Booster vaccinatie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-21 23:27

@miroza

Ik begrijp dat het heel lastig is ik vindt het persoonlijk zeker niet de schuld van de GGD maar van de regering jullie kunnen er niks aan doen maar worden er wel op aangekeken. Dat vindt ik ook niet de bedoeling mijn kritiek wil ik ook meer geven op het slechte beleid van de regering.

Maar ik heb nog wel even een vraagje. Ik had wat problemen met de booster inplannen als zorgmedewerker. Nu is mijn code helaas geblokkeerd en weet ik niet zo goed wat ik ermee moet. Ik wil ook wel even bellen hoor maar als je tijd hebt en mijn vraag kunt beantwoorden zou heel fijn zijn! Mijn laptop had wat problemen en pas na een uur kreeg ik een SMS dus ik was al uitgelogd en blijkbaar houdt het bij 3x op met de code...

Ik kan nog een nieuwe aanvragen op mijn andere werk. Maar wil het als het kan zelf oplossen vindt vervelend dat mijn werkgever er nu weer extra werk van heeft door mijn laptop.

Choiix

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-21 23:44

Zie je PB. Heb een van de twee cheatroutes die voor jou dus geen cheaten is met je gedeeld.

Vanmiddag eens geprobeerd om de afspraak van mijn moeder, die op 29 december exact 6 maanden geleden haar tweede AZ had, te vervroegen. Ik moest een keer of tien op de herhaal toets drukken voordat ik Welkom! Hoorde ipv Belt u… (als je dat hoort ophangen en opnieuw bellen in de hoop dat er een lijn vrij is). Optie 1 Nederlands, optie 1 booster, optie 2 wijzigen of annuleren. Na ongeveer tien minuten een hele aardige mevrouw (het zijn altijd vrouwen bij die lijn die vriendelijk zijn valt me op) die met ons meedacht en alle locaties in Zuid- en Noord-Holland af ging. Allemaal vol. Toen zei ik probeer eens Nieuwegein (ik wist dat deze week daar de tijden van 17-20.15 opengezet waren) en bingo: vandaag 18.30 was er nog plek voor een Moderna spuit! Dus op mijn schoonmoeder na is mijn hele bubbel nu gevaccineerd:

Zwager als vrijwilliger bij zorgcentrum
Vrouwlief via reservelijst bij bovenstaande (voor als er prikken over waren)
En ikzelf stond als zorgverlener op de wachtlijst maar mocht woensdag ook geprikt worden, en moeders dus vandaag. Met de aandoening van vrouwlief en zwager heel blij dat we “er al door zijn”.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-21 23:54

@Zebrastreep: Ik heb daar helemaal niets mee te maken, wij krijgen alleen te horen dat zorgpersoneel met afspraak iets van een bewijs mee moeten nemen dat ze inderdaad van de zorg zijn als ze onder de minimale leeftijd zijn (vandaag was dat overigens nog 60 op onze locatie). Dan mogen ze geprikt worden, anders moeten we de locatiemanager roepen. Dus ik zou gewoon even bellen.

Ik ben een host, geen admin of prikker (of arts). Wij sturen dus mensen naar de verschilllende balies en doen de eerste controle qua afspraak (bij de incheckbalie: heb je een afspraakbevesting; nee => door admin afspraak in het systeem laten opzoeken; lijk je op de foto van je legitimatie, is de juiste gezondheidsverklaring ingevuld, komen ze voor de booster of 1/2/3 (roze of oranje sticker), staat er een ja op je vragenlijst => medische balie; anders direct naar de administratie).

Om nog een blik in mijn werk te geven:
Vandaag stond ik een tijd de administraties te verdelen. Dan heb je dus 12 balies waarbij je van alle balies moet opletten of er iemand achter zit en zo ja, of deze niet aan het inloggen is, storing heeft of met pauze gaat; indien dit goed is, of er iemand bij staat en zo ja, of deze persoon zijn spullen al aan het inpakken is of niet. Dan komen er van 2 kanten mensen in de wachtrij, van beide kanten moet je weten welke kleur sticker ze op de gezondheidsverklaring hebben (bij voorkeur minimaal 2 personen/koppels die aan beide kanten) en dan over de verschillende balies verdelen met zo min mogelijk tijdverlies zonder dat je mensen al bij een balie parkeert waar iemand nog niet weg is of die toch tijdelijk buiten gebruik is. Voor de oranje stickers hebben we slechts 1 balie op het moment, die is voor beide stickers inzetbaar, dat is de reden dat je het dus van de eerstvolgende vier mensen/koppels (2 links/2 rechts van je) wilt weten.
Dit is typisch zo'n functie waar je niet een hele ochtend wilt staan, want je wordt op den duur enorm draaierig van het permanent 270° in de gaten houden inclusief om alle mensen en borden heen en weer wiebelend om alle plaatsen te zien. Bij voorkeur staan we er met zijn tweeën, dan werk je rug aan rug, maar daar hebben we onvoldoende personeel voor vaak.

BigOne

Re: Booster vaccinatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-21 00:31

Ik neem de mensen die in het veld werken en bij de afspraken lijn niets kwalijk, wel de ggd directeuren en de Gezondheidsraad en dus indirect de jonge en het rivm. Het is elke keer ja we waren verrast, zelfs nu de vijfde golf er aan komt zijn ze nog verrast. Dat is oerstom , kan er niks anders van maken. En jullie krijgen het gezeur over je heen want ineens moet de hele bevolking in twee maanden geboosterd worden. Maar hopen dat ze nu wel wat leren en vooral hoe het niet moet.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-21 11:46

Ik lees net dat de overheid in haar - ahum - wijsheid heeft besloten geen extra geneesmiddelen tegen Covid (die van Pfizer en MSD dus) in te kopen.

Waar wedden we om dat er eind januari begin februari paniek uitbreekt vanwege omikron, de ziekenhuizen medicatie te kort komen en de overheid zal zeggen: uhmmmm, dat hebben we niet zien aankomen/oh oeps, we hebben het te optimistisch ingeschat?

Ik ben van nature een optimist, maar ik word soms zó moedeloos van de politiek. Ook dat gezeik met dat datacentrum van Facebook in Zeewolde. Dahag, groene energie. Zet er nog maar een paar honderd turbines bij in dit kleine poedersuiker. Moet kunnen, hebben we vast wel ergens plek voor in mensen hun achtertuin.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-21 11:59

Het is gelukt om mij aan te melden *\o/*

Denk dat er gisteren een foutje in het systeem zat ging nu een stuk vlotter

FelineNanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-21 13:58

Ik heb een vraag voor de mensen die hun booster al hebben gehad :)

Hebben jullie een derde QR code gekregen in de app? En stond dit er gelijk al in of pas na 2 weken?

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-21 13:59

Ik heb hem dinsdag gehaald en net via digid m'n vaccinatie bewijs opgehaald in de app en nu staat hij erbij

Joy_Mennings

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-21 14:28

Ik en mijn moeder hebben ons maandagavond op de boosterprik wachtrij voor de zorg aangemeld. Tot op heden nog niks gehoord daarvan helaas.

Beide hebben we onmze tweede vaccinatie ongeveer 6,5 maand geleden gehad nu.

friezenfan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-21 14:29

Ik vrees dat het een lang wachttijd gaat zijn in die wachtrij.
Snap nog steeds het nut niet van de wachtrij.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-21 14:32

FelineNanet schreef:
Ik heb een vraag voor de mensen die hun booster al hebben gehad :)

Hebben jullie een derde QR code gekregen in de app? En stond dit er gelijk al in of pas na 2 weken?

Ik had hem echt de andere dag al in mijn app. Je moet hem wel zelf toevoegen. Dit gebeurt niet vanzelf.

Je klikt in de app linksboven op de 3 streepjes, vervolgens “bewijs toevoegen” en dan geef je aan dat je een vaccinatie wilt toevoegen en log je in met je digiD.

En dan zie je in je app dat je dosis 1/2, 2/2 en 3/3 hebt gehad.

Joy_Mennings

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-21 14:33

friezenfan2 schreef:
Ik vrees dat het een lang wachttijd gaat zijn in die wachtrij.
Snap nog steeds het nut niet van de wachtrij.

Tja ik vrees het ook. Ik dacht eigenlijk ook dat de zorg gewoon vaccins kreeg, maar blijkbaar werkt het met een wachtrij.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-21 14:35

Voor de zorgmedewerkers … misschien is het een optie dat de werkgever zelf eea op touw gaat zetten?

Dit is het initiatief waar oa mijn werkgever aan meegedaan heeft. En hier ben ik afgelopen dinsdag geprikt: https://www.bndestem.nl/roosendaal/zorg ... wKqlrJh1E4

Ik zou het artikel eens doorsturen en vragen of er in jullie regio wellicht ook niet zoiets op touw gezet kan worden. Wij zouden pas half en eind januari aan de beurt zijn vanwege de drukte. Dit was de reden voor diverse zorgorganisaties en zorginstellingen om de handen ineen te slaan.

tylando

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-21 14:38

Zag dat die pfizer pil in Europa goedgekeurd is voor test.
Ben benieuwd wie die gaan testen en of dat dan ook ter vervanging staat geregistreerd als booster.

Joy_Mennings

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-21 14:39

Vayo schreef:
Voor de zorgmedewerkers … misschien is het een optie dat de werkgever zelf eea op touw gaat zetten?

Dit is het initiatief waar oa mijn werkgever aan meegedaan heeft. En hier ben ik afgelopen dinsdag geprikt: https://www.bndestem.nl/roosendaal/zorg ... wKqlrJh1E4

Mijn moeder is de eigenaar van de stichting ;) prikken kunnen ze zelf niet. Het is geen gezondheidszorg namelijk. Het gaat ook om een kleine stichting, we konden enkel codes voor de wachtrij aanvragen via solopartners. Er zit niets anders op dan wachten denk ik.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-21 14:41

Ahh jammer joy, misschien is het voor werknemers bij grotere zorginstellingen of organisaties wel een opties.

tylando schreef:
Ben benieuwd wie die gaan testen en of dat dan ook ter vervanging staat geregistreerd als booster.

Volgens mij is dit echt een medicijn dat je zsm na besmetting in moet nemen (als je hoger risico loopt).
Ik geloof niet dat dit een vaccinatie kan vervangen.

Maar goed … Nederland heeft geen gebruik gemaakt van de mogelijkheid om extra van die medicatie in te kopen. Ik ben zo bang dat we straks weer achter de feiten aan blijven lopen. Dat dit toch het verschil had kunnen maken, maar we gewoon niks hebben en niks meer kunnen bestellen.

https://www.nu.nl/politiek/6170673/kabi ... kopen.html
Laatst bijgewerkt door Vayo op 17-12-21 14:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-21 14:42

tylando schreef:

Gaat toch om Paxlovid? Dit is een medicijn dat ze mogen toedienen als je ziek bent, dus ik denk dat dit niks te maken heeft met booster of niet.

tylando

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-21 14:43

Ok heb ik het verkeerd begrepen.

Eleeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-21 14:45

Polly schreef:
Ik heb 2x moderna en nu 1 pfizer gehad, van de tweede dezelfde klachten als nu

Balen hoor, hopelijk weer snel de oude.

Ik ken meer mensen die best ene pittige bijwerkingen hadden van de tweede ( mijn toen 13 jarige zoon bv ).
Ik zie er ook wel een beetje tegenop. Want ik ben ook twee dagen niet lekker na vaccinatie ( lichte reactie in zenuwen die ik ook ken van mijn auto immuun ziekte )

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-21 15:32

Vandaag nog steeds niet mogelijk om een afspraak te maken verdere jaargangen ... -O-

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-21 15:43

Volgens mijn zus krijg je als je je in Frankrijk of Duitsland laat vaccineren geen QR code. Dat lijkt me sterk. Weet iemand hier iets van?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-21 15:50

Je krijgt wel een code die voor dat land te gebruiken is maar kunt hem niet omzetten op de Nederlandse app .

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-21 15:51

Ibbel schreef:
NOS schreef:
Nederlanders moeten hun prik in Nederland halen, zegt een woordvoerder van het ministerie van Gezondheid van Noordrijn-Westfalen. Alleen Nederlanders die verzekerd zijn bij een Duitse zorgverzekeraar en/of in Duitsland werken, mogen in deze deelstaat een vaccin laten zetten. Het ministerie heeft geen cijfers over het aantal Nederlanders dat er een prik haalde.

Een woordvoerder van de regio Aken zegt dat daar al "veel Nederlanders" een boosterprik hebben gehaald bij de ongeveer twintig vaccinatielocaties. Het beleid van Aken is dat iedereen die regelmatig de grens oversteekt voor familie, werk of andere afspraken, er een prik kan krijgen. "Dit helpt om de mensen in de grensregio te beschermen."

Het Institut Pasteur de Lille zegt dat er sinds september maar enkele Nederlanders langskwamen voor een boosterprik. Het instituut zet alleen prikken bij mensen die wonen en/of werken in Frankrijk, laat een woordvoerder weten.

Citaat:
In Europees verband is volgens het ministerie afgesproken dat de lidstaat die de laatste vaccinatie heeft gezet, ook verantwoordelijk is voor de registratie van de vaccinatie.

Gaat niet zo héél makkelijk volgens de NOS. Dan zou Aken nou je beste kans zijn, moet je wel goed kunnen liegen dat je familie in de buurt hebt wonen...

Had Ibbel al een keer geschreven

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-21 15:52

Persoonlijk vind ik dat iedereen die Astra heeft gehad, nu als eerste een booster moeten hebben omdat Astra niet helpt tegen Omikron....

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-21 15:56

Die afspraken zijn voor een groot gedeelte nu ingepland, zorgmedewerkers zijn ook volop geprikt met AZ en daar zouden eigen instellingen wat pro actiever op kunnen inspelen door ze zelf te vaccineren want ggd heeft geen tijd blijkbaar.