Corona patiënten op bokt?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 22:16

[***] schreef:
Ja sowieso handig, al is het maar om zeker te weten dat je gewoon nog naar de verloskundige kan. Ik moest mijn afspraak verzetten.

Ja precies. Ik heb vrijdag ook weer controle. Even kijken hoe het verloopt allemaal.

Roosch

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 22:17

Ja beter een keer teveel dan te weinig getest. Ik verwacht zelf zeker geen corona te hebben, maar ik wil het graag zeker weten in verband met verplichtingen en plannen.

Verder voel ik me ook prima maar ik heb de stem van een 0906-dame en ben een beetje verkouden. Eerder deze week een klein beetje koorts. Dus je weet maar nooit..

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 22:35

Joman schreef:
Sheran schreef:
Ik zou bij twijfel áltijd bellen en laten testen. Ik vind het echt schokkend dat blijkbaar maar 12 procent zich bij klachten laat testen. En dat terwijl er eerst aldoor geroepen werd om meer testen, meer testen.
Liever een keer teveel getest dan een keer te weinig toch? En natuurlijk wil je niet testen, en wil je niet positief getest worden. Maar helaas wordt de uitslag niet anders van een test. Als je positief getest wordt had je anders helaas ook corona...

Dat is helemaal waar. Ik bel morgen!

Top!!!

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 22:44

[***] schreef:
Ik begin nu wel wat kriebels te krijgen voor de test zelf := Viel het bij sommige ook mee of is het echt even flink.. uhm.. vervelend?

Trouwens, fijn Mars dat je test negatief is!!

Ik vond de keel echt heel naar. Maar goed, ik had dan ook een fikse keelontsteking en dat deed sowieso al pijn, laat staan zo’n stokje in je keel :+
De neus vond ik helemaal niet erg.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 22:47

Oh ja dat lijkt mij helemaal niet fijn nee := Ik heb verder geen keelpijn, dus hopelijk valt het dan wel mee. Ik denk dat ik mij ga voorbereiden op flink hoesten en vervelende zeurpijn, dan kan het alleen maar meevallen _O-

Jij een negatieve uitslag? En hopelijk is je keelontsteking al beter? :(:)

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 22:48

Ik ga al kokhalsen bij de tandarts :')
Beter wordt ik dus maar gewoon niet verkouden de komende tijd.
Mijn vader heeft zich laten testen ivm een lichte verkoudheid, maar die was ook negatief.
Laatst bijgewerkt door Mungbean op 22-07-20 22:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 22:49

Stokje noemt ze dat. Ik had het idee dat ie er aan de onderkant weer uit kwam. :7

Nee hoor dames, ik overdrijf. Vond het allesbehalve prettig maar 3 minuten afzien lukt best.

Urona447

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 22:49

Kokhalsen was heel normaal zeiden ze bij mij, dus niks om je druk om te maken.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 22:53

Ja dat deed ik ook. Tranen schoten in mijn ogen.
Is al weer een paar weken terug. En gelukkig negatief inderdaad. Ik had keelontsteking, droog hoestje, hoofdpijn, spierpijn en koorts.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 22:54

Ja, ik moest ook kokhalzen maar verslikte me daardoor en belandde in een hoestbui. Tranen met tuiten. Tip: bij dat keelding door je neus ademen en bij dat neusding door je mond. Niet zoals ik deed helemaal niet ademen. :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 22:55

Tip van de week Roosch :+ Blijven ademen! Staat genoteerd :j

Fijn dat het negatief was!

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 22:56

Roosch schreef:
Ja beter een keer teveel dan te weinig getest. Ik verwacht zelf zeker geen corona te hebben, maar ik wil het graag zeker weten in verband met verplichtingen en plannen.

Verder voel ik me ook prima maar ik heb de stem van een 0906-dame en ben een beetje verkouden. Eerder deze week een klein beetje koorts. Dus je weet maar nooit..

Benieuwd, ben je ook thuis gebleven ?

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 22:57

Ik ben wel thuis gebleven tot de uitslag. En daarvoor ook, vanaf dat ik verhoging had. Mijn partner ook. We hebben zelfs de boodschappen laten bezorgen die week en de week erna.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 22:57

Het jochie dat de test afnam benadrukte dat ook nog even. Dat ik daar zelf nou niet op gekomen ben.. :D :D

@bigone: jazeker. Kon ook gelukkig vanuit thuis werken en doe dat ook al een paar maanden. Totdat mijn laptop gisteren kapot ging en ik dus.. juist.. zelf een nieuwe op moet halen op kantoor. Vandaar ook bewust laten testen.

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 23:11

Ik hoop dat iedereen die morgen moet testen lekker blijft door ademen..
Tot de uitslag blijf ik zeker thuis.
Vandaag ook thuis gebleven en afspraak afgezegd.
Vriend ook thuis.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 23:34

Ik vond heel die test niet zo’n drama.
Neus een beetje irritant maar het duurde al met al een minuutje. Vond het wachten op de uitslag een stuk rotter.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 23:40

Ik heb echt wel heel weinig klachten. Hooguit dus een klein beetje neusverkouden. En dat alleen in de avond; overdag nergens last van. Ik kom al nergens, werk thuis en zie niemand. Vrijdag wel een afspraak, maar deze zeg ik af als ik nog neusverkouden ben en ik bel morgen de ggd. Beter een keer teveel dan te weinig, zoals sommigen al zeiden!

mala26

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 23:56

Ik zie er een soort van tegen op maar als ik de berichten hier dan lees dan gaat het hopelijk allemaal meevallen.

Hoop dat ik snel de uitslag krijg. Op het ene werk is een collega met vakantie en ik zou diensten van haar over nemen. En op het andere werk ben ik op dit moment enig personeel wat betekent dat mijn werkgever nu alles zelf moet doen en das niet handig.

Weet 1 van jullie misschien of je ook in het weekend gebeld kan worden met de uitslag of is het alleen op werkdagen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 23:57

Bij mij zeiden ze aan de telefoon dat ze ook op zaterdag en zondag werken, dus dan bellen ze ook :j

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 00:15

Joman schreef:
Ik heb echt wel heel weinig klachten. Hooguit dus een klein beetje neusverkouden. En dat alleen in de avond; overdag nergens last van. Ik kom al nergens, werk thuis en zie niemand. Vrijdag wel een afspraak, maar deze zeg ik af als ik nog neusverkouden ben en ik bel morgen de ggd. Beter een keer teveel dan te weinig, zoals sommigen al zeiden!

Vind het echt heel goed van je, Joman! Dat zouden meer moeten doen! _/-\o_
Je hoort nu ook zoveel besmettingen onder jongeren/mensen die nauwelijks last hebben... beter zeker weten dat jij daar niet aan meewerkt toch :)

mala26

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 00:29

[***] schreef:
Bij mij zeiden ze aan de telefoon dat ze ook op zaterdag en zondag werken, dus dan bellen ze ook :j

O top. Dank!

veneri

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 07:22

Sinds gisteren beetje keelpijn,kuchje,niesje en moe. Vind het wel overdreven om hiervoor te laten testen. Voelt als een gewone verkoudheid. Wat zouden jullie hiermee doen? Thuisblijven totdat de klachten 48uur weg zijn is ook een veelgehoord advies. Zouden jullie hiervoor laten testen? Denk dat ik even de HA bel voor overleg.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 07:26

Testen, al is het maar om te weten dat ik anderen niet ziek kan maken met eventueel wel Corona :j
En sowieso uitzieken, beterschap :(:)

Pumpkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 08:03

Joman schreef:
[***] schreef:
Ja sowieso handig, al is het maar om zeker te weten dat je gewoon nog naar de verloskundige kan. Ik moest mijn afspraak verzetten.

Ja precies. Ik heb vrijdag ook weer controle. Even kijken hoe het verloopt allemaal.

Joman en Miranda, hoever zijn jullie in de zwangerschap? Gaat alles verder goed?
Ben zelf nu 34 weken en binnenkort weer controle die ik niet wil missen. Mag me morgen melden om te laten testen, gelukkig nog geen koorts.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 08:07

Sheran schreef:
Joman schreef:

Vind het echt heel goed van je, Joman! Dat zouden meer moeten doen! _/-\o_
Je hoort nu ook zoveel besmettingen onder jongeren/mensen die nauwelijks last hebben... beter zeker weten dat jij daar niet aan meewerkt toch :)

Is maar weinig moeite toch en eigenlijk ook zonde/dom er geen gebruik van te maken wanneer ze het zo aanbieden :)