Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
fokfanaat schreef:honden zijn ook gewoon heel smerig, snap ook niet dat er mensen zijn die zich in hun gezicht laten lukken door een hond.
Pocca_Locca schreef:Misschien is het wel een goed idee om het een en ander eens in perspectief te plaatsen.
Er sterven achtendertigduizend (38.000) mensen wereldwijd aan gewone influenza PER MAAND!!!
Kelly_ann schreef:Ja en nee. Want vanuit de virologen is al aangegeven dat het vooralsnog lijkt (gelukkig) dat het voor de meeste mensen geruisloos plaatsvind en zij vaak beter worden zonder dat ze ziek zijn geweest. Helaas zijn er ook mensen overleden waarvan de virologen ook hebben aangegeven dat dit percentage aanmerkelijk lager lijkt te liggen als SARS of andere virussen of griep.Hoe dat hele Covid19 uitpakt is gewoon nog niet bekend. Dus je kan ook nog niet veel zeggen over het overdreven reageren en maatregelen nemen....
anjali schreef:fokfanaat schreef:honden zijn ook gewoon heel smerig, snap ook niet dat er mensen zijn die zich in hun gezicht laten lukken door een hond.
Ik vind dieren absoluut niet smerig .Geen enkel dier. Mensen wel, want de meeste ziektes gaan over van mens op mens. Zoönosen bestaan wel maar zijn zeldzaam. Natuurlijk moet je geen vleermuizen gaan eten, wat Chinezen gedaan schijnen te hebben en vandaar zou dit Coronavirus gekomen zijn? Dan is het de wraak van de vleermuis (al wil ik beslist geen grappen gaan maken over de zeer ernstige situatie die ontstaan is).
bigone schreef:Nadeel is dat ebola, sars hier niet kwamen maar deze toch wel erg dichtbij komt. En het kan denk ik komen juist doordat zoveel mensen nergens last van hebben maar wel besmettelijk zijn. Dat maakt corona zeer lastig in te dammen. Beter gezegd, eigenlijk helemaal niet.
Nikass schreef:Pocca_Locca schreef:Misschien is het wel een goed idee om het een en ander eens in perspectief te plaatsen.
Er sterven achtendertigduizend (38.000) mensen wereldwijd aan gewone influenza PER MAAND!!!
Ongeveer 0,1 % van de mensen die "gewone" griep krijgen overlijdt, tegen 2 % bij het corona virus.
Pocca_Locca schreef:ruitje schreef:Ik zal wel gek zijn maar ik heb toch even gehamsterd in de Lidl vandaag. En dan meer omdat ik denk dat als het hierheen komt mensen gekke dingen gaan doen, dan dat ik denk dat het nodig is
Zou best kunnen, inderdaad. Het kan nooit kwaad om een beetje voorbereid te zijn.
pien_2010 schreef:Waar bij werd gezegd dat 2% nog steeds een heel laag percentage is, maar als er zo veel mensen ziek worden het uiteindelijk wel om een grote groep mensen gaat.
safina schreef:Echt? Gaan jullie nou allemaal hamsteren? Nee toch? Lijkt mij niet nodig.
Wat jammer van je vakantie, Bo! Je zal wel stevig balen.
karuna schreef:https://www.nu.nl/buitenland/6033087/re ... virus.html
Reisadvies aangescherpt voor Italie. Mogelijk geld terug krijgen bij annulering?