Zwanger, uitgerekend najaar & winter 2024

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Marlou91

Re: Zwanger, uitgerekend najaar & winter 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-24 09:46

Gave auto Lucifertje! Bij ons lukt het trouwens prima in een 1-serie, maar wel super fijn dat je bij deze auto wat meer ruimte hebt.
Fijn dat je uitslagen goed zijn en nette bloeddrukken ook. Hopelijk blijven ze zo gedurende je zwangerschap.

Fijn dat de hoofdpijn weer is gezakt Zira.

Vervelend van de suikertest Sweetgirl. Het is ook vrij heftig zo’n drankje met zo veel suiker in een keer. Moet je nu nog vaker controleren door in je vinger te prikken of is het zo goed? Fijn dat het met de kleine ook goed gaat.

Sweetgirl1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-24 09:56

Marlou91 schreef:
Gave auto Lucifertje! Bij ons lukt het trouwens prima in een 1-serie, maar wel super fijn dat je bij deze auto wat meer ruimte hebt.
Fijn dat je uitslagen goed zijn en nette bloeddrukken ook. Hopelijk blijven ze zo gedurende je zwangerschap.

Fijn dat de hoofdpijn weer is gezakt Zira.

Vervelend van de suikertest Sweetgirl. Het is ook vrij heftig zo’n drankje met zo veel suiker in een keer. Moet je nu nog vaker controleren door in je vinger te prikken of is het zo goed? Fijn dat het met de kleine ook goed gaat.

Als ik het echt zelf zou willen testen vraag k t aan dee vriendin van mn broer. Die heeft normale diabetes dus fie kan testen. Heeft ze zaterdag ook gedaan voor me en toen was die ook netjes. Dus bij twijfel vraag ik haar eventjes.
Maar voel me nu iets beter. Nog wel enorm moe

san4nie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-24 09:59

lucifertje schreef:
De ascal is voor de aanleg van de placenta. Lees maar ff m’n eerste berichtje daar leg ik het uit. De 1serie was een fantastische blauwe smurf maar echt te klein voor 2 volwassenen en een baby. Deze 3 serie kwam mooi op ons pad.

Excuses, heb inderdaad alles even terug gelezen. Dat was heftig.
Oooh, blauw <3 Maar logische keuze dan!

Marlou91 schreef:

Goed om te lezen dat het bij jullie wel past. Mijn vriend heeft wel een grotere auto, maar daarin zit geen isofix.

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-24 20:03

Marlou91 schreef:

Wij passen fysiek niet in de 1 serie als er een maxi-cosi achterin staat. Zijn beide vrij lang en hebben echt goed moeten kijken naar een auto waar we niet met onze knieën tegen het dashboard kastje zitten.

san4nie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-24 20:36

lucifertje schreef:
Marlou91 schreef:

Wij passen fysiek niet in de 1 serie als er een maxi-cosi achterin staat. Zijn beide vrij lang en hebben echt goed moeten kijken naar een auto waar we niet met onze knieën tegen het dashboard kastje zitten.

Oooh, misschien moet ik daar t.z.t. ook eens naar gaan kijken dan. Wij zijn ook niet heel klein.
Nouja, en anders als we met z’n drieën weg gaan nemen we zijn auto en moet de Maxi-Cosi in de gordel. Kan ook.

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-24 20:43

Stille meelezer meld zich eens.
Ik zal waarschijnlijk in het topic zwanger 2025 meer plaatsen dan hier.

Maar ik wil toch even nog bedanken voor de antwoorden die ik kreeg toen ik via de ts een vraag stelde. Naja 2....

Ivm de extreme vermoeidheid en welke vitamine etc genomen worden.
De vermoeidheid is hier soms nog best aanwezig maar soms ook echt niet.
De arts adviseerde mij elivit de nemen(Duits merk)
En als ik die vergeet word bij mij de misselijkheid wel erger.
Ik heb de opvolger van elivit 1 besteld, elivit 2.
Helaas pas 2 augustus weer een controle afspraak.
Dus nog een beetje geduld hebben

Marlou91

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-24 21:22

lucifertje schreef:
Marlou91 schreef:

Ohh ja dan snap ik het! Ik ben zelf niet heel lang 1.70 maar mijn vriend is 1.94 dus de maxi cosi past ook niet achter hem. Gelukkig kan dochter inmiddels in zo’n compactere autostoel. Vriend werkt bij BMW dus een grotere auto zou eventueel ook een optie zijn, maar je betaalt je echt scheel aan de bijtelling van zo’n ding.

Fijn dat je iets gevonden hebt wat voor jou helpt Hagelslag.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-24 13:45

Inwonderland, we gaan inderdaad aan beide kanten van het bed een co-sleeper zetten.
Samen in 1 bedje wordt ook nog weleens gedaan maar daar zijn we geen fan van.

Zira1994, wat een prachtig behang! Hopelijk weten jullie er een mooi kleurtje bij te vinden.
Jaa, dat babyshoppen is zo leuk. En ik vind het heel fijn om dingen af te kunnen strepen.

Pieneappel, ontzettend verdrietig!
Koliek is zo rot.
Nogmaals een dikke knuffel.

Marlou91, haha lekker shoppen tijdens het wachten is zeker geen straf.
Wat een lieve woorden, dankjewel!
Ondanks dat ik mijn dikke babybuik af en toe echt vervloek (met name als ik sokken moet aantrekken), ben ik er wel heel trots op en ben ik me er ook wel bewust van dat het veel erger had gekund op deze termijn.

Lene, lastig dat die placenta zo ligt.
Ik kan me voorstellen dat, dat wel even slikken is.
Kan dat ook nog veranderen? En zijn er ook nog maatregelen die hierdoor op voorhand genomen worden?

lucifertje, zo hé, wat een stoere bak!
Heel gaaf zo met die nieuwe grill.
Veel veilige kilometers ermee gewenst. :)
Superfijn, alle goede uitslagen voor jullie. Dat zal een hele geruststelling zijn.
En een heerlijk vooruitzicht voor straks in september, lekker van gaan genieten.

Sweetgirl1, ah nee, wat balen van die suikertest.
Gelukkig kon het alsnog gemeten worden maar wat zul je, je ellendig hebben gevoeld.
Ik hoop dat je gauw wat minder moe bent. :(:)

Hagelslag, blijkbaar mogen we jou ook feliciteren.
Dus bij deze: van harte!
Maar zie ik het nu zo raar of hebben er wel meer op je vraag gereageerd?
Die vermoeidheid kan echt af en aan gaan.
Hopelijk heb je wat aan de Elivit en ben je ook snel van de misselijkheid af.

De uitslag van de glucosetest was goed *\o/*
Er waren ook nog wat andere dingen getest, mijn hb blijkt wel aan de lage kant, dat verklaart hopelijk ook waarom ik me momenteel telkens zo duizelig en licht in mijn hoofd voel.
Ik mag nu dagelijks ijzertabletten slikken dus als het goed is, ga ik me daarmee ook gauw weer wat beter voelen.
Over 4 weken ga ik weer bloedprikken, dan kijken ze ook naar mijn vitamine D.
En over 4 weken ga ik beginnen met dagelijks bloedverdunners in mijn buik prikken tegen trombose.
Dit moet tot 6 weken na de bevalling.
Dat is niet per sé iets waar ik heel er naar uitkijk maar alles voor een gezonde mama en baby's.

De groeiecho vanmorgen was gelukkig ook weer goed.
Beide kindjes zitten nog steeds op dezelfde curve als tijdens de 20 wekenecho.
Ze zijn allebei dus nog steeds aan de maat, ook voor een eenling. :')
Dat verklaart dus ook waarom ik zo extreem veel last van kwaaltjes blijf houden.
Er wordt gewoon hard gewerkt om die twee hummeltjes te laten groeien.
Gelukkig hoef ik alleen morgen nog te werken en dan gaat mijn vakantie en verlof in.

Ze zijn allebei lekker actief en ik voel ze meerdere keren per dag lekker keten in mijn buik. :=
Tijdens de echo besloten ze zich allebei volledig om te draaien, dat was wel grappig om te zien.
Wat wel sneu is, is dat ik ze soms minutenlang voel maar zodra mijn vriend zijn hand op mijn buik legt, liggen ze allebei stil. _O-
Hij heeft ze allebei dus nog maar één keer gevoeld.

Gisteren ben ik enorm verrast door mijn collega's en leerlingen.
Alle kinderen van school hadden een romperslinger gemaakt en van mijn collega's kreeg ik een grote mand met cadeautjes en lieve kaartjes.
Ontzettend lief!
Afbeelding

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-24 15:03

Er hebben toen inderdaad zeer veel gereageerd en het was ook een algemeen bedank berichtje.

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-24 15:49

Oooh ik snap m nu ook pas, las je eerste bericht niet goed. :') Hoop dat je er wat aan hebt gehad hagelslag!

Gaaf die rode bak lucifertje! :wow:

Fijn dat de vingerprikken goed waren sweetgirl!

Pfoe jolien, dat prikken lijkt me ook niks.. Wel heel fijn dat je tweeling goed op schema loopt. Is t ook niet dat ze later weer een groei achterstand kunnen krijgen? Of hoeft dat niet? (Ik heb er geen verstand van hoor, haha)

Morgen ga ik trimester 3 in, ben dan 27 weken. Voel de kleine nu bijna elk moment van de dag wel en ook steeds zo'n handje of voetje. <3 verder gaat de zwangerschap hier ineens veeel beter dan voorheen. Ik ben minder vermoeid, buik is ook minder hard in vergelijking met mn vorige zwangerschap. Denk dat de magnesium daarin ook wel mee speelt (misschien placebo maar I don't care if it works _O- ). Heuvels en trappen lopen wordt wel wat zwaar, maar dat neem ik maar voor lief met de rest wat wel beter gaat. :D
Ik begin desondanks wel echt zin in de bevalling te krijgen. Ben zooo benieuwd hoe dit kleine mannetje eruit ziet. <3

Zira1994

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-24 16:02

Vervelend dat je zo ontzettend moe bent Hagelslag! Hopelijk wordt dat straks nog beter.

Wat fijn dat de glucosetest goed was Jolien!! Wel jammer van je Hb, maar hopelijk voel je je dan met de ijzertabletten snel wat beter!
Waar moet je beginnen met trombose spuitjes? Is alleen ascal niet voldoende?
Wat fijn dat de kleintjes zo hard groeien en actief zijn!! Hopelijk blijven ze nog een poos binnen en groeien ze zo door!

Wat lekker na morgen al verlof !! Geniet ervan en wat een lieve cadeautjes!! <3

Wel sneu dat de actieve bengeltjes zich nog niet aan papa laten voelen :=

Oh wat een mijlpaal Joanieke het derde trimester !! En wat heerlijk dat je de kleine elke dag zo lekker kan voelen. Wat fijn ook dat je zo fit bent !! Geniet er lekker van en wie weet is het de magnesium. Lekker mee doorgaan zou ik zeggen haha :P
Wat mooi dat je uitkijkt naar de bevalling ! Van de meeste mensen hoor je alleen maar dat ze er tegenop zien! Die benieuwdheid heb ik ook idd. Zo benieuwd naar ons kleine meisje <3

XladyX

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-24 18:31

Ik wou eigenlijk een hele bijleespost maken maar op de telefoon schiet dat niet op. Ik lees wel iedereen graag mee hoor!

Hier ook bijna 27 weken, fijne mijlpaal weer. Goed dat je het over de magnesium hebt die vergeet ik steeds vaker %)

En qua bevallen, ik kwam vandaag een baby tegen in het winkelcentrum en toen had ik even mega babyfever haha! Ook echt zin in verlof maar dat is even doorbijten. Heb deze week vrij genomen (te veel vrije dagen) en merk dat dat echt goed doet. Ik heb thuis een bloeddrukmeter, geleend van familie toen ik ziek was omdat ik bang was voor een hoge bloeddruk, maar bloeddruk blijft gelukkig laag (90/55 maar dat is mn normale bloeddruk). Maar die meter geeft ook hartslag aan en die is nu deze week beduidend lager dan vorige week met werk _O-

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-24 21:21

Mijlpaal al, derde trimester.fijn dat je je zo goed voelt.

Xlady, geniet van je vrije weekje.

Wat lief Jolien. Fijn dat ze het zo goed doen. Geniet van je verlof.

Hier nu 18+2.
Voel de uk nog steeds niet, weer een voorliggende placenta.
Geen kwaaltjes dus behalve een groeiende buik voel ik mij totaal niet zwanger.
Wel groeit die buik een stuk harder als bij de eerste.

Zira1994

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-24 22:00

Geniet van je vrije weekje Lady! Lekker even opladen.

Wat jammer dat je de kleine nog niet voelt Horsi! Hopelijk komt dat snel alsnog. Haha je buik weet dus al duidelijk de weg :P

Zebraatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-24 11:35

Hallo allen,

Ik meld me ook weer. Vind het sowieso leuk en fijn om mee te lezen. Fijn om te lezen hoe anderen het ervaren die in dezelfde fase zitten.

Leuk die verrassing en cadeautjes Jolein87. Lijkt me extra zwaar een tweeling.
En een gave auto lucifertje. Geen suffe familiebak in ieder geval :D
En supermooi behang Zira1994! Ik zou het combineren met wit en misschien beige achtig muren om het rustig te houden. Ik heb ook een paar keer behangen met fotobehang. En als het behang van goede kwaliteit is, dan is het goed te doen. Wel zorgen dat je boven voldoende marge hebt, dat je niet als je schuin gaat ineens n streepje muur overhoudt. Ik spreek uit ervaring :')

Hier gaat het best goed. Zondag 26 weken, dus bijna einde van het tweede trimester. Het trimester waarin alles beter is haha. Ik hoop dat het soepel blijft gaan. Mn buik is nu wel goed aanwezig, maar gaat ook in de wegzitten. En nog steeds last van mn rug/ribben/middenrif als ik lang of verkeerd zit. Vooral zitten aan een eettafel of picknickbank is vreselijk. Dus gezellig natafelen zit er niet in voor mij.
Afgelopen maandag even een mentaal dipje. Was in de sportschool geweest en bij de helft van de oefeningen had ik last van mn buik. Even frustratie dat ik niet alles meer kan doen wat ik wil en mezelf toch moet aanpassen enz.
Maar woensdag een goede dag, want nog een stapritje van een halfuurtje kunnen maken op de verzorgpony, lekker in het zonnetje! Dat heeft me goed gedaan.

Verder hier een babybox aan het verven. Van bruin naar groenblauw. Wordt mooi, maar wat een werk. Al die spijltjes. En verder langzaamaan spulletjes verzamelen.

Domi_94

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-24 20:10

Wat een mooie verrassing Jolien!
Zira, je fotobehang is echt prachtig!
Ik ben benieuwd naar het eindresultaat van je box Zebraatje!
Ik heb een vraagje aan de Ascal-slikkers: hoe komen jullie aan het herhaalrecept? Via de gynaecoloog of de huisarts?

Marlou91

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-24 20:25

Van wie heb je het voorgeschreven gekregen?
Als het via de gynaecoloog is gegaan zou ik het ziekenhuis even bellen voor een herhaalrecept. Als het door de verloskundige is voorgeschreven gaat het normaliter via de huisarts dacht ik.

Zira1994

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-24 21:27

Thanx voor de tip zebraatje! Heb idd wat marge dus komt hopelijk goed haha. We hebben er een mooie lichtgroen bij uitgezocht.

Hier ook af en toe last van onder mn ribben boog de laatste dagen. Idd na veel een beetje in elkaar gezeten te hebben.
Fijn dat het na je dipje nu weer beter gaat :D

Ben benieuwd naar je box!

Ik heb geen herhaal recept nodig gehad. De gynaecoloog had direct voor geschreven gebruiken tot 36 week. Dus kon toen het op was gewoon bij de apotheek nieuwe bestellen

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-24 22:21

Hier idd ook tot 36 weken voorgeschreven.
Indien via vk dan huisarts, indien via gyn dan die even bellen.

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-24 07:58

Ascal bij mij ook via het ziekenhuis. Heb niet meteen alles voorgeschreven gekregen.

Wat een heerlijk afscheid/verrassing Jolien! Heb je nu ook verlof?

Zira1994

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-24 16:54

Hier vandaag precies 24 weken. Vind dat toch wel een mijlpaal *\o/* ook direct onze eerste groeiecho gehad. En ook deze was gelukkig goed, alles gemiddeld. *\o/*

Inmiddels ook het kamertje gesaust dus kunnen deze week behangen.

Hoe gaat het hier met iedereen?

Pieneappel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-24 18:42

Hier gaat het ook allemaal z’n gangetje. Buik groeit goed en de beweging in m’n buik wordt alsmaar meer en nu ook zichtbaar vanaf de buitenkant. <3 Morgen 27 weken! Merkte tijdens vakantie dat ik vooral ‘‘s avonds rekening moet houden met niet te veel meer eten/drinken, anders is m’n nachtrust wat minder comfortabel.. eruit moeten om te plassen of wat misselijk gevoel door druk op mn maag. Maar nu ik daar meer rekening mee houdt gaat dat weer beter.
M’n zomervakantie van 2 weken gehad nu en nu maar tot 36 weken door blijven werken!

Afgelopen weekend ook eindelijk begonnen met de babykamer!

Zo fijn zo’n mijlpaal van 24 weken Zira!! En top dat de groeiecho ook goed was!

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-24 19:48

Wat fijn dat de echo goed was Zira!

Hier gaat t ook goed. Besef me steeds meer dat ik minder klachten heb deze zwangerschap dan bij mn zoontje, dat doet me goed. :) Wel enorm last van hormonen, op en aan chagrijnig waar vooral mn man onder lijdt, oeps.. Verder echt flink de nesteldrang erin zitten. Ineens moet t hele huis opgeruimd worden. :') Mijn vakantie is vandaag begonnen en ben vandaag gelijk begonnen aan de meterkast en trapkast opruimen. _O- Keuken en slaapkamers staan als volgende op het lijstje. En tussendoor wil ik de box even opnieuw lakken. Die ziet er echt niet meer uit. := In mn zwangerschapsverlof wil ik de babykleertjes enz gaan uitzoeken.

Sannens

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-24 20:56

Hier had ik gisteravond even het besef dat ik volgende week alweer op de 20 weken zit. De magische 24 weken is dan ineens dichtbij. En daarna gaat het natuurlijk hard!

Ik heb misschien ook al wel een beetje nestel drang haha. Of misschien merk ik de toename van energie wel waardoor ik nu zoveel in huis wil doen. Ik begin in ieder geval wel plannen te maken rondom de klussen die we nog moeten doen voordat we aan de babykamer kunnen beginnen. Want het voelt ineens alsof de tijd heel hard gaat. Het voelt 2 weken geleden dat ik 12 weken zwanger was…

Zira1994

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-24 00:17

Wat fijn dat jullie ook allemaal zo lekker gaan! En ook allemaal aan de klus en nesteldrang haha. Heerlijk! *\o/*

Zo mooi hè die bewegingen Pieneappel!

Fijn ook dat je zoveel fitter bent als vorige zwangerschap Joanieke !

Oeh 20 weken is ook echt zo’n magische grens Sannens !