Het corona vaccin

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Laat jij je vaccineren?

Ja, zo snel mogelijk
592 (45%)
Ja, maar pas over een tijdje
152 (11%)
Nee
353 (27%)
Ik twijfel nog
194 (15%)

Totaal aantal stemmen: 1291

Femke_Tweety

Re: Het corona vaccin

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 13:38

Het lastige/interessante is dat het op die inmiddels miljoenen entingen door heel Europa pas 2!! x voorgekomen is.

Een (milde, geen ziekenhuisopname nodig) anafylactische shock.

De kans bestaat dus ook nog dat het helemaal niet aan dat vaccin gekoppeld kan worden uiteindelijk.

Maar toevallig net rond het tijdstip van enten iets binnengekregen dat die shock veroorzaakt.

Zo ken ik een verhaal van een meisje dat zó heftig op pinda's reageerde, dat als ze even had staan praten met iemand die net pindas op had (pindakaas, snickers, whatever) ze al een reactie kon krijgen door de uitademingslucht van die gesprekspartner.

Juist omdat het om zo weinig mensen gaat, 2 maar, is de kans op toevalligheden best groot nog.

Maar er zal óngetwijfeld onderzoek naar gedaan worden op dit moment.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 14:11

x
Laatst bijgewerkt door Kwanyin op 16-01-25 11:40, in het totaal 1 keer bewerkt

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 14:41

omdat het er al een paar keer over ging: EMA heeft het vaccin geen advies gegeven voor zwangerschap en borstvoeding. RIVM spreekt zich wél uit hierover en geeft het advies het vaccin uit te stellen tijdens de zwangerschap. Ter info :)

Ik heb vandaag vanuit het werk infographics e.d. gekregen om een keuze te maken. (en blijf dus bij mijn keuze om het niet te doen tot na de zwangerschap)
Laatst bijgewerkt door secricible op 04-01-21 14:43, in het totaal 1 keer bewerkt

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 14:42

Is er bekend wanneer moderna gekeurd word?

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 14:45

Ik dacht dat die vandaag gekeurd werden?

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 14:46

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 14:48

Ah oké, nou ja, fijn dat er weer eentje bij komt!

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 14:51

Ik kon het niet vinden bedankt!

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 16:14

Ondertussen vind ook al onderwijs, politie en BOA'S dat zij voorrang moeten krijgen op vaccinatie.

Er zijn zoveel groepen die voorrang willen dat ik me soms afvraag of we niet vergeten waar het om draait...

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 16:18

Oh ja, dadelijk komt het horeca personeel nog en het winkel personeel.. En dan hebben we zo de hele bevolking die het wilt.

Ziekenhuispersoneel/dokters vind ik een goede zaak maar we moeten niet door gaan draaien.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 16:24

secricible schreef:
Ondertussen vind ook al onderwijs, politie en BOA'S dat zij voorrang moeten krijgen op vaccinatie.

Er zijn zoveel groepen die voorrang willen dat ik me soms afvraag of we niet vergeten waar het om draait...

Ik heb wel voorrang maar heb nog niet eens een uitnodiging gehad. En dan beginnen anderen al te dringen. Ik dacht gister na de huisartsen al, wie zullen de volgende zijn. Ik had ze allemaal goed.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 16:26

Wij hebben de uitnodiging vandaag gehad om een afspraak te maken.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 16:27

sureido schreef:
Oh ja, dadelijk komt het horeca personeel nog en het winkel personeel.. En dan hebben we zo de hele bevolking die het wilt.

Ziekenhuispersoneel/dokters vind ik een goede zaak maar we moeten niet door gaan draaien.

Ik ben erg blij dat ook de huisartsen gehoord worden, want die hebben thuis ook gezinnen en kunnen dus ook een bron van besmetting zijn want die komen overal. Ik hoorde gisteren op TV dat een maand na de laatste inenting de mensen niet meer besmettelijk zullen zijn , zo is de stelligste verwachting. Dus zo'n inenting werkt dan twee kanten op want huisartsen komen natuurlijk veel bij zieke , ouderen en andere kwetsbare personen.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 16:29

secricible schreef:

Dat is nou net het probleem.

Het draait voor iedereen om iets anders. Namelijk het eigen belang (individueel of als groep) en niet per se dat van de maatschappij als totaal.

Overigens vind ik dit gebakkelei meer dan prima. En vraag ik me ook af of de roep van Gommers en die andere medicus om eerst ziekenhuis personeel te vaccineren niet enorm goed doordacht was. En ook het feit dat het enten pas 'laat' begint in Nederland.

Die discussie is in dit topic ook geweest. Ik heb hem gelezen en bewust even nergens gereageerd over dat onderwerp.

Let me explain:
1 van de problemen waar de overheid wat mee moet is de vaccinatiebereidheid. Die is momenteel niet extreem laag, maar ook niet super hoog. En hoe hoger die bereidheid hoe beter, als je het maatschappijbreed bekijkt.

Hoe krijg je die bereidheid omhoog? Niet door het te verplichten. Niet als het allemaal super royaal voor handen is...
Maar als er schaarste is of lijkt, of als mensen het nu niet KUNNEN krijgen, dan veranderen mensen vaak richting "zij wel, ik niet, das niet eerlijk, ik wil NUUU"

Als dan vervolgens ook nog een aantal graag geziene medici publiekelijk gaan 'knokken' om hun mensen zo snel mogelijk aan de beurt te krijgen, en ze krijgen 0 op het request (go Hugo...)
Dan krijg je mogelijk een shift van denk richting:

'Iedereen vecht erom, als ik maar niet buiten de boot val'

Misschien ben ik nu wel een wappie hoor, met deze theorie. Maar dit idee speelt nu al een dag of 8 door mijn hoofd.
Het zou mij niets verbazen, en ik zou het verdómd tactisch vinden...

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 16:46

Nog niet eens zo over nagedacht, nu je het hier zo neerzet, klinkt het mij nog best logisch in de oren ook nog. Met later beginnen heb je natuurlijk wel dat je de 'wappies' ongelijk geeft. Maar die zien dat toch niet zo.

Ik heb nu ook lekker op Facebook al die nieuws sites ontvolgt zodat ik nu niet meer de reacties van die mensen hoef te lezen die 'er geen hoeft, geef mijne maar aan iemand anders' plaatsen. Wat een rust nu in m'n hoofd :+ Had ik dit maar eerder gedaan. Die mensen maken elkaar zo compleet gek met allerlei 'bronnen' waar zoveel onzin over die vaccins in staat.. Ik heb er gewoon medelijden mee.

Ondertussen hoor ik van vrienden die eerst stellig nee zeggen nu ook al een misschien of een volmondige ja dus ik denk dat het wel goed komt uiteindelijk.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 16:47

_O- Fenke niet eens over nagedacht. Zou zo maar kunnen.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 16:48

Als dit een wappie denkwijze heb ben ik ook even wappie, iets met verboden vruchten.

Sakura789

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 16:51

Ik dacht eerder ze roepen een later tijdstip en dan beginnen ze eerder als 'meevallertje'.

Dat we niet hetzelfde krijgen als toen met die tests.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 16:53

Klinkt heel plausibel die theorie.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 16:56

Sakura789 schreef:
Ik dacht eerder ze roepen een later tijdstip en dan beginnen ze eerder als 'meevallertje'.

Dat we niet hetzelfde krijgen als toen met die tests.

Ja, wel slim om de laatst mogelijke datum te roepen omdat er anders nog meer gezeik kwam.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 17:14

Vandaag waarschijnlijk al goedkeuring van het Moderna vaccin.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 17:22

bigone schreef:

Moet die ook 2x?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 17:24

pien_2010 schreef:
bigone schreef:

Moet die ook 2x?

Ja, maar voordeel is dat deze niet zo diepgevroren hoeft te worden en uitstekend blijkt te werken bij ouderen,

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 17:24

pien_2010 schreef:
bigone schreef:

Moet die ook 2x?

Yes!

En ik vind het een mooie theorie, de verboden vrucht :D

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 17:45

Net zoals wc papier .."vooral niet hamsteren mensen ,er liggen loodsen vol wc papier ,nergens voor nodig "
Hoppa volgende dagen en weken geen rol meer te vinden in de supermarkten :')

Ik had niet gehamsterd op wc papier en kon toen 5 supermarkten doen om nog een pak te vinden :=