Al 10 dagen bloed plassen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-24 03:11

Uiteraard was het ontzettend dom om te laat te komen, zeker als je al niet serieus genomen word. Ben ik het helemaal mee eens. Het bericht over mijn moeder dan weer iets minder. Zij heeft de afgelopen tijd meerdere dagen vrij genomen, tot diep in de nacht met me in het ziekenhuis gezeten terwijl ze de volgende dag gewoon moest werken etc. Vrijdag werkte ze op 10 minuutjes van huis en ik woon echt op 1 minuut lopen van de huisarts.. Het was gewoon pech dat ze vast stond en dat neem ik haar ook niet kwalijk. Zij voelde zich er echt hartstikke schuldig om.

Iemand vroeg hoeveel ik nu afgevallen ben geloof ik. In totaal 15 kilo. En ja, ik merk dat mijn spierkracht ontzettend achteruit gegaan is. De kleinste dingen kosten me zoveel moeite dat ik even moet gaan liggen om bij te komen.

Nieuwe afspraak bij de huisarts heb ik wederom vrijdag. Zelfde tijd ook weer. Kreeg overigens nog te horen dat mijn moeder niet voor mij mag bellen. Maar ik had vandaag wel contact gehad met het ziekenhuis, omdat er nog een cystoscopie stond, ook voor vrijdag. En nou vertelde degene aan de telefoon me dat er een ct gepland staat van mijn bijnieren... En zij wist dus ook niet of die cystoscopie nou door moet gaan of niet. Dat hoor ik dus nog. Ik moet wel zeggen dat ik me af vraag of dat wel klopt van die ct scan, want niemand heeft het daar over gehad en ik zie er ook niks over in mijn dossier. Ze zei dat die ct scan 18 september in de computer gezet was en ik was 18 september opgenomen en heb toen een ct scan gehad, dat was alleen gewoon van m'n urinewegen en niet perse mijn bijnieren.. Maargoed we gaan het zien.

Ik heb vandaag mijn bloedsuiker gemeten overigens. Mijn moeder heeft zo'n apparaatje, dus dat kan ik makkelijk checken. Had vandaag wat hoofdpijn en wazige vlekken voor m'n ogen (dat heb ik overigens wel vaker dus niet perse alarmerend), maar toen dacht ik, misschien is mijn bloedsuiker gewoon laag.. Maar die was 7.9, wel na al cola en appel gehad te hebben overigens.

Ik vroeg me trouwens af.. Ik moet nog 24 uur urine opvangen en inleveren, uiterlijk 20 oktober. Ik dacht, ik wacht tot het beter gaat, omdat ik nu zo weinig drink en eet.. Maar ineens denk ik, misschien moet ik er juist niet mee wachten. Wat denken jullie?
Arts heeft er niks over gezegd, moest gewoon zorgen dat het gedaan was voor de telefonische afspraak eind oktober...

Oke, ik ga nu eerst slapen. Morgen reageer ik weer.

Oja, omdat ik afentoe mensen bezorgd maak door laat te reageren en dat echt l*lig vind.. Ik heb een zus die ook op bokt zit, Melvern heet ze hier op bokt: Dus ik ga er niet vanuit, maar stel dat het echt niet goed zou gaan en ik kan zelf niet updaten, dan zou mijn zus dat absoluut doen :j

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-24 03:24

Je wacht tot het beter gaat... Die illusie heb je nog?
Gewoon doorpakken! Inleveren die hap.
Denk dat er idd een foutje is gemaakt die CT scan.

Gaat het nu inmiddels wat beter met je?

Cemlys

Re: Al 10 dagen bloed plassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-24 06:28

Ik zou gewoon alvast opvangen. Hoe gaat het met je misselijkheid nu? Ook al andere dingen proberen eten? Dat ze je pas weer over een week hebben staan :x

Petpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-24 06:37

Wat zegt de diëtist over die 15 kilo minder?

haffiefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-24 07:24

Ik lees al een tijdje mee, ik zou gewoon nu de urine opvangen.

Noteren hoeveel je drinkt en misschien hoe laat. En hoeveel urine je per keer plast.
Dan zou hij toch ook moeten zien dat het in beide gevallen veel te weinig is.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-24 07:49

Is er überhaupt iets op te vangen als je zo weinig drinkt...?

Ik denk dat het inderdaad een goed idee kan zijn om nu dat anderhalve drupje in te leveren zodat dat je misschien ook weer een kansje geeft dat iemand je serieus gaat nemen :(:)

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-24 08:59

Een ct bijnieren wordt meestal gemaakt naar aanleiding van een toevalsbevinding op eerdere beeldvorming. Staat hier iets over in het verslag van de laatste scan?

Die opmerking doet me ook direct aan iets anders denken (meestal juist tegenovergestelde van waar je met de scan naar zoekt): is er weleens een cortisol gemeten bij die aanhoudende misselijkheid? Je natrium en kalium uitslagen passen daar niet direct bij, maar met dit beloop zou ik dat wel een keer bepalen ter uitsluiting. En zou vrijdag toch aandringen op nieuwe verwijzing naar internist of mdl-arts, afhankelijk van waar je het snelst gezien kan worden.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-24 09:23

24-uur uur urine kan ook wel eens een cortisol meting bevatten.

Maarrrrrrrrrrr kom op! Kom voor jezelf op!
24-uur urine opvangen JUIST nu. Al lever je 300 ml in. Als dat is wat je plast, dan wil je dan liever gisteren dan vandaag inleveren.

Je geeft ook wel een dubbel signaal door het uit te stellen. Alles wat ze van je willen, gelijk doen. Zo blijf je ook in het zicht. Blijf rammelen aan die poorten. Bel ook het ziekenhuis weer. En ga zeker weten of je die scan gepland hebt staan ipv “zien we wel weer”… waar wacht je op?

15 kilo minder en je zo slap voelen… ik zou echt aan de bel trekken. Menig anorexia patiënt heeft risico op een hartaanval . Deze type patiënten hebben ook te maken met snel afvallen door natuurlijk een andere reden dan bij jou, maar de uitkomst is hetzelfde.

Wat een banketstaaf de behanger om je een WEEK later een nieuwe afspraak te plannen.

Wat ga je nu doen?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-24 09:35

Dus in 8 weken 15 kilo kwijt, dan passen je woorden, ik zie wel, er niet bij. Jouw zus ook geen mondig persoon? Of met mensen hier op Bokt die je eerder hebben geholpen? A.u.b. zorg dat er aan de bel getrokken wordt want je geeft aan dat je merkt dat je al slecht bent qua spieren / uithoudingsvermogen. Mocht er een operatie komen dan ben je misschien wel in zo’n slechte conditie dat het niet door kan gaan. Echt, probeer iets want dit is wachten op veel erger leed.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-24 09:38

Ik vind het ook bizar dat een praktijk/assistent aan de telefoon zegt dat jij zelf MOET bellen en een naast familielid dit niet mag doen. Ik weet dat ze bij de HAP aan de telefoon vaak de persoon in kwestie zelf willen spreken, in zoverre dit kan, maar bij een huisarts om een afspraak te maken vind ik echt bizar dat ze zo doen. Wetende ook hoe lang je al ziek bent. Weer zo’n ding waarmee ze zichzelf echt enorm slecht neerzetten vind ik. En Ook vind ik het bizar dat dit ook pas weer vrijdag kan en er nu weer dadelijk een week voorbij is. Ik snap echt niet dat ze hier geen spoed afspraak van kunnen maken en je ertussen kunnen plannen.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-24 09:55

Ps: als je 1 minuut lopen van de huisarts woont zou ik bij wijze van spreken gaan kruipen. Laat mensen je op straat desnoods de laatste meters maar helpen de praktijk binnen te komen, of de huisarts naar buiten halen, en laat daar binnen zien hoe slecht je je voelt (desnoods ga je moeten liggen, boeien!!).

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-24 10:17

Hannanas schreef:
Ps: als je 1 minuut lopen van de huisarts woont zou ik bij wijze van spreken gaan kruipen. Laat mensen je op straat desnoods de laatste meters maar helpen de praktijk binnen te komen, of de huisarts naar buiten halen, en laat daar binnen zien hoe slecht je je voelt (desnoods ga je moeten liggen, boeien!!).

Of buren bellen voor een ritje bijvoorbeeld.
Ik was zelf ook de straat op gekropen trouwens, voor zo'n belangrijke afspraak.

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-24 10:36

Met betrekking tot weinig kracht en 500 meter lopen tot de huisarts.

2.5 jaar geleden had ik een flinke hernia. Ik kon geen 200 meter meer lopen.
Ik heb via Google maps uitgerekend hoever het lopen was vanaf de parkeerplaats naar het eerste banken waar ik zou kunnen zitten.
Om daarna direct bij de ingang nog een x t kunnen gaan zitten.
Eigenlijk bij elke mogelijkheid qua zitten heb ik dit gedaan.

En dit vergt echt extreem veel.

Een uur voor mijn afspraak was ik op de parkeerplaats.
En ik was 45 minuten later waar ik moest zijn.
Dit waren totaal ca 800 meter wat ik moest afleggen.

Ik snap ts dat het stuk na de huisarts toe teveel zou kunnen zijn.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-24 10:40

Mensen vergeet niet dat ts zich nu al 8 weken ziek en beroerd voelt, ik denk dat simpelweg de kracht ontbreekt.
Mijn enige tip is neem een andere huisarts, deze weet het blijkbaar niet meer en laat het op z'n beloop.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-24 10:48

Dat ts het zelf niet heen kan lopen kan snap ik ook wel na zolang niet eten en drinken.

Maar de huisarts en assistente word hier uitgemaakt voor slappe hap, wat zeker is.
Maar als je zelf te laat bent, legt je neer bij dat je die dag niet gezien word. Gaat akkoord met een afspraak een week later... Dan snap ik ook wel dat de gedachte is van de praktijk: het gaat wel.

Want een ander zegt, ik ga niet je ziet me nu maar. Of hoogstens dan de dag daarna.
En eisen gewoon een afspraak. Geven niet toe aan zoiets.

Dus het slappe hap van de huisarts komt ook voort uit het slappe hap gedrag van ts en moeder.
Dat was in het vorige topic al een probleem en nu nog steeds.

Ik weet dat dit heel hard klinkt, maar uiteindelijk zit daar wel een probleem.
En als je niet voor jezelf opkomt... een ander doet het niet zomaar.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-24 11:01

Tja en tegelijk lees ik dat moeder van TS flink de waarheid heeft gezegd vrijdag en strijd heeft gevoerd. Als dokter niet wil kun je hoog en laag springen, dan zijn deuren dicht. Dan heeft victim blaming weinig nut.

Ik ben er niet bij geweest bij TS, maar heb het wel ervaren. Ik heb gevochten voor wat ik waard was om huisarts duidelijk te krijgen dat het foute boel was bij mijn partner. Minder dan 24u na het laatste contactmoment werd ik weduwe.

Love_myhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-24 11:08

TS wat zegt je diëtist? Ik lees hier niks over terug. Deze kan ook als je in zorgelijke toestand verkeerd namelijk de HA bellen.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-24 11:16

Ik pijnig echt mijn hersenen maar ik zou zweren dat er een dienst bestond om mensen te helpen met huisartsbezoek… niet om er fysiek te geraken maar die je helpen het woord te voeren als je dat zelf lastig vind…
Heeft iemand hier ook van gehoord?

En anders: POH-GGZ misschien nog een optie? Heb ik goede ervaring mee, kunnen oa begeleiden bij assertiviteitsproblemen maar hebben ook een kort lijntje met de huisarts.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-24 11:19

secricible schreef:
Tja en tegelijk lees ik dat moeder van TS flink de waarheid heeft gezegd vrijdag en strijd heeft gevoerd. Als dokter niet wil kun je hoog en laag springen, dan zijn deuren dicht. Dan heeft victim blaming weinig nut.

Ik ben er niet bij geweest bij TS, maar heb het wel ervaren. Ik heb gevochten voor wat ik waard was om huisarts duidelijk te krijgen dat het foute boel was bij mijn partner. Minder dan 24u na het laatste contactmoment werd ik weduwe.

Ik vind het uiteraard oprecht rot wat jou is overkomen... zijn geen woorden voor.
Maar toch is dat anders dan al jaren dat gesoebat.

En dat moeder flink de waarheid heeft gezegd... ik lees iets meer opgekropte woede, maar of dat gelijk staat aan flink de waarheid?

En dat heeft niks met victim blaming te maken...jee dat word tegenwoordig ook bij alles geroepen....
Maar dat je in deze maatschappij (helaas te vaak) fel voor jezelf op moet komen. Omdat je anders gewoon onder de voet gelopen word.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-24 11:32

Goh victim blaming is zo raar om daar nu mee te strooien. Lees alleen maar (ook mijn eigen berichten) veel meelevende reacties en ervaringen. Ben zelf ook door schade en schande steeds een stapje wijzer geworden. Ben ook wel eens “aangekeken”. Ik had eens geluk met een potige apotheker, zelfde gebouw als de huisarts, welke mij als een vis op het droge zag happen en het onzin vond dat ik 12 x per dag ventolin zat te puffen en een nieuwe ventolin kwam halen na consult huisarts. Ze heeft me terug gesleept en is gaan toeteren als een brede kleuterjuf waar je aan 1 blik genoeg hebt aan de balie tegen de assistente. Toen kwam het ineens op gang.

Misschien had ik al mijn ervaringen erbij moeten vermelden maar dan zijn we zoveel pagina’s verder.

Het kan echt helpen om gewoon te gaan, om te moeten liggen bij de wachtkamer, om naar binnen geholpen te moeten worden. Niet omdat je het faked trouwens, maar omdat als dat nodig is je dus helaas de waarheid moet laten zien. Gewoon zoals het is. Als ts dus na de wc moet liggen, laat dat ter plekke zien. Ipv je beter voordoen dan je bent. Als je je zo poedersuiker voelt en zo afhankelijk bent van een banketstaaf de behanger dan is de enige prio in de hele week dat je linksom of rechtsom bij de huisarts terecht komt.

Dapper @ hagelslag :(:)

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-24 12:31

Er zijn er hier toch een paar die wel héél graag hun mening en gedachten opdringen hé...

Met andere woorden: we wéten het nu ondertussen wel wat jullie zouden doen en hoe jullie in de aanval zouden gaan enz enz... Dat hoeft niet elke keer opnieuw herhaald te worden.

Sterker nog: als TS inderdaad moeilijk voor zichzelf op komt, dan zorgen die berichten ervoor dat ze dat nóg minder zal doen wegens faalangst!
Jullie bereiken met zo'n berichten namelijk vaker net het tegenovergestelde dan wat de bedoeling is.
Laat dat nou toch maar gewoon achterwege, daar heeft TS echt niks aan.

TS en moeders gedrag slappe hap noemen etc, dat is echt not done.
TS (en moeder) hebben het al moeilijk genoeg, om dan de vinger te beginnen wijzen, dat hoeft niet en maakt alles nog erger en zorgt er alleen maar voor dat TS nog meer in haar Schulp kruipen zal.

Kairos

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-24 12:37

Mars schreef:
Ik pijnig echt mijn hersenen maar ik zou zweren dat er een dienst bestond om mensen te helpen met huisartsbezoek… niet om er fysiek te geraken maar die je helpen het woord te voeren als je dat zelf lastig vind…
Heeft iemand hier ook van gehoord?

En anders: POH-GGZ misschien nog een optie? Heb ik goede ervaring mee, kunnen oa begeleiden bij assertiviteitsproblemen maar hebben ook een kort lijntje met de huisarts.

Ik heb het aan ChatGPT gevraagd (ik zou namelijk ook wel denken dat het bestaat, anders zou het een gat in de markt zijn), bedoel je: https://iederin.nl/
Als ik de doelen lees, klinkt het alsof zij er misschien wel iets mee kunnen/willen.

De zorg is namelijk niet bepaald toegankelijk als je een week moet wachten op een nieuwe afspraak -O-

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-24 12:38

LG
Daar ben ik het dus niet mee eens.
Wel vaker topics geweest waar bokkers juist zeiden, door die berichten zag ik in dat ik stappen moest maken ipv afwachtend te zijn.

En dat heeft niks met mening opdringen en dat soort negatieve uitingen, dáár heeft ts niks aan.
Beetje bekvechten tegen een andere bokkers, phoe phoe... dat schiet op

Zij wil geholpen worden en 'Als je doet wat je altijd deed, krijg je wat je altijd kreeg'
En dat is nu wel al jaren. Het is niet alleen nu de afgelopen weken de rode draad.

En is het simpel dat anders aan te gaan pakken, nee. Dat zegt ook niemand.
Maar misschien kan de zus meer. Is er een vader?
Een oom of tante die wat feller van nature is?

Dat dit zo niet kan is iig wel duidelijk.
Wachten tot de ambulance moet komen?

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-24 12:43

Het is de manier waarop... Je kunt anderen de ogen helpen openen, maar niet op de manier waarop sommigen het hier aanpakken.

TS heeft al genoeg te vechten tegen de zorgsector, dat hoeft er hier niet nog eens bij te komen.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-24 12:50

Eens met littlegift plus dat de berichten die er wel toe doen wellicht ondergesneeuwd worden zoals hierboven van gomir.