Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Gnome

Re: Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-22 11:02

Herkenbaar inderdaad. Begon bij mij heel vroeg ook al met zichtbaar worden. Geloof dat dat inderdaad je darmen en andere ingewanden zijn die een andere plek moeten krijgen doordat je baarmoeder groeit. Nu met bijna 17 weken ben ik begonnen met zwangerschapskleding omdat mijn oude kleding echt niet lekker meer zit.

Voelde me gisteren echt een moedertje voor de spiegel <3

Ballard_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-22 11:29

Ja we gaan denk ik nu overdag een foto maken. Sowieso omdat het dan licht is :) hopelijk geeft het dan ook beter weer hoe mijn buik er echt uit ziet.

mriek1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-22 11:39

Wat een mooie foto Marlis. Fijn dat alles goed was met de kleine. Ga duimen voor je sollicitatie, hopelijk krijg je de baan.

VivianHesen ook tof van jou echo. Geniet van je vakantie! Heerlijk even naar de sneeuw toe. <3

Gnone weet bijna het geslacht. Spannend en leuk. Heb je al een onderbuik gevoel? En lekker gegeten, ziet er heerlijk uit dat gerecht. :9 Fijn dat de misselijkheid ook grotendeels uitbleef.

Freekieee kunnen best je banden zijn ja. Alles wordt opgerekt van binnen, dat voel je wel. Hopelijk wordt het niet te erg voor je.

Azmay, ik blijf het bijzonder dat zo'n kleine dat toch allemaal al mee krijgt. Voelde je 'm flink bewegen?

Ballard, bizar he dat het ineens zo snel gaat met groeien. :)

Ik reageer echt te weinig, lees wel elke dag mee. :o Goede tips ook van de hydrofiele doeken, had er al een paar maar ga er nog maar wat meer halen haha. :D
Vieren jullie nog sinterklaas dit weekend?
Wij vandaag met mijn ouders. We hebben lootjes gedaan, maar ik dénk dat er ook wel wat cadeautjes voor Ted bij zitten haha.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-22 13:16

Ik denk een jongen maar hoop een meisje. Bij het idee dat ze zegt dat het een meisje is, schiet ik al helemaal vol :') zo fijn die hormonen haha. Ben er nu al nerveus voor.

Wij vieren geen sinterklaas. Het hele huis is ook al klaar voor de kerst. Gezellig met kerstboom <|- {:)

Is Ted jullie kleine? <3

Freekieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-22 13:44

Hier draag ik al zwangerschapbroeken :o pas niks meer van broeken die ik heb. En alles zit echt te straks, dus leefde in joggingbroeken. Was van de week zoooo blij toen ik hem binnen had en weet een leuke broek aan had. En zo’n band is echt heerlijk.
Hier 13 weken en 6 dagen maar best wel al pittig buikje.

Haha spannend Gnome! Ben heel benieuwd! Nog even geduld hebben haha

Fabled

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-22 15:12

Ik draag ook al zwangerschapsbroeken. Toen ik voor nieuwe broeken ging voor de winter ging ik maar gelijk voor broeken die ik de hele winter kan dragen. :')

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-22 15:28

Och ik draag al vanaf week 8 uitsluitend zwangerschapsbroeken. :=
Maakt plaats maakt plaats dachten mijn darmen :')

mriek1990 schreef:
Azmay, ik blijf het bijzonder dat zo'n kleine dat toch allemaal al mee krijgt. Voelde je 'm flink bewegen?

Dit was zon dreunend geluid dat ik het bij het naar de wc ging nog voel door de vloer heen, vond het niet gek dat ze in protest ging. Had het gevoel dat ze echt een tantrum aan het gooien was daarbinnen _O-
Vannacht was ze ook wat onrustig maar dat waren gewoon plopjes.

mriek1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-22 15:36

Gnome, ah kerst vieren is ook heerlijk. Dinsdag gaan wij het huis in kerst sferen brengen. Ik ga heel hard duimen voor een meisje voor je.
Ted is de werknaam voor onze vent ;)

Freekiee en [***] haha ze zitten ook wel fijn he de zwangerschapsbroeken.

Azmay haha helemaal wild van binnen :D Wel leuk hé, het gevoel van dat er iets beweegt?

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-22 15:45

Ik heb veel van dit soort jurken gekocht. Kan ik nu al aan maar kan m'n buik ook nog volledig onder groeien. Lekker dikke maillot eronder en hartstikke winterproof :)

Afbeelding

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-22 15:45

Azmay schreef:
Och ik draag al vanaf week 8 uitsluitend zwangerschapsbroeken. :=
Maakt plaats maakt plaats dachten mijn darmen :')

mriek1990 schreef:

Dit was zon dreunend geluid dat ik het bij het naar de wc ging nog voel door de vloer heen, vond het niet gek dat ze in protest ging. Had het gevoel dat ze echt een tantrum aan het gooien was daarbinnen _O-
Vannacht was ze ook wat onrustig maar dat waren gewoon plopjes.

Ik vraag me sinds een paar dagen ook af of ik de kleine soms voel. Zo'n apart gevoel mja hoe weet je nou of het je darmen zijn of je kind :+

mriek1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-22 16:08

Gnome schreef:
Ik heb veel van dit soort jurken gekocht. Kan ik nu al aan maar kan m'n buik ook nog volledig onder groeien. Lekker dikke maillot eronder en hartstikke winterproof :)

[ [url=m/A7pubY.jpg]Afbeelding[/url] ]

Oh heel leuk! <3
Is ook wel een goed idee een jurk, nog niet eens aan gedacht! :D

Freekieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-22 16:47

Mijn oma en tante zeiden al het voelt als plopjes en net alsof het je darmen zijn.
Als ik mijn adem in hou en goed voel voel ik soms echt wel wat.

Ballard_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-22 16:49

Ik heb dus 1 broek die altijd wat te los zat en nu perfect zit, maar de rest zit niet echt lekker meer. Welke zwangerschapsbroeken hebben jullie? En moet je dan je ‘normale’ maat hebben of een grotere maat? Ik denk namelijk dat ik er wel al snel aan moet :') ik hoopte te kunnen wachten op kerst, want dan vertellen we het onze familie en kan ik misschien wat lenen van mijn schoonzusje, maar ik denk niet dat dat gaat lukken

Freekieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-22 16:53

Ballard_L schreef:
Ik heb dus 1 broek die altijd wat te los zat en nu perfect zit, maar de rest zit niet echt lekker meer. Welke zwangerschapsbroeken hebben jullie? En moet je dan je ‘normale’ maat hebben of een grotere maat? Ik denk namelijk dat ik er wel al snel aan moet :') ik hoopte te kunnen wachten op kerst, want dan vertellen we het onze familie en kan ik misschien wat lenen van mijn schoonzusje, maar ik denk niet dat dat gaat lukken

Ik heb er nu 1 van Vera moda! Zit erg goed. En heb eigenlijk gewoon mijn eigen maat gedaan. En dat zit goed. Had ook nog een ander merk en die kreeg ik niet over mijn boven benen heen… zelfde maat.

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-22 16:56

Dan haal je toch 1 leuke Ballard, wie weet kan je de rest van je schoonzusje dan lenen! Hier wel aan het marktplaatsen voor kleding, maar met 17 weken heb ik het nog niet nodig. Grappig om te lezen wat een verschil dat maakt. Nu draag ik niet heel strakke broeken normaliter, dus blijkbaar heb ik wat speling.

Volgens m’n moeder is het alsof er vanuit binnen iemand ‘aanklopt’ :))

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-22 17:57

Ik draag eigenlijk altijd al leggings en nooit broeken. En die leggings lijken grotendeels gewoon mee te groeien ze gaan lekker hoog over mijn buik.

Ballard_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-22 18:06

Ja zo bizar hoe verschillend dat bij iedereen is! Ik had bij mezelf niet verwacht dat het nu zo zou groeien, ik ben superdun, dus had verwacht dat je het eerst niet echt zou zien.

Die van de Vera moda had ik ook gezien inderdaad! Die leken wel mooi :) ga ik eens induiken!

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-22 18:32

Ballard_L schreef:
Ja zo bizar hoe verschillend dat bij iedereen is! Ik had bij mezelf niet verwacht dat het nu zo zou groeien, ik ben superdun, dus had verwacht dat je het eerst niet echt zou zien.

Die van de Vera moda had ik ook gezien inderdaad! Die leken wel mooi :) ga ik eens induiken!

Hier net zo.. Zeker na het kotsen haha. Woog nog 57 kilo en nu weer 62 gelukkig. Voor mijn zwangerschap zat ik op 65 dus heb nog een hele flinke marge in het aankomen van zwangerschapskilos

Flowery

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-22 19:24

Bij mij is het al flink zichtbaar, helemaal na de middag lijk ik wel 4-5 maanden zwanger! Ben vandaag 13 weken, dus dat belooft wat := Heb mijn zwangerschapsjas al binnen en draag nu broeken met elastiek, maar ga zeker positiebroeken kopen komende week :)

Moet zeggen dat ik altijd al een beetje een buikje heb gehad dus wellicht komt het daardoor haha

Ballard_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-22 19:29

Gnome schreef:
Ballard_L schreef:

Hier net zo.. Zeker na het kotsen haha. Woog nog 57 kilo en nu weer 62 gelukkig. Voor mijn zwangerschap zat ik op 65 dus heb nog een hele flinke marge in het aankomen van zwangerschapskilos

Ja hier hetzelfde! Ik heb mezelf gewogen woensdagochtend voor de echo en met schoenen en kleding woog ik 62,4 kg en ik ben 1.80. Dus ook genoeg marge :') al hoop ik wel gewoon gezond te blijven eten en genoeg te bewegen, zodat het wel gezonde kilo’s zijn.

mriek1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-22 22:28

Ballard_L schreef:

Ik heb er 2 van Prenatal. Bevallen opzich prima, maar waren wel prijzig. Helaas is de Prenatal de enige winkel in Emmen die zwangerschapskleding verkoopt. En ook die heeft maar een heel klein hoekje :=
Wel mijn normale maat, was prima.

mriek1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-22 22:30

Afbeelding
Zoals ik al dacht, ook twee cadeautjes voor Ted ;)
En voor op de kinderkamer hebben we een heel mooi beeld van Winnie de Pooh gekregen. Is ongeveer 40cm hoog. Echt zo blij mee <3

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-22 23:00

Wat leuk mriek!! Nijntje <3

Misschien zitten we wel bij dezelfde verloskundige bedenk ik me nu haha. Moet steeds naar nieuw Amsterdam of Emmen.

mriek1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-22 23:03

Nijntje is altijd goed ja, haha.
Ik zit bij Lief Leven. :)
Zal toevallig zijn als jij daar ook bij zit.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-22 23:04

mriek1990 schreef:
Nijntje is altijd goed ja, haha.
Ik zit bij Lief Leven. :)
Zal toevallig zijn als jij daar ook bij zit.

Ah nee ik zit bij Jalad.