Gevaccineerden op bokt ?!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-21 17:35

Ik kan.me er wel wat bij voorstellen
Het is een mega operatie waarbij alles wordt ingepland
Waarbij, veel controles nodig zijn oa ivm voordringen.

En he je hoeft niet ziek te worden he

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-21 17:37

En gewoon gaan? Het is een prikje, geen harttransplantatie...

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-21 17:38

MarijeR schreef:

Meen je niet???
Jeetje.. heb ik me even vergist.

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-21 17:39

Echwel schreef:

Nee dat is ook zo, alleen moet ik 2 pony's naar hun vakantie adres brengen daarna en ik wil daar gewoon fit voor zijn..

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-21 17:40

Lotus, ik zou hem dan wel gewoon halen. Ik ken zoveel mensen waaronder ikzelf die zowel van de eerste als de tweede amper tot geen klachten hadden. Ik zou liever een kleine kans op wat bijwerkingen hebben en volledig gevaccineerd naar het buitenland gaan, dan maar met één vaccinatie.

De kans dat je er weer geen bijwerkingen van krijgt is best groot hoor.
Mensen focussen ook wel enorm op of ze iets voelen na de vaccinatie. Je kunt je daar ook best gek mee maken. Probeer het wat te relativeren.

Ik herken het ook hoor. Was erop voorbereid dat ik ziek zou worden. Maar ook na mijn tweede amper klachten. Hoofdpijn en moe ... maar dan ga je daar op focussen en zie je dat direct als bijwerking ... terwijl ik nu ook wat hoofdpijn heb en de laatste tijd gewoon vaak heel moe ben.

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-21 17:42

Vayo schreef:
Lotus, ik zou hem dan wel gewoon halen. Ik ken zoveel mensen waaronder ikzelf die zowel van de eerste als de tweede amper tot geen klachten hadden. Ik zou liever een kleine kans op wat bijwerkingen hebben en volledig gevaccineerd naar het buitenland gaan, dan maar met één vaccinatie.

De kans dat je er weer heen bijwerkingen van krijgt is best groot hoor.
Mensen focussen ook wel enorm op of ze iets voelen na de vaccinatie. Je kunt je daar ook best gek mee maken. Probeer het wat te relativeren.

Ik herken het ook hoor. Was erop voorbereid dat ik ziek zou worden. Maar ook na mijn tweede amper klachten. Hoofdpijn en moe ... maar dan ga je daar op focussen en zie je dat direct als bijwerking ... terwijl ik nu ook wat hoofdpijn heb en de laatste tijd gewoon vaak heel moe ben.

Als het me echt niet lukt om te verplaatsen ga ik ook wel omdat ik anders de 2e helemaal niet kan halen.

Maar het is gewoon heel onhandig gepland (ook door mijzelf)
14e prikken, 15e pcr testen en pony's naar hun vakantie adres brengen.. dus ja. Als ik kan verplaatsen ga ik dat wel doen

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-21 18:16

Lotus83 schreef:
MarijeR schreef:

Meen je niet???
Jeetje.. heb ik me even vergist.

Tja sorry, het klinkt gewoon als zeuren als het ff niet allemaal aan jouw wensen kan worden aangepast.
Wees blij dat je een vaccinatie kan krijgen en ga daarna lekker op vakantie.
Maak het niet groter dan het is.

En wat zou een pcr test voor probleem zijn de dag erop?

Lotus83

Re: Gevaccineerden op bokt ?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-21 18:22

Dat mag jij vinden.. dat ik zeur..
Ik heb mijn redenen en als niet gaat dan heb ik pech gehad.

En ik heb verder geen zin om op zulke reacties in te gaan.

madeliefw

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-21 18:43

Ik snap je wel hoor. Maar je hoort echt alleen de verhalen waarbij mensen er iets ziek van zijn geworden. De meeste mensen hebben er amper iets van gevoeld, ook jonge mensen!! Heb meerdere kennissen in de zorg die hem gehad hebben en allemaal zonder klachten. Hoor van Janssen meer klachten, maar ook daarvan had het merendeel geen klachten.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-21 19:01

luxx schreef:
Ja vind ik ook, vraag me af waar dat aan ligt! Ik had dus ook rotsvast vertrouwen in mijn lichaam omdat ik nog nooit ergens gevoelig op gereageerd heb, maargoed dat heeft er misschien niks mee te maken. Zag wel iets over dat de reactie erop sterker zou zijn, meer kans op bijwerkingen, wanneer je covid gehad hebt, maar naar mijn beste weten heb ik het niet gehad. Ik ben wel in januari / februari 2020 heel lang vrij ziek geweest maar niet speciaal long klachten, wel griep klachten en algehele malaise maar ik kwam ook uit nogal een heftige situatie waarin in mijn bedrijf kwijt geraakt ben en ik ben begin december verhuisd naar een nieuwe plek en ik dacht dat het de hele stress was die er uiteindelijk uitkwam, maarja, wie weet. En anders heb ik het gehad zonder klachten want ik ben daarna nooit meer ziek geweest, ook niet een beetje. Toen ik toen ziek was was er hier nog niet echt sprake van, het was er al wel maar was nog ver van ons bed, vanaf maart pas in lock down (Frankrijk) maar het zal hier vast al wel geweest zijn toen. Ik had misschien eigenlijk even een anti stoffen test moeten doen voor ik me ging laten vaccineren, maar daar heb ik eigenlijk niet echt aan gedacht omdat ik niet denk dat ik het gehad heb

Ik heb wel Covid gehad, 22 januari.
En behoorlijk heftig, maar geen ziekenhuisopname ofzo.
Zoals een goede griep. Echt 2 weken lang op bed of op de bank, zelfs koken was te zwaar.

Mijn dochter heeft ook Covid gehad, ook behoorlijk ziek, maar die heeft AZ gehad en de 1e keer echt goed beroerd en de 2 x ook, maar wel stuk minder erg.

Ik heb ook nooit last van de Griepprik en ik heb echt van alles al gehad, maar ik reageer altijd heel goed op medicijnen.

Het is gewoon bij iedereen verschillend, je kan er weinig van zeggen, denk ik.

luxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-21 19:07

Electra bedoel je dit jaar januari of in 2020? Toen ik toen ziek was was het in Wuhan maar hier nog niet, of iig nog niet bekend dat het hier was

AstridJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-21 19:13

luxx schreef:
Electra bedoel je dit jaar januari of in 2020? Toen ik toen ziek was was het in Wuhan maar hier nog niet, of iig nog niet bekend dat het hier was

In januari 2020 werd er niet getest op corona dus ze zal dit jaar bedoelen ;)

luxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-21 19:34

Ja tuurlijk, niet heel slim mijn vraag

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-21 23:01

Lotus83 schreef:
Wat vinden jullie: ik heb 10 mei mijn eerste prik gehad en vrijwel geen last, nu ga ik 14 juni voor de 2e, maar; de 15e moet ik testen (pcr) want ik vlieg de 17e heel vroeg naar Griekenland..

Eigenlijk zie ik het niet zitten want het is niet gezegd dat ik er nu weer zo goed doorheen kom..

Dus eigenlijk wil ik mijn 2e prik verplaatsen. Ben benieuwd naar jullie mening

Ik lees dit: https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederla ... oe-met-ggd
Daarin staat dat je minstens 14 dgn voor vertrek naar Griekenland je tweede vaccinatie moet heben gehad. Als ik reken: 3 weken na de 10e mei (minimale tijd na 1e pfizer prik): 31 mei. Als het lukt om dan je prik te plannen met de ggd, dan ben je precies mooi op tijd voor alles.

Stom systeem, sorry dat ik het zeg.
Zou mooi zijn als de ggd via digid dit door onszelf zou laten plannen, net zoals bij de eerste prik. Dan heb je keuze. Ik moet mijn door hen bepaalde 2e prik ook verplaatsen. Kost mij en de ggd veel tijd. Moet toch digitaal kunnen anno 2021. Hopeloos.
Succes Lotus83!! Keep trying.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-21 23:43

Lotus, ik had 2 weken terug een man aan mijn balie die 2 maanden naar het buitenland moest. Zijn 2e enting zat precies in die tijd. Hij heeft bij de GGD op locatie 'gewoon' een afspraak voor daarna gemaakt, was geen probleem zei de hoofd administratie.
Via de telefoon doen ze vaak moeilijk, maar op de priklocatie kan veel meer. Wij snappen zéér regelmatig niet waarom de GGD-telefonistes zo moeilijk doen.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-21 09:23

Het is maat net wie je aan de telefoon hebt. Wij zijn iig uitstekend geholpen door een meedenkende telefoniste. De meeste volgen gewoon de richtlijnen, dat kun je ze niet kwalijk nemen.

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-21 09:57

Maar vanwaar is er niet gekozen de tweede prik ook via digid te laten maken. Je kan de grenzen qua tijd dan bepalen en mensen kunnen zelf kiezen. Scheelt toch aan alle kanten tijd, gezeur en stress? Mensen haken soms toch af op deze manier, vrees ik.

luxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-21 10:51

Ik ben weer helemaal nieuw, gister middag heel erg moe en heb ik me flink moeten inhouden om geen tukkie te gaan doen maar ik was bang dat ik dan de nacht niet zou kunnen slapen. Maar dat is goed gelukt, lag er even na negenen in en werd even voor negen uur wakker, bijna twaalf uur aangetikt dus. Nu helemaal geen klachten meer, ook arm doet geen pijn meer dus achteraf viel het allemaal nog best mee!

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-21 10:53

Echwel schreef:

Dit, en vakantie is natuurlijk een luxe-probleem.

Ik zit inmiddels met opgezette/pijnlijke klieren in m'n keel, dus ben benieuwd hoe ik de tweede ga oppakken :+

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-21 11:55

paars schreef:
Maar vanwaar is er niet gekozen de tweede prik ook via digid te laten maken. Je kan de grenzen qua tijd dan bepalen en mensen kunnen zelf kiezen. Scheelt toch aan alle kanten tijd, gezeur en stress? Mensen haken soms toch af op deze manier, vrees ik.

Dat kon ik helaas niet.
Vanwege werk en de bijbehorende brief kan ik alleen telefonisch een afspraak maken.

Maar goed. De meningen zijn hier verdeeld. De 1 vind mij een zeur, de ander niet :+

Ik ga bekijken of het lukt om de afspraak te verzetten en anders heb ik pech zoals eerder gezegd..

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-21 11:56

Storm schreef:
Lotus, ik had 2 weken terug een man aan mijn balie die 2 maanden naar het buitenland moest. Zijn 2e enting zat precies in die tijd. Hij heeft bij de GGD op locatie 'gewoon' een afspraak voor daarna gemaakt, was geen probleem zei de hoofd administratie.
Via de telefoon doen ze vaak moeilijk, maar op de priklocatie kan veel meer. Wij snappen zéér regelmatig niet waarom de GGD-telefonistes zo moeilijk doen.

Bedankt! De locatie is hier heel vlak bij dus ik kan kijken of ik gewoon daar mijn afspraak kan verzetten :Y)

Eleeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-21 12:12

Ik zit op de ndsm werf in Amsterdam mijn kwartiertje uit te zitten.

Zojuist Pfizer gehad. M'n man ook dus we zitten als mobiele eenheid op onze stoeltjes.

Destiny22

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-21 12:18

Morgen krijg ik mijn eerste prik bij de GGD in Lelystad. In de brief staat dat ik Pfizer of Moderna krijg. Nou zag ik op internet dat ze moderna maar prikken op 10 locaties, maar welke staat er niet. Weet iemand met welke ze prikken in lelystad? Mijn voorkeur gaat namelijk uit naar Pfizer

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-21 13:06

Ik denk dat een beller sneller is :D

Veraaaaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-21 13:13

Ik ben donderdag geprikt. Tot de middag geen last maar vanaf een uur of 4 enorme pijn onder mijn oksel/borst (lymfeklieren). Huisarts gebeld en advies was veel pijnstillers. Gister ook echt beroerd geweest, overal spierpijn, kon niks anders dan wat liggen en niksen. Gisteravond een zwelling ter grote van een ei onder mijn arm. Dus wederom huisarts gebeld en die had het vaker gehoord...
Afbeelding

Voel me vandaag een stuk beter, maar mijn geprikte arm en bult onder mijn arm blijven echt wel pijnlijk...