4: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel — lees de OP!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 09:13

Sterkte Fading :( Dat is niet fijn.... Idd even goed aan jezelf denken. Als je eetlust weg is zou ik idd maar kijken waar je zin in hebt en dat eten. Ik weet met mijn break-up dat ik me heel slecht ging voelen van slecht eten, dus het werkte in die zin ietsje positiever uit. Maar het blijft altijd poedersuiker natuurlijk.

@linoleum ik zie bij jou altijd whey crispy terugkomen, is dat echt een aanrader? En asperges met zalm heerlijk!!

@m9ara lekker lijstje, is die mac en cheese uit het Veg kookboek?

@Marlinderooz oooh goed bezig!! In de tuin werken is best wel een workout!!

@Sannee lekker hoor op de fiets!! Goed weer scheelt zoveel in de motivatie om te bewegen merk ik! Vriezer zou ik ook niet zonder kunnen. Ligt altijd wel iets van groenten en vlees wat ik in groot verpakking koop en dan in porties invries in

Hier heb ik het skeeleren ook opgepakt! Toch stiekem wel trots op m'n workout van zondag:

Afbeelding

(ik let niet op de kcal die verbrand worden, het gaat me meer om de beweging opzich. Daarna wel flink pizza van de bbq gegeten, maar het was het waard)

Merk dat ik eindelijk m'n ritme vast heb om niet proberen te overeten. Heb de kcal losgelaten, maar probeer vooral beweging op te pakken en aan te voelen of ik zin heb in eten of gewoon dorst heb.
O: 2 plakjes zelfgebakken appelbrood
L: thick noodles met courgette en ketjap (restje)
A: nog onbekend, misschien kip kerrie
B: uur paardrijden en half uurtje skeeleren (7-8 km denk ik)

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 09:36

Lekker zeg skeeleren! Die van mij zijn momenteel een beetje spoorloos haha. Ga ze van de week eens goed zoeken.
@ma9ra, haha boodschappen doen is het precies hetzelfde. Ellendig haha. En 8 kilo in 2 maanden is veel ja. Maar heb er nu alle tijd voor. :=

Had allemaal plannen voor vandaag maar heb alweer enorm beroerd geslapen. Nachtmerries etc. Dus ga in ieder geval in de ochtend rustig aan doen! Kijk nog wel even waar ik zin in heb qua eten. Wil geen kcal tellen en kijken hoe ik dan afval. Wel met maar twee grote maaltijden per dag ipv 3!

linoleum

Re: 4: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel — lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 09:42

Aight, lekker bezig! Heb eerder ook veel geskeelerd, maar heb ze allang niet meer.
De whey crispy zijn kleine smakeloze crispy balletjes. Lijkt beetje op gepofte rijst qua structuur. Lekker voor wat extra eiwitten in kwark zonder dat het smaak veranderd.

Marlinde, wat rot dat je zo’n last hebt van nachtmerries.

Castilja

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 09:55

Oeh ja zijn die whey crispy aan te raden? Ik zie ze heel veel voorbij komen. Wat is de verhouding koolhydraten/eiwitten?

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 10:03

Na een tijdje hier weer aan het meelezen. Ik vind het zo tijdens het binnen zitten helemaal niet makkelijk om normaal te eten! Ik heb een gezin dus de kast zit altijd vol met lekkers |(

Hebben jullie daar ook last van?

Ik heb nu de laatste week weer wat ritme in mijn eten gevonden gelukkig (zoals tussen de middag 1 lekker broodje ipv 2 :)) ) en het lijkt weer de goede kant op te gaan! Gelukkig ben ik niet aangekomen de laatste weken. Eigenlijk durfde ik niet zo goed op de weegschaal te gaan maar vanochtend mijn moed bij elkaar geraapt en in de laatste 3 weken toch anderhalve kg eraf. Zal wel zijn omdat ik nu veel meer beweeg (lang leve onze pup die veel wil rennen) want aan het keurige eten ligt het dus niet! Afgelopen weekend zelfs 2 zakken doritos met kaas naar binnen gestouwd :Y) :P

Castilja

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 10:35

Oh hier ook het probleem hoor trol (of is het troi? Ik kan het niet goed zien ahhaha) ik beweeg ook veel minder en heb minder gezond gegeten. Ik sta zelf niet op de weegschaal maar zie direct aan mijn buik of er goede of slechte dagen zijn geweest :') Het is voor iedereen aanpassen, als je gewoon op je eten let zou ik niet zo streng zijn voor jezelf.

Heb vanmorgen al een HIIT training van een half uur gedaan via het YouTube kanaal van mijn vorige sportschool. Heel lekker om de dag zo te beginnen.

m9ara

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 10:50

@Linoleum, Oh 400gr is verwaarloosbaar joh! Goed lijstje weer, lekker en vullend.

@Aight, Ja klopt inderdaad, ik heb het kookboek niet, maar wel veel andere boeken van Jamie. Ik vond dit recept ergens op internet dus was toch benieuwd :)
Goede workout inderdaad! Skeeleren lijkt me ook lekker met dit weer en nu er toch weinig te doen is verder.

@MarlindeRooz, Oei vervelend dat je zo slecht geslapen hebt. Even rustig aan dus! Heb je voorheen wel altijd kcal geteld?

@Castilja, Ik vind de whey crispy echt een aanrader! Ik doe meestal 10gram door 200gr kwark en dat bevat dan uit mijn hoofd 35 kcal, 5gr eiwit en 4gr koolhydraten. Ik vind een beetje bite in mijn kwark ook extra lekker!

@Troi, Welkom terug! Ik moet zeggen dat het mij, buiten de weekenden, goed lukt om me aan mijn eetritme te houden. Maar ik merk dat veel mensen het er moeilijk mee hebben hoor! Goed dat het je al lukt om kleine stapjes te maken wat betreft gezondere keuzes. Hopelijk doe je hier weer wat extra inspiratie en motivatie op.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 11:55

Ahhh Fading, heel veel sterkte!! Ff niet te druk maken om dingen als eten en lijstjes, dat komt wel weer :(:)

Troi: hier is het ook lastig om me thuis te houden aan mn eetlijstjes. Ik werk in het ziekenhuis en als ik op mn werk ben gaat het echt stukken beter gelukkig.
Wbt lekkers, ik heb ook een gezin, en ik vind het ook wel lastig om van "hun" lekkers af te blijven. Wat bij mij wel helpt is om dingen te halen die ik minder lekker vind. En ook gewoon niet zo veel, pas als het ene op is weer het volgende houden. Het grappige is dat ze nu ook met mijn snacks mee gaan doen (mn coach is dol op gedroogd fruit op mn lijstjes, dus komen regelmatig dadels, gedroogde cranberry's en rozijnen etc op mn lijstjes voor. Daar is vooral mn zoon dus ook echt gek op!)

Marlinde wat vervelend zeg die nachtmerries. Weet je ook hoe dat komt? Ik droom door mijn medicatie echt enorm levendig en veel, maar gelukkig geen nachtmerries

Ik kreeg gisteren super lief berichtje van mn coach, hielp me meteen van mn idee af om de kast in te duiken :)) Ook weer nieuw eetlijstje gekregen, dus de rest van de avond bezig geweest met aanpassen aan mn wensen en preppen voor vandaag :D

O: 2 volkoren boterhammen met rookvlees en gekookt ei
T: sinaasappel
L: salade met witte kaas, tomaat, komkommer, rode ui en wat kipreepjes. Kom paprikasoep
T: rijstwafel, komkommer
A: zilvervliesrijst, curry met roerbakgroenten en kikkererwten
T: smoothie met appel en kiwi

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 12:27

Herkenbaar troi, maar goed dat je je ritme aan het vinden bent!!

Oh lekker laura!!

Ik ben even onwijs gelukkig. Vorig jaar had ik in de sale een superleuke levi short besteld die eigenlijk net iets te strak zat. Ik pas hem net aan (kaartjes hangen er nog aan haha := ) en hij zit als gegoten. Ik voelde me de afgelopen tijd een papzakje, maar m'n lichaam is wel verbeterd sinds vorige zomer!!

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 14:13

@Linoleum, het fietsen was idd heerlijk. Aanslag op m'n lijf was even poedersuiker en ook wel flinke spierpijn nu, maar heb nu al ontzettend veel zin om zaterdag weer te fietsen dus dat zit wel goed. Nu ook zin in zalm door jouw lijstje haha.

@MarlindeRooz, lekker actief bezig geweest zo te lezen!

@M9ara, wielrennen is zo fijn, heb mooie rustige fietspaden weten te pakken. Kan het zeker aanraden om er één aan te schaffen! Mooi lijstje heb je, wat is die Groene Mac 'n' Cheese?

@Aight, ik was gelukkig niet gewend aan een vriezer haha, dus ik mis hem nog niet echt. Mooi stuk geskeelerd!

Welkom terug Troi, hier gelukkig geen last van lekkers in huis. Woon samen met mijn vriend die echt super goed bezig is met gezond eten, dus troep komt er niet in.

Net lijstje Laura!

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 14:35

Sanne, mijn vriend is ook bezig met gezond eten, wil afvallen en kijken of van z’n darmklachten af kan komen. Dus hij eet momenteel koolhydraatarm. Wat betekent dat hij bijna niks in huis heeft. Haalt alleen speciaal wat voor mij zodat ik wel wat anders kan eten als ik er ben. Dus zondag had ik soep en 3 broodjes met kaas en verder had hij niks te snacken en ik had zoveel zin in chocola en alcohol en vond het toen heel stom :') maar zal niet te hard over klagen, want hij is zelf wel heel goed bezig.
En heb zelf ook super veel zin in m’n avondeten. In voorjaar eet ik dit minstens een keer per week. Ben zo gek op asperges.

Aight, heerlijk die non scale victories!! En ook gelukkig op een moment dat je hem aankan. Ik heb zelf keer gehad dat ik zomers een ‘doel’short had gekocht en jaar later was ie te groot :')

Laura, wat fijn dat je nog zoveel hebt aan je coach ondanks al het gedoe! Wel knap ook van haar dat ze haar klanten zo kan helpen nog.

Troi, je bent niet enige die het heel erg lastig vindt op het moment. Hier net zo. Net sinds deze week dus andere aanpak. Hopelijk lukt het jou ook!

Peuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 17:31

Ik heb een tijdje geleden hier een post gedaan. Lees wel alles mee, maar post niet zo vaak lijstjes. Ik krijg er altijd wel heel veel inspiratie van! De laatste tijd ging het bij mij een beetje downhill. Het gevaar zit hem bij mij toch wel echt in vaak buitenshuis eten en alcohol. Hoe tackelen jullie zulk soort dingen?

O: Ongezoete amandelmelk met havermout, lijnzaad, kokosrasp en noten
M: Twee speltcrackers met kaas en grillworst
T: Smoothie van bloedsinaasappel
A: Zalm, zoete aardappel en courgette

Heb ongeveer 30/45 min gewandeld. Als toetje ga ik zo een cake maken. Ik denk met sinaasappel of limoen (gin tonic avondje gehad afgelopen weekend dus zit met een overschot aan fruit haha).

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 17:51

Lekkere lijstjes allemaal!

Hier ook
O/L: 4 spelt sneetjes (kleine sneetjes haha) met opgebakken aardappel en mayolijn
T: mini amandel magnum en 500 ml smoothie
A: rauwkost salade, patatas bravas en een vega braadworst
T: peer

B: vanavond wandelen (40 minuten denk ik), 40 minuten fietsen en een spel (kubb) gespeeld in het park.

_mjwb

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 17:55

Peuk - Ik mag van mezelf een keer in de week buitenshuis eten en een avondje drinken! Als we bijvoorbeeld vaker uit eten gaan dan kies ik voor de low kcal opties die wel binnen mijn lijstjes passen. Nu met het hele coronagebeuren gaat dat aardig goed want uiteten doen we niet meer. Afgelopen zaterdag wel nog aan de wijn gezeten (iets te veel) := Gin tonic <3

Lijst voor vandaag:
M - drie geroosterde boterhammen met paturain en zalm
T - zelfverzonnen banaan/cruesli/whey koekje
A - diepvries pizza margherita van Dr. Oetker belegd met een half blikje tonijn de ene helft en de andere helft een plak ham
T - halve bak Griekse yoghurt met twee bakkers speculaasjes

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 18:47

Castilja, het lukt me inderdaad steeds beter om gezondere keuzes te maken! Tot gisteren en vandaag dan, want ik ben onverwacht ongesteld geworden en dan heb ik een beetje last van ongewenst eten :') Met mijn paard gaat het al iets beter, maar ze blijft een beetje dubieus niet goed. Vandaar dat mijn bijrijder vandaag even een filmpje gaat maken onder het zadel, aan de hand daarvan mogen we óf verder opbouwen óf moeten we een kreupelheidsonderzoek gaan doen.
Heerlijk hoor! Ik zou ook echt niet weten wat ik zou moeten zonder diepvries. Fijn dat je zo'n grote hebt!

Fading, wow 13 km! Fijn dat het wandelen je goed heeft gedaan! Nogmaals een hele dikke knuffel!

Neverland, zo lekker, milka en ijs!

Linoleum, lekker lijstje! Het klinkt als een goede aanpak, beter nu wat meer eten, dan dat je steeds met een rotgevoel zit omdat het mis gaat. Asperges met zalm :9 400 gram is niks joh!

Sanne, lekker eind gefietst! Lekker lijstje!

MarlindeRooz, goede doelen heb je voor jezelf gesteld! Goed bezig! Wat rot dat je zo'n last hebt van nachtmerries. Lekker actief bezig geweest!

Maanlicht, mooi lijstje! Hopelijk lukt het je om je aan je planning te houden komende week.

m9ara, lekker lijstje!

Aight, lekker hoor, skeeleren! Goed bezig!

Dat probleem herken ik ook hoor troi, zeker deze dagen. Ik beweeg nu ook een stuk minder en eet ook veel minder gezond. Welkom terug! Goed dat je weer een ritme aan het vinden bent!

Lekker Laura! Wat fijn dat je nog steeds zo veel hebt aan je coach, ondanks het gedoe.

Lekkere lijstjes komen er verder voorbij!

Gisteren had ik een goede balans te pakken tussen school en ontspanning. 's Middags om 12 uur tussendoor even serie gekeken. Ontbeten vlak daarvoor met branflakes. 's Avonds had ik wel een beetje mijn zondig avondeten dagje en daarna ging het mis :')
O: branflakes met halfvolle melk. (300)
L: suikervrije ontbijtkoek met roomboter. (572)
T: lichte cracker spelt met kip kerrie. (92)
A: twee boterhammen met mortadella en roomboter met nutella, roggebrood en suikervrije ontbijtkoek. (788)
T: krokante granenreep cranberry en 5 paaseitjes (paaseitjes waren niet de bedoeling) (374)
B: 5000 stappen, 15 minuten cardio workout en 20 minuten paarden verzorgen.
Totaal kcal: 2127.

Castilja

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 21:54

Oh joh, als ik ongesteld ben eet ik ook alle kasten leeg hoor. Of althans, de dagen ervoor. Ik krijg altijd éen dag vreetkicks en dan weet ik dat ik bijna ongesteld ben. Wel handig in die zin. :') Vervelend van je paard.. Hoop voor je dat de oorzaak gevonden wordt en het een kleinigheidje blijkt te zijn, anders ben je mooi klaar :(
Hoe kan suikervrije ontbijtkoek met roomboter trouwens bijna 600 kcal bevatten? Heb je dat halve pak boter erop gesmeerd? }>

@Peuk: Ik zou willen dat ik een goed en helpend antwoord voor je had, maar ik heb ook regelmatig de strijd met buitenshuis wijn drinken. Ik heb wel een periode gehad dat ik dat soort avonden ontweek om maar niet overstag te gaan maar dat vond ik achteraf behoorlijk debiel. Ik probeer ze wel in het weekend te plannen. Met uit eten gaan heb ik dan weer niet zoveel moeite omdat ik sowieso altijd al liever een salade eet dan friet met een hamburger bijvoorbeeld.

Ben heel tevreden met mijn lijstje van vandaag. Wel enorme hoofdpijn, alleen komt dat volgens mij voornamelijk door het achter mijn laptop zitten ivm school.
-35 Minuten HIIT training-
Ontbijt: Koffie en 2 koolhydraatarme boterhammen gedipt in knoflookolie (geen aanrader lol)
Tussendoor: 2 Gekookte eieren
Lunch: 215 Gram Aviko groentemix (stukjes zoete aardappel, tuinbonen, ui, paprika en mais), belegd met een bol light mozzarella en even in de oven gezet
Tussendoor: 30 Gram oven baked chips, 20 gram sojabonen mix, 3 mazes gedipt in kruidenazijn
Avondeten: 300 gram (!!) kipfilethaasjes (moest vandaag op, met 35% korting gekocht), 200 gram aardappels uit de oven, ravigottesaus
Na het eten: Neem zo nog een paar blokjes 30+ kaas.

m9ara

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 08:47

@Laura82, Krijg je eetlijstjes per dag toegestuurd of voor een bepaalde periode oid? Ik kan me voorstellen dat je het wel wat aanpast, het is juist ook belangrijk dingen te eten die je lekker vind.

@Aight, Ah dat is zo'n fijn gevoel ja!! Goed bezig geweest dus. Fijn om op deze manier bevestiging te krijgen als je je juist even wat minder voelde.

@Peuk, die valkuil is voor mij heel herkenbaar! Ik probeer voor mezelf een soort 5/2 regel aan te houden. 5 dagen in de week let ik heel erg op, 2 dagen in de week drink ik wat wijntjes met wat hapjes of ga ik uit eten zonder al te erg op te letten. Voor mij is dit goed vol te houden en afhankelijk van het aantal kcal dat ik op de 5 goede dagen hanteer val ik hier ook goed mee af. Ook mentaal werkt dit voor mij goed, omdat je niet alles hoeft te laten voor je gevoel.

@MarlindeRooz, Magnum <3 Daar was het echt weer voor!

@_mjwb, Lekker lijstje, pizza is echt mijn allergrootste guilty pleasure!

@Kimmie, Ik vind misgaan met 2127 kcal nog meevallen hoor! Grappig dat voor jou een brood avondmaaltijd cheaten is. Daar zou je mij dus echt niet blij mee maken :')

@Castilja, Goed lijstje! Ik merk ook dat ik duf word/hoofdpijn en rugpijn krijg van de hele dag achter de laptop. Het zou dus goed kunnen dat je daarvan hoofdpijn kreeg. Ik probeer tussendoor zo vaak mogelijk even op te staan om kort iets anders te doen. Misschien iets om op te letten, mocht je er de mogelijkheid voor hebben?

Gisteren wederom goed aan mijn lijstje kunnen houden! Zelfs nog wat minder kcal kunnen eten door wat kleinere porties te nemen. Ik heb goede hoop dat ik dit weekend zo weer een beetje kan compenseren. Helaas wel de verkeerde medicijnen binnengekregen voor mijn opgezwollen buik-problemen ( :+ ), dus aan mijn figuur zal deze goede 'eet'week nog niet terug te zien zijn. Het is helaas niet anders..

Mijn lijstje voor vandaag:
O: mini smoothiebowl van een halve banaan, 150ml kokosmelk, 25gr havermout, half schepje whey chocolade, 5gr amandelen (nog even puzzelen met de hoeveelheden als ik het zo ga maken, het is een beetje een probeersel)
T: Stukje van het slimme appeltaartje met 50gr magere kwark en 100gr aardbeien
L: Nog een uitprobeersel: cottage cheese pannenkoekjes met blauwe bessen en magere kwark
T: havermout-banaan-whey koekje + 1 protein bite
D: Thaise varkenshaas met aubergine en rijst
T: Womens best eiwitreep
Totaal 1622 kcal en 133gr eiwit

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 09:32

@m9ara oeh jouw avondeten <3 heb je daar een recept van of uit de losse pols?

@castilja ik moest wel lachen, ik las je ontbijt en dacht oehhh lekker, hou echt van brood in olie. Maar dat het toen geen aanrader was :')

@kimmiee jaaa je ziet echt jouw lijstjes veranderen (op misschien die van gisteren een beetje na), veel minder suikerhoudende producten overdag! Echt goed bezig hoor. Dan mag zo'n snackmoment best een keer :) Hopelijk kun je vanaf je filmpje zien wat er loopt met je paard

@peuk helaas hetzelfde antwoord als mjwb.... Ook mijn grootste valkuil. Ik compenseer het vooral met de rest van de week. En ben helemaal afgestapt van het snacken tijdens/na het drinken. Voorheen greep ik dan alles wat op tafel stond aan nootjes, chips, bittergarnituur, nacho's en dan het liefste na het stappen eindigen bij de shoarmaboer. Nu mag ik 1 dingetje kiezen en beperk ik dat. Tijdens uit eten gaan eet ik vooral geen brood meer met smeersels vooraf (of maar 1tje, er is toch altijd te weinig en als de rest het liever eet hahaha). En ik was al niet echt een toetjes persoon, dus dan bestel ik liever een koffie. Maar hoofdgerecht en voorgerecht kies ik gewoon wat me het lekkerste lijkt (en dat is vaak met frietjes). Maargoed, dit is al geen 5 weken meer gebeurd ivm de corona-maatregelen, dus gaat opzich redelijk hahaha...

Gisteren helaas niet meer toegekomen aan paardrijden. Hopelijk vandaag wel :)
O: aardbeienyoghurt
L: 2 boterhammen met kaas
A: BBQ worst met couscous en een gepofte aardappel met creme fraiche
B: hopelijk uurtje paardrijden

m9ara

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 09:37

m9ara schreef:
O: mini smoothiebowl van een halve banaan, 150ml kokosmelk, 25gr havermout, half schepje whey chocolade, 5gr amandelen (nog even puzzelen met de hoeveelheden als ik het zo ga maken, het is een beetje een probeersel)

Ok, dit was echt géén succes :+ Morgen probeer ik nog een aardbeiensmaak variant.

@Aight, recept is uit de delicious (ik heb een abbo op het magazine), kan je straks wel een foto pb-en eventueel.

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 10:14

Peuk, ik tackle dat niet. Ik drink lang niet meer zoveel als eerder, dus ben teut na een paar drankjes. Maar die 2/3 speciaalbiertjes of wijntjes in het weekend geniet ik nog graag van. Dus die drink ik ook nog steeds. Wel eet ik normaal doordeweeks minder, zodat ik in het weekend wat meer kan nemen. Plus dat in het weekend mijn dag meestal later op gang kom, waardoor ik overdag minder eet. Het moet wel leuk blijven ook!
Ook uit eten gaan doe ik heel graag, maar gebeurt niet wekelijks. Ik eet minder brood en friet, aangezien ik daar minder van geniet en veel te snel vol van zit. Dus focus op proteïnebron (vlees of vis is vaak basis van een gerecht) en wat groenten en dan beetje friet of brood voor de lekker. En goed blijven aanvoelen wanneer je genoeg hebt gehad. Net buikpijn omdat je teveel gegeten hebt, maar wanneer je prettig vol bent. Ik eet liever wat minder, maar geniet er wel van, dan dat ik later misselijk ben.

Kimmie, je lijstjes zien er inderdaad beter uit. En ik zal niks zeggen over 'minder verantwoorde' keuzes maken, ben gek op chocola en zoets en lekkers en pas het waar mogelijk in. Maar uiteindelijk is het wel makkelijker vol te houden als je ook genoeg eiwitten en groenten eet.
Hopelijk wordt snel duidelijk hoe het met je paard gaat en kan er wat mee gedaan worden :(

Castilja, heb je wel een goede houding achter je laptop? Mijn eerste dag thuiswerken was op enkel een laptop, wist niet hoe snel ik een losse muis en toetsenbord ik erbij moest bestellen zodat ik mijn scherm omhoog kon zetten. Heeft al veel verschil gemaakt. En blijf in beweging, ga rondje lopen, wiebel je spieren los. Normaal op school/werk moet je vaak ook stukje lopen van werkplek naar wc of van lokaal naar lokaal. Thuis mis je die beweging al, dus compenseer dat wel.

M9ara, vervelend van je medicijnen, maar wel goed dat je je daardoor niet uit het veld laat slaan! En als je buik straks weer normaal is, dan zie je het effect wel :D

Gisteren ging het weer goed :D Zometeen ga ik even paardrijden, het is mijn vrije dag van het werk. Dus even genieten van wat beweging en het mooie weer. Dan kan ik vanmiddag weer achter mijn laptop zitten voor mijn studie.

Planning:
T: 3 rijstwafels met chocola
L: wentelteefjes van 3 plakjes suikerbrood, blauwe bessen
T: 2 gekookte eieren met rookvlees
A: nasi met satésaus en gebakken uitjes
T: whey milkshake
Totaal 1.969 kcal en 145 gram eiwit
B: uurtje rustig paardrijden, 's avonds uurtje wandelen

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 12:10

Aight schreef:
knip

Gisteren helaas niet meer toegekomen aan paardrijden. Hopelijk vandaag wel :)
O: aardbeienyoghurt
L: 2 boterhammen met kaas

A: BBQ worst met couscous en een gepofte aardappel met creme fraiche
B: hopelijk uurtje paardrijden

@linoleum oooh lekker hoor! Goed bezig!

Toch een aangepast lijstje, zag nog een open pakje thick noodles liggen in de koelkast dus een snelle wok gemaakt als lunch:

O/L: noodles met champignon, paprika en ketjap (452) (foto in spoiler :) )
Spoiler:
Afbeelding

A: A: BBQ worst met couscous en een gepofte aardappel met creme fraiche

m9ara

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 12:51

m9ara schreef:
L: Nog een uitprobeersel: cottage cheese pannenkoekjes met blauwe bessen en magere kwark

Deze was wél heel geslaagd, ondanks dat ik zelf een recept heb bedacht en normaal niet zo’n baktalent ben :D
Voor 368 kcal en daarin 37gr eiwit dit pareltje: (zal hem dan ook in een spoiler plaatsen)

Spoiler:
Afbeelding

@Aight, Jouw lunch ziet er ook goed uit, ik hou van thick noodles!

@Linoleum, Heerlijke dag om vrij te zijn van je werk! Lekker lijstje zeg, wentelteefjes :~

Castilja

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 13:11

Jullie zijn een stel keukenprinsessen! :D Ziet er superlekker uit! Ik ben ook echt verslaafd aan Noodles, helaas hebben ze teveel koolhydraten voor mijn eetschema dus kan ik ze eigenlijk niet eten ;( Dank voor de tip trouwens Lino, ik ga zometeen proberen om mijn tafel wat hoger te zetten. Het is nog een campingtafel dus daar kan ik wel het een- en ander aan verstellen <<)

Ik heb net bij een Turkse supermarkt op de hoek van die cheesestrings gevonden waar je bij de AH/Jumbo/Dirk 2 euro betaalt voor 6 stringen; ik heb er nu 10 voor dezelfde prijs *\o/* Smaakt precies hetzelfde. Goede ontdekking.

Ik ga binnenkort maar eens waterijsjes halen, het is hier echt enorm lekker weer. 22 Graden :D Zit de hele dag aan de laptop gekluisterd voor school once again dus dat is dan wel weer jammer. Ik zweet ook echt de tent uit omdat de zon vol op mijn ramen staat, heb maar een sportbh en sportbroekje aangetrokken :+

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 13:47

Castilja, niet je tafel hoger, scherm hoger! Tafel moet zo laag dat je bovenarmen langs lijf gaan, onderarmen 90 graden buigen op tafel liggen. Scherm op ooghoogte. Beste werkt een los toetsenbord en muis en dan laptop op stapel boeken ofzo.

Net heerlijk 1,5 uur op paard gezeten en wauw wat een prachtig weer is het. Daar ga ik verder niet heel veel meer van mee krijgen, want ga nu aan de studie :')

_mjwb

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 14:41

Kimmie - Ik vind jouw lijstjes juist een hele vooruitgang hebben. Ze zien er echt goed uit! En dat cheaten met brood als avondeten is herkenbaar. Het liefst eet ik een stuk vlees met brood. Ik zie mortadella heel vaak op je lijstjes voorbij komen en was wel nieuwsgierig dus heb het even gegoogled. Het is een soort worst toch? Lijkt me wel heel lekker!

Castilja - Lekker lijstje van gisteren! Hoofdpijn hebben is herkenbaar. Het is ook drie keer niks om heel de dag voor de laptop te zitten. Ik probeer zo veel mogelijk tussendoor te bewegen zoals mara zegt. Wat bij mij best wel helpt is veel water drinken. Ik kreeg dat afgelopen week als tip en ik moet zeggen dat mijn hoofdpijn een stuk minder is geworden, ook al ik naar het scherm kijk.
Ohh lekker waterijsjes! <3

Mara - Ik wilde net vragen of je smoothiebowl gelukt is maar ik las het antwoord al hahah! Ik heb het ook een paar keer geprobeerd maar ik krijg ze gewoon niet dik genoeg. Bij mij is het een en al prut zodra ik het in een schaal wil doen :=.
Pannenkoekjes zien er heerlijk uit!! Zou je daar misschien een recept van willen sturen?
Jij bent wel echt een keukenprinses hoor! Zie elke dat wat anders voorbij komen en ziet er allemaal super lekker uit!
Jammer van de medicijnen!

Aight - Je lunch ziet er heel erg lekker uit!

Linoleum - Super fijn dat het gisteren goed ging en heerlijk van het paardrijden! Het is zulk lekker weer! Ik lig momenteel plat in mijn bikini op de bank in de tuin. Succes met studeren!
Je wentelteefjes klinken heerlijk!

Ik heb twee dagen rust genomen voor mijn knie (voor de zekerheid) maar ga vanavond weer een klein rondje hardlopen. Ik mis het echt!
Vanochtend gewerkt en daarna galop training met mijn paard gedaan.
Vanaf volgende week gaan de groepen weer naar buiten op stal dus zal mijn stappenteller van 20.000 per dag naar 40.000 per dag gaan. Het enige voordeel van 46 paarden buiten zetten en weer binnen halen :')