Cosmetische chirgurgie: Ervaringen met fillers, botox.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Heb jij cosmetische chirurgie als in; fillers/ botox ondergaan of overweeg je het?

Nee, ik overweeg het wel.
234 (24%)
Nee, ik overweeg het niet.
608 (62%)
Ja, eenmalig, ik zou het zo weer doen.
50 (5%)
Ja, eenmalig, ik zou het niet weer doen.
7 (0%)
Ja, met enige regelmaat.
72 (7%)

Totaal aantal stemmen: 971

Cer

Re: Cosmetische chirgurgie: Ervaringen met fillers, botox.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-21 08:29

Ik dacht dat ze met een wenkbrauwlift een sneetje bij je haargrens maakte? Das misschien eigenlijk meer een voorhoofdslift?
Ik vond dat er pittig uitzien en de genezing duurde ook best lang

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-21 09:35

ja dat ook, er zijn verschillende methodes, las ook al iets over een oplosbaar haakje wat ze vastzetten.

die met de haargrens is mooier, maar ingrijpender (volledige narcose) en veel duurder. Zo erg vind ik het ook nog niet bij mezelf, ben veel afgevallen en heb daardoor een "ouwe kop" gekregen vind ik. Zou graag er net wat frisser en opener uitzien.

Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door fokfanaat op 19-03-21 09:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-21 09:44

Je hebt ook de laterale wenkbrauwlift. Dat is meer voor afhangende buitenzijde
Die gaat onder plaatselijke verdoving met een klein sneetje boven je slaap bij de haar grens. Dat is geen grote ingreep

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-21 09:48

Danique_G schreef:
fokfanaat schreef:
Vandaag consult gehad, ze raden me een werkbrouw lift aan ipv een ooglid correctie. Eigenlijk precies dezelfde operatie alleen een reepje weghalen boven je wenkbrauwen ipv je oog. Maar kost wel meer dan het dubbele.... Ik twijfel.

Ik dacht dat het verschil ook was, correct me if I’m wrong, dat een wenkbrauw lift ook meer een soort cat eye effect geeft

Nee, een wenkbrauw lift word gedaan als je voorhoofdhuid is gaan zakken en daarom dus je wenkbrauwen zwaar worden.
Dit zie je vooral veel bij mannen.
Cat eye berijk je meer met een laterale lift. Dat is een kleinere ingreep.

Roy Donders heeft een aantal jaar terug een voorhoofd/wenkbrauwlift laten doen. Die ging onder plaatselijke verdoving. Dat was toen op die reality soap over hem. Hij was er snel van Hersteld.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-21 10:02

Overigens, weet iemand iets, of heeft iemand misschien ervaring met zo'n draadlift? Ik begrijp niet goed hoe dat werkt, maar het lijkt me wel subtiel? En niet meteen zo duur als echt snijden..?

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-21 12:05

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-21 12:55

Danique_G schreef:
fokfanaat schreef:
Vandaag consult gehad, ze raden me een werkbrouw lift aan ipv een ooglid correctie. Eigenlijk precies dezelfde operatie alleen een reepje weghalen boven je wenkbrauwen ipv je oog. Maar kost wel meer dan het dubbele.... Ik twijfel.

Ik dacht dat het verschil ook was, correct me if I’m wrong, dat een wenkbrauw lift ook meer een soort cat eye effect geeft

Dat was idd bij de oude manier, die met binnenwaardse hechtingen niet meer.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-21 13:38

fokfanaat schreef:
ja dat ook, er zijn verschillende methodes, las ook al iets over een oplosbaar haakje wat ze vastzetten.

die met de haargrens is mooier, maar ingrijpender (volledige narcose) en veel duurder. Zo erg vind ik het ook nog niet bij mezelf, ben veel afgevallen en heb daardoor een "ouwe kop" gekregen vind ik. Zou graag er net wat frisser en opener uitzien.

[ [url=m/ld4qc7.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/041tnv.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik denk dat je zeker al goed resultaat gaat zien met een ooglidcorrectie!

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-21 13:41

Nja maar op consult hebben ze een lift aangeraden, meen ik gelezen te hebben..
Misschien een second opinion ergens?

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-21 13:42

Wellicht, maar denk niet dat ze lang van het resultaat kan genieten omdat de wenkbrauwen er idd best zakken. Dat zie je aan de huid tussen ooglid en wenkbrauw.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-21 13:44

Uiteindelijk is er geen ontkomen meer aan... ik heb al een keer een ooglidcorrectie laten doen.. k denk dat het over een jaar of 2,3 weer zou moeten, maar dan denk ik dat mn wenkbrouwen een soort wimpers worden misschien wel... ^)

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-21 13:48

ik ga eerst een ooglidcorrectie laten doen, wenkbrauwen kunnen altijd nog een keer

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-21 13:49

Ohhh je gaat t wel doen? Nou dan denk ik idd dat het al heel erg kan schelen :j

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-21 14:34

Cer schreef:
Overigens, weet iemand iets, of heeft iemand misschien ervaring met zo'n draadlift? Ik begrijp niet goed hoe dat werkt, maar het lijkt me wel subtiel? En niet meteen zo duur als echt snijden..?

Ja, zo'n dergelijke met gouddraad (threadlift).
Kennis van mij heeft het laten doen, en een van die draden schoot los en hij had toen een lage en hoge wenkbrauw :+
Hij gaat nu hetzelfde als mijn man laten doen ook bij dr. Stevens. (reversed wenkbrauwlift met voorhoofdslift)

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-21 15:35

Lijkt mij beetje eng met die draden. Ik weet wel dat er ook voor gewaarschuwd wordt.

Hoewel het verhaal van de PDO draden en featherlift in eerste instantie goed klinkt, zijn er nogal wat nadelen en risico’s:
PDO draden zijn oplosbare hechtdraden. Wanneer deze niet goed oplossen is een behandeling met fillers of operatieve ingreep (facelift of na een ongeluk) beperkt of niet meer mogelijk.
Featherlift draden lossen niet op en zijn blijvend. Een behandeling met fillers of operatieve ingreep (facelift of na een ongeluk) is beperkt of niet meer mogelijk.
De draden kunnen gaan ontsteken.
Verwijderen van de draden is vrijwel onmogelijk en kan alleen operatief.
Risico op vorming van littekenweefsel rond de draden met als gevolg huidschade en lelijke plekken in het gezicht die vaak niet te herstellen zijn.
Blijvende gevoelsverandering in het gezicht.
In het geval van de PDO draden of featherlift zijn de risico’s en nadelen dusdanig dat een behandeling zeer grondig overwogen moet worden.

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-21 15:54

fokfanaat schreef:
ik ga eerst een ooglidcorrectie laten doen, wenkbrauwen kunnen altijd nog een keer

Wenkbrauwen kun je na je ooglidcorrectie ook een tikkie laten liften dmv botox.

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-21 16:02

Suzanne F. schreef:
Lijkt mij beetje eng met die draden. Ik weet wel dat er ook voor gewaarschuwd wordt.

Hoewel het verhaal van de PDO draden en featherlift in eerste instantie goed klinkt, zijn er nogal wat nadelen en risico’s:
PDO draden zijn oplosbare hechtdraden. Wanneer deze niet goed oplossen is een behandeling met fillers of operatieve ingreep (facelift of na een ongeluk) beperkt of niet meer mogelijk.
Featherlift draden lossen niet op en zijn blijvend. Een behandeling met fillers of operatieve ingreep (facelift of na een ongeluk) is beperkt of niet meer mogelijk.
De draden kunnen gaan ontsteken.
Verwijderen van de draden is vrijwel onmogelijk en kan alleen operatief.
Risico op vorming van littekenweefsel rond de draden met als gevolg huidschade en lelijke plekken in het gezicht die vaak niet te herstellen zijn.
Blijvende gevoelsverandering in het gezicht.
In het geval van de PDO draden of featherlift zijn de risico’s en nadelen dusdanig dat een behandeling zeer grondig overwogen moet worden.

Ik heb geen idee wat dit voor behandelingen zijn, maar waarom worden die (nog) uitgevoerd als dit de nadelen en risico’s’ zijn? :o?

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-21 17:05

Ik denk omdat niet iedereen fillers of een facelift hoeft of nadenkt over het gegeven dat je plastische chirurgie nodig kan hebben na een ongeluk.
En gok dat de meeste uitvoerders deze nadelen niet of amper belichten. Die willen geld verdienen.

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-21 00:01

Hmmmff... ik wil ook geen fillers of een hele facelift, maar een ongeluk zit in een klein hoekje....

Tanya

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-21 20:59

Oef, ik heb echt minimaal Botox gehad voor een gummy smile maar het is zo lelijk. Ik herken mezelf helemaal niet meer als ik lach, elke keer als ik in de spiegel kijk schrik ik een beetje.
Iemand tips om de Botox sneller te laten oplossen? :')

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-21 22:16

Tanya schreef:
Oef, ik heb echt minimaal Botox gehad voor een gummy smile maar het is zo lelijk. Ik herken mezelf helemaal niet meer als ik lach, elke keer als ik in de spiegel kijk schrik ik een beetje.
Iemand tips om de Botox sneller te laten oplossen? :')

Nee helaas niet, duurt bij de eerste keer 3 tot 5 mnd over het algemeen.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-21 23:16

Nou dat mocht ik willen. Is bij mij na 2 maanden weg.
Maar wat is er zo lelijk aan dan? Je had een gummy smile en nu niet meer? Dat wilde je toch? Misschien moet je er aan wennen?

Tanya

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-21 00:55

Suzanne F. schreef:
Nou dat mocht ik willen. Is bij mij na 2 maanden weg.
Maar wat is er zo lelijk aan dan? Je had een gummy smile en nu niet meer? Dat wilde je toch? Misschien moet je er aan wennen?

Ik had een hele kleine gummy smile, was vooral benieuwd. Maar doordat die groeven van je neus naar je mondhoeken zegmaar weg zijn is mijn hele mimiek en gezicht veranderd en ik vind mezelf nu een beetje op Toothless uit die film how to tame your dragon lijken :')

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-21 09:53

Ja dat vraagt om een foto natuurlijk. :+
Bij welke kliniek ben je geweest?

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-21 15:04

Het is toch wel iets waar je goed over na moet denken. een voorbeeld is de actrice Sydne Rome.Dat was een hele mooie vrouw die zelfs nog een verhouding met David Bowie gehad heeft.Zij trouwde met iemand wiens broer (zo zit het naar ik begrepen heb in elkaar) plastisch chirurg was. En die is flink losgegaan op haar waardoor ze er nu gewoonweg griezelig uitziet.Jammer zoiets.