Avondklok en naar je paard 's-avonds ?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

FrNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 15:56

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Avondklok en naar je paard 's-avonds ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 15:59

Nee maar muziek in het buitengebied draagt ver. Altijd wel iemand die het meldt.
Denk dat ze hier ook bij zoiets snel ter plaatsen zijn.

Maar zo heb ik nog geen politieauto gezien, anders ook niet overigens :P

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 18:15

Geen idee of ze hier rondrijden, ik zit binnen en let daar niet op. Kom nooit 's avonds op straat, alleen terug van het werk maar met thuiswerken is dat niet aan de orde.
België en afval is inderdaad wel iets. Veel Belgen dumpen het hier. Is het markt in Valkenswaard dan ligt de Luikerweg vol vuilniszakken. En op een parkeerplaats bij het bos zie ik ze ook regelmatig vuilniszakken dumpen bij de vuilnisbak.

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 19:35

Ik doe sommige dagen wat meer dan anders en sommige dagen wat minder dan anders.
Maar baal er stevig van. Ik vind het ook fijn om voordat je weggaat nog te kijken hoe je paard ontspannen hooi eet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 20:00

Hier dumpen ze het in we voetgangerstunnel onder het station en anders op het speelpleintje er tegenover :P midden in het centrum en op elk moment van de dag.

En daar handhaven ze dan weer amper op :')

Ingrid_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 01:52

Neonlight schreef:
Voor degenen die alles niet konden halen met de avondklok, hoe hebben jullie het nu opgelost? Toch hulp van anderen, of iets kunnen regelen dat het wel te halen is, of???

Ik ga iedere avond voeren en ben dan niet voor 21.00 uur thuis. Praktisch omdat dat bij mij niet haalbaar is. Heb wel een verklaring bij me voor het geval ik gecontroleerd wordt. Maar dit is nog niet voorgevallen.

LIJM

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 02:02

Neonlight schreef:
Voor degenen die alles niet konden halen met de avondklok, hoe hebben jullie het nu opgelost? Toch hulp van anderen, of iets kunnen regelen dat het wel te halen is, of???

Niet geregeld, ik ga nog steeds 'na' 21:00. Ik probeer iets vroeger te gaan, maar dat red ik vrij weinig doordeweeks.
Mijn paard heeft een gedragsprobleem en hier zijn we volgens een schema mee aan het werk. Af en toe een stapje terug kan gewoon en is niet erg, maar als dat sowieso 3 weken lang 5 dagen per week doe dan is dat gewoon niet te doen. Als ik super duidelijk en consequent moet zijn en bepaalde oefeningen moet doen als hij tegenstribbelt / staakt / vervelend doet, dan ben ik gewoon veel meer tijd kwijt dan met andere paarden die ik even snel kan pakken om kort te laten rennen.
Ik ben me ervan bewust dat de politie dit waarschijnlijk niet als (medisch) noodzakelijk ziet, maar dan accepteer ik de boete die eraan komt. Ik heb wel alsnog een verklaring bij me en heb het nummer van degene die mij lessen heeft gegeven, zodat zij dit geval kan toelichten.

Gedragsprobleem heeft hij overigens niet bij mij opgelopen, voor het geval mensen zeggen dat hij dan maar goed opgevoed moest worden.

* Edit: ik mag geloof ik wel na 21:00 buiten zijn in verband met psychische problemen, maar eerst was dit nog niet mogelijk, dus dan moest ik het op bovenstaande manier verantwoorden. En ook zonder die psychische problemen zou ik alsnog naar mijn paard 'moeten'.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 02:19

Je mag na 2100 naar buiten als je psychische problemen hebt, aha die kende ik nog niet. Heb je een bron?

Fijn dat je maling hebt aan de avondklok trouwens :')

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 03:28

Jeetje, wat moeten al die paarden toch van de leg zijn elk half jaar als de klok een uur verzet wordt, als ze er al niet tegen zouden kunnen dat ze vanwege een avondklok iets eerder gevoerd worden, dan zal zonetijd/wintertijd helemaal een drama zijn. Of ligt het niet aan de paarden, maar aan de baasjes?

Avelienvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 03:47

Mindim schreef:
Je mag na 2100 naar buiten als je psychische problemen hebt, aha die kende ik nog niet. Heb je een bron?

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 07:38

Avelienvd schreef:
Mindim schreef:

[ [url=m/86qKGF.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ze hebben de eisen iets aangepast, het is nu verplicht om er een verklaring van een BIG-geregistreerde hulpverlener bij te hebben.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 07:49

Mindim schreef:

Dat is toch een keuze die je maakt? Ze zegt wel de boete te accepteren nou prima toch.
Als ze nou een gigantische Corona party organiseerde maar ik heb veel meer moeite met mensen die nu bij elkaar blijven slapen.

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 08:06

Ik heb geen moeite met de avondklok. Al merk ik nu dat ik best vaak over 21 thuis kom. Nu denk ik al om 19 uur ik moet even doorwerken anders heb ik een probleem. Voordeel is dat ik nu wel elke dag lekker op tijd naar bed ga.

FleurVP

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 08:14

Wij waren gisteren ook in overtreding, ben gewoon niet gewend aan iedere keer op de klok kijken. Nog even wat gewerkt savonds, toen kwam er nog een telefoontje. Daarna samen de hond uit gaan laten, was toch ineens 21.07 toen we thuis kwamen.

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 08:33

Ik vind het echt bijzonder om te lezen welke excuses mensen gebruiken om toch nog in de avond naar hun paard te gaan.

Echt. En paar weken eerder naar binnen en eerder afgevoerd worden krijgen ze niets van.
Als je dan zo nodig iedere dag moet oefenen, doe dat lekker voor 21.00u.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 08:36

De hond uitlaten mag toch gewoon?

Ik zie bij de psychische problemen wel het lijntje "als dat onvermijdelijk is" staan. Onvermijdelijk. Ik denk niet dat ze daarmee alle dagen consequent bewust bedoelen, om het als excuus in te zetten.

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 08:38

Precies, als je op het punt staat om jezelf wat aan te doen, mag je naar buiten om hulp te gaan halen.
Niet om je paard oefeningen te laten doen. Als deze iedere dag herhaalt moeten worden zijn ze sowieso niet zo effectief lijkt me...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 08:45

Misschien is het dan nu ook niet het goede moment om het aan te pakken? Als jij gestrest op je klok staat te kijken voelen ze dat sowieso en heeft dat toch invloed op je grondwerk. En op je eigen consequent zijn ook trouwens.

Nu heb ik zogenaamd makkelijk praten want België heeft "maar" een nachtklok, maar zelfs tijdens mijn vorige job lukte het me om alles te doen voor 21u. Toen had ik nog 1,5u enkele reis van en naar werk, wisselende shiften elke dag en ik stond doe het zelf. En dat ging om 3 paarden, ongeveer 4-6maanden/jaar.
Dus "jamaar ik kan het niet" begint wel een flauw excuus te worden.

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 08:51

Ik had gisteren de timer op mijn horloge gezet zodat ik op tijd zou vertrekken. Vond ik een hele mooie die hier is genoemd: Waar een wil is is een weg en waar geen wil is is een argument.

FrNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 08:53

Bij mij zouden ze anders deze week juist later naar buiten gaan, als ik niet tijdens de avondklok naar de paarden zou gaan. (in de nacht /ochtend) En dan zouden ze ca 18 uur op stal en 6 uur buiten staan ipv 12 uur op stal en 12 uur binnen.
Nu zet ik ze om 04.15 buiten, dat zou anders 14.30 worden.
Dat vind ik een groot verschil.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 08:58

Varekaj schreef:
De hond uitlaten mag toch gewoon?

Ik zie bij de psychische problemen wel het lijntje "als dat onvermijdelijk is" staan. Onvermijdelijk. Ik denk niet dat ze daarmee alle dagen consequent bewust bedoelen, om het als excuus in te zetten.

Niet samen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 09:08

lenaa_tje schreef:
Mindim schreef:

Dat is toch een keuze die je maakt? Ze zegt wel de boete te accepteren nou prima toch.
Als ze nou een gigantische Corona party organiseerde maar ik heb veel meer moeite met mensen die nu bij elkaar blijven slapen.

Als iedereen de avondklok negeert om gewoon hun normale ding te doen van ach dan betalen we de boete wel, dan begrijp je iets toch ergens niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 09:25

Dat klinkt alsof je je eigen privéleges gewoon wil afkopen.
"Alsjeblieft, 90 euro, laat me nu maar gerust".

En welk drama is het om ze ofwel 24/7 buiten te laten lopen ofwel in naam van de volksgezondheid om ze eens wat meer op stal te houden? Of om hulp te vragen aan iemand?

Wat maakt in godsnaam toch dat zoveel eigenaars zo koppig vasthouden aan "ikke zelluf doen"? Net een stel kleuters zeg.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 10:16

Tja. Dat is de verantwoording die je zelf hebt. Zo werkt het nu eenmaal.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 10:30

lenaa_tje schreef:
Mindim schreef:

Dat vind ik dus ook. Het doel zou nog steeds moeten zijn om dat virus onder controle te krijgen en niet te laten verspreiden. Die avondklok is wat dat betreft een paardenmiddel.