Laten jullie je wel of niet vaccineren?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ibbel

Re: Laten jullie je wel of niet vaccineren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-21 16:02

Die 'zekere' bijwerkingen kan ik alvast ontkrachten :)) 2x nergens last van gehad.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-21 16:04

Nee, laat me niet vaccineren. Heeft me nog niemand kunnen overtuigen van dit vaccin. Ieder zijn keuze!!!!

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-21 16:09

MarliesV schreef:
imaudy schreef:
Iedereen moet zelf weten of hij zich laat vaccineren of niet. Neem je een vaccin dan krijg je de bijwerkingen op zeker. Neem je geen vaccin dan hoef je niet perse corona te krijgen he.

Is dit serieus?

Dat je geen Corona hoeft te krijgen, zonder vaccin, dat ben ik met je eens hoor.

Maar zeker bijwerkingen van een vaccin? Hoezo beweer je dat? Ben daar oprecht benieuwd naar.

Er volgt altijd een reactie van het lichaam op het vaccin.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-21 16:13

Eh welke bijwerkingen dan? Ik heb 2x alleen wat spierpijn in mijn arm gehad. Die de eerste keer wat langer duurde dan de 2de keer overigens.

Een tetanus vaccinatie vind ik vele malen erger :=

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-21 16:18

Ineke2 schreef:
Eh welke bijwerkingen dan? Ik heb 2x alleen wat spierpijn in mijn arm gehad. Die de eerste keer wat langer duurde dan de 2de keer overigens.

Een tetanus vaccinatie vind ik vele malen erger :=

Je weet natuurlijk niet wat de lange termijn bijwerkingen zijn he.

De tetanus vaccinatie is niet fijn nee.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-21 16:22

imaudy schreef:
MarliesV schreef:

Is dit serieus?

Dat je geen Corona hoeft te krijgen, zonder vaccin, dat ben ik met je eens hoor.

Maar zeker bijwerkingen van een vaccin? Hoezo beweer je dat? Ben daar oprecht benieuwd naar.

Er volgt altijd een reactie van het lichaam op het vaccin.

Ja zeker, daarvoor is het vaccin.

Maar een (interne) reactie van je lichaam, is toch geen bijwerking? Ik schaar misselijk, hoofdpijn, moe enz onder een bijwerking. Maar misschien dat jouw definitie anders is?

Ik heb bijvoorbeeld kiplekker de middag na de vaccinatie en de dag er na trouwens ook, op de mtb gezeten. Geen bijwerkingen.

(oh ja, of je moet een klein beurs plekje aan de arm een bijwerking noemen, dan wel)

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-21 16:27

Poekkie schreef:
Nou imandra, wat kan jij drammen zeg :')
Zelfs als meelezer zonder dat deze discussie aan mij gericht is vind ik het al ontzettend storend eig. Maar weet je wat? Neem je gelijk en be happy… man toch…

Jij draagt alleen bij aan het creëren van een negatieve sfeer. Inhoudelijk nada.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-21 16:34

imaudy schreef:
Iedereen moet zelf weten of hij zich laat vaccineren of niet. Neem je een vaccin dan krijg je de bijwerkingen op zeker. Neem je geen vaccin dan hoef je niet perse corona te krijgen he.

Ik heb geen enkele last van het vaccin gehad en mijn man, ene dochter en schoonzoon ook niet.
Mijn andere dochter wel (AZ), 1 dag.

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-21 16:36

Bijwerkingen zijn ongewenste of onbedoelde effecten die optreden bij een medische behandeling. Heb het opgezocht :D

Niemand kan naar mijn mening zeggen, ik heb geen bijwerkingen gehad. Je weet het niet.

In het verleden is het medicijn softenon op de markt geweest, werd als veilig gezien...dat was het dus niet. Dat hebben veel vrouwen geslikt tegen ochtenmisselijkheid . Kinderen werden soms mismaakt geboren.
Laatst bijgewerkt door imaudy op 01-10-21 16:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-21 16:37

imaudy schreef:
Bijwerkingen zijn ongewenste of onbedoelde effecten die optreden bij een medische behandeling. Heb het opgezocht :D

Niemand kan naar mijn mening zeggen, ik heb geen bijwerkingen gehad. Je weet het niet.

In het verleden is het medicijn softenon op de markt geweest, werd als veilig gezien...dat was het dus niet. Dat hebben veel vrouwen geslikt om in verwachting te raken. Kinderen werden soms mismaakt geboren.

Nu twijfel ik weer :+ wat dacht je van de Diane pil

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-21 16:40

imaudy schreef:

In het verleden is het medicijn softenon op de markt geweest, werd als veilig gezien...dat was het dus niet. Dat hebben veel vrouwen geslikt om in verwachting te raken. Kinderen werden soms mismaakt geboren.

Softenon werd gebruikt om een dreigende miskraam af te wenden. Ik ken twee Des dochters( hun moeders hadden Des geslikt) Eentje heeft probleemloos kinderen gekregen, de andere een afwijkend en doodgeboren kind en daarna twee gezonde kids. Vervelende van het des hormoon is dat het op de volgende generatie doorwerkte. Maar vaccins doen dat nooit.
Voor mensen die twijfelen, ik zou zeggen lees dit topic maar eens.
[CV] Corona patiënten op bokt?
Laatst bijgewerkt door BigOne op 01-10-21 16:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-21 16:42

jesito schreef:
Nee, laat me niet vaccineren. Heeft me nog niemand kunnen overtuigen van dit vaccin. Ieder zijn keuze!!!!

Geen nieuws gevolgd ook? Bijna alles is weer open en normaal, bijna niemand in het ziekenhuis, nauwelijks nog besmettingen. Allemaal dankzij het vaccin.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-21 16:43

Als iemand geen bijwerkingen heeft gehad, heeft diegene geen bijwerkingen gehad.

Niemand kan in de toekomst kijken en over welke toekomst hebben we het dan? Jaren? Nou dat zien we dan wel weer.
Een mens lijdt dikwijls het meest door het lijden dat hij vreest is heel mooi passend spreekwoord in deze situatie.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-21 16:43

imaudy schreef:
In het verleden is het medicijn softenon op de markt geweest, werd als veilig gezien...dat was het dus niet. Dat hebben veel vrouwen geslikt tegen ochtenmisselijkheid . Kinderen werden soms mismaakt geboren.

Softenon is nu précies de aanleiding geweest om medicatie uitgebreid te gaan testen vóórdat het op de markt komt. Voor die tijd werd er níets getest en van softenon is vooraf dus nóóit (onderbouwd) beweerd dat het veilig was.

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-21 16:44

bigone schreef:
imaudy schreef:

Softenon werd gebruikt om een dreigende miskraam af te wenden. Ik ken twee Des dochters( hun moeders hadden Des geslikt) Eentje heeft probleemloos kinderen gekregen, de andere een afwijkend en doodgeboren kind en daarna twee gezonde kids. Vervelende van het des hormoon is dat het op de volgende generatie doorwerkte. Maar vaccins doen dat nooit.

Het gaat erom dat het als veilig op de markt kwam.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-21 16:45

Ja, zonder dat die bewering gestaafd kon worden. En dat kan van alle medicatie die daarna geregistreerd werd wél gestaafd worden. Anders mag het niet meer op de markt komen.

Waarbij veiligheid en verdraagbaarheid overigens altijd relatief zijn tov de ziekte. Kankermedicijnen mogen meer ernstige bijwerkingen hebben dan iets tegen verkoudheid.
Laatst bijgewerkt door Ibbel op 01-10-21 16:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-21 16:45

imaudy schreef:

Zoals je zelf zegt: Softenon was een medicijn. We hebben het hier over vaccins.

Als je al die tijd al meeleest, had je kunnen weten, dat dit al verschillende malen is uitgelegd.

Ibbel

Re: Laten jullie je wel of niet vaccineren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-21 17:10

Overigens is softenon weer op de markt, als medicijn tegen één van de zeldzamere vormen van reuma. Met als eis: dubbele anticonceptie gebruiken. Zolang je niet zwanger bent, is het dus alsnog een veilig medicijn gebleken.

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-21 17:13

Electra63 schreef:
imaudy schreef:

Zoals je zelf zegt: Softenon was een medicijn. We hebben het hier over vaccins.

Als je al die tijd al meeleest, had je kunnen weten, dat dit al verschillende malen is uitgelegd.

Maar beide is toch iets medisch waar de meeste mensen niks van weten qua kennis dus moeten vertrouwen op de veiligheid die de wetenschap ervan beloofd of is dat weer niet te vergelijken?
:o?

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-21 17:16

Ik citeer mezelf maar even:
Ibbel schreef:
Softenon is nu précies de aanleiding geweest om medicatie uitgebreid te gaan testen vóórdat het op de markt komt. Voor die tijd werd er níets getest en van softenon is vooraf dus nóóit (onderbouwd) beweerd dat het veilig was.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-21 17:20

Echt waar er leven er zo veel onder een steen, alle bij werken wil ik wel hier neer zetten. Heb je even?

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-21 17:21

En nog wat 'weetjes' over wat 'we' in de loop der jaren geleerd hebben over medicatie (en waarom we nu uit gebreid testen):
Bayer bracht 'aspirine' in 1899 of daaromtrent op de markt (uiteraard zonder onderzoek). Deze door iedereen als toch wel onschuldig beschouwde pijnstiller zou met de huidige onderzoekseisen niet meer op de markt komen.

Bayer bracht overigens ook 'heroine' (zie je de herkenbare naamsopbouw?) op de markt als geneesmiddel.
Needless to say dat er weinig 'geneesmiddel' aan heroine is... Maar 100-plus jaar geleden kón dat gewoon.

Net als dat er 100-plus jaar geleden daadwerkelijk cocaine in Coca Cola zat trouwens.

Nathalie18x

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-21 17:24

marleen_usar schreef:
Echt waar er leven er zo veel onder een steen, alle bij werken wil ik wel hier neer zetten. Heb je even?

Zeker, er leven miljoenen mensen onder een steen.
Ik ben wel benieuwd naar de lijst met bijwerkingen . Graag wel van een betrouwbare bron.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-21 17:49

marleen_usar schreef:

Oh maar die zijn er zeer zeker. Dat is met alle vaccinaties en medicatie zo. Het gaat er om dat het risico op een ernstig verloop of langdurende/blijvende klachten/schade bij het oplopen van corona groter is dan het risico op bijwerkingen van het vaccin.
Daarnaast zijn veel van de bijwerkingen geen ernstige en langdurende bijwerkingen.

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-21 17:53

Laten we wel wezen, er zijn best ernstige bijwerkingen beschreven. Van tevoren weet je niet of en welke bijwerkingen je krijgt.