Afvallen 2020

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xPabloBokt
Fotograaf

Re: Afvallen 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 18:58

En om even een persoonlijke mening te gooien ben ik erg sceptisch op al die "Dr. X" personen. :+

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 19:02

xPabloBokt schreef:
Dit topic is er om elkaar te motiveren en om eventueel leuke recepten te delen. Als er vragen zijn mogen die gerust beantwoord worden, maar de discussie van enkele pagina's terug is gewoon niet de insteek van dit topic. Als je over de beste manier om af te vallen wil discussiëren wil ik dan ook suggesteren dit via PB te doen of een nieuw topic aan te maken. Meerdere mensen hebben al aangegeven zich eraan te ergeren, dus dan moet je ook gewoon stoppen.

Ik wilde me eigenlijk stil houden maar ga toch een laatste keer reageren: Natuurlijk moet iedereen zijn eigen fijne afvalmethode vinden (er is namelijk geen ‘beste manier’ die bij iedereen past). Iedereen heeft andere voorkeuren en de een vind khd-arm fijner en de ander vindt het fijner om puur op kcal of sporten te focussen. Ik zal ook niet zeggen dat iemand een fout dieet volgt omdat die bijv wel gezond is en toch khd-arm gaat eten. Of geen kcal telt. Echter wordt het wel moeilijk als er gewoon feitelijke onwaarheden worden gedeeld. Afvallen is al moeilijk genoeg: als mensen dan ook nog eens mythes en fabeltjes gaan delen die je moet geloven wordt het nog veel moeilijker.

De dingen die ik heb uitgelegd is niet puur mijn mening, maar onderbouwd door talloze wetenschappelijke artikelen en niet een (foute) interpretatie van een of ander YouTube filmpje.

En nu is het wat mij betreft klaar met deze discussie.

Hebben jullie nog go-to recepten voor een lekker mager avondmaal *\o/* ?
Laatst bijgewerkt door IMANDRA op 08-01-20 19:10, in het totaal 2 keer bewerkt

Pocca_Locca

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 19:08

Wat vriendelijk en opbouwend, Imandra wat je zegt; “ een of ander YouTube filmpje”.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-20 19:09

Dames, af, koest, in de mand, klaar....

Let’s agree to disagree

Anniekskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 19:12

Als jullie allebei nu gewoon stoppen, dan blijft dit topic ook leuk voor anderen!

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 19:13

Hier een allergaartje gegeten. Ruim 200g sperziebonen (een doosje van 450g verdeel ik over 2 maaltijden, maar niet gewogen of ik de helft had nu) gecombineerd met kipsaté. De saté was wel erg lijnonvriendelijk, 375kcal voor een portie, maar doordat ik er geen aardappelen bij heb gegeten was het toch prima. Ik ben nog aan het twijfelen of ik een blikje groentensoep opentrek, maar tot nu toe lijkt het een nee te worden. Als ik straks er toch behoefte aan lijk te hebben, heb ik daar de ruimte voor, het is 90kcal.

Met de lunchpauze ben ik eindelijk gaan wandelen weer. Woensdag is extra lastig omdat het dan op kosten van de baas lunchen in de kantine is, maar eigenlijk is het zoveel lekkerder om te gaan wandelen. Het strijdmoment zit erin dat ik tegen de lunch aan zo gaar ben, dat ik het bijna niet kan opbrengen. Ik begin namelijk vroeg (7.00) en we lunchen pas laat (12.30). Eerder pauze gaat niet omdat we voor de lunch een meeting hebben. Op mijn vorige week nam ik van 11.30 tot 12.00 pauze, dat beviel me eigenlijk beter. Maar dit bedrijf is vrij traditioneel, dat heeft voordelen, maar dit is er wel een nadeel van.

Eenmaal thuis ben ik eerst de hond 20 minuten gaan uitlaten. Overdag zit ze bij mijn ouders en wordt ze ook al een aantal keer uitgelaten, dus langer hoeft niet (is in deze omgeving ook lastiger). Nu zit ik op 9721 stappen. Vandaag dus in ieder geval over de 10K heen.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 19:15

Oh Mizora kipsate, lekker! Misschien ook weer eens in huis halen :))

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 19:15

Goed bezig! Ik zit niet eens over de 1000 stappen nog. Maar mag best een keertje. :=

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-20 19:16

*ik-wil-suiker* :x

Pocca_Locca

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 19:20

LadyMadonna schreef:
Dames, af, koest, in de mand, klaar....

Let’s agree to disagree

Helemaal prima. Let’s agree to disagree. Graag Zonder de inbreng van de ander belachelijk te maken.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 19:25

Toch maar 1360 kc vandaag, valt nog mee. Wel echt 200% koolhydraten :')

san4nie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 19:27

Domi_94 schreef:
Ik heb hetzelfde gevoel vandaag, maar komt bij mij inderdaad door het minderen van suikers.
Ik begin wel te merken dat ik me langzaamaan weer wat fitter ga voelen nu ik mezelf dwing elke dag wat actiefs te gaan doen (sport, wandelen, fietsen, etc.).

Dank voor je reactie. Verder voel ik me inderdaad ook best wel heel goed. Maar die benen..

Er was iemand die zei al veel beter smaken te proeven, dat heb ik ook! Of het is placebo, omdat ik echt zin in wat heb en geniet van wat ik eet. Maar fijn is het wel.

LadyMadonna schreef:
*ik-wil-suiker* :x

Stukje fruit? :D

Verder ga ik verder met negeren van die discussie en dingen die me niet aanstaan. Echt een aanrader.

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 19:30

Sall

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 19:51

Zo... ben bijgelezen
Heb er een week over gedaan :+
Oh damn u eerst koken en eten

Zal straks weer bij lezen, maar plaats het nu toch

Ik ben een paar jaar geleden met hulp van Jillian Michaels 30 days shred en het topic hier op bokt top fit en strak geworden en dit een hele tijd op peil kunnen houden.

Afgelopen 2 jaar is hier de klad in gekomen, verbouwing/verhuizing/ ziekte etc hebben ervoor gezorgd dat ik totaal v het pad af ben geraakt.

Ik was totaal niet meer gemotiveerd om überhaupt te sporten en op mijn eten te letten, ook slopen de lekkere en ontspannende (!!) borrels, niet alleen maar in het weekend of m speciale gelegenheden, er steeds vaker in.

Vorig jaar heb ik een poging gedaan, maar schommelde als een gek en eigenlijk zette het geen zoden aan de dijk.

Nu wil ik echt terug naar mijn fitte sportieve, gezonde (en strakkere) versie *\%/*
Goed voor mijzelf zorgen en weer echt plezier in sporten krijgen en de overtollige kilo’s eraf is het doel!

Ik vond de discussie en de vragen en antwoorden die in het rooie voorbij kwamen/komen interessant en hebben mij onder andere gesteund om weer een poging te wagen

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 19:56

Sall schreef:
Zo... ben bijgelezen
Heb er een week over gedaan :+
Oh damn u eerst koken en eten

Zal straks weer bij lezen, maar plaats het nu toch

Ik ben een paar jaar geleden met hulp van Jillian Michaels 30 days shred en het topic hier op bokt top fit en strak geworden en dit een hele tijd op peil kunnen houden.

Afgelopen 2 jaar is hier de klad in gekomen, verbouwing/verhuizing/ ziekte etc hebben ervoor gezorgd dat ik totaal v het pad af ben geraakt.

Ik was totaal niet meer gemotiveerd om überhaupt te sporten en op mijn eten te letten, ook slopen de lekkere en ontspannende (!!) borrels, niet alleen maar in het weekend of m speciale gelegenheden, er steeds vaker in.

Vorig jaar heb ik een poging gedaan, maar schommelde als een gek en eigenlijk zette het geen zoden aan de dijk.

Nu wil ik echt terug naar mijn fitte sportieve, gezonde (en strakkere) versie *\%/*
Goed voor mijzelf zorgen en weer echt plezier in sporten krijgen en de overtollige kilo’s eraf is het doel!

Ik vond de discussie en de vragen en antwoorden die in het rooie voorbij kwamen/komen interessant en hebben mij onder andere gesteund om weer een poging te wagen

Fijn dat het motiveert! Heel veel succes, je kan het!! **\O/**

@dideH oeh die klinkt lekker!

@zertab: zou wel nog even kijken of je wat naar binnen kan krijgen! Ik denk dat je eigenlijk beter kan focussen op het meer eten dan op de macro’s (dus het aantal koolhydraten)
Laatst bijgewerkt door IMANDRA op 08-01-20 20:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Sall

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 20:01

Thanks IMANDRA!
Deze week heb ik een tone it up workout via YouTube gedaan en hardgelopen, morgen naar Texel dus daar komen ook wat km wandelen bij.
Eten en drinken laat ik voor nu even (heb nog vakantie) maar probeer wel gezonde keuzes te maken
Vanaf volgende week ga ik meer op m’n eten te letten en ga verschillende proeflessen (sport) nemen

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 20:08

Oh Texel is mooi, veel plezier! Hopelijk zit het weer een beetje mee

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 20:30

Maar ik weet niet goed wat ik kan eten...

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 20:32

Zertab schreef:
Maar ik weet niet goed wat ik kan eten...

Desnoods pak je een mars of zo :j. Klein maar toch meer kcal.
Offf... een handje nootjes? Pure chocolade? Crackers met pindakaas?

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 20:33

Nootjes hebben we wel in huis denk ik. Chocolade ook, maar daar zit meteen weer zoveel in :P

Sall

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 20:36

IMANDRA schreef:
Oh Texel is mooi, veel plezier! Hopelijk zit het weer een beetje mee

Thanks! En anders capuchon op en wind en regen trotseren.
Hondje gaat ook mee :)

Calorieën kan je toch ook over een langere periode bijhouden?
De ene dag zit je eronder de andere dag eroverheen

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 20:37

Zertab schreef:
Nootjes hebben we wel in huis denk ik. Chocolade ook, maar daar zit meteen weer zoveel in :P

Zolang je gewoon afweegt wat je mag hebben is er niks aan de hand :j. Pure chocolade is ook vrij gezond zelfs. Gewoon niet de hele reep opeten

@Sall: Gezellig met het hondje! En zeker! Als je gemiddeld per week maar een negatieve balans hebt. Dus een dag 'te veel' is niet erg, dan kan je de dagen eromheen balansen. Of andersom, een keertje te weinig is niet erg, als je de dagen erop maar 'netjes' eet. Maar volgens mij heeft Zertab moeite met consistent 'genoeg' eten bij het afvallen, vandaar mijn tips.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 20:40

Ik stel het nog even uit tot het thee moment, als de rest een koekje pakt, kan ik iets anders pakken. Ik heb wel komkommer en yoghurt, misschien is dat wel lekker samen? Heb helaas geen andere dip en worteltjes kan ik niet eten ivm mijn beugel.

Net op de weegschaal gaan staan. Sinds zondagavond -0,5kg eraf, wow! Zal wel vocht zijn maar motiveert wel :P

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 20:41

Komkommer en yoghurt is denk ik wel lekker ja! En slim, zo kan je 'mee eten' maar toch gezond doen :j

En top, goed bezig!

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 20:43

Ben ook weer meer gaan drinken. Drink nu de hele dag door water met citroen.

Morgen wordt wel oké dagje qua eten denk ik. Veel beweging, want winkelen. Lunch, broodje bij de Hema. Tussendoortjes worden wat lastiger, die worden waarschijnlijk overgeslagen.
In de avond eten we wel pasta, maar hoeft morgenavond maar opgewarmd te worden, dus kan ik sowieso gaan sporten.