anjali schreef:VuurVleugels schreef:Never mind, eerste zoekresultaat op google: https://www.google.com/amp/s/amp.thegua ... bshm=ncc/2
Wiskundedocent is ontslagen omdat hij in zijn lessen continu zeer bewust bleef misgenderen en zijn (extreem christelijke, anti-lgbt en islamofobische) religieuze geloof op de klas bleef inpraten. Íets meer nuance dus.
Preekt het Jainisme, ook vanuit de sterke verwantschap met boeddhisme en hindoeïsme, niet voor een oordeelloos en neutraal bestaan?
Het is een Katholieke priveschool. Als je daar je kind naartoestuurt verwacht je ook een Katholieke school.Islamitische scholen zijn er ook. Waarbij ik trouwens denk dat die heel wat conservatiever zijn dan Katholieke. Ook zijn er openbare scholen ,doe je kind daar dan naartoe .Ook Gereformeerde scholen bestaan. Hoe het daar is weet ik niet. Ik ben echt voor de verzuiling zoals in mijn jeugd. Dan kreeg je met niemand ruzie en iedereen kon zijn eigen sfeer hebben.
Oh ja, verzuiling was echt geweldig, meisjes die het huis werden uitgeschopt omdat ze iets hadden met een jongen van een andere kerk, mensen die keihard over elkaar oordeelden, omdat ze geen idee hadden van de andere kant van het verhaal. Nee super, moet je willen.
En ook een Katholieke school moet gewoon respect hebben voor wie mensen zijn. Preken kan je in de kerk doen, niet op school.
En je hebt de belangrijkste vraag genegeerd, maar ik zal zo vriendelijk zijn hem voor je te herhalen:
VuurVleugels schreef:Preekt het Jainisme, ook vanuit de sterke verwantschap met boeddhisme en hindoeïsme, niet voor een oordeelloos en neutraal bestaan?