje gewandeld met de honden en het is me toch gelukt *\o/*
Voor de honden ook fijn, die zijn de hele dag alleen geweest.
Afbeelding

Nu even de vaatwasser aanzetten en dan douchen en naar bed

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-26 06:36

Beterschap selina!

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-26 06:55

Wat eten jullie graag als ontbijt? Ik ben een hele slechte ontbijter... heb geen honger vaak en heb eigenlijk ook nooit ergens zin in smorgens

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-26 07:13

Sterkte! Hopelijk geneest het sneller dan verwacht.

Qua ontbijt hier is het vaak melk of yoghurt met de zakjes van de huisarts er doorheen en dan wat fruit en andere dingen zoals volkoren flakes, gepofte rijst, havervlokken, naturel cruesli en suikerarme noten granulaat. Dit wissel ik een beetje af en het een eet ik met yogurt en het andere met melk.

Bijvoorbeeld: melk, vezels, een kleine banaan, frambozen, gepofte rijst, volkoren flakes, havervlokken en wat vlokken.

Of: (vanille)yogurt, vezels, blauwe bessen, havervlokken, cruesli en noten granulaat.

Ik zet altijd mijn bakje op de weegschaal en ga dan vullen. Zo hou ik mijn porties veel kleiner. Ik was toch geneigd om veel meer melk/yoghurt of vullingen toe te voegen en op deze manier blijft het altijd netjes onder de marges om af te vallen. Hierbij kijk ik dus ook hoeveel calorieën iets bevat. Die noten granulaat is gezond, maar heel calorierijk, dus die doe ik meestal maar maximaal 2 of 3 gram van. Hetzelfde met de vlokken, max 4 a 5 gram. En zo weet ik ongeveer voor alles nu hoeveel gram passend is. Dat staat ook in de app als standaard dus ben als ik goed mijn bakje vul in een paar minuten klaar.

Alleen fruit snijden heb ik een hekel aan. Vandaar graag frambozen, blauwe bessen of banaan. Maar ik hou van peer dus die probeer ik er toch regelmatig in te gooien.

Edit: yay ik stond net even op de weegschaal en nu -3,3. Langzaam maar zeker gaan we richting de -13. *\o/*

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-26 07:39

Yenni schreef:
Wat eten jullie graag als ontbijt? Ik ben een hele slechte ontbijter... heb geen honger vaak en heb eigenlijk ook nooit ergens zin in smorgens

Niks. Ik ontbijt niet. Wel koffie als ik opsta. Eten pas rond 12 uur. Waarom zou je eten als je geen honger hebt?
Er zijn weleens dagen dat ik al om 10 uur honger heb en dan eet ik wel gewoon vroeger. Maar doorgaans is dat rond 12.

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-26 07:41

Ik drink een pak optimel drinkyoghurt.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-26 07:47

EmptyWords schreef:

Een pak?? 1 liter?

Simbaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-26 07:49

Voor mensen die af willen vallen en niet zo van ontbijt houden; count your blessings.
Ontbijt gewoon niet en eet pas als het nodig is.
Makkelijkste manier om calorieën te besparen!

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-26 07:53

Suzanne F. schreef:
EmptyWords schreef:

Een pak?? 1 liter?

Die zijn geen liter toch? Iets kleiner?

Ik eet gewoon 2 bruine boterhammen met beleg. Ik moet ontbijten ivm medicatie.

Boyzone

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-26 07:53

Ik eet een volkoren bolletje met cholesterol verlagende boter en 1 plak 30+ komijn kaas als ontbijt.
Ik kan niet zonder ontbijt de auto in stappen want dan draait mijn maag rondjes en komt eruit wat er niet in zit. %)

Boyzone

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-26 07:54

Suzanne F. schreef:
EmptyWords schreef:

Een pak?? 1 liter?

Je hebt toch ook halve liters?

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-26 08:35

Wat ik ontbijt hangt af van of ik thuis werk of op kantoor.
Thuis; upfront eiwit oats, onderweg iets van een proteïne shake oid.
Misschien niet t beste, maar werkt wel voor mij.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-26 08:47

Ik ontbijt eigenlijk heel saai, het is altijd wel een vorm van ei. :+ Merendeels drie of vier spiegeleieren met italiaanse kruiden, paprika, tomaten en lente-ui. Of een omelet met kaneel en rood fruit (meestal het bevroren zomerfruit van de AH). Die laatste kan ik ook 's avonds maken en 's ochtends koud eten. Uiteraard ontbijt ik met mijn twee koffietjes van de dag. Ontbijten moet ik echt heel bewust doen anders sla ik dat met gemak over en dan is het zo 11/12 uur.

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-26 09:05

Suzanne F. schreef:
EmptyWords schreef:

Een pak?? 1 liter?

Ja, daar doe ik een hele ochtend mee, steeds een paar slokken. Is een kleine 300 calorieën ook. Dus valt best mee