Zwanger uitgerekend winter/voorjaar 2024

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-23 08:18

linoleum schreef:
Vanillia schreef:
Ik ben een beetje laat, maar mag ik me nog melden hier? 32 weken zwanger van een zoontje en heb een dochtertje van 16 maanden :)

Ja natuurlijk ben je welkom! Wat leuk, ook zo dicht op elkaar <3

*\o/*
Ja ik ben heel benieuwd, heeft voor- en nadelen als ik kijk naar vriendinnen met meerdere kindjes. Als je me dit een jaar geleden had verteld dan had ik je voor gek verklaard, maar soms gaan dingen sneller dan verwacht :+

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-23 08:31

Yonker schreef:
- Vanillia - 8 december - 2e kindje - jongetje
- Leeneliefje - 1 januari - 1e kindje - jongetje
- Linnnh - 5 januari - 1e kindje -
- Jojoni - 5 januari - 1e kindje - meisje
- ImkeTarek - 11 januari - 2e kindje - Meisje
- Toffeltje - 11 januari - 2e kindje - Geslacht nog onbekend, willen het wel weten
- Set_Elkol - 13 januari - 2e kindje - Meisje
- Dustinlover - 15 januari - meisje
- 19marjo90 - 16 januari - 2e kindje - geslacht onbekend
- Bellex - 17 januari - 1e kindje - Meisje
- lucifertje - 18 januari - 1ste kindje - Geslacht nog onbekend, willen het wel weten
- maartje1990/jinte- 21 januari - 2e kindje - meisje
- Eilinora - 22 januari - 3de kindje - meisje
- Doubtless - 25 januari - 2e kindje - Meisje
- Yesterday - 26 januari - 1ste kindje - geslacht onbekend, willen het wel weten.
- CynThier - 3 februari - 1ste kindje - Jongetje.
- Fabienne_Z - begin februari - 1e kindje -
- NadineK - 7 februari - 3e kindje - jongen
- Welmoed_ - 9 februari - 1e kindje- jongetje
- Daiswees - 13 feb - 1ste kindje - geslacht onekend, willen het wel weten.
- Calanddra - 21 februari - 2e kindje - geslacht onbekend, willen het wel weten.
- Tara_13 - 21 februari - 2e kindje - geslacht onbekend, willen het wel weten.
- CarpeDiem_ - 7 maart - 2e kindje - geslacht onbekend, willen het wel weten
- Noeps - 28 maart - 2e kindje - meisje
- PeraManga - 29 maart - 2e kindje - geslacht onbekend, willen het wel weten
-EmptyWords - 2 april - 1e kindje - geslacht onbekend, weten nog niet of we het willen weten
- linoleum- 6 april - 2e kindje - jongetje
- Yonker - 19 april - 1e kindje - geslacht onbekend, wil het wel weten

Welkom aan de nieuwe mensen,dat zijn er wel wat na mijn laatste bericht.
Leuke grote groep zo inmiddels.

Hier besloten om per 1 november in de ziektewet te gaan tot mijn verlof 11 december ingaat.
Mijn bloeddruk is helaas nog steeds enorm laag (95/45) waardoor ik de dagen niet meer kan volhouden.
Dit veroorzaakt vooral veel harde buiken.
Die vermoeidheid is echt geen grap zo.

Probeer het nu toch wel weer bij te houden hier,heb wel alle dagen steeds alles gelezen maar de energie ontbreekt om uitgebreidt te reageren.

Zag wel wat over een uitzetlijst,die heb ik eigenlijk nooit gebruikt.
We hebben al 2 meiden en krijgen nu weer een meisje dus hoef eigenlijk ook helemaal niets te kopen.
Enkel een standaard voor het badje moet ik nieuw hebben.
En enkele rompers heb ik nieuw gekocht.
Verder heb ik de cosleeper van een vriendin overgenomen,die heb ik bij de oudste 2 nooit gehad want die sliepen eerst in de kinderwagen en toen in hun eigen kamertje

Yonker

Re: Zwanger uitgerekend winter/voorjaar 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-23 08:36

Ik was me aant verdiepen in cosleepers, maar heb een boxspring en dan schijn je niet alle cosleepers te kunnen gebruiken. Dus moet toch nog eens opzoek naar welke wel dan. Wil er wel graag 1tje, gezien ik toch alleen ben en het me dan dus beter lijkt als de eerste tijd het kindje bij me slaapt.

Ik heb eindelijk het idee dat mijn misselijkheid afneemt *\o/* en heb ook een aantal nachten doorgeslapen, daar heel blij mee want elke nacht 2 uur wakker liggen is niet ideaal. Die heftige dromen vind ik wel een ding hoor, merk dat ik soms wakker wordt met zo'n wtf momentje :')
Verder zijn ze begonnen met verbouwen bij mij, ze gaan vandaag water afsluiten en, morgen alles slopen (keuken/badkamer/wc). Dus komende tijd wordt het ff in de zooi zitten maar straks wel alles nieuw en ben blij dat het nu is en niet over een paar maanden. :)

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-23 08:40

Wij hebben ook een boxspring maar hoef de cosleeper niet perse open te hebben.
De kinderwagen vond ik vaak te snel te krap en wiebelde op de rem ook geregeld.
Niet fijn snachts met voeden.

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-23 09:02

Wij hebben bij de eerste een cosleeper gebruikt (Chicco Next to me) en dat gaan we bij de tweede ook weer doen. We hadden ‘m niet vast staan aan het bed en de zijwand gewoon open. Was ook niet echt nodig want er zat alsnog wel een rand voor waardoor ze er echt niet uit kon vallen. Toen ze meer begon te bewegen (rond 3 mnd) is ze naar haar eigen slaapkamer gegaan.

Afbeelding
Hier was ze een wk of 3. In de nacht schoven we dan de cosleeper tegen het bed aan.

Yipee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-23 09:32

- Toffeltje - 11 januari - 2e kindje - Geslacht nog onbekend, willen het wel weten
- lucifertje - 18 januari - 1ste kindje - Geslacht nog onbekend, willen het wel weten
- Eilinora - 22 januari - 3de kindje - geslacht onbekend,willen het wel weten.
- Yesterday - 26 januari - 1ste kindje - geslacht onbekend, willen het wel weten.
- Calanddra - 21 februari - 2e kindje - geslacht onbekend, willen het wel weten.
-EmptyWords - 2 april - 1e kindje - geslacht onbekend, weten nog niet of we het willen weten
- Yipee - 16 mei - 1e kindje - geslacht onbekend, willen het wel weten.

Dit weekend mijn ouders het nieuws verteld en ze waren enorm emotioneel en blij. Ik ben dan ook enigs kind, dus ja ook de enige kans op haha. Maar heb nooit druk van ze gehad hoor. Ouders wonen 50 minuten van ons af helaas maar moeders wilde gelijk al oppassen 1x per week. Laat het eerst maar even bezinken, vind dat best wel heftig als mama elke week zo op en neer zou gaan. :)

Ook heb ik bij mijn ouders een wiegje opgehaald waar ik nog in heb geslapen. Ik denk dat we die gewoon gaan gebruiken. Even nieuw matrasje kopen enzo en dan gaat die nog wel een ronde mee. Geen co-sleeper hier. Ik zet nog niks vast maar mijn eerste idee is om wel gelijk de baby op de eigen kamer te laten slapen. Maar ik zie wel hoe wij er op het moment zelf in staan als het zo ver is.

@Yonker fijn dat je misselijkheid is afgenomen! Met die reistabletjes gaat het hier ook beter. Nog altijd wel slechte momenten maar ik functioneer weer enigzins.

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-23 09:49

ImkeTarek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-23 09:57

Wij hebben onze cosleeper nog vanuit Engeland, weet zo het merk niet, maar lijkt wel wat op die van Doubtless.
Wij hadden daar ook een boxspring, dus cosleeper niet vast aan het bed. Ons zoontje heeft daar tot 6maanden, gewoon open, in geslapen, zonder problemen!
Denk dat ze als kleine baby best wel héél hard hun best moeten doen om dat bedje zo te verschuiven en over het randje te komen dat ze tussen ouders bed en eigen bedje terecht komen, zonder dat ouders het merken :)

Yipee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-23 10:01

Doubtless schreef:
Wij hebben de co-sleeper van maxicosi: https://www.bol.com/nl/nl/p/maxi-cosi-i ... re_pdp_www

Heel fijn ding :)

@Yipee: Hoe komt het dat jullie voorkeur geven aan meteen op de eigen kamer, als ik vragen mag? Leuk dat je ouders zo enthousiast waren <3

Dat is meer een gevoel. Ik heb zelf ook gelijk op een eigen kamer geslapen. Ik weet dat ik zelf al heel licht slaap, van alle geluidjes wordt ik wakker. Dus mijn voorgevoel zegt mij dat het voor de eventuele nachtrust die je nog kan krijgen, dat dit prettiger is. Maar zoals ik al zei, als het op het moment zelf anders voelt of fijner is, dan komt de kleine wel op onze slaapkamer in het begin. :)

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-23 10:06

Yipee schreef:
Doubtless schreef:
Wij hebben de co-sleeper van maxicosi: https://www.bol.com/nl/nl/p/maxi-cosi-i ... re_pdp_www

Heel fijn ding :)

@Yipee: Hoe komt het dat jullie voorkeur geven aan meteen op de eigen kamer, als ik vragen mag? Leuk dat je ouders zo enthousiast waren <3

Dat is meer een gevoel. Ik heb zelf ook gelijk op een eigen kamer geslapen. Ik weet dat ik zelf al heel licht slaap, van alle geluidjes wordt ik wakker. Dus mijn voorgevoel zegt mij dat het voor de eventuele nachtrust die je nog kan krijgen, dat dit prettiger is. Maar zoals ik al zei, als het op het moment zelf anders voelt of fijner is, dan komt de kleine wel op onze slaapkamer in het begin. :)

Betreft de geluidjes. Ik word sneller wakker van de babyfoon die aanslaat (en die slaat snel aan!) dan ik deed op m’n dochter die bij ons sliep :+

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-23 10:18

Yipee er is geen wet die verbied om als de baby geboren is van gedachten te veranderen en om hem/haar toch wel/niet op jullie eigen kamer te leggen.

Ik heb de eerste nachten geen oog dichtgedaan, wat maakt zo’n baby enorm veel geluid tijdens het slapen :') Daarna werd dat wel beter, heb ook nog een tijd met oordoppen in geslapen. Ik werd alsnog gewoon wakker van haar geluidjes, maar sliep wel beter. De reden dat we haar toch bij ons op de slaapkamer hadden was puur praktisch; ze sliep niet zo goed en dan kon ik vanuit bed de cosleeper wiegen en zelf ook nog wat rusten.

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-23 10:18

Yipee schreef:

Je hebt gelijk hoor, het is allemaal afwachten als de kleine er straks is. Niks mis mee om al wat ideeën te vormen.

Ik werd ook steeds wakker van de geluidjes, zeker na een paar weken. Hij kreunde echt als een bouwvakker, zo hard! Lagen papa en kind lekker te tukken, was ik klaarwakker :Y) Wij hebben hem na 3 weken verhuisd naar zijn kamertje. Ik zou het wel leuk vinden als het nu wat langer duurt, maar ja, slaap ik heel belangrijk.

jojoni

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-23 10:22

@linoleum! Bedankt voor de lijst! Ik ga hem vanmiddag na de fysio eens bekijken (dan kan ik toch niets meer :') )

@noeps! Gefeliciteerd een meisje in wording!

@vanillia: welkom! Echt leuk al die meisjes!

@eilinora, een dapper besluit om de ziektewet in te gaan. Je moet toch na je lichaam luisteren. Dat heb ik nu ook echt moeten leren. En dan heb ik er nog hele moeilijke dagen bij hoor.

@yonker, ik weet hoe je je voelt. Mijn man is volledig in de paniekverbouwmodus geschoten toen ik zei dat ze er over 3 maanden al is en de hele bovenverdieping ligt overhoop. Hij hoopt eind van de maand de badkamer af te hebben, ik denk eerder halverwege november. Gelukkig is t 'vieze' gedeelte wel bijna klaar. Dus vanaf nu alleen opbouwen en materiaal verbruiken dat overal al klaar ligt.

@yipee, mijn schoonouders zijn precies hetzelfde. Ook helemaal gelukkig maar wonen ook verder weg. Ik ben benieuwd hoevaak ze op en neer komen als de kleine er eenmaal is :D

Wij gaan trouwens ook voor het plan, meteen op eigen kamer slapen. Ook een beetje ivm de rust voor mijn man. Maar ook met t idee van daarna misschien moeilijker wennen ofzo..

Maar dat zeg ik nu he.. zoals hierboven ook mensen zeggen, t is een plan...

Yipee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-23 10:22

Dat begrijp ik ook. Je maakt altijd wat voornemens maar ik heb niet de illusie dat die allemaal uitkomen. Ik wil proberen het zoveel mogelijk maar over mij heen te laten komen en het niet allemaal uit te denken. We zien op dat moment wel wat voor ons werkt. Hopelijk helpt dat de eerste periode, go with the flow. Al ben ik van nature niet zo haha. :)

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-23 10:23

Wat een verschil! Ik vond het echt zo jammer toen ze met 5,5 maand naar haar eigen kamer ging. In de wieg paste niet meer en tussen ons in was feesten in plaats van slapen. Heb dat eerste weken echt wel gemist :')

Maar wel duidelijk dat je dus vooral je eigen gevoel moet volgen, en laat je verwachtingen ook los. Dat scheelt ook eventuele teleurstellingen als je bepaalde ‘doelen’ niet haalt.

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-23 10:25

Ik heb wellicht zo'n romantisch idee bij de baby naast me... ik weet dat ik dat eigenlijk los moet laten maar aan de ene kant heb ik ook zoiets van laat me maar gewoon even dromen :')

Yipee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-23 10:29

Alles mag Yonker! Dromen moet zeker kunnen. Je vind uiteindelijk je weg wel. :)

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-23 10:43

Yonker schreef:
Ik heb wellicht zo'n romantisch idee bij de baby naast me... ik weet dat ik dat eigenlijk los moet laten maar aan de ene kant heb ik ook zoiets van laat me maar gewoon even dromen :')

Ik vond het altijd heel gezellig en makkelijk. Toen ze uit de wieg was gegroeid heb ik het ledikant nog naast ons bed gezet. Ik ben wat dat betreft vrij lui aangelegd en heb er alles aan gedaan om ervoor te zorgen dat ik ‘s nachts niet uit bed hoefde. Dus viste ik gewoon vanuit mijn warme nest kind uit wieg/ledikant, aanleggen, voeden, en weer terugleggen.
Volgens mij ging ze met een maand of 10/11 “op kamers”.

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-23 10:46

Sorry meiden ik heb afgelopen dagen wel steeds meegelezen, maar even geen uitgebreide bijleespost, alleen de laatste pagina :o

Wel gefeliciteerd voor Noeps met een meisje, en voor Linoleum met een jongetje, super leuk!
En natuurlijk welkom aan Vanilla, gefeliciteerd met je zwangerschap, hoe verloopt het tot nu toe en hoe lang heb je nog tot je verlof?
Eilionora verstandig om de ziektewet in te gaan dan, het moet te doen blijven!
Linoleum handig je lijst ook!
Yippie wat leuk dat je ouders zo reageerden en wat lief dat je moeder ook op wil passen, snap je reservering daar inderdaad wel bij, toch een flink stuk rijden dan!
Hier ook wens voor meteen op eigen kamer, hebben wel een wiegje aangeschaft voor op onze kamer mocht dat niet lukken, kwamen er heel goedkoop 1 tegen in de buurt. Maar hoop stiekem dat het niet nodig is, inderdaad de geluidjes maar ik houdt ook van een ijskoude slaapkamer met raam open bijvoorbeeld. Wij hebben over heel veel uitgedacht hoe we het graag willen, dat geeft mij mentaal rust, maar hebben ook bij alles heel simpel, dit is nu de wens, als dat veranderd wanneer ze er is, of het voor het kindje/voor ons niet werkt, passen we het net zo snel en makkelijk allemaal weer aan. Hihi kind op kamers :')
Jojoni haha je arme man heeft het op zijn heupen dus! Maar wel heel fijn als het af is straks :D
Yonker alleen maar mooi zo'n idee toch <3 Lekker blijven dromen, want hoe fijn als het straks ook zo is. Als het niet werkt, merk je het snel genoeg en kun je er dan over nadenken.

Vandaag 26 weken, en ben gewoon best moe :+ Maar de kleine meid doet het goed, geboortekaartje is ontworpen en alles gaat gewoon zijn gangetje, fijn. Alleen even een aanvaring gehad vandaag met de poets van mijn ouders die het nodig vond de hele tijd opmerkingen te maken hoe 'dik' ik ben, of het er niet 2 of 3 zijn etc. :roll:
Van het weekeind de kleertjes in de kast gelegd om even goed te bekijken wat we nog nodig hebben.
Voor de dames die al een kindje hebben, hoe lang van te voren kun je alles gaan wassen om echt klaar te maken? Mag dat nu al of beter korter van te voren?

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-23 10:51

Ik heb zelf tijdens mijn verlof alles gewassen. Lekker de tijd er voor, ook om alles nog weer even te bekijken. Bewust direct eerste week zoveel mogelijk gedaan, zodat ik erna kon niksen :') maar ik heb vorige zwangerschap wel gemerkt dat ik heel relaxed ben en totaal geen nesteldrang had en bij alles dacht van ‘oooh dat kan nog wel’ _O- dat werkt niet voor iedereen zo.

Ik had wiegje ook van te voren bewust niet al klaargemaakt met beddengoed. Stel je doet dat met 36 weken en je bevalt met 41 weken, dan staat het al 5 weken stof te vangen. Vond het zelf frisser om het bij thuiskomst te doen, is toch in paar minuten klaar.

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-23 10:55

O wat vreselijk irritant zeg! Hier zeggen ze gelukkig dat de baby hard gegroeit is dat komt al heel anders over.
Sommige mensen denken ook echt alles maar te kunnen zeggen.

Hier word het de 3de maar ik was in principe niks tenzij ik op het laatst toch nog de drang krijg het wel te doen.
Het is schoon in afsluitbare bakken gegaan dus het is nog steeds schoon.

Wiegje opmaken enzo deed ik pas de dag van bevalling :')
Idd vanwege het verstoffen.

En de box staat ook nog lang niet want die staat normaal voor een raam en ik wil daar dit jaar de kerstboom neerzetten en die gaat begin januari pas weer weg.
Dan pas zet ik de box weer in elkaar

Over het slapen,die van ons sliepen beiden met 6 weken zoiets al op hun eigen kamertje.
Ze werden namelijk steeds wakker van ons.
Je moet vooral gewoon doen waar jij comfortabel mee bent en wat voor jouw kindje werkt.
Dat is het enige wat belangrijk is.

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-23 11:02

Yipee schreef:
- Eilinora - 22 januari - 3de kindje - geslacht onbekend,willen het wel weten.
- Barbabientje - 22 maart - 2e kindje - jongetje

Ook eventjes aangevuld!

Wij hadden wel een boxspring en een cosleeper, was niet perse heel handig maar ook niet perse heel onhandig.

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-23 11:25

- Eilinora - 22 januari - 3de kindje - meisje
- Barbabientje - 22 maart - 2e kindje - jongetje
- Yonker - 16 april - 1e kindje - geslacht onbekend, wil het wel weten

Uhm foutje van mij bij de uitgerekende datum :')
Laatst bijgewerkt door Yonker op 11-10-23 11:48, in het totaal 1 keer bewerkt

CynThier

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-23 11:26

Uit nieuwsgierigheid wat statistieken geteld.

30 bokkers zitten in het topic,

Waarvan nu bekend;

- 8 meisjes
- 7 jongens
- 15 (nog) onbekend

~~

- 13 zwanger van eerste kindje
- 14 zwanger van tweede kindje
- 2 zwanger van derde kindje
- 1 onbekend

~~

Zover ik heb meegekregen zijn er geen meerling zwangerschappen.

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-23 11:41

Ik heb de mijne vanmorgen aangepast maar vervolgens is de verkeerde lijst gequote dus moet hem weer even aanpassen.
Hier dus meisje weer.