Chronisch depressief/ziek, de vooroordelen enzo

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-24 17:21

Een verbetering klinkt wel positief, ook al is het maar minimaal! Merk je daar zelf ook wat van?
De wachttijden in de ziekenhuizen zijn herkenbaar tenenkrommend :o

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-24 18:03

Nee, helaas is het daar te minimaal voor maar het is goed dat er geen verslechtering is. Dan had het waarschijnlijk toch te maken met de medicatie waar ik mee gestopt ben. Heb alleen nu wel meer last van de reuma.

Normaal gezien vallen de wachttijden hier wel mee behalve bij de oogartsen. De cardiologie zal wel druk zijn blijkbaar.
Ik ben dit voorjaar nog binnenstebuiten gekeerd door een andere cardioloog dus ik verwacht eigenlijk niet dat er problemen zijn maar mijn longarts is nogal grondig. Mijn man heeft haar nu ook als behandelaar.

Maandag mag ik weer naar de kinesist van de pijn kliniek. Daar kijk ik wel naar uit, ik hoop dat hij wat goede tips heeft.

In elk geval dit weekend lekker genieten van het mooie weer {:}

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-24 18:06

Ik voel me bijna bezwaard dat zowel de internist als de longarts er bij mij overal spoed van maken :o
De wachttijden zijn echt bizar. En voel mezelf geen spoed. Maar daar dachten de artsen anders over. Als in: geen levensbedreigende spoed, maar ook geen maanden wachten.

Toch fijn dat er een minimale verbetering is. En vooral geen verslechtering.

Earth: dat is wel heel laat. En hoe laat ga je er dan in ‘s avonds?

Earth

Re: Chronisch depressief/ziek, de vooroordelen enzo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-24 18:09

Ik lag er om 24 uur in. Heb ook best een goede nacht gehad. Iets met ritme. Maar het is zeker copingslapen want ik heb wel heftige dromen gehad.

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-24 18:25

Als het spoed is word ik er ook wel tussen geschoven Daihyo maar dit is meer een consultatie voor de zekerheid.

Ik ben ook een dromer en tijdens dromen zit je blijkbaar in een lichte slaap en rust je het beste uit in de diepe slaap waar je niet droomt.
Als ik rustig wakker kan worden herinner ik mijn dromen ook heel goed. Nare dromen heb ik niet vaak.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-24 23:49

Meiden, ik loop met mijn ziel onder mijn arm. Ik laat morgen mijn rode kater inslapen. En ook al is het tijd, mijn hart schreeuwt moord en brand. Mijn hoofd neemt wel de juiste beslissing.

Dus buiten dat ik me al niet lekker voelde en al het gezeik met mijn werk, ben ik nu ook een zielig hoopje mens.

Gelukkig heb ik nu wel 3 weken vakantie.

Sorry voor ego post. ;(

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-24 23:54

Tallie1979 schreef:
Meiden, ik loop met mijn ziel onder mijn arm. Ik laat morgen mijn rode kater inslapen. En ook al is het tijd, mijn hart schreeuwt moord en brand. Mijn hoofd neemt wel de juiste beslissing.

Dus buiten dat ik me al niet lekker voelde en al het gezeik met mijn werk, ben ik nu ook een zielig hoopje mens.

Sorry voor ego post. ;(

Geeft niet hoor, ik weet hoeveel pijn dat doet. Alsof er een gat in je hart zit :(:) Heel veel sterkte en rustig aan de komende tijd. Als je je hart wil luchten ben je altijd welkom.

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-24 00:31

Oh, wat erg Tallie, dat is geen ego post maar een groot verdriet. Heel veel sterkte morgen :(:)

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-24 07:20

Ach dat is toch ook ontzettend verdrietig. Heel veel sterkte vandaag.

Ik merk nog niks van pijn-afname, ik denk dat ik te snel wil maar ik ben zo bang dat dit ook niet gaat helpen. Wel heb ik het idee dat ik beter/dieper slaap nu? Heel apart.. normaal slaap ik 5 a 6 uur per nacht en wordt ik telkens wakker als ik me omdraai en sinds de pregabaline wordt ik na 7 a 8 uur pas wakker en ook niet tussendoor. Ik word alleen precies zo wakker als dat ik in slaap val dus ik denk dat ik me helemaal niet omdraai. Daardoor s ochtends wel wat stijver aan die kant (de fibro is er natuurlijk wel gewoon).

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-24 09:10

Tallie1979 schreef:

Sorry voor ego post. ;(

Oww wat verdrietig, heel veel sterkte!

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-24 09:11

Tallie1979 schreef:

Sorry voor ego post. ;(

Ego post is echt niet erg als je hoofd even nergens anders naar staat.
En wel knap dat je ondanks de emotie de juiste beslissing maakt

Heel veel sterkte :knuffel:

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-24 09:16

@Percy wat fijn dat het niet erger is geworden en zelfs ietsie verbeterd :j

@Muronia jammer dat het nog niet werkt.
Misschien toch iets minder pijn in de nacht omdat je door slaapt?
Of ben je gewoon slaperig en duf van het spul?

Gisteren had ik zo'n dag dat mijn lijf aanvoelt alsof er lood aan armen en benen hangt.
Lopen alsof je door modder trekt zo zwaar.
Gelukkig is dat vandaag weer voorbij, maar nu opletten dat ik niet teveel ga doen.
Stallen zijn klaar en slaapkamer beddengoed zit in de machine en gestofzuigd, nu dus tijd voor een kop koffie

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-24 10:03

Tallie1979 schreef:

Sorry voor ego post. ;(

Sterkte vandaag :(:)

Hier erg last van benauwdheid vandaag. Alsof ik door een rietje adem. Zoals bij astma. Maar dan zonder dat de puffers helpen :\

Muronia: wel een helder hoofd of dat ook niet?

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-24 15:28

Murphy is heel vredig, luid snurken in mijn armen ingeslapen. Hij lag hier ook altijd vol overgave te snurken, te knorren en bellen te blazen. <3

Ik heb hem dicht tegen me aangedrukt, tegen hem gepraat en verteld hoe veel ik van hem hou.

En toen is hij naar de regenboog gegaan. Op zoek naar zijn grijze “broertje”

Ik ben verdrietig, maar ik heb er vrede mee. Het was tijd.

14 jaar en een beetje. Mijn hartendief.

Afbeelding

Afbeelding

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-24 15:31

Heel veel sterkte met het verlies van Murphy! :(:)

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-24 15:44

Ah wat een lief snoetje <3 :(:) Sterkte met het verlies Y;(

Ooit vertelde iemand dat ze geen huisdieren meer wilde omdat de pijn van het verlies voor haar bijna ondragelijk was. Dat snap ik heel goed, die beestjes gaan toch wel erg diep in je hart zitten.

Ik werd vanmorgen weer heel rommelig wakker. Ik moest lesgeven, maar ik had er nog niet zoveel zin in. Maar uiteindelijk was het heel leuk, is een jong meisje met een shetlander dus allemaal nog niet zo serieus. Lekker zonder zadel gereden enzo haha. Maar toen daarna ging ik nog even wat drinken en toen kwamen een paar familieleden langs, dat was onwijs gezellig. Dus ik heb daar nog 1,5 uur gezellig gezeten, ik kreeg daar zoveel energie van, ik vond het echt heerlijk. Zulke leuke lieve mensen, echt heel erg leuk. Dus ik was helemaal blij haha, dat kan me dan zoveel energie geven!

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-24 16:34

Gecondoleerd Tallie, wat was het een mooie kater.

flooooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-24 17:36

Tallie1979 schreef:
Ik herken het. Hier ook chronisch ziek en ik ga per 1 juli het 3e ziektejaar in. Ik werk momenteel wel (re-integratie) maar het is heel zwaar en ongelooflijk vermoeiend. Het kost me ongelooflijk veel energie.

Ik heb zenuwschade en dus heel veel pijn. Ik heb ook spier afbraak door de zenuwschade. Ik heb gelukkig wel medicatie die op dit moment wel ondersteunt.

Een middag winkelen zit er voor mij niet in. Een concert bezoeken evenmin. Ik ging vorig jaar naar de Efteling en ben de hele dag rond gereden in een rolstoel, op die manier kon ik het wel volhouden.

Als ik iets doe, dan lukt dat in eerste instantie nog wel. zoals paardrijden bijvoorbeeld. Rondje met mijn paard gaat goed. Maar zodra ik af stap, gaan mijn benen branden en steken, soms steekt het al terwijl ik nog zit. Wandelen lukt ook, zo lang ik maar niet stil ga staan.

Op mijn werk vullen mensen in dat ik de boel in de maling neem. Mijn leidinggevende weet wat ik mankeer, maar de rest gaat het geen fluit aan. Dus ze oordelen maar. (Dat komt door mijn voormalig leidinggevende die het ook zelf maar invulde en hele rare dingen heeft gedaan.)

Als ik met iemand sta te praten, dan sta ik te wiebelen. Meestal ga ik ergens tegenaan staan leunen om te kunnen blijven staan. Soms denken mensen dat ik heel nodig moet plassen, omdat ik zo sta te wiebelen. Nope, mijn zenuwen en spieren hebben genoeg gehad, dus ik moet gaan zitten. -O-

Maar ik snap het dus zeker wel, die vooroordelen. Mensen zijn ook echt heel hard, vandaag de dag. Als ze iets niet zien, zoals een gebroken arm of been, dan vullen ze gewoon in dat je je aanstelt. Sterker nog, ik kwam een keer een bureau tegen wat mensen zou laten re-integreren. "Ziek zijn is een keuze" was hun leus. -O-

Maar goed, ik vind mezel alles behalve zielig. Ik knok gewoon door en hou het positief. De dagen dat het goed gaat, vier ik ook gewoon. :) De mensen waar ik om geef, weten alles en zijn het inmiddels gewend dat ik sta te wiebelen of ineens ga zitten :D En ze behandelen me niet als een zielig hoopje mens, gewoon normaal, met wat gekreukte zones, haha :)

Herkenbaar verhaal, hier ook zenuwschade in mijn onderrug na een heftige val. Vooral omdat mensen niets aan me zien vinden ze het vaak lastig. Want waarom kan ik niet de hele avond op een feestje staan? Een middag slenteren? Dat soort dingen. Oordelen wordt snel gedaan.
Ik werk gelukkig wel gewoon, fysiek werk was niet meer vol te houden dus nu een meer kantoorbaan, gaat een stuk beter. Daarnaast na de neuroloog ook heel veel alternatieve therapie geprobeerd omdat ik van de medicatie heel suf wordt en dat mijn kwaliteit van leven meer achteruit haalt dan dat de pijn dat doet.

Texas02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-24 22:08

Tallie1979 schreef:
Murphy is heel vredig, luid snurken in mijn armen ingeslapen. Hij lag hier ook altijd vol overgave te snurken, te knorren en bellen te blazen. <3

Ik heb hem dicht tegen me aangedrukt, tegen hem gepraat en verteld hoe veel ik van hem hou.

[ [url=m/Fv2W9V.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/XOsHfB.jpg]Afbeelding[/url] ]

Heel veel sterkte :(:)

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-24 22:49

Sterkte hoor.

Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-24 09:30

Sterkte. Ik baal best wel. Gisteren zijn we weer druk geweest. We hebben boxen over genomen die straks un de schuur bij mijn buren komen voor mijn paardjes. Deze moesten we ophalen, 1,5 uur rijden, zelf demonteren en op de aanhangers laden, 1,5 uur terug rijden en weer afladen. Ik ben dus weer vet over mijn grenzen gegaan en dus veel pijn en mega moe. Wel goed geslapen gelukkig. Maar ik had me voor genomen om vandaag naar de dag van het paard in Orvelte te gaan. Dat gaat hem dus helaas niet worden vandaag. In plaats daarvan maar rustig aan en proberen weer zoveel mogelijk op te laden voor een nieuwe werkweek.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-24 11:19

Tallie1979 schreef:

[ [url=m/Fv2W9V.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/XOsHfB.jpg]Afbeelding[/url] ]

Aaach, wat een lieverd, wat verdrietig dat je hem moet missen nu, heel veel sterkte!

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-24 11:27

Dreamboy schreef:
Sterkte. Ik baal best wel. Gisteren zijn we weer druk geweest. We hebben boxen over genomen die straks un de schuur bij mijn buren komen voor mijn paardjes. Deze moesten we ophalen, 1,5 uur rijden, zelf demonteren en op de aanhangers laden, 1,5 uur terug rijden en weer afladen. Ik ben dus weer vet over mijn grenzen gegaan en dus veel pijn en mega moe. Wel goed geslapen gelukkig. Maar ik had me voor genomen om vandaag naar de dag van het paard in Orvelte te gaan. Dat gaat hem dus helaas niet worden vandaag. In plaats daarvan maar rustig aan en proberen weer zoveel mogelijk op te laden voor een nieuwe werkweek.

Balen is altijd, wanneer juist de leuke dingen niet door kunnen gaan, omdat je alles al hebt moeten geven voor de noodzakelijke dingen. Ik hoop dat je ondanks dat toch een leuk weekend hebt en weer voldoende bij kan tanken :)

Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-24 11:54

Telpeva schreef:
Dreamboy schreef:

Balen is altijd, wanneer juist de leuke dingen niet door kunnen gaan, omdat je alles al hebt moeten geven voor de noodzakelijke dingen. Ik hoop dat je ondanks dat toch een leuk weekend hebt en weer voldoende bij kan tanken :)

Dank je. Komt goed.

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-24 15:25

Ik kan me voorstellen dat je daar wel energie mee verliest, lijkt me zelf ook als gezond mens behoorlijk uitputtend.

Ik heb zelf een super lui weekend. Veel te warm om iets met Sjors te doen. Ik ben gisteren en vandaag niet verder dan de tuin gekomen.

Straks lekker mijn Karen Slaughter uitlezen.