Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
FelineNanet schreef:Ik heb een vraag voor de mensen die hun booster al hebben gehad
Hebben jullie een derde QR code gekregen in de app? En stond dit er gelijk al in of pas na 2 weken?
Vayo schreef:Voor de zorgmedewerkers … misschien is het een optie dat de werkgever zelf eea op touw gaat zetten?
Dit is het initiatief waar oa mijn werkgever aan meegedaan heeft. En hier ben ik afgelopen dinsdag geprikt: https://www.bndestem.nl/roosendaal/zorg ... wKqlrJh1E4
tylando schreef:Zag dat die pfizer pil in Europa goedgekeurd is voor test.
Ben benieuwd wie die gaan testen en of dat dan ook ter vervanging staat geregistreerd als booster.
tylando schreef:Zag dat die pfizer pil in Europa goedgekeurd is voor test.
Ben benieuwd wie die gaan testen en of dat dan ook ter vervanging staat geregistreerd als booster.
Polly schreef:Ik heb 2x moderna en nu 1 pfizer gehad, van de tweede dezelfde klachten als nu
Ibbel schreef:NOS schreef:Nederlanders moeten hun prik in Nederland halen, zegt een woordvoerder van het ministerie van Gezondheid van Noordrijn-Westfalen. Alleen Nederlanders die verzekerd zijn bij een Duitse zorgverzekeraar en/of in Duitsland werken, mogen in deze deelstaat een vaccin laten zetten. Het ministerie heeft geen cijfers over het aantal Nederlanders dat er een prik haalde.
Een woordvoerder van de regio Aken zegt dat daar al "veel Nederlanders" een boosterprik hebben gehaald bij de ongeveer twintig vaccinatielocaties. Het beleid van Aken is dat iedereen die regelmatig de grens oversteekt voor familie, werk of andere afspraken, er een prik kan krijgen. "Dit helpt om de mensen in de grensregio te beschermen."
Het Institut Pasteur de Lille zegt dat er sinds september maar enkele Nederlanders langskwamen voor een boosterprik. Het instituut zet alleen prikken bij mensen die wonen en/of werken in Frankrijk, laat een woordvoerder weten.Citaat:In Europees verband is volgens het ministerie afgesproken dat de lidstaat die de laatste vaccinatie heeft gezet, ook verantwoordelijk is voor de registratie van de vaccinatie.
Gaat niet zo héél makkelijk volgens de NOS. Dan zou Aken nou je beste kans zijn, moet je wel goed kunnen liegen dat je familie in de buurt hebt wonen...