Permanente make up en Microblading

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Berdien

Re: Permanente make up en Microblading

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-24 16:34

Ik snap de uitleg! Wilde sowieso mijn wenkbrauwen van tevoren even wassen zodat ik het verschil voor en na goed kan laten zien. En inderdaad maar kort, want ik wil niet alsnog eindigen met héle donkere wenkies :))

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-24 21:27

Nou het zit! Het maakt wel pijnlijk duidelijk dat ik nog ff goed moet worden in gelijke wenkies epileren :')

Met dank aan mijn vriend _O-
Afbeelding

En het resultaat so far :))
Afbeelding

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-24 08:57

Whaha geniaal! Wel mooi gekleurd zo!

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-24 09:08

Nice Berdien, en geen zwarte rupsen! :D

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-24 10:14

Goed hè! Ik ben er heel blij mee :j Heerlijk hoor, opstaan en je hebt direct wenkbrauwen :)) En je zweet ze er ook niet af, wel lekker met dit weer.

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-24 11:01

Hoe lang heb je het nu laten zitten?

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-24 11:05

Ziet er goed uit! <3

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-24 11:12

Rije schreef:
Hoe lang heb je het nu laten zitten?

Zes minuten. Idee was vijf maar toen de timer ging kwam ik erachter dat een watje en water ook wel handig zou zijn -:)

Thanks Storm!

kraakte

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-24 21:11

Ik heb zelf hele blonde wenkbrauwen. Heb nu 4 jaar geleden powderbrows laten zetten.
Verf nog wel eens in de 3 a 4 weken de haartjes. Dan vind ik het mooier eruit zien.
Laatste foto is hoe het nu is, heb ze begin Juli voor het laatst geverfd.
Afbeelding

Afbeelding

Wil ze eind dit jaar weer opnieuw laten doen omdat het nu wel langzaamaan wat begint te vervagen. Maar alsnog mag ik niet klagen na 4 jaar!

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-24 09:42

Vier jaar is inderdaad een mooie tijd, dan heb je er lang plezier van gehad! Vind de laatste foto wel echt supermooi en heel natuurlijk!!

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-24 22:17

Ik heb eerder dit jaar één laserlassen gehad om wat vergrijsde kleur weg te halen. Vorige week nieuw laten zetten.

Ik heb makkelijke huid, nooit veel korstjes of kleurverschil gehad ook niet eerste keer jaren terug. Zit nu op dag 11 na nieuw zetten en alle kleur lijkt weg. Ik hoop en ga er even vanuit dat het plaatje qua nieuwe pmu die lijkt verdwijnen en weer terug komt komende dagen. Ben heel benieuwd dus!

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-24 10:09

Even dit topic omhoog schoppen:

Ik heb volgende week een afspraak om mijn powderbrows te laseren.
Ze zijn helaas heel erg grijs geworden en het is niet meer mooi. Ik ben bij 2 salons te rade gegaan maar beiden zijn het eens: het is te diep gezet en met bijwerken is dit niet goed te krijgen.
Dus ik moet ze helaas laten laseren om dan uiteindelijk opnieuw te laten zetten.
Ik kijk hier erg tegenop, ik heb geen zin een blote billen gezicht maar het wordt steeds lelijker nu.

Voor degenen die al gelaserd hebben. Hoe viel het mee qua zwelling en pijn?
Hoeveel sessies hadden jullie nodig? Ze denken bij mij toch 2 of zelfs 3 sessies nodig te hebben. Zijn jullie wenkbrauwhaartjes ook verkleurd?

Bielsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-24 13:22

Oh ja, ik zou daar nog over updaten :')

Ik denk dat je enigszins "geluk" hebt, alles wat grijs is, is namelijk een stuk minder pijnlijk dan geel :Y)

Ik heb 4 sessies gehad en het is niet 100% weg, maar nu wel goed genoeg. Ik zal over een paar weken even een foto maken, het trekt in de weken na de behandeling nog bij dus ik heb nog niet het optimale resultaat nu.

Ja, het is wel pijnlijk, maar het gaat echt, echt enorm snel. De eerste keer was ze bij mij bezig en heb ik haar laten stoppen terwijl ik er blijkbaar al bijna was en dan moet je dus nog een keer koelen en moed verzamelen.... Mijn les was even doorbijten, haar flink laten praten en dan is het goed te doen. Hoe meer ze koelen vooraf, hoe minder pijn!
Zwelling had ik behoorlijk, kreeg een koelpack mee en tegen de tijd dat ik thuis was, was dat alweer bijna weg gelukkig.

Het heeft geen enkele invloed op mijn wenkbrauwharen gehad, niet op kleur en niet op hoeveelheid.

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-24 17:07

Bij mij was het ook best diep gezet en behoorlijk ongelijk. Heb 1 laser behandeling gehad, verbaasde haar dat het in 1x mooi gelukt was.

Het was wel gevoelig, maar te doen. Voelt een beetje als kleine elastiekjes die op je huid worden afgeschoten. Ik vond het vooral heel erg stinken. Direct na de behandeling had ze er iets heel erg kouds op gedaan. Geen idee wat precies. Heb zelf verder niet meer gekoeld en geen last van zwelling gehad. Ik moest vooral heel erg aan het blotebillen gezicht wennen, wat was ik blij toen ik ze weer mocht bij tekenen na 2 week ofzo. :+
Ik heb wel wat last gehad van haartjes die uitvielen. Maar inmiddels is het (gelukkig) weer hersteld.

Succes, komt vast goed!

Bielsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-24 17:20

Oh ja wacht, ik had al jaaaaren PMU. Dus laag na laag na laag... Ik denk dat het aantal jaren ergens in dit topic staat, ik ben niet in staat om dat nog een keer uit te gaan rekenen nu :').

Dus heel veel lagen, verschillende soorten/merken inkt etc. Waarschijnlijk kun je mij dus aanhouden als "worst case" scenario _O-

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-24 20:12

Bedankt voor jullie verhalen en steun :)
Ze zei inderdaad voelt zoals elastieken die op je huid worden geschoten :j
Qua kleur is het voor mij grijs, maar ze zei dat het heel afhankelijk is van het pigment dat gebruikt is. Waarschijnlijk zal er bij mij ook nog rood onder zitten, maar dat zal ze pas weten na een eerste sessie.

Bielsje, vanwaar de keuze om alles weg te halen na al die jaren PMU?

Hier een foto, vooral de punt en de bovenkant is lelijk imo
Spoiler:
Afbeelding

Bielsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-24 20:34

Nou, je kunt met PMU natuurlijk niet echt smaller gaan in de loop der jaren :+. Ze waren een keer iets minder gezet, dat corrigeer je dan wat door iets breder te gaan en zo gaat het steeds ietsjes verder en verder en verder... Niet dat het heel lelijk was imo, maar het kon wel een stuk mooier aangezien ze "te ver" naar boven waren gegaan met zetten.

Dan kun je een gedeelte weg laten halen, maar dan krijg je weer verschillende kleuren want dan heb je onder één deel nog 80 soorten inkt zitten, en onder een ander deel weer niet :')

Ik overdrijf natuurlijk, maar ik ben serieus begonnen toen microblading in de kinderschoenen stond _O-
Wil ik van die enorm mooie ombre powderbrows dan moest alles er wel af en kun je geen lagen oude inkt eronder gebruiken van "vroeger". Geen half werk dus en even pijn lijden! Maar echt, het gaat echt super snel, we hebben het over seconden ipv minuten :j

Nou ja, oordeel zelf... Dit was de voor foto en een na van max een half uur na behandeling 1! Die rare hoek links zorgde ervoor dat ik opzoek ging naar een nieuw adres, terwijl het een soort van mijn eigen schuld was want schijnbaar had ik met zetten nog zwelling daar van een hoef in mijn gezicht _O-

Afbeelding

Spoiler:
We kunnen elkaar de hand schudden met dat vierkante begin ;)

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-24 20:38

Oja, die foto heb ik al een keertje gezien. Groot verschil inderdaad en veel natuurlijker nu ze dunner zijn :j
Ik ben benieuwd, hopelijk geen rare verkleuringen ofzo achteraf

Bielsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-24 20:44

Hoop ik ook _O-
20 november heb ik de afspraak voor nieuwe PMU staan, toch wel spannend! Zal binnenkort ff nog een nieuwe foto maken van het resultaat na het laseren, niet geheel weg maar wel genoeg en we denken niet dat het met meer behandelingen nog beter gaat worden...

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-24 00:17

Bielsje schreef:
Nou, je kunt met PMU natuurlijk niet echt smaller gaan in de loop der jaren :+. Ze waren een keer iets minder gezet, dat corrigeer je dan wat door iets breder te gaan en zo gaat het steeds ietsjes verder en verder en verder... Niet dat het heel lelijk was imo, maar het kon wel een stuk mooier aangezien ze "te ver" naar boven waren gegaan met zetten.

Dan kun je een gedeelte weg laten halen, maar dan krijg je weer verschillende kleuren want dan heb je onder één deel nog 80 soorten inkt zitten, en onder een ander deel weer niet :')

Ik overdrijf natuurlijk, maar ik ben serieus begonnen toen microblading in de kinderschoenen stond _O-
Wil ik van die enorm mooie ombre powderbrows dan moest alles er wel af en kun je geen lagen oude inkt eronder gebruiken van "vroeger". Geen half werk dus en even pijn lijden! Maar echt, het gaat echt super snel, we hebben het over seconden ipv minuten :j

Nou ja, oordeel zelf... Dit was de voor foto en een na van max een half uur na behandeling 1! Die rare hoek links zorgde ervoor dat ik opzoek ging naar een nieuw adres, terwijl het een soort van mijn eigen schuld was want schijnbaar had ik met zetten nog zwelling daar van een hoef in mijn gezicht _O-

[ Afbeelding ]

Spoiler:
We kunnen elkaar de hand schudden met dat vierkante begin ;)

Is je permanente eyeliner door dezelfde gezet als je wenkbrauwen destijds?

En heeft het laseren van de wenkbrauwen daar geen risico voor?

Bielsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-24 08:42

Little_Gift schreef:
Is je permanente eyeliner door dezelfde gezet als je wenkbrauwen destijds?

En heeft het laseren van de wenkbrauwen daar geen risico voor?

Dat is een keer met mijn wenkbrauwen meegezet idd :j
En het laseren gebeurt enkel plaatselijk, met een brilletje op want je mag dat licht absoluut niet zien, dus geen invloed op eyeliner gelukkig.

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-24 18:30

Mijn eerste laser-sessie zit er op.
Ik kan het niet omschrijven als pijnlijk, ik vond de koeling vooraf veel vervelender dan het laseren :')
En al direct een goed resultaat en waarschijnlijk maar 1 sessie nodig *\o/*
Maar ik voel wel echt heel naakt nu, ik mis mijn wenkies :+
Maar voor wie twijfelt, voor de pijn hoef je het echt niet te laten

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-24 20:43

Weet je ook wanneer je er weer make-up op mag doen na het laseren?

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-24 20:49

ze zei om een weekje te wachten, dan mag ik weer zo'n wenkbrauw-mascara gebruiken :)

Bielsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-24 23:10

Zo he, dat had je snel geregeld Farjen! Fijn dat het geen pijn deed ook, ik had dan weer geen problemen met het koelen maar had dat liever wel gehad als ik jou zo hoor denk ik :Y)