Janinevv schreef:Jeetje wat een haat aan beide partijen. Omdat anderen anders denken is dat gelijk achterlijk en zijn ze dom?
Misschien niet achterlijk of dom, maar wel zeer slecht in staat om goed te factchecken of goed te kunnen researchen.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Janinevv schreef:Jeetje wat een haat aan beide partijen. Omdat anderen anders denken is dat gelijk achterlijk en zijn ze dom?
_Penotti schreef:Of wel in staat maar hebben er gewoon een andere mening over.
Niet in staat vind ik eigenlijk ook weer verwijzen naar een vorm van dom.
Die chip, ja dat vind ik ook wel dom, maar dat de farmaceutische industrie hier niet om staat te huilen is ook wel weer waar denk ik. Maar ik denk niet dat ze het de wereld in gebracht hebben.
Dus waar val ik dan onder?
verootjoo schreef:Janinevv schreef:Jeetje wat een haat aan beide partijen. Omdat anderen anders denken is dat gelijk achterlijk en zijn ze dom?
Anders denken is niet dom, wel als je aan je eigen denkwijzen vast blijft houden als het overduidelijk niet waar is.
Niet doorhebben dat je een zeer groot stuk kennis mist en geen flauw idee hebben van het feit dat je onbewust onbekwaam bent vind ik ook een beetje dom.
_Penotti schreef:Die chip, ja dat vind ik ook wel dom, maar dat de farmaceutische industrie hier niet om staat te huilen is ook wel weer waar denk ik. Maar ik denk niet dat ze het de wereld in gebracht hebben.
Dus waar val ik dan onder?
_Penotti schreef:Dat lab in Wuhan werd toch ook mogelijk aangewezen dat het daar per ongeluk vandaan kwam?
Ik heb dat overigens niet meer gevolgd en dus ook niet ge-fact checkt, maar is dat ondertussen al weer uitgesloten?
Ik denk dat vanuit die dingen wel de complotten de wereld in komen.
_Penotti schreef:Dat lab in Wuhan werd toch ook mogelijk aangewezen dat het daar per ongeluk vandaan kwam?
Ik heb dat overigens niet meer gevolgd en dus ook niet ge-fact checkt, maar is dat ondertussen al weer uitgesloten?
Ik denk dat vanuit die dingen wel de complotten de wereld in komen.
_Penotti schreef:Ja en nee
Ja, eens dat die persoon dan zegt oke, ik heb het verkeerd, momenteel is in de media buiten gebracht dat het daar niet vandaan komt, ik zit fout ik stel mijn mening bij.
Nee, moet je alles geloven wat altijd naar buiten gebracht word? Klopt dat allemaal zo maar?
Zou natuurlijk kunnen zijn dat alles klopt, maar ergens in mij zegt ook altijd wel iets, de wereld is verrot.
Ook, of misschien wel juist, bij (regering)leiders.
Nee ik geloof niet in de nieuwe wereld orde.
Maar ergens hou ik wel een deurtje open op een klein kiertje met achterdocht.
Ik ga nooit voor een volle 100% uit dat het allemaal eerlijk spel is.
Ik weet niet hoe ik het anders moet uitleggen.
Ben ik dan complotdenker, denk ik dat het virus waanzin is, nee. Maar ik ben niet iemand die net 100% geloofd dat de regeringen over de wereld altijd het beste met ons voor hebben. Macht en geld is een lelijk ding.
IMANDRA schreef:bigone schreef:Imandra, ik denk dat de complot denkers juist wel de wetenschappelijke bewijzen lezen, juist om in hun denken bevestigd te worden dat het niet betrouwbaar is .
Kan ook. Punt blijft dat ze niet kritisch zijn op zowel hun eigen bronnen als de bronnen die hun standpunt onderuit halen.
Sizzle schreef:Als de pharma al iets expres de wereld in wil helpen dan is een luchtwegvirus virus zo ongeveer het onhandigste. Vaccins zijn niet perse een fantastisch winstgevend model.
Dat zou suggereren dat die ‚boeven‘ niet verschrikkelijk intelligent zijn.
_Penotti schreef:Maar wie zegt dus dat die bron klopt? Geld en macht is een lelijk ding
Vol houden dat klopt is een net zo goed niet kritisch kijken
Nogmaals ik denk niet dat die virus de wereld is geslingerd of je een chip krijgt of dat het 5G is of wat ook.
Maar nooit steek in mijn handen in het vuur voor die het beweren te bewijzen, nooit.