Zwanger, uitgerekend zomer 2024!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

nicole_floor

Re: Zwanger, uitgerekend zomer 2024!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-24 19:30

Gefeliciteerd Redbutton!

redbutton

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-24 19:37

Mijn vriend is niet zo van de foto's, zijn er wel wat gemaakt. We trouwen later nog een keer uitgebreid met iedereen erbij. Afbeelding

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-24 19:46

Wat een mooie foto redbutton <3 Je straalt :D

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-24 20:03

Oh, wat een leuke foto! Je ziet er fantastisch uit. Heel leuk jurkje en je straalt idd. <3 veel plezier met elkaar gewenst *\o/*

redbutton

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-24 20:35

Ja ondanks dat het nu eigenlijk echt alleen voor de baby is die komt (we wilden wel trouwen maar later eens een keer, maar dit was nu toch het goedkoopst), was het toch een bijzondere dag. Hebben echt genoten.

Lien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-24 20:57

Gefeliciteerd! Fijn dat jullie zo’n fijne dag gehad hebben <3 je ziet er prachtig en stralend uit

jasz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-24 21:51

Gefeliciteerd en wat zie je er mooi uit redbutton!

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-24 22:39

Gefeliciteerd Redbutton!

redbutton

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-24 08:31

Dankje.

Ik ben de fase van slapeloosheid in gegaan denk ik. Ik slaap zo licht dat als ik 's nachts wakker word niet meer kan slapen. Dan wordt de baby ook wakker en kan ik nog slechter de rust vinden. Meer mensen last van?

@nicole_floor nog met de huisarts kunnen overleggen?

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-24 08:45

Oh, herkenbaar Redbutton. Ik slaap eigenlijk 1 nacht een beetje oké, 1 nacht heel slecht en dan daarna weer een nachtje best prima. Wel ben ik elke ochtend kneitervroeg wakker en dan kan ik niet meer slapen. Beetje oefenen voor als er een baby is denk ik.... Ach ja, ik hoef gelukkig niet zoveel meer. Hoe lang moet jij nog werken?

Vanmiddag heb ik een pedicure geboekt, hahaha. Normaal niet echt mijn ding, maar mijn voeten voel ik de hele tijd. Normaal loop ik superveel, hardlopen, wandeltochten, etc. Ik zat een podcast te luisteren met verdorie Ray Klaasens en Arie Boomsma die het erover hadden dat het er een goed idee is, dus nouja, zodoende. En het schijnt de bevalling op te kunnen wekken, dus wie weet.

suus_toes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-24 08:53

Gefeliciteerd redbutton!

Ik slaap al weken 'slecht' of nouja, in blokjes.
Vaak rond 22.30/23.00 op bed, dan slaap ik tot 02.00 ongeveer.
Dan is het weer eens tijd voor een plaspauze.
Gelukkig val ik wel weer redelijk in slaap.. dan slaap ik weer even tot ongeveer 4.30.
Dan is het weer tijd om te plassen.
En dan ga ik vaak nog even weer liggen.. en dan red ik het tot een uurtje of 7 a 8.
Laatst zelfs een keer 8.30 <<)

Maar zo gaat het al weken!
En eigenlijk voor m'n eigen gemoedstoestand, moet ik wel 8uur achter elkaar door slapen.
Dus die gebroken nachten hakken er soms wel in.

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-24 09:05

Redbutton gefeliciteerd! *\o/*

Ik zit op het werk dus een uitgebreide bijleespost komt er de volgende keer. Maar slapen is hier al weken een ramp. Deze nacht was echt weer poedersuiker en ik voelde me ook zo.. op een gegeven moment dacht ik dat de bevalling ging beginnen :(
We hebben sleeptrackers dus kan mijn slaap opvolgen maar eigenlijk is die nog te positief, soms lig ik wakker maar denk hij dat ik toch licht slaap -O-

Afbeelding

Afbeelding

nicole_floor

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-24 09:35

@redbutton nee nog niet. Maar gaat gelukkig al weer iets beter. Maarja mijn vriend wil donderdag het stuk land voor ons huis maaien, dus dan zal het wel weer een ramp zijn.

Ik slaap nog steeds als een zonnetje en als ik geen wekker zet, slaap ik rustig door tot half 11 11 uur. Wordt snachts wel altijd rond half 4 wakker om te plassen of om 5 uur als mijn vriend eruit gaat om te melken.

redbutton

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-24 12:01

Gisteren was ik heel moe dus lag om half 10 op bed, geslapen tot half 2 toen moeten plassen en dan tot 5u gewoon niet in slaap kunnen komen. En dan ga ik me ergeren aan de ademhaling van m'n vriend, de hond, lampje van de telefoon enz. En om 5u gaat m'n vriend werken en dan val ik in slaap tot 7u.
Maar nog maar 1,5 week en dat zal ook wel rust geven. Kan ik ook wat langer uitslapen 's ochtends.

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-24 18:46

Gefeliciteerd redbutton!
Wij gaan voor geregistreerd partnerschap 24 juni!

Ik heb net de intake met de kraamzorg gepland, dit kan pas 9 juli. Eigen schuld, ik was vergeten een afspraak te maken toen ik bericht kreeg.

Qua slapen ben ik ook steeds rond 4 uur wakker, naast de minstens 2 keer plassen, en lig dan vaak een uur wakker, of ineens ontzettende honger dat ik soms echt gewoon een banaan ga eten omdat ik anders niet meer in slaap val :')

Verder qua energie zit ik zo laag, heb nu vakantie en we zijn een weekje weg, maar ik slaap echt de helft van de tijd denk ik. Zo zonde en jammer van de vakantie, maar blijkbaar wel nodig. Hoe gaat het met jullie met de vermoeidheid?

Is er eigenlijk een groepsapp oid hier? (Of is daar behoefte aan)

jasz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-24 22:55

Qua slaap had ik het altijd net als jij Fenn en helemaal aan het einde toen nog wel meer slechte nachten en toen heb ik nog wat hele milde slaapmedicatie gehad. Maar dat was vooral de jeuk.

Nu ben ik ook net in die fase denk ik. Al 3 nachten veel wakker en heel warm en heel onrustig slapen. Maar nog geen uren wakker gelukkig.
Ik ging er vaak uit als ik echt klaarwakker was en dan even wat anders doen en dan uurtje later weer proberen. Dat zorgde voor minder frustratie dan jezelf zo proberen te dwingen te slapen. Dat werkte nooit :')

Maar ondanks dat ik heel moe ben heb ik nog wel genoeg energie juist om dingen te doen. Beetje gek klinkt dat misschien. M'n bloeddruk is ook een klein beetje hoger, laatste keer 110/60, dat zal ook wel helpen. Dus gaat hier wel goed gelukkig!

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-24 06:20

Lekker Jasz! Fijn dat je nog wat energie over hebt.

Ik ben dus alweer een uur wakker en sinds een paar dagen aldoor misselijk. Zo toch maar een klein beetje eten en dan weer proberen te slapen...

redbutton

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-24 08:19

Hier vannacht redelijk geslapen. Tussen 2 en 3 wat onrustig maar daarbuiten oké.
Dat van de energie herken ik, haf gisteren ondanks 5u slaap alle energie van de wereld, heel raar haha

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-24 09:20

Zo even uitgebreider bijlezen :)

Interessant die lijstjes van jullie kraamzorg! Hier krijg ik zo'n checklist niet dus moet het googlen :+
Dus bedankt, erg handig!

Kabayo, spannend 34 weken alweer!

Fenn ook al 38w, het komt wel heel dichtbij nu :D

Redbutton, nogmaals gefeliciteerd! Je straalt op de foto!
En de slapeloosheid is helaas heel erg herkenbaar, de laatste 2, 3 weken is het echt niet meer te doen -O-

Nicole_floor, slapen tot 11u :wow: Dat heb ik al jaren niet meer gedaan en kan ik nu echt alleen maar van dromen :')

Slapen is hier dus een ramp. Vanavond toch even met de gynaecoloog bespreken. Wel slapen mijn man en ik apart sinds een maand (ermee begonnen na onze corona besmetting) Hij slaapt redelijk goed zo zonder mij :+ Dus dan is hij uitgerust voor als de baby er is :') Deze nacht ben ik 8 keer wakker geworden en dit was dan nog een "betere" nacht...

Britt, hier ook zo'n vermoeidheidsdip. Op vrije dagen moet ik overdag ook slapen maar het is inderdaad wel zonde als je dan net op vakantie bent.

Jasz, lijkt me heel vervelend zo'n lage bloeddruk! Hier was de mijne gisteren 165/95 dus ik ben het andere uiterste :=

Verder ben ik sinds enkele dagen enorm aan het opzwellen, heb echt dikke worstenvingers, voeten, ... Vooral s'nachts heb ik er heel veel last van, dan kan ik zelfs nog amper een vuist maken. Ik hoop dat het geen zwangerschapsvergifting wordt aangezien mijn bloeddruk soms echt te hoog is.. Vanavond heb ik consultatie bij de gyn, dus ik ben heel benieuwd..
De baby is wel heel actief. Morgen heb ik ook een gesprek bij de verloskundige in het ziekenhuis om mijn beval-plan te bespreken :)

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-24 11:18

Nog eens het lijstje opgezocht, het komt wel heel dichtbij voor sommige hier :D

Citaat:
- Yipee: geboren 07/05/2024 jongen, Sven
- DemDeempel: uitgerekend 06/06/2024, meisje
- MerelV: Uitgerekend 10/6/2024, jongen
- Fenn: uitgerekend 12/6/2024 onbekend
-nicole_floor: uitgerekend 18/6/2024 jongen
- Happyjoyce: uitgerekend 24/06/2024, jongen
- Nadia: uitgerekend 24/06/24, Jongen.
- xRiiannex: uitgerekend 30/06/2024, jongen
- Lien_: uitgerekend 05/07/2024, meisje
- Kabayo: uitgerekend 08/07/2024 , meisje
-__PrinCes: uitgerekend 08/07/2024, meisje
- Daydream21: uitgerekend 10/07/2024, meisje
- Farjen: uitgerekend 23/7/2024, meisje
- Nymphe: uitgerekend 24/7/2024, geen idee
- Redbutton: uitgerekend 25/7/2024, meisje
- Bellizdej: uitgerekend 28/7/2024, meisje
-suus_toes: uitgerekend 30/7/2024 , jongen
- Mischa: uitgerekend 02/08/2024
- Dimphyl: uitgerekend 03/08/2024, nog onbekend
- Annepaardoes: uitgerekend 04/08/2024, nog onbekend
- Nijnthju: uitgerekend 11/08/2024
- Britt_Sisi: uitgerekend 21/08/2024, jongen
- Tova: uitgerekend 23/08/2024, nog onbekend
- Jasz: uitgerekend 24/08/2024, jongen
- Tijger: uitgerekend 17/9/2024
- Horsiegek: uitgerekend 18/9/2024, jongen
- Shani_1984: uitgerekend 19/9/2024
- sweetgirl1: uitgerekend 22/10/2024

Lien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-24 13:01

Nou inderdaad :D spannend!

Wat naar om te lezen dat sommigen zo slecht slapen :(:) ik slaap nog wel goed, maar het is alsof ik gewoon niet genoeg kan slapen, ik ben continu moe. Kan me voorstellen dat het helemaal slopend is als je nu al gebroken nachten hebt

Farjen wat rot van het opzwellen, dat doet zo’n zeer

Britt_Sisi zonde van je vakantie. Aan de andere kant, het is ook een gelegenheid om uit te rusten :) hopelijk heb je alsnog een fijne vakantie

Fenn lekker pedicure :D

Behalve vermoeidheid gaat het hier wel goed. Ben me wel echt door de laatste werkweken heen aan het slepen, nog anderhalve week :z ik vlieg ook een beetje heen en weer naar mijn controles en bevallingslessen, wat pittig is qua energie vind ik, maar de lessen zijn wel gezellig. We hebben ook een workshop geboekt om de draagdoek goed te leren knopen, omdat we baby vooral willen dragen (heb niet eens een kinderwagen gekocht, hopelijk vind ze het niet vreselijk := )

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-24 15:05

Wat leer je tijdens de cursus? Klinkt handig. En fijn dat je bijna klaar met werken bent!

Wij hebben ook een knoopdraagdoek en een draagtas zonder knopen. Vorige keer veel gedragen, is heel fijn :) voor uitjes naar dorp of het terras hebben wij wel een kar. Ook handig met de grootouders. :) hopelijk bevalt dragen jouw baby goed Lien! Meeste vinden het wel fijn.

Over slapen, ik kan dat nu bijna de hele dag. Morgen weer controle en verder blijft het aftellen...

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-24 19:29

Over het slechte slapen, ik zag wel een filmpje dat een moeder zei dat zwangerschaps-vermoeidheid en pasgeborene-vermoeidheid niet te vergelijken is omdat je dan veel minder met die lichamelijke klachten meer zit. En dus zwangerschapsvermoeidheid zwaarder is.
Dus ik hoop dat het waar is :')

Aftellen, nog anderhalve week! Hier heb ik ook lessen gevolgd, alles pre-nataal en de eerste weken/maanden erna en een borstvoedingsles heb ik ook gevolgd. Ik vond het erg leerzaam, gelukkig stuurden ze achteraf ook een samenvatting van de les via email, want de helft was ik alweer vergeten :+

Een draagdoek ga ik niet gebruiken, maar ik wil wel zo'n draagzak omdat het mij handiger lijkt.

Hier mijn consult gehad bij de gynaecoloog. Baby zat voor op schema en zelfs boven de groeicurve := Qua gewicht al 2k560. Wel heb ik al een hele weke baarmoederhals en 1cm ontsluiting, dus ik moet nu verplicht op de rem. De 40w ga ik sowieso niet halen volgens de gyn, nu moet ik goed rusten zodat we de 36w halen :=

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-24 19:34

Oh, goed dat je gynaecoloog op de rem trapt dan Farjen. Ben je weer (deels) gestopt met werken?

Ik vond de vorige keer weinig slapen met baby ook minder vermoeiend dan zwanger zijn. :j dus herkenbaar wat jij zegt.

Mijn verloskundige zegt tegen mij: ga uit van 41 weken. Ik probeer me er maar op in te stellen.

redbutton

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-24 19:45

Ik ga ook nog naar een borstvoeding cursus over 3 weken, mijn schoonzusje is lactatiekundige (en verloskundige in het ziekenhuis) dus die komt me ook helpen de eerste week. Heb wel gezegd dat als we onverwachts naar haar ziekenhuis moeten dat ik haar niet bij de bevalling wil, lijkt me zo ongemakkelijk haha.

Blijf je vanaf nu ook thuis farjen?

Ik ga zo weer naar de verloskundige. Ben benieuwd.

En over de vermoeidheid, ik wist echt niet dat zwanger zijn zo vermoeiend was haha. Kan straks in m'n verlof denk een hele week slapen haha