GLP-1 (Ozempic, Mounjaro etc) om af te vallen. Tips, ervaringen enzo

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-25 06:18

Ja dat kan zeker. Wordt wel weer beter hoor.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-25 07:09

Hier beginnen wat bijwerkingen te komen. Gisteravond begonnen wat lichte boeren op te komen en nu diarree. Hopelijk trekt vooral dat laatste snel weer weg :7

fjordjes

Re: GLP-1 (Ozempic, Mounjaro etc) om af te vallen. Tips, ervaringen enzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-25 07:18

Dat vele boeren heb ik ook, met name nadat ik iets heb gegeten. Maar dat vind ik niet zo erg.

paddington

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-25 07:27

Ik boer na 2 jaar Ozempic ook nog steeds en de stoelgang is ook nog altijd een bijwerking waar ik last van heb.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-25 08:29

fjordjes schreef:
Kan het zijn dat je smaak veranderd? Vandaag had ik aardappel anders gemaakt (tuinkruiden knoflook) en ik vond het behoorlijk zout smaken. Normaal heb ik daar geen last van. Meer mensen die zoiets ervaren?

Zeker! Hier ook. Dingen waar ik dol op was hoef ik niet meer. En ik proef zout nu ook veel meer. Heb er nog over gepost hier in het topic.

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-25 08:45

Hier gisteren bij mijn ouders gegeten. Ze gingen pizza halen maar ik ben even naar de jumbo gelopen voor een maaltijdsalade. Niet omdat ik perse geen pizza wou, maar omdat ik gewoon veel meer trek had in sla 8)7 :D
Komt vast door de Mounjaro :))

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-25 09:16

Mariska_28 schreef:
Hier gisteren bij mijn ouders gegeten. Ze gingen pizza halen maar ik ben even naar de jumbo gelopen voor een maaltijdsalade. Niet omdat ik perse geen pizza wou, maar omdat ik gewoon veel meer trek had in sla 8)7 :D
Komt vast door de Mounjaro :))

Bizar hè? Ik heb gisteren ook een komkommer zitten eten omdat ik er zin in had. Ik wilde mezelf bijna temperaturen of ik niet ziek was. Alles wat groen is heb ik normaal een afkeer van.
Wat ik eigenlijk niet meer eet is kaas, dat staat me zo tegen. En melk/kwark heb ik ook steeds minder zin in.

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-25 09:34

Ik merk ook minder klachten rondom mijn menstruatie. Normaal ben ik heel moe, veel last van maagzuur en hoofdpijn. Ik ben nu maar een beetje moe, heb 1x last van een klein beetje maagzuur gehad en hoofdpijn helemaal niet. Alleen de rugpijn is niet weg.

En ook qua adhd lijkt het wel een stukje rustiger in mijn hoofd. Het is niet helemaal weg maar het scherpe randje is er af. Dat vind ik echt een hele fijne bijkomstigheid

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-25 11:24

Vanmorgen mijn 2e spuit gezet. Resultaat na 1 week is -1,8 kilo. Dit had meer kunnen zijn. Ik had vanaf donderdag gewoon weer honger. Vrijdag uit eten, toch het toetje genomen (was social deal, dus al voor betaald ), maar het hoofdgerecht en toetje niet helemaal op. En gisteren ook teveel gegeten, maar niet gesnoept. Hoop dat aankomende week de werking iets langer aanhoudt.
Zag met het draaien dat ik vorige week een klikje te weinig had gedaan. Misschien dat dat ook effect heeft gehad ( ook al is dat denk ik minimaal)

Maar ben zeker blij met die 1,8 *\o/*

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-25 13:42

Wow wat veel! Goed zeg.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-25 13:44

-1,8 is veel dus ik zou niet denken "het had meer kunnen zijn".
Fijn dat het goed gaat, hopelijk houdt de werking nu langer aan.

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-25 13:50

hahaha, nee klopt, is ook zo. Maar als ik de laatste 2 dagen bekijk, zijn dat dagen waarin ik best veel gegeten heb. Dus met dat in mijn achterhoofd had het meer kunnen zijn. Ik ben wel vaker in een week zoveel afgevallen als ik heel streng was voor mezelf. Maar dan hield ik het niet vol. Dan was ik zo weer aan het snoepen. Dus deze week gaan we er weer voor.

Heb alleen weer heel veel last van m'n rug (niks met Mounjaro te maken). Afgelopen week bij de Rugpoli geweest en behandeld en had sinds lange tijd voor 3 dagen geen pijn. Dus ik dacht echt dat ik het had gevonden. Helaas kwam het gisteren net zo hard weer terug. Meestal na een nachtje slapen gaat het wel weer, maar helaas. Vanmorgen kon ik bijna niet lopen en nu na 2x pijnstillers innemen nog steeds niet echt. Zo waardeloos. Zonnetje schijnt en ik zit op een stoel niks te doen |(

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-25 23:32

Setteli wat netjes! Ik zit nu met 3 weken op -3KG, op zich ook netjes!

Ik heb gisteren mijn 4e dosis genomen, ditmaal in de andere kant van mn buik omdat ik las dat het goed zou zijn om af te wisselen. Ik ga volgende week kijken of de 5e dosis lukt uit de pen, heb extra naalden bij de apotheek gekregen en meteen de nieuwe pen, 0,5mg , ook opgehaald :D

kr1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-25 13:18

ik ben inmiddels 1 week verder na 1e injectie, 2e injectie gisteren gezet en minder bijwerkingen tot nu toe.

vorige keer had ik veel last van diarree, waardoor ik 3 nachten lang wakker werd meerdere keren. dat was even ruk.

tot nu toe voel ik minder dan de 1e keer maar misschien is het ook wel gewenning. ik herken bovenstaande wel, het begint uit te werken richting einde week maar mezelf helemaal voleten lukt ook niet, ondanks het honger signaal.

erg fijn dat er gewoon een rem op zit.

ik zit nu op -1.6 kg in de eerste week, maar had wel mn ongesteldheid erbij dus dat zal vast meehelpen met voor en na.

ik ben van plan om elke zondagavond de injectie te doen en maandagochtend wegen.

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-25 16:34

Ik krijg mijn "volgevoel" pas een heel stuk later dan dat ik gegeten heb. Dus gisteren een gewone avondmaaltijd gehad, wel wat minder. Maar nog wat Griekse Yoghurt er achteraan. Maar 2,5 uur later had ik het gevoel dat het tot m'n huig zat. Toen ik naar bed ging had ik dat gevoel nog, maar ging wel goed.
Vanmorgen een bolletje filet americain, maar een heel bolletje was dus weer teveel. Alleen voel ik dat pas een uur nadat ik het op heb. Ik moet dus echt gewoon hele kleine porties eten. Ook als ik denk dat ik nog wel meer kan eten.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-25 17:24

Dan inderdaad proberen om een niet te grote portie op te scheppen (neem een kleiner bord voor het optische?).

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-25 18:37

Setteli schreef:
Ik krijg mijn "volgevoel" pas een heel stuk later dan dat ik gegeten heb. Dus gisteren een gewone avondmaaltijd gehad, wel wat minder. Maar nog wat Griekse Yoghurt er achteraan. Maar 2,5 uur later had ik het gevoel dat het tot m'n huig zat. Toen ik naar bed ging had ik dat gevoel nog, maar ging wel goed.
Vanmorgen een bolletje filet americain, maar een heel bolletje was dus weer teveel. Alleen voel ik dat pas een uur nadat ik het op heb. Ik moet dus echt gewoon hele kleine porties eten. Ook als ik denk dat ik nog wel meer kan eten.

Snelle eter toevallig?

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-25 20:31

Little_Gift schreef:
Setteli schreef:

Snelle eter toevallig?

Nee eigenlijk wel normaal. Maar ga nu extra langzaam eten. Vanavond minder dan de helft opgeschept en nu ging het goed. En ik zit vol, maar niet overvol zoals gisteren

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-25 20:37

Ik begin nu te merken dat de werking minder wordt. Minder het volle gevoel en sneller weer honger. Maar goed donderdag moet ik weer spuiten en eigenlijk ben ik heel blij met hoe het nu gaat, geen bijwerkingen en vanaf het begin werkt het goed.

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-25 22:54

Even een vraag voor de al wat langer gebruikers (en misschien een tip voor de net gebruikers).
Kun je de kosten van de spuiten die je zelf betaald aftrekken van de Belasting als zorgkosten? Want dat zou wel lekker zijn.

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-25 23:23

Het is op voorschrift van een arts en het wordt niet vergoed door een zorgverzekering... dan is het aftrekbaar. Ook benodigdheden voor toediening van de medicatie, die kosten volgen de "hoofdkosten".

Maar deze medicatie aftrekbaar laten zijn is vast niet wat de wetgever met het Belastingplan heeft bedoeld :D Ik verwacht voor 2025 echter geen 'reparatie'. Ik ga het opvoeren als aftrekpost.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-25 00:11

Dat is eigenlijk wel een goede! Dan moet je alles gewoon bij elkaar optellen en opgeven voor het jaar 2025?

Annelies_VG

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-25 03:22

Ja, maar de drempel voor zorgkosten is heel hoog, dus wees niet teleurgesteld als je toch niks af kunt trekken daardoor.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-25 06:02

Ik was inderdaad van plan het als aftrekpost te gebruiken voor de aangifte volgend jaar.

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-25 07:51

Ja ik ook. Mijn eigen risico is al op, dus daar komt ook nog wel wat bij wat ik zelf moet betalen. Ik ga het in ieder geval bijhouden en volgend jaar opvoeren