Klets/motivatie topic voor sportieve bokkers

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-24 22:32

Paardjes101 schreef:
Zertab schreef:
De sportschool is begin dit jaar gefuseerd en ik vind het gewoon niet leuk daar. Maar overstappen naar een andere kan niet omdat heel veel sportscholen in mijn gemeente gesloopt gaan worden voor huizen.

En ik vind de huidige bodypump release ook niet leuk.

Is het erg druk geworden door het fuseren?

Ja. En slechte zalen zonder airco, slecht geluid. Gewichten waar zand uit is... Lessen die niet op tijd beginnen.

Marije_jiplover

Re: Klets/motivatie topic voor sportieve bokkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-24 22:36

Dat is wel echt balen zeg, Zertab.

Ik ben bij mijn vorige sportschool gestopt omdat het format van de groepslessen wijzigde en ik bij de grote wisseling in trainers geen trainer meer echt fijn vond.

Ik ging met tegenzin sporten en dat is toch niet de bedoeling.
Dus toen maar opgezegd en wat anders gezocht.

Paardjes101

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-24 22:48

Dat is niet fijn inderdaad. Is het misschien niet wat om een keer wat anders uit te proberen: hardlopen, fietsen, klimmen, zwemmen of bootcamp?

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-24 22:50

Nee ik wil fitness blijven doen. En overstappen heeft dus geen zin al alles bijna gesloopt gaat worden.

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-24 22:57

En iets verder weg kijken @Zertab? Mijn sportschool zit ook wat kilometers verderop, maar ik krijg daar fijne lessen en geniet van de sociale interactie daar... Dus als het mogelijk is? :)

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-24 23:10

MuSLi schreef:
En iets verder weg kijken @Zertab? Mijn sportschool zit ook wat kilometers verderop, maar ik krijg daar fijne lessen en geniet van de sociale interactie daar... Dus als het mogelijk is? :)

Nja ik wil geen half uur gaan rijden voor een sportschool. Alles wat nog binnen de grens valt gaat dus op termijn weg. En zie dan nog maar eens terug te komen... Want dan staan er heel veel sporters op straat.

Het is gewoon niet anders helaas.

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-24 16:57

ik vind sportschool in jan sowieso echt irritant.

voordeel is dat ik vooral de bootcamples meedoe, die loopt niet meteen vol met beginners want die mogen niet meedoen.
Zelf trainen doe ik bv dan op zondag middag ofzo, dan is het ook wat minder druk.

Dit weekend 16 km gelopen, 2 paarden gereden en een lekkere set kracht gedaan in de gym <3
Altijd zo fijn als ik de tijd heb om lekker te sporten.

Paardjes101

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-24 19:36

leonie87 schreef:

voordeel is dat ik vooral de bootcamples meedoe, die loopt niet meteen vol met beginners want die mogen niet meedoen.
Zelf trainen doe ik bv dan op zondag middag ofzo, dan is het ook wat minder druk.

Dit weekend 16 km gelopen, 2 paarden gereden en een lekkere set kracht gedaan in de gym <3
Altijd zo fijn als ik de tijd heb om lekker te sporten.

Lekker bezig geweest zo te horen. Goed hoor!

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-24 19:52

Ik probeer me niet teveel te ergeren aan de januaridrukte. Het valt hier sowieso wel mee, maar alleen maar top als al die mensen gaan sporten toch :) En meestal is het al snel weer rustiger.

Wel lekker bezig geweest zo te horen dit weekend!

Ik heb zaterdag in Den Haag getraind, bij Supreme Strength. Moest ik om half 8 thuis voor weg, op zaterdag, vond ik ff janken :') Maar vind het altijd wel heel leuk om af en toe bij een nieuwe gym te trainen in het weekend, dus was geslaagd!

Verder livestream gekeken van een wedstrijd die dit weekend was en het kriebelt bij mij ook wel weer nu, eindelijk :D Heb alleen in augustus een operatie op de planning staan en in juni vakantie, dus ff kijken wanneer dan handig is.

Josien, hoe was je wedstrijd? Ik zag het volgens mij langskomen op insta, blijkbaar volg ik veel mensen die ook meededen :+

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-24 21:33

Nja naar een bestaande sportschool, zijn 500 leden van onze oude sportschool mee verhuisd. Dus dit is geen januari drukte...

Vanavond wel naar de bodycombat geweest en dat was echt een lekker!

Paardjes101

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-24 22:01

Zertab schreef:
Nja naar een bestaande sportschool, zijn 500 leden van onze oude sportschool mee verhuisd. Dus dit is geen januari drukte...

Vanavond wel naar de bodycombat geweest en dat was echt een lekker!

Leuk!!!

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-24 07:57

Lastig hoor die overwegingen betreft de sportschool. Gelukkig ging de les beter, hopelijk vind je straks meer lessen leuk!

@Eulogy: er deden ook heel veel mensen mee haha!
De wedstrijd an sich ging wel goed. Zijn ergens in de middenmoot geëindigd. Zaten in een grote sterke klasse dus hadden ook geen hoge verwachtingen.
De vele burpees waren erg pittig voor mijn conditie en bij de kracht workout hadden we wat kostbare tijd verloren door verwarring over no reps.
Achja, overall was het een heel gezellige dag en fijn gesport :D !

Paardjes101

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-24 22:43

Josien_ schreef:
Lastig hoor die overwegingen betreft de sportschool. Gelukkig ging de les beter, hopelijk vind je straks meer lessen leuk!

@Eulogy: er deden ook heel veel mensen mee haha!
De wedstrijd an sich ging wel goed. Zijn ergens in de middenmoot geëindigd. Zaten in een grote sterke klasse dus hadden ook geen hoge verwachtingen.
De vele burpees waren erg pittig voor mijn conditie en bij de kracht workout hadden we wat kostbare tijd verloren door verwarring over no reps.
Achja, overall was het een heel gezellige dag en fijn gesport :D !

Goed bezig!!

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-24 23:00

Nou, ik ben vorige week onder handen genomen door de fysio.
Mijn SI gewricht zat zo geblokkeerd, dat ze er flink werk aan had om die weer los en soepel te krijgen en mijn middenvoetsbeentje dat niet lekker zat, is ook weer goed.

Gelijk weer van mijn pijn in mijn voet af en ik merkte de volgende morgen bij de yogales hoeveel dat SI gewricht geblokkeerd had gezeten, ik was ineens weer zoveel flexibeler in mijn rug!

Zaterdag paard gereden met vriendinnen en na 2 uur rijden zonder pijnlijk stuitje afgestapt, dus dat was ook fijn.

Vanavond flink fanatiek kickbokstraining gehad, dat was best pittig, super moe nu, maar wel heel voldaan...

Hopelijk weer helemaal back on track.

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-24 23:12

Fijn dat de behandeling van de fysio geholpen heeft.. nog fijner dat je direct ook verandering merkt :j

Hier vandaag een lesje kickboksen meegepakt. Dinsdagavond is kickboksen afgewisseld met krachtoefeningen. Dit keer 15min kickboksen, daarna een paar oefeningen met dumbells (squats, deadlifts, shoulder press, rows enzovoorts). Dan weer 15min kickboksen en daarna weer oefeningen met de dumbells. Tussendoor nog wat rennen, zigzaggen en schaduwboksen. Kortom, heel lekker *\o/*

Paardjes101

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-24 07:56

MuSLi schreef:
Fijn dat de behandeling van de fysio geholpen heeft.. nog fijner dat je direct ook verandering merkt :j

Hier vandaag een lesje kickboksen meegepakt. Dinsdagavond is kickboksen afgewisseld met krachtoefeningen. Dit keer 15min kickboksen, daarna een paar oefeningen met dumbells (squats, deadlifts, shoulder press, rows enzovoorts). Dan weer 15min kickboksen en daarna weer oefeningen met de dumbells. Tussendoor nog wat rennen, zigzaggen en schaduwboksen. Kortom, heel lekker *\o/*

Wat leuk en goed voor de afwisseling!!! Ik wil ook nog een keertje gaan kickboksen lijkt me zo leuk

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-24 08:32

Bij ons is het meestal eerst warming up, dan een ruim half uur kickboksen, waarbijbwe oefeningen soms langzaam eerst technisch goed moeten doen en daarna op versnelling, en dat dan afgewisseld met wat sit-ups en push-ups tussendoor, en we sluiten ook altijd af met nog een minuut of 15 à 20 krachtoefeningen en daarna de cooling down.

Het grootste deel is wel echt technisch goed kickboksen en conditioneel, maar ook altijd een component met krachtoefeningen.

Ik vind het altijd wel lekker, maar ben vaak wel goed moe aan het einde van de les.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-24 13:20

Bodycombat vind ik wel wat weg hebben van kickboksen, alleen dan zonder zak of tegenstander. :) Daarom vind ik dat ook zo leuk denk ik!

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-24 22:51

Zertab schreef:
Bodycombat vind ik wel wat weg hebben van kickboksen, alleen dan zonder zak of tegenstander. :) Daarom vind ik dat ook zo leuk denk ik!

Is het ook toch? Doet een beetje denken aan schaduwboksen :j

Morgen ga ik weer een uurtje kickboksen. Dan heb ik en uurtje techniek. Focus op de juiste uitvoering van de stoten en trappen :D

Happy_Hippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-24 02:10

Voor de mensen die doen Boulderen, hoe warmen jullie op?
Ik denk namelijk dat het daar fout is gegaan! Morgen weer een afspraak bij de osteopaat!

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-24 01:01

Vooral heel wat makkelijke zooi achter elkaar klimmen eigenlijk, lekker vlot en ontspannen. Alles waarbij ik mijn vingers en/of onderarmen niet echt hoef aan te spannen of vast te zetten zeg maar ;)

Nog nooit een blessure gehad dus het zal wel goed zijn toch :=

Rawr

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-24 23:37

leonie87 schreef:
Niet alleen in januari hier, ook februari was oliebol en maart wordt vast niet anders. En de individuele sporters zijn nog wel okay maar ik krijg echt jeuk van de broccoli-kopjes die in groepen wat lopen om te poedersuiker en van alles bezet houden of blokkeren. fiets all the way off please.

Vorige maand heb ik me aangemeld voor de Workit!-app en daarmee heb ik o.a. toegang tot veel sportscholen, waaronder een 24/7 gym in de buurt. Ik ben erg gehecht aan m'n sportschool maar die heeft klote openingstijden dus zo kan ik ook 's avonds laat of 's nachts eens wat setjes eruit knallen. En het klimcentrum hier doet ook mee met Workit! dus dat abonnement kon ik ook opzeggen. :)

Happy_Hippie schreef:
Ik denk namelijk dat het daar fout is gegaan! Morgen weer een afspraak bij de osteopaat!
Wat is er gebeurd?

Opwarmen voor boulderen doe ik net als Fly_high, gewoon even een paar makkelijke routes afvinken. Maar specifiek opwarmen door static of dynamic movements doe ik niet, ook niet voor powerliften overigens.

Happy_Hippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-24 01:32

Rawr schreef:
Happy_Hippie schreef:
Wat is er gebeurd?

Opwarmen voor boulderen doe ik net als Fly_high, gewoon even een paar makkelijke routes afvinken. Maar specifiek opwarmen door static of dynamic movements doe ik niet, ook niet voor powerliften overigens.

Excuses beknopte uitleg is niet men beste kant :')

Heb men vooral men rechterarm behoorlijk overbelast was begonnen met onderarm pijn wat vanuit de spier van men vingers kwam en door overcompensatie veel aan de achterkant van de schouder overbelast.
Hierdoor had ik veel pijn aan men onderarm, elleboog en schouder.
Mijn linker onderarm begon ook na de vorige keer boulderen.
Dus geen tennisarm (gelukkig!).

Hij zei dat ik in het vervolg betere opwarming moet doen en een betere cooling down.
Hij raad aan om nog ff 2 weken niet te klimmen en men spieren te laten herstellen en dan weer rustig oppakken.

Edit,
Uitklimmen/ cooling down oid deed ik overigens nooit maar inklimmen altijd wel zoals jullie ook zeggen eerst de makkelijke routes.

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-24 08:22

Heb je hem niet gevraagd wat hij zou aanraden als warming up @Happy_Hippie? Anders kijken of je dat alsnog kunt doen... Hij zal weten wat nodig is in jou specifieke situatie.

Ik had gisteravond geen zin in hardlopen in: donker, kou, wind, regen. Dus ik ben naar de sportschool gegaan en heb op de loopband gelopen... Niet mijn voorkeur, maar voor nu was het dat, of niet.

4x 2km op 6:00/km - 1km op 5:00/km.
Totaal dus 12 km. En toen ook wel echt klaar ermee hoor :')

Morgen doe ik bij een lokale gym een halve Hyrox als oefening voor april. Dit keer de tweede helft van Hyrox. Volgende week zondag doe ik de eerste helft :P kwam toevallig zo uit...

Happy_Hippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-24 12:15

MuSLi schreef:
Heb je hem niet gevraagd wat hij zou aanraden als warming up @Happy_Hippie? Anders kijken of je dat alsnog kunt doen... Hij zal weten wat nodig is in jou specifieke situatie.

Ik had gisteravond geen zin in hardlopen in: donker, kou, wind, regen. Dus ik ben naar de sportschool gegaan en heb op de loopband gelopen... Niet mijn voorkeur, maar voor nu was het dat, of niet.

4x 2km op 6:00/km - 1km op 5:00/km.
Totaal dus 12 km. En toen ook wel echt klaar ermee hoor :')

Morgen doe ik bij een lokale gym een halve Hyrox als oefening voor april. Dit keer de tweede helft van Hyrox. Volgende week zondag doe ik de eerste helft :P kwam toevallig zo uit...

Wel netjes zeg en goed alternatief als het buiten slecht weer is :j

Jazeker, vooral het oprekken van de spieren met paar oefeningen en heb een oefening gekregen om mijn onderarmen sterker te maken.
Dus ben benieuwd of dat gaat helpen om blessures de volgende keer te voorkomen :D