Veel moeten afvallen deel 2 - wij geven niet op!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Petrichor

Re: Veel moeten afvallen deel 2 - wij geven niet op!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-25 20:51

Dan moet je wel pasta van een A merk hebben. Ik had ooit eens een keer pasta van de Lidl meegenomen en daar macaroni van gemaakt en ingevroren toen ik het een week later in de magnetron deed om op te eten was de macaroni zo vies korrelig er zat geen structuur in. Niet direct de link gelegd met goedkope pasta, dus later weer een keer de pasta van de Lidl ingevroren en weer het zelfde verhaal. Nu koop ik dus alleen nog A merk pasta en dan gaat het prima! :)

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-25 07:52

Knap hoor Petrichor, ziet er goed uit.

Dat met die macaronie klopt inderdaad, heb ik vaker gehoord.
Ik heb altijd volkoren pasta, weet niet of dat hetzelfde is. Maar die cries ik gewoon in, ook van een b merk. Ik heb vaak gewoon merk,aldi en lidl.

oji

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-25 08:27

Wauw Petrichor, daar doe je het voor!

Ik heb altijd De Cecco pasta. Of de verse pasta van de appie maar dat is met vulling (vooral die met peer en kaas is nom nom nom... :P )

theadora99

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-25 09:37

Met glutenvrije pasta werkt invriezen helaas echt niet :')

bcd94

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-25 10:02

Pasta invriezen doe ik niet meer, vind dat echt niet lekker. De saus invriezen doe ik soms wel, en de pasta dan gewoon nog even koken dan kun je alsnog redelijk snel eten met weinig werk.
Ik heb sinds kort een slowcooker dus op dagen met minder tijd plan ik nu soms zo n maaltijd, alles erin ding aan en gelijk warm kunnen eten bij thuiskomst super handig.

Hier wat minder gesport deze week, lijf werkte niet lekker mee helaas. Beetje aangekomen ook maar dat komt ook wel weer goed. Merk wel dat m'n motivatie daardoor dan gelijk een stuk minder is, resultaat is gewoon zoo motiverend

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-25 11:13

Even juichmomentje! Heb even gewacht met 1e keer wegen om demotivatie te voorkomen als er na een week of 2 weken niets zou zijn gebeurd.

Eerste 2kg zijn eraf sinds 1 jan *\o/*

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-25 12:16

Dames, dankjewel voor jullie lieve reacties! <3 <3

Vandaag ook al zo'n leuk compliment gehad ik de sportschool, dat ik het zo goed deed en zo lekker fanatiek was.

Vind dit zo motiverend allemaal! :D

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-25 13:42

Wat een verschil Petrichor!
En ik zie bij jou ook echt geen buik meer.

Dat heb ik dus wel, 2 kinderen, menopauze en bijna 40 kg kwijt maakt dat ik wel een stuk huid over heb, vooral op buik en billen.

Ik heb van de week weer nieuwe broeken gekocht, maat 42. Mijn broeken die ik in september kocht zijn echt veel te groot.
Ik was echt aangenaam verrast toen ik voor de spiegel stond.
Binnenkort maar eens foto’s maken waar ik helemaal op sta. Dat is echt iets wat ik nooit durfde, maar nu kijk ik echt met plezier in de spiegel dus foto’s moet ook kunnen.

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-25 13:49

Wauw 40 kilo eraf, dat vind ik echt super knap! Het hangende vel is natuurlijk heel jammer en kan mij voorstellen dat dit je wel stoort en ook confronterend is. Is dit ook iets wat je ziet als je kleding aan hebt?

Maat 42 is ook een hele normale maat dus echt een super mooi resultaat! Ik merkte ook dat toen ik zo flink was ik ook altijd heel goed keek vanuit welke hoek ik een foto nam, voor nu maakt mij dat niets meer uit. :) Ik heb idd niet echt een buik meer, hooguit als je gaat zitten dat je nog wat vetjes ziet. Ik heb wel nog flinke billen en zou graag nog 10 kilo afvallen.

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-25 13:55

Wauw Tiwi, 40kg! Dat moet inderdaad een giga verschil zijn, wat goed van je!

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-25 11:45

Hoe is de nieuwe week bij iedereen weer begonnen? :)

Gisteren heb ik mezelf verbaasd met hoe lekker en simpel mijn lunch was :') Een wrap met rosbief, gegrilde courgette en de truffelmayonaise was er overheen gevlogen (8 ml haha), maar daardoor echt mega lekker! Ik leg meestal mijn hele tosti ijzer vol met courgette als ik een paar plakjes wil grillen, dus goede mealprep voor dit soort makkelijke lunches mee naar werk!

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-25 12:13

Afbeelding

Nog heel even en ik kan weer paardrijden. Ben zo blij! 99,7 met kerst en gister had ik dit gewicht op de weegschaal.

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-25 12:36

Wauw wat fijn Lau dat het zo goed gaat!

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-25 12:42

wauw 6 kilo! Wat goed! Wat zijn voor jou de grootste veranderingen geweest? :)

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-25 13:29

Aight schreef:
wauw 6 kilo! Wat goed! Wat zijn voor jou de grootste veranderingen geweest? :)

Euh meer bewegen en minder eten, ik at niet slecht want ik ben echt geen snoeperd. maar ik leefde wel ongezond qua hoeveelheid en soms te vaak slechte dingen zoals pizza of andere ongezonde keuzes. dus als je dat al weg laat en betere keuzes maakt. en dan jezelf verplicht om elke avond een rondje te gaan lopen dan gaat het snel.
en de GPB van ik gok 5 a 6 jaar geleden helpt ook wel een beetje mee. al heb ik nu meer resultaat als toen....

Gruis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-25 14:08

Lau schreef:
[ Afbeelding ]

Nog heel even en ik kan weer paardrijden. Ben zo blij! 99,7 met kerst en gister had ik dit gewicht op de weegschaal.

Wow, dat is echt heel snel! Knap werk hoor :) ! En goed dat je jezelf een doel/beloning in het vooruitzicht stelt. Op welk gewicht mag je (van jezelf?) weer rijden?

Ik ben in januari van 66.8 naar 63.7 (vandaag) gegaan. Nog ongeveer 5 kilo te gaan. *\o/*

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-25 14:26

Gruis schreef:
Lau schreef:
[ Afbeelding ]

Wow, dat is echt heel snel! Knap werk hoor :) ! En goed dat je jezelf een doel/beloning in het vooruitzicht stelt. Op welk gewicht mag je (van jezelf?) weer rijden?

Ik ben in januari van 66.8 naar 63.7 (vandaag) gegaan. Nog ongeveer 5 kilo te gaan. *\o/*

Als ik rond de 80 zit, dat vind ik nog wel fair voor het paard.

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-25 20:48

Wat knap Lau! Je bent goed bezig en eerlijk van je dat je zo naar paardrijden kijkt! +:)+

Zerena

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-25 22:45

Wat zijn jullie allemaal goed bezig!

Ik heb de smaak ook goed te pakken.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-25 09:53

Lekker bezig allemaal! En flink verschil Lau!

Hier zit ik echt in de laatste kilo's. Of liever gezegd: centimeters. Mijn heupomvang is inmiddels -12, taille -8. Van de heupen wil ik er het liefst nog ongeveer 4 af, de taille 2 of 3 cm. Mijn gewicht is inmiddels stabiel, dus ik ga ervanuit dat ik inmiddels flink ben aangekomen in spier ipv vetjes.

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-25 12:49

Petrichor wauw wat een verschil!!

Lau wat knap in zo'n korte tijd!

Ik merk hier dat ik nog wel redelijk snel kan afvallen, maar toch net iets minder snel dan voor ik mijn kind kreeg.
Heb mij vorige week vrijdag avond wat laten gaan mt frietje eten, gezellig met visite toastje eten en daarna weer helemaal goed. Voorheen was dit er dan maandag weer "af" maar nu pas gisteren.
Ik heb mijn schrijf moment morgen dus vandaag echt nog even goed mijn best doen en dan hopen dat er weer wat vanaf is.
Wil eigenlijk in de meivakantie net onder de 100 zitten.. maar dat is best veel dus ben heel benieuwd..

Zerena

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-25 19:53

Dustinlover hoeveel moet er dan af voor de meivakantie?
Ik zou dat ook wel willen maar denk dat dat niet haalbaar is.

Winged wat fijn dat het zo goed gaat. Je gewicht vind je nu oké?

Hier nu het besef dat ik echt veel te grote porties at, en mijn maag moet daar nog een beetje aan wennen.

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-25 22:14

Het streven is in ieder geval mooi Dustinlover!

Goed bezig Winged!

Kan ik me goed voorstellen Zerena dat dat nog even wennen is.

De weegschaal was hier weer lief vanochtend. Weer 700 gram eraf tov een week geleden *\o/* En dat zonder honger gevoel en gewoon het idee gehad lekker te hebben gegeten!

Is nu 2,6 af, maar merk dat om de een of andere reden toch wel meteen. Vooral in mijn gezicht/onderkin :+

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-25 00:18

Leuk is dat om de verandering in de spiegel te zien! Ik zag het ook zo snel in mijn gezicht.
En nu een jaar verder kijk ik met heel veel plezier in de spiegel en durf ik mijzelf mooi te vinden. Ik ben nu 56 en dat gevoel heb ik nooit gehad.

Vanmiddag een nieuwjaarsbijeenkomst gehad met paarden mensen die ik lang niet had gezien. Veel complimenten gehad en daarnaar was als grote verrassing mijn “baby” aanwezig bij een demonstratie. De grote broer van mijn pony die bij een vriendin staat, waar ik ook zijn moeder in bruikleen heb staan. Door de afstand zie ik ze niet zo vaak, dus echt super leuk.

Als eet overwinning alle gefrituurde borrelhapjes afgeslagen. Staan niet op mijn lijstje de eigenlijk durf ik die ook niet te nemen. Nog te bang dat ik de andere kant op doorsla, dat is al te vaak gebeurt en dat wil ik echt niet.

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-25 10:32

Wat goed van jullie allemaal! Tiwi wat fijn dat je nu zo positief naar jezelf kan kijken! :)

Mijn weegschaal is niet zo lief, het gaat heeeel langzaam. Maarrrr ik zie wel dat ik strakker word mijn benen trekken nu ook echt bij dus ik ben wel blij met hoe ik eruit zie. :) Morgen ga ik op vakantie en ik denk dat ik na de vakantie nog een keer op de weegschaal stap en dat ik hem daarna niet meer ga gebruiken. Ik doe het goed dus ik wil mij niet meer focussen op een paar cijfers waar je toch stiekem een beetje depri van word.

Gisteren kwam ik een kennis tegen die ik al even niet had gezien en die zei direct dat ik flink was afgevallen, dat is een veel leukere manier om te weten dat je het goed doet. :D