Vaccinaties

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Magrathea

Re: Vaccinaties

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-19 11:18

.. Ok je hebt gelijk dat alles energie is / uitstraalt.
... Dat betekent in veel gevallen echt helemaal niks :o
Een geval waarin het wel wat betekent is: UV straling op je huid. Da's niet goed voor je. Zo ingewikkeld is het toch allemaal niet. 8)7

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-19 11:27

Mijn moeder vond ook van alles van de kosmos, pendels enzo.
Op een gegeven moment had ik gordelroos. Mijn moeder vond het beter voor mij dat ik de pijn doormaakte (want dat was louterend) dan dat ik pijnstillers slikte. |o Ik heb nachtenlang jankend door mijn kamer geijsbeerd. En, was ik gelouterd? Joh, ga fietsen!

Ik ben een beetje allergisch geworden voor dit soort gedoe. Paracetamol? Prima spul. Gebruik het als het nodig is. Misbruik het niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-19 11:31

Maxima_S schreef:
quera schreef:
Maar he maxima ruilen? Ik blijf namelijk wel graag bij mijn kinderen ;)

Mijn verhaal of mening zegt natuurlijk niets over de keuze die iemand anders maakt. Ik respecteer uiteraard de keuze van anderen!

Ik ben ervan overtuigd (en het "dubble slits" experiment heeft dit bewezen) dat alle materie energie is op een bepaald trillingsniveau. (quantum physica)

Dus mijn lichaam ook (en ieders lichaam maar dat moet iedereen maar voor zich bepalen :D )

https://www.youtube.com/watch?v=p-MNSLsjjdo

https://www.martinvrijland.nl/nieuws-an ... isleiding/

Nu mag iedereen weer schieten op mijn wereldvreemde ideeën :D

Maar dat alle materie energie is en trilt is gewoon plain natuurkunse? :)*

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-19 11:32

Ja. Maar sommige simpelen zaken worden door de alu-hoedjes mensen als bijzonder gezien.
Zoals chemie. Alles op aarde is chemie. Alles. Niet alleen de dingen die uit fabrieken komen.

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-19 11:44

@ Maxima_S: dat je uitgerekend met een link naar Martin Vrijland komt aanzetten. Een mafklapper eerste klas. Voorbeeldje: volgens hem zijn nagenoeg alle aanslagen de laatste jaren gewoon Nep! Opgezet door de elite???, geen echte doden maar ''crisisacteurs''. En als dieptepunt het in twijfel trekken van de moord op ons overbuurmeisje. Ohja, MH17 ramp was ook niet echt gebeurd volgens deze idioot.
Sorry, je hebt nu echt het laatste beetje krediet bij mij verspeeld.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-19 11:46

De aarde is plat en je kan niet lopen op de maan. Dat is on scène gezet.
Wist je toch?

Maxima_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-19 12:25

Citaat:
Maar de AAHS oplossing is al lang en breed getest en veilig bevonden. Die oplossing zit in vrijwel alle vaccins (om de immuunreactie aan te sporen). Deze vervolgens als controlegroep gebruiken om te kijken of er een verschil zit in immuunreactie lijkt me goed. Maar nogmaals: ik ben geen medisch wetenschapper dus wellicht heb ik het hier fout. Heb je een linkje naar het genoemde onderzoek in die video? Daar staat waarschijnlijk precies uitgelegd welke AAHS oplossing ze gebruikt hebben en of het daadwerkelijk is zoals jij zegt (nl. het volledige vaccin minus het virus). Lijkt me namelijk dat als het is zoals jij zegt, het niet als 'AAHS adjuvant' wordt benoemd maar anders, omdat er dan meer stoffen inzitten dan alleen die aluminium-binding.

Als AAHS veilig is waarom dan de controle groep deze toevoegen, dat heeft dan toch geen meerwaarde? Of waarom hebben ze niet een vaccin groep, een AAHS groep en een saline groep van gelijke grootte gekozen?

Hier de ingrediënten van Gardasil, de AAHS groep kreeg dus de vloeistof zonder de virussen. Maar ook als ze alleen de aluminium binding kregen en gelijke bijwerkingen hadden (binnen 2 weken en alleen op de plaats van injectie) dan zegt dat dus eigenlijk meer over AAHS als over het virus ;-)
Afbeelding

Citaat:
Tuurlijk zijn er minder bijwerkingen bij de zoutoplossing. Een zoutoplossing spoort geen immuunreactie aan, de AAHS wel. Ze voegen AAHS niet zomaar toe aan een vaccin, het heeft ook nut :j. Dat is ook de reden waarom ze op de plaatselijke reactie vergelijking deze groep niet samenvoegen maar bij de verdere ernstigere bijwerkingen wel: de ernstigere bijwerkingen hebben -nogmaals, geen medicus dus correct me if I'm wrong- niet met een directe immuunreactie te maken. Daarom lijkt me dat deze groepen samenvoegen niet erg is.
Je kan heel hard roepen dat het samenvoegen dingen verbergt, maar het kan ook gewoon zijn dat dit normale procedure is in het stadium van onderzoek waar Gardasil op dat moment in zat.

Dit is als je ervan uitgaat dat alleen de veiligheid van het virus getest hoeft te worden en niet de adjuvant al als veilig betiteld.

Hier een korte quote uit een studie op baby muizen, hier is dus een effect zichtbaar op de sociale vermogens maar de studie is te klein om conclusies te trekken.... tijd voor een groot onderzoek?
Afbeelding

Hier het volledige artikel: https://www.sciencedirect.com/science/a ... 3417304749

En hier een stuk over aluminium en Kwik samen en onafhankelijk van elkaar. In principe wordt er gezegd dat er nog heel weinig duidelijk is over de precieze effecten op menselijke en dierlijke cellen maar dat er zeker een ontstekingsreactie in de hersenen werd geobserveerd en dat als beide samen komen de effecten groter zijn. Uiteraard weet ik dat er geen kwik (meer) in vaccins zit ;-) Ik vind het dus vreemd dat er beweerd wordt dat de aluminium in vaccins heel veilig is en dat er ook geschreven wordt dat er nog maar weinig over bekend is, vooral in een ontwikkelend brein.

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/29938114

Tja, ik zie hier ook geen grote problemen. Het gaat écht om de hoeveelheid die van een stof erin zit én het percentage van die hoeveelheid stof die vervolgens niet door je lichaam wordt weggewerkt (en daar is je lichaam stiekem toch wel heel goed in!). Het kan best zijn dat fluoride super giftig is in bepaalde hoeveelheden, maar de hoeveelheid in tandpasta zit daar waarschijnlijk nog lang niet aan. Ook dat zal goed onderzocht zijn, anders mag je het niet zomaar gebruiken. Waarschijnlijk haal ik nog iets controversieels aan hiermee, maar aspartaam (wat bijv. in lightproducten zit) is hier een goed voorbeeld van. Het is in zulke grote hoeveelheden pas giftig dat je eerder watervergiftiging krijgt van de hoeveelheid cola light die je drinkt, dan dat je daadwerkelijk aspartaamvergiftiging oploopt. En dat is nog niet eens rekening houdend met hoe snel je lever deze aspartaam vervolgens weer kan afbreken. Het is misschien controversieel (aspartaam) maar ook déze stof is uitermate goed onderzocht juist door alle ophef eromheen. Maar vond het een mooie vergelijking, aangezien hetzelfde opgaat voor aluminiumbindingen, fluoride etc. De hoeveelheid maakt het vergif.
Citaat:

De vergelijking met aspartaam klopt m.i. niet omdat je van meer dan 4 liter water achter elkaar inderdaad water vergiftiging krijgt maar niet van elke dag 2-4 liter. Drink maar elke dag, voor een paar maanden 2-4 liter cola zero en dan kunnen we het hebben over hoe de effecten zijn. Het is realistischer dat mensen elke dag een beetje drinken en dan niet alleen cola, nee een zoetje in de koffie, een vitamine drankje en dan nog talloze andere kunstmatige smaakversterkers en suikers etc.

Het stapel effect van alles bij elkaar kan je lijf gewoon niet bijbenen, onze genen veranderen niet zo snel dat alle kindjes nu alle "processed foods" super kunnen verteren en de dat het lijf alle zooi er makkelijk uit werkt.

We kunnen misschien stellen dat 1 glaasje cola (of ook 2) per dag in een systeem wat verder niet belast wordt met andere chemische voedingsmiddelen dit prima kan verwerken maar over het stapel effect van alles bij elkaar kan waarschijnlijk niemand iets zeggen en heb je net zoveel geluk als pech om het te kunnen verwerken als dat je dit kunt hebben met een vaccin en (ernstige) bijwerkingen.

De fluoride in tandpasta is twee keer per dag een kleine dosis opgenomen in het mondslijmvlies maar je mag het niet doorslikken? Slijmvliezen nemen ook al erg goed op ;-) Ik vind dus het stapel effect van dagelijkse blootstelling (onnodig ook nog) wel belangrijk om mee te nemen.

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/20650267

Citaat:
Als aluminium zoals in de hoeveelheden in vaccins daadwerkelijk slecht is, dan hebben we wel andere zaken om ons zorgen om te maken. De hoeveelheid aluminium in vaccins echt verwaarloosbaar als je het gaat vergelijken:

ok, deze website is dan ook een roeptoeter als vaccinvrij etc. dat ook zijn. De vraag is namelijk waar komt de aluminium in moeders die borstvoeding geven vandaan?

Hier een link die het stukje injecteren vs. verteren uitlegt en dus de claim van borstvoeding vs. vaccinatie weerlegd.

https://thinklovehealthy.com/2017/07/28 ... accines-2/

Daarnaast is in de stad wonen voor niemand gezond ;-) het kan je voorkeur hebben, je kunt het leuk vinden of je er thuis voelen, zeker, maar gezond is het niet ;-)

Citaat:
Nogmaals: Ik heb van de eerste 15min bijna elk statement opgeschreven en daarop gereageerd. Beetje jammer dat je al mijn werk teniet doet door te zeggen 'er wordt wel meer gedeeld'. Tuurlijk ga ik niet hele stukken tekst van hem overtypen waarin hij uitweidt over een statement, maar de omvattende statements die hij noemt heb ik wel overgenomen; en reageerde ook op het héle stuk wat hij zei en niet alleen op de statement.

In de overige 35 minuten verklaard hij zijn onderzoek en de statements die hij in het begin maakt.

Zo heeft Merck ook een studie gedaan bij Deense meisjes welke verteld werd dat het vaccin al veilig getest was en dat de placebo groep een zoutoplossing kreeg terwijl ze het AAHS kregen. Dat heet misleiding...
minuut 21:12

ongeveer 50% van beide groepen meldde ernstige bijwerkingen binnen 7 maanden nadat ze het vaccin of AAHS hadden ontvangen wat Merck afschilderde als "new medical conditions" oftewel toevallig ontstaan en niet samenhangend met het vaccin: minuut 22:00. Ook dit is natuurlijk een kwestie van interpretatie maar geheel toevallig dat ongeveer 50% van alle deelnemers ineens aan "new medical conditions" leed binnen 7 maanden kan het ook niet zijn.

Lijst van de bijwerkingen: minuut 22:48

Dit moet gewoon beter onderzocht worden.

Dan vanaf minuut 31:13 is er nog een zeer interessant stuk over hoe andere landen Gardasil beoordelen en hoe ze ermee omgaan.

En op minuut 34:46 nog een mooie uiteenzetting over belangenverstrengeling bij toelating en controle op veiligheid.

Het ging mij dus niet alleen om wat je had gemist in de eerste 15 minuten maar vooral wat er verder nog verteld werd in de overige 35 minuten.

Maxima_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-19 12:29

CharleyT schreef:
@ Maxima_S: dat je uitgerekend met een link naar Martin Vrijland komt aanzetten. Een mafklapper eerste klas. Voorbeeldje: volgens hem zijn nagenoeg alle aanslagen de laatste jaren gewoon Nep! Opgezet door de elite???, geen echte doden maar ''crisisacteurs''. En als dieptepunt het in twijfel trekken van de moord op ons overbuurmeisje. Ohja, MH17 ramp was ook niet echt gebeurd volgens deze idioot.

haha, dat is prima :o, ik ben niet hier om iedereen te overtuigen, alleen om ook een ander geluid te laten horen. Ik weet dat dit bij het gros van de mensen stuit op weerstand, dat ben ik ook wel gewend. Wie was dan jou overbuurmeisje?

Ik weet heus wel dat Martin Vrijland erg controversieel is en in een niche werkt waar maar weinig mensen naar willen kijken.

Toch kan ik niet anders dan het voor een groot deel met hem eens zijn.... :o

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-19 12:33

Maxima, Ben je het dan echt eens met dat die aanslagen niet echt zijn, de mensen acteurs zijn,...

Controversieel is iets anders dan gewoon leugens verspreiden...

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-19 12:50

I rest my Case. 8)7

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-19 13:23

Maxima_S schreef:
CharleyT schreef:

haha, dat is prima :o, ik ben niet hier om iedereen te overtuigen, alleen om ook een ander geluid te laten horen. Ik weet dat dit bij het gros van de mensen stuit op weerstand, dat ben ik ook wel gewend. Wie was dan jou overbuurmeisje?

Ik weet heus wel dat Martin Vrijland erg controversieel is en in een niche werkt waar maar weinig mensen naar willen kijken.

Toch kan ik niet anders dan het voor een groot deel met hem eens zijn.... :o

Je gelooft toch niet dat ik hier haar naam ga neerzetten, waarom? om jou te overtuigen? No way dame.
En je laatste zin bevestigd mijn mening over jou.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-19 15:12

Martin Vrijland is helemaal niet controversieel. Hij is gewoon een mislukte, frauderende en vrouwenmeppende ex-verkoper, die zag hoeveel geld Alex Jones met conspiracy theorieën verdiende en bedacht dat hij dat in Nederland ook wel kon gaan doen. Het enige probleem is dat hij niet zo'n goede oplichter is en er dus niet rijk mee wordt. Maar ondertussen blijft hij niks meer en niks minder dan een oplichter, waar sommige mensen zoals Maxima_S intrappen.

Tegelijkertijd is het dan wel weer prettig om te zien dat ze soms ook wel gelooft in de wetenschap. Want de wetenschap is het helemaal met je eens dat je deeltjes ook door een golffunctie kan beschrijven.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-19 15:50

Een soort Emiel Ratelband dus. :j

Van vaccinaties naar de engste patat bakker van Nederland. Wonderlijk hè?

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-19 17:39

Maxima_S schreef:
Als AAHS veilig is waarom dan de controle groep deze toevoegen, dat heeft dan toch geen meerwaarde? Of waarom hebben ze niet een vaccin groep, een AAHS groep en een saline groep van gelijke grootte gekozen?

Tuurlijk wel. Want dan kan de effectiviteit en het verschil goed aangetoond worden tussen de veilige AAHS stof en het vaccin zelf. Want het is geen onderzoek om te bewijzen dat AAHS veilig is (dat is het al genoeg), maar het vaccin. Als er grote verschillen tussen het vaccin en de veilig-bewezen AAHS stof zitten, dan moet de fabrikant zich zorgen gaan maken. Is dat er niet (zoals in dit onderzoek blijkt) dan lijkt het vaccin in dat onderzoek dus veilig.

Je moet je ook realiseren dat het ontzettend duur is om 1000'en respondenten te gebruiken. Blijkbaar was er geen voordeel om de saline groep net zo groot te maken (het is mij geleerd dat je al betrouwbare, representatieve en robuuste data hebt vanaf zo'n ±150 man, maar ik weet wat dat betreft niet of er een groot verschil zit tussen sociaal en medisch onderzoek). Ik verwacht dat de saline groep er simpelweg was om het verschil in normale bijwerkingen te registreren tussen AAHS en saline. Maar nogmaals: ik ben geen medisch onderzoeker dus ik kan hier eigenlijk ook geen antwoord op geven.
Is er in dit topic iemand die hier wel verstand van heeft? Die dit uit kan leggen?

Maxima_S schreef:
Hier de ingrediënten van Gardasil, de AAHS groep kreeg dus de vloeistof zonder de virussen. Maar ook als ze alleen de aluminium binding kregen en gelijke bijwerkingen hadden (binnen 2 weken en alleen op de plaats van injectie) dan zegt dat dus eigenlijk meer over AAHS als over het virus ;-)
[ [url=m/ScB67h.png]Afbeelding[/url] ]

Dit is als je ervan uitgaat dat alleen de veiligheid van het virus getest hoeft te worden en niet de adjuvant al als veilig betiteld.

Ik snap je eerste zin niet helemaal, ik zeg volgens mij nergens dat AAHS incl. virussen is toch?
Snap dit stukje sowieso niet zo goed. Tuurlijk heeft AAHS meer bijwerkingen dan een zoutoplossing (omdat AAHS ook daadwerkelijk wordt toegevoegd om een reden). Het lijkt mij -nogmaals, als non-medisch-wetenschapper- redelijk logisch dat een stofje wat je immuunsysteem moet boosten wat bijwerkingen krijgt op de plek van enting. Als het vaccin evenveel bijwerkingen heeft (en de genoemde bijwerkingen dus voornamelijk door het AAHS stofje komen) dan is dat alleen maar goed, en is het vaccin weer een stapje verder om 'veilig' verklaart te worden.

Dit onderzoek is bedoeld om het vaccin te testen, niet de adjuvant. Dus tuurlijk betitelt dit onderzoek het AAHS stofje in de resultaten niet per se als veilig (gezien dit stofje juist is gekozen vanwege de bewezen veiligheid)?

Maxima_S schreef:
Hier een korte quote uit een studie op baby muizen, hier is dus een effect zichtbaar op de sociale vermogens maar de studie is te klein om conclusies te trekken.... tijd voor een groot onderzoek?
[ [url=m/jPQNal.png]Afbeelding[/url] ]

Hier het volledige artikel: https://www.sciencedirect.com/science/a ... 3417304749

Ik heb de auteurs even opgezocht, was nieuwsgierig wat er over gezegd werd... Maar het zijn notorische anti-vax onderzoekers die blijkbaar veel sjoemelen met de resultaten. Voor zover ik kan vinden zijn ook artikelen van hun retracted vanwege fouten.
Zou ik dit onderzoek dus vertrouwen op de inhoud? Sorry, nee.

Daarbij is hoeveelheid key bij toxicity. Hoe verhoudt de hoeveelheid die in muizen in is gespoten met de hoeveelheid uit vaccins?

Maxima_S schreef:
En hier een stuk over aluminium en Kwik samen en onafhankelijk van elkaar. In principe wordt er gezegd dat er nog heel weinig duidelijk is over de precieze effecten op menselijke en dierlijke cellen maar dat er zeker een ontstekingsreactie in de hersenen werd geobserveerd en dat als beide samen komen de effecten groter zijn. Uiteraard weet ik dat er geen kwik (meer) in vaccins zit ;-) Ik vind het dus vreemd dat er beweerd wordt dat de aluminium in vaccins heel veilig is en dat er ook geschreven wordt dat er nog maar weinig over bekend is, vooral in een ontwikkelend brein.

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/29938114

Ik val een beetje in herhaling, maar ook hier kan ik niks over zeggen, en ik zie ook niet hoe het je argumenten ondersteund. Zoals al velen malen eerder gezegd, is de hoeveelheid belangrijk bij toxicity. Hier wordt ook niet over vaccins gesproken en ik persoonlijk heb de kennis niet om dit paper te vergelijken met vaccins.

Wat ik wél kan zeggen is dat aluminium in vaccins al zo ontzettend veel onderzocht is, en dan specifiek over de hoeveelheden die in vaccins voorkomen. Als dat geen bijwerkingen geeft dan hebben we toch geen zorgen, ook al zou het in 1000x die hoeveelheid wél giftig zijn? Bedoel, water kunnen we ook zonder problemen drinken, maar als je dat te veel drinkt loop je ook vergiftiging op.

Maxima_S schreef:
De vergelijking met aspartaam klopt m.i. niet omdat je van meer dan 4 liter water achter elkaar inderdaad water vergiftiging krijgt maar niet van elke dag 2-4 liter. Drink maar elke dag, voor een paar maanden 2-4 liter cola zero en dan kunnen we het hebben over hoe de effecten zijn. Het is realistischer dat mensen elke dag een beetje drinken en dan niet alleen cola, nee een zoetje in de koffie, een vitamine drankje en dan nog talloze andere kunstmatige smaakversterkers en suikers etc.

Het stapel effect van alles bij elkaar kan je lijf gewoon niet bijbenen, onze genen veranderen niet zo snel dat alle kindjes nu alle "processed foods" super kunnen verteren en de dat het lijf alle zooi er makkelijk uit werkt.

We kunnen misschien stellen dat 1 glaasje cola (of ook 2) per dag in een systeem wat verder niet belast wordt met andere chemische voedingsmiddelen dit prima kan verwerken maar over het stapel effect van alles bij elkaar kan waarschijnlijk niemand iets zeggen en heb je net zoveel geluk als pech om het te kunnen verwerken als dat je dit kunt hebben met een vaccin en (ernstige) bijwerkingen.

Je vergeet voor het gemak even hoeveel je lichaam wegwerkt. Ik zei ook in mijn vorige bericht dat je eerder watervergiftiging oploopt en dat is zonder rekening te houden met je lichaam die het al weg aan het werken is. Het stapelt niet op, zoals jij wel lijkt te denken.
En waarom zouden onze lichamen moeten veranderen? De stofjes veranderen misschien in hoeveelheid (vroeger was weg-te-werken stofje X misschien meer, nu stofje Y), maar je lichaam kan ze net zo goed wegwerken.
Ik denk dat -zeker wat betreft voeding- @Secricible dit misschien beter uit kan leggen :).
Edit: Haha je eigen bron een stukje naar beneden helpt mijn argument zelfs: "The GI tract is an excellent barrier (when healthy)". Toch een klein stukje waarheid in die bron ;).

En ik kan het niet vaak genoeg herhalen: de kans op ernstige bijwerkingen door een vaccin is heel heel heel heel heel heel heel klein. Heb ik vaak genoeg 'heel' geschreven? Het stapel effect waar jij het over hebt is -voor zover ik weet- echt onzin... Zie: je lichaam die heel heel heel goed is om stofjes weg te werken.

Maxima_S schreef:
De fluoride in tandpasta is twee keer per dag een kleine dosis opgenomen in het mondslijmvlies maar je mag het niet doorslikken? Slijmvliezen nemen ook al erg goed op ;-) Ik vind dus het stapel effect van dagelijkse blootstelling (onnodig ook nog) wel belangrijk om mee te nemen.

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/20650267

Nogmaals (kan het niet vaak genoeg zeggen): hoeveelheid is key bij toxicity.

Je slijmvliezen nemen inderdaad al een gedeelte op. Maar je maag en darmen zijn -voor zover ik weet- de organen die het meeste opnemen & verwerken. En hier zal ook echt wel rekening mee gehouden worden met het veilig bevinden van tandpasta ;). En als het daar al niet gebeurd zou zijn... dan zou het wel gebeuren bij het aanvragen van de goedkeuring van de fluoride-gel die de tandarts bij kinderen op de tanden smeert haha :)).

Vind het overigens wel enigszins grappig dat je fluoride noemt, omdat jij je wel zou richten op natuurlijke middeltjes voor je gezondheid:
"Fluoride is a naturally occurring mineral that can be found in most water sources like lakes, rivers, and the ocean."
Dit is wel een leuk artikel om te lezen, geschreven door een tandarts.

"Fluoride is a naturally occurring element, it’s nature’s cavity fighter. Specific fluoride compounds proven to prevent cavities and approved by the U.S. Food and Drug Administration (FDA) for cavity prevention are added to toothpaste in an FDA-approved amount”. Verder kan je nog naar een ADA seal zoeken (wel Amerikaans) maar dan is het nog eens extra onderzocht op veiligheid.
Link.

Van voedingscentrum:

"Fluoride uit eten en drinken helpt bij de bescherming van tanden. Als fluoride wordt opgenomen door het tandglazuur, zijn de tanden beter bestand tegen tandbederf.

Voor zover bekend heeft fluoride geen andere functies in het lichaam."

Maxima_S schreef:
ok, deze website is dan ook een roeptoeter als vaccinvrij etc. dat ook zijn. De vraag is namelijk waar komt de aluminium in moeders die borstvoeding geven vandaan?

Hier een link die het stukje injecteren vs. verteren uitlegt en dus de claim van borstvoeding vs. vaccinatie weerlegd.

https://thinklovehealthy.com/2017/07/28 ... accines-2/

Daarnaast is in de stad wonen voor niemand gezond ;-) het kan je voorkeur hebben, je kunt het leuk vinden of je er thuis voelen, zeker, maar gezond is het niet ;-)

Jup. Zo ziet je bron er wel uit ja.

Die aluminium komt denk ik uit voeding/omgeving/etc. Maar je kan het mij wel vragen, maar er zijn duizenden onderzoeken die laten zien dat aluminium via vaccins, dus ingespoten, veilig is. Dus... een link die beweert dat er verschil is tussen verteren & injecteren uitlegt is in mijn optiek een beetje nutteloos. Ja, we hebben het statement gemaakt dat je meer aluminium binnenkrijgt via voedsel dan via vaccins, en daar sta ik nog steeds achter. Je link heeft het ook alleen over borstvoeding, en niet voeding als geheel. Volgens mij vergelijkt je link ook 1x borstvoeding geven met 1 vaccin. Maar borstvoeding geef je natuurlijk meerdere malen per dag voor een langere periode, dus dat trekt de verhouding aluminium-in-melk vs. aluminium-in-vaccins nog schever ;).

Klopt. Ik woon ook liever in een dorp ;). Maar weet niet wat dit nu met vaccinaties te maken heeft.

Maxima_S schreef:
In de overige 35 minuten verklaard hij zijn onderzoek en de statements die hij in het begin maakt.

Zo heeft Merck ook een studie gedaan bij Deense meisjes welke verteld werd dat het vaccin al veilig getest was en dat de placebo groep een zoutoplossing kreeg terwijl ze het AAHS kregen. Dat heet misleiding...
minuut 21:12

ongeveer 50% van beide groepen meldde ernstige bijwerkingen binnen 7 maanden nadat ze het vaccin of AAHS hadden ontvangen wat Merck afschilderde als "new medical conditions" oftewel toevallig ontstaan en niet samenhangend met het vaccin: minuut 22:00. Ook dit is natuurlijk een kwestie van interpretatie maar geheel toevallig dat ongeveer 50% van alle deelnemers ineens aan "new medical conditions" leed binnen 7 maanden kan het ook niet zijn.

Lijst van de bijwerkingen: minuut 22:48

Dit moet gewoon beter onderzocht worden.

Dan vanaf minuut 31:13 is er nog een zeer interessant stuk over hoe andere landen Gardasil beoordelen en hoe ze ermee omgaan.

En op minuut 34:46 nog een mooie uiteenzetting over belangenverstrengeling bij toelating en controle op veiligheid.

Het ging mij dus niet alleen om wat je had gemist in de eerste 15 minuten maar vooral wat er verder nog verteld werd in de overige 35 minuten

Nja, ik heb wel wat beters te doen dan 1 uur lang naar een man te luisteren die uit zijn ambt is gezet omdat hij gefraudeerd heeft met een onderzoek naar vaccins. Gezien zijn anti-wetenschappelijke standpunten geloof ik ook niet dat hij alles naar waarheid vertelt, en vond dat de eerste 15 minuten al een goed beeld gaven over hoe hij de waarheid verdraait. Ik ga niet zijn hele 1-uur durende video helemaal hier uiteenzetten: daar zit niemand op te wachten. Bedoel, heb jou ook meerdere malen aan moeten sporen om te reageren op mijn nu-al-lange-epistel (en dat is maar met 15 minuten) dus ik zie het nut niet van een hele video zo doen.
Bovendien heb ik ook wel betere dingen te doen ;).

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-19 18:01

Maxima ik denk dat je eens met een echte onderzoeker moet gaan babbelen. Die kunnen je vast veel beter uitleggen over het hoe en waarom van het opzetten en uitvoeren van deze onderzoeken.
Dat is namelijk een vak apart, moet je jarenlang voor studeren en je kunt echt niet als leek allerlei zogenaamde conclusies gaan trekken die jou logisch lijken maar niet waar zijn.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-19 18:24

Conclusie , als borstvoeding gevende mams absoluut geen peren eten. Daar zit zoveel gif in, niet normaal.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-19 19:21

verootjoo schreef:
Maxima ik denk dat je eens met een echte onderzoeker moet gaan babbelen. Die kunnen je vast veel beter uitleggen over het hoe en waarom van het opzetten en uitvoeren van deze onderzoeken.
Dat is namelijk een vak apart, moet je jarenlang voor studeren en je kunt echt niet als leek allerlei zogenaamde conclusies gaan trekken die jou logisch lijken maar niet waar zijn.

Zeker mee eens!

nps

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-19 19:31

In borstvoeding zit ook aluminium, meer dan in vaccins. @verootje dat is een beetje het probleem - Maxima_S gelooft niet in de wetenschap en denkt zelf beter in staat te zijn onderzoeksresultaten te interpreteren. En dat is nou net het hele probleem.

Ik snap het gewoon echt niet. Waarom geloof je geen decennialang correct uitgevoerd en gepeer-reviewed onderzoek door niet een, maar oneindig veel meer échte wetenschappers maar geloof je wel wat de eerst de beste, niet medisch onderlegde internetmafklapper (mooi woord!) roept?

Die Martin Vrijland is inderdaad wel een extreem voorbeeld van internetgekkie aluhoedje. Ik vind het zo moeilijk te begrijpen dat er ook maar iets van die man serieus wordt genomen.

Over dat onderzoek van aluminium: auteur Arthur Shaw is nogal dubieus (https://www.skepticalraptor.com/skeptic ... retracted/) . Weer een vrij onbetrouwbare (en eenzame) bron.

Het doet mee een beetje denken aan die moeder die haar kind alleen rauw eten geeft: https://www.ad.nl/binnenland/jeugdzorg- ... ~a2e0e804/ . Compleet overtuigd van zichzelf en niet voor rede vatbaar. En haar kind is de dupe.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-19 19:38

Vrees ik ook tmr.
Maar onderzoeksresultaten interpreteren als medische leek is gewoon onmogelijk. Wil je dat doen moet je eigenlijk minstens een wetenschappelijke beta-opleiding gevolgd hebben. Anders ben je kansloos aan het conclusies trekken en krijg je dit soort posts hier...

Zou hetzelfde zijn als je automonteur gaan vertellen hoe je auto gemaakt moet worden als je zelf nooit een schroevendraaier vast hebt gehad.

nps

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-19 19:41

verootjoo schreef:
Vrees ik ook tmr.
Maar onderzoeksresultaten interpreteren als medische leek is gewoon onmogelijk. Wil je dat doen moet je eigenlijk minstens een wetenschappelijke beta-opleiding gevolgd hebben. Anders ben je kansloos aan het conclusies trekken en krijg je dit soort posts hier...

Zou hetzelfde zijn als je automonteur gaan vertellen hoe je auto gemaakt moet worden als je zelf nooit een schroevendraaier vast hebt gehad.

En dan nog boos worden als je automonteur niet naar je luistert. Heb m vaker gepost maar deze: https://www.kekmama.nl/artikel/kind/col ... vaccineren blog verwoord dit heel mooi.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-19 19:41

Ik vind het een beetje moeilijk om er goed op te reageren omdat ik maxima haar clou niet begrijp. Daarnaast waren jullie me een tijdje geleden al kwijt in deze posts omdat het een beetje voelt als proberen de zonsopgang uit te leggen aan een kleuter, ik merk aan alles dat er zoveel basiskennis mist over onderzoek en het menselijk lichaam.

Volgens mij probeert Maxima te zeggen dat je het idee hebt dat ons lichaam meer (in jou ogen) giftige stoffen binnen krijgt dan dat onze organen kunnen opruimen. Daardoor zou het zich ophopen. Daar hoef ik niet heel veel over te zeggen, dat is namelijk niet zo. Je lever kan in principe gewoon prima verwerken wat we eten en drinken, tenzij je extremen gaat opzoeken. Dan heb ik het over bijvoorbeeld dagelijks liters alcohol waardoor je lever langzaam verslechterd en zijn functie achteruit gaat.
Met een goed functionerende lever kan je lichaam prima de hoeveelheid giftige stoffen aan die je lichaam binnen krijg.

En als je vervolg argument is: sommige kinderen hebben misschien wel een slechte lever. Dan geloof me, dat valt over het algemeen wel op en dan kan er 1 op 1 gekeken worden wat wijsheid is.

Ik ben nog steeds benieuwd of maxima ook chemo zou weigeren als haar kind kanker had.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-19 19:46

verootjoo schreef:
Vrees ik ook tmr.

Met nadruk op beta inderdaad. Ik ben opgeleid tot sociaal wetenschapper dus heb tot zekere hoogte wel kennis van de wetenschappelijke methode, en ik heb Medisch onderzoek écht een vak apart (logisch ook!). Dus je moet echt als medisch wetenschapper zijn opgeleid wil je alles uit zo’n artikel kunnen begrijpen en gedetailleerd kunnen uitleggen waarom iets op die manier is gedaan.

@sec: bedoelde idd of je kon bevestigen dat je lichaam die stoffen wel eruit kan filteren en het zich -iig op voedingsniveau- niet opstapelt.

Nu verwacht ik wel dat de comeback van maxima de vraag is wat die extremen dan zijn, want de stoffen in vaccins zullen aldus haar wel extreme hoeveelheden zijn? Terwijl dat niet zo is.

Helaas eindigen discussies zoals deze idd vaak in een welles-nietes spelletje. Antivax gelooft onze bronnen niet en wij vertrouwen de antivax bronnen niet (of iig de conclusies die gemaakt worden). Ik zie ook geen mogelijke manier om de echte antivaxxers te overtuigen; de onderzoeken waar zij om vragen zijn vrijwel niet te doen en als we toch een manier vinden, vinden ze wel iets om dat onderzoek teniet te doen in hun ogen.

beert

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-19 19:59

Als je het hebt over "gif", valt antibiotica daar dan ook onder? Of stip ik nu iets aan wat niet relevant is?

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-19 20:02

IMANDRA schreef:
verootjoo schreef:
Vrees ik ook tmr.

Met nadruk op beta inderdaad. Ik ben opgeleid tot sociaal wetenschapper dus heb tot zekere hoogte wel kennis van de wetenschappelijke methode, en ik heb Medisch onderzoek écht een vak apart (logisch ook!). Dus je moet echt als medisch wetenschapper zijn opgeleid wil je alles uit zo’n artikel kunnen begrijpen en gedetailleerd kunnen uitleggen waarom iets op die manier is gedaan.

Precies. Ik krijg ook bijna last van plaatsvervangende schaamte van het gemak waarmee het vak van medische wetenschapper zo aan de kant geschoven wordt door niet onderlegde googelaars die het zelf beter weten... :n
Daar sta je dan met je jarenlange studie, kennis en ervaring :Y)

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-19 20:13

IMANDRA schreef:
Helaas eindigen discussies zoals deze idd vaak in een welles-nietes spelletje. Antivax gelooft onze bronnen niet en wij vertrouwen de antivax bronnen niet (of iig de conclusies die gemaakt worden). Ik zie ook geen mogelijke manier om de echte antivaxxers te overtuigen; de onderzoeken waar zij om vragen zijn vrijwel niet te doen en als we toch een manier vinden, vinden ze wel iets om dat onderzoek teniet te doen in hun ogen.

Ik denk dat voor deze groep karl gelijk heeft, die krijg je niet overtuigd en als je die aan het vaxxen wil krijgen moet je ze gewoon dwingen.
Persoonlijk hoop ik gewoon dat deze groep zo klein is dat als je de twijfelaars/critici(voor mij zijn dit geen critici) mee krijgt dat de vaxxinatiegraad hoog genoeg is om deze mensen mee te beschermen. Zodat ze in hun eigen verhaal kunnen blijven geloven. Net zoals dat we de orthodoxen niet vaxxers meenemen in onze bescherming zodat zij kunnen blijven geloven wat ze willen geloven.