Slecht/niet kunnen plassen na operatie...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

J1995

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-18 11:36

De hoofdpijn was echt heel erg, nooit zo erg gehad. Kon ook alleen maar huilen. Was naar de wc gegaan, maar daar dacht ik flauw te gaan vallen, dus zo snel mogelijk weer naar mijn bed gegaan.
Ik had mijn moeder wakker gemaakt en die was wel mee gegaan, maar ik kon mijn bed niet uit komen..

Thuiszorg is alweer geweest, kon zelf niet katheteriseren.. Als ik in het donker lig gaat het redelijk, maar licht aan of zitten, dan voel ik me zo kl*te. Licht van m'n mobiel op z'n donkerst gaat nog net. Dus verpleegkundige heeft gekatheteriseerd, terwijl ik met een kussen op m'n hoofd lag tegen het licht :')
175 cc voor de hele nacht weer.

Ze heeft m'n moeder een fles water laten brengen, die moet ik zo ver mogelijk leeg zien te drinken. En dan komt ze rond 1 uur weer. Gaat het dan niet beter, dan gaat zij de HAP bellen.

Net een glas cola leeg gedronken, maar binnen een paar minuten weer overgegeven....
Kleine slokjes gaat nog wel een beetje, maarja daarmee kom ik nooit aan een hele fles.. Niet eens op een dag.

Anoniem

Re: Slecht/niet kunnen plassen na operatie...

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-18 12:03

Oh meis wat een ellende.
Zou zeker met deze klachten erbij vragen om een MRI en dan van boven naar beneden.
en dan op een breder scala laten testen dus niet alleen bacteriën mbt blaasontsteking.

PureSG

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-18 12:15

Ach meid, wat een ellende krijg je te verduren zeg :(:)
Fijn dat de thuiszorg meedenkt en ook bereid is om de HAP te bellen voor jou.

Ik ben het wel eens met Morganlefay, is er buiten je blaas om, nog verder onderzoek gedaan? En dan inderdaad een MRI?

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-18 13:24

Denk dat hap bellen echt een goed idee is. Je lichaam gaat dit echt niet zomaar op kunnen lossen.
Je hebt echt zetpillen tegen de misselijkheid nodig zodat het systeem even tot rust kan komen.
En dan zou ik daarna niet met koud water beginnen. Dat kan de maag ook weer irriteren en zorgen dat je gaat overgeven.
Het liefst beetje heldere boulillon of anders lauw water. Zout in bouillon zorgt vaak
al dat je iets beter voelt .
En wat bij mij ook vaak goed helpt die goedkope droge crackertjes zijn heel licht maar zorgt wel dat je Iets in je maag hebt.
En meteen met hap afspreken wanneer je je beter moet voelen en iets binnen zou moeten houden.
En wat plan is als dat niet lukt denk dat er dan namelijk toch opname nodig is.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-18 14:17

Hè TS.
Wat een nare berichten weer. Het zit je echt tegen. Ik moet zeggen dat ik je echt een stoer wijf vindt hoor.

Ik zou ook de thuiszorg laten bellen. En de volgende x dat je niet naar de praktijk kunt, de huisarts kan ook bij jou komen hoor.

Ik heb galkoliek gehad. Deed niks anders dan gal overgeven. De huisarts wilde ook dat ik daar kwam. Maar dat ging ik echt niet redden. Mijn vader heeft er toen boos achter aan gebeld. Toen kwam hij aan huis.
We zijn daarna van huisarts gewisseld ( dat moest omdat die van ons teveel cliënten had). En mijn nieuwe huisarts kwam direct toen ik gal koliek had zonder vragen te stellen.

Ik zou de volgende x kijken of er iemand voor je kan bellen die zich niet laat ompraten.

Sterkte TS.

J1995

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-18 15:23

Verpleegkundige van de thuiszorg heeft net de HAP gebeld. Moet er om kwart over 4 zijn. Tenzij ondertussen meer pijn of zieker.

Heb een glas cola gedronken en een halve 1.5 l fles water. Had al het idee dat er weinig binnen gebleven was en dat klopt, want met katheteriseren maar 100 cc.

amber15

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-18 16:21

Succes en sterkte zo meteen!

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-18 16:38

Succes zo meteen en kom voor jezelf op. En laat ze dus ook vast met een plan b komen als a niet werkt

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-18 16:41

Oh meid..
Ik weet dat er ook iets heerst met enorme koppijn.. dat maakt het nu zo moeilijk want wat is het nu hè?

Misschien ze je opnemen kan je wat vocht via infuus krijgen. Zou nu mogelijk nog de beste optie zijn. Ik hoop maar dat je snel opknapt.. wat een ellende meis!

justdiesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-18 16:41

Jeetje meisje het zit je echt niet mee.....
Heel veel sterkte en beterschap, hoop dat er nu een oplossing komt want dit is toch geen doen....

esje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-18 16:49

Hé kanjer.
Ik hoop echt dat ze je kunnen helpen je moet toch wel iets binnen gaan houden.
Primperan doet hier vaak zijn werk goed.
Al ben ik ook al 5 dagen onderweg met buikloop en overgeven.

J1995

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-18 18:59

Net terug... En ik ga morgen bellen en zeggen dat ik de Uroloog wil spreken die het blaasonderzoek gedaan heeft. Kan/wil zij niks doen, dan ga ik echt weg bij dit ziekenhuis.

Want de huisarts op de HAP zei dat hij me zag lijden en me ging helpen... Nou dat geeft hoop! Hartslag hoog, bloeddruk meten lukte niet, zou hij handmatig doen, maar vergeten... Crp was wel goed.
Ja, stoppen met de AB :j Want van de blaasontsteking kom ik toch niet af.
En verder, gezien al mijn klachten... Is het psychisch. Hij deed een mailtje naar mijn huisarts daarover. Voor uitdroging hoef ik niet bang te zijn, dat gebeurd niet snel bij volwassenen, alleen bij baby's.

En ik mocht natuurlijk daarvoor de HAP wel bellen, maar dat was daar natuurlijk niet de plek voor.

Primperan zetpillen gekregen en zou paracetamol zetpillen krijgen, maar hij zei dat ik die niet hoefde te betalen, had geen geld mee... En dat klopte dus niet. Dus de paracetamol heb ik nu niet. Hopen maar dat de primperan helpt en ik gewoon pillen binnen houd.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-18 19:03

Dat label 'psychisch' zou ik niet accepteren in jou geval. Dat lijkt meer een manier om te zeggen "ik weet het niet".
:(:) Hopelijk voel jij je snel wat beter nu de ab is gestopt.

Urbiezira

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-18 19:06

Stille meelezer: "psychisch" niet zomaar accepteren hoor!! In mijn ervaring roepen ze dat veel te snel, zeker bij jonge vrouwen met aanhoudende problematiek. Staat dat echter eenmaal in je dossier, dan blijft dat je achtervolgend.

Daarnaast: ze hadden toch al een rede gevonden voor je klachten?? En die was toch echt niet psychisch! Een blaasonsteking verzinnen je hersenen er ook echt niet bij. :n

Heel veel sterkte ts!

tokedri

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-18 19:23

Klinkt ook wel als buikgriep
Dat heerst
Of komt het volgens de arts echt door de ab?
Sterkte !

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-18 19:38

Ongelofelijk...
Volwassenen drogen wel degelijk uit.. En jouw thuishulp belt toch ook niet voor niks naar de HAP voor je.
Sterkte voor nu én morgen met bellen. Echt bizar (maar herkenbaar helaas) dat je van t kastje naar de muur gaat en aan het eind van de rit niet geholpen bent. (en tuurlijk, mentaal zal je vast een tik gehad hebben, dit alles doet heus wel wat met je. Maar het begón met problemen waar ze nog steeds geen antwoord op/oplossing voor hebben).

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-18 19:39

Ik zou niet afwachten en morgen gelijk naar een ander ziekenhuis bellen. Heeft nu toch wel te lang geduurd

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-18 19:46

Een ander ziekenhuis is ook geen garantie voor 'beter' of 'sneller'.
Sterkte TS.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-18 19:47

Als het niet verbeterd vanavond nogmaals HAP bellen.
Of SEH, daar ben je de afgelopen dagen ook geweest dus theoretisch zou de HAP je daar naartoe moeten verwijzen

orkaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-18 20:01

Dat het CRP laag is is goed. Dat stijgt heeel snel bij een infectie dus dat heb je alvast niet. (ook bij een blaas ontsteking is je crp hoog
Zetpillen krijg je ook gewoon bij de drogist.

Aan een ijsje sabbelen lukt dat wel? overigens zou ik koolzuur rijke dranken niet aanraden, drink eerder ice tea of limonade. Je wil de boel rustig houden.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-18 20:13

senna21 schreef:
Een ander ziekenhuis is ook geen garantie voor 'beter' of 'sneller'.
Sterkte TS.

Alsof het nu wel sneller gaat, duurt gewoon veel te lang nu

orkaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-18 20:19

Er is echt geen reden om haar door een mri of ct te halen.

Ze kan gewoon een buikgriepje hebben in combinatie met last van bijwerkingen door de AB.

Zolang ze koorts vrij is, laag CRP, normale monocyten waarde. Dit zijn allemaal.objective meetbare waardes.

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-18 20:25

Wat balen Ts hopelijk gaan de zetpillen snel helpen en kan je wat eten. Helaas zijn huisartsen niet altijd even goed op de hoogte wat wel en niet vergoed wordt ( wat ons bij de apotheek dan weer onnodig boze patiënten oplevert)
Als het enigszins nog gaat lukken zou ik tot je de uroloog gesproken hebt proberen de Ab wel in te nemen. Wat dat betreft vertrouw ik toch meer op oordeel uroloog als huisarts

orkaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-18 20:33

Welke AB krijg je nu? nitrofurantoin? (macrobid)

Overigens het zal niet altijd gelden maar in 99% vd gevallen wel..als je het ook zonder recept bij de drogist kunt krijgen valt het niet onder je zorg verzekering.

Denk aan paracetamol......

Overigens kun je van tramadol ook misselijk worden.....

En na en bij veel AB gebruik duurt het vaak weken voordat je darmen/maag weer normaal zijn. Verwacht dus geen wonderen. De AB heeft iig geholpen anders was je CRP wel sky high ;-)

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-18 21:13

Ik zou ook voor een goede probiotica gaan zoals Orthiflor. Je darmen hebben het goed te verduren met al die ab.