2018 afvallen. Wie doet er mee?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Atalja

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 17:52

Ik wil me ook graag aanmelden.
Ik moet er zeker 35kg afvallen :o
Zo eerst even het topic verder bij lezen :D

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 17:52

Denken jullie dan niet dat je bijvoorbeeld weinig verschil ziet?
Dat zou mij vreselijk demotiveren. misschien dat ik maar 1 keer in de 2 weken ga wegen en meten

Elmira

Re: 2018 afvallen. Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 18:08

Denk dat iedereen dat voor zich ook moet weten.
Ik heb de neiging om dagelijks te gaan en dat werkt echt totaal niet, dus ik ga het voor mezelf wekelijks in elk geval doen :)

leeslampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 18:15

Ik ga 1x per maand wegen. Ik voel best snel aan mijn kleding dat ik afval, ook als het (nog) niet op de weegschaal staat. Iedere week wegen werkt averechts hier.

Nessa schreef:
@leeslampje: alsof ik mijn eigen verhaal lees. Ben ook van 65 gekomen. Wel naar 89.

Heb een moment gehad. Toen tikte ik het 80 aan. En dacht. Dit kan niet. Toen afgevallen naar 70. Maar inmiddels 89. Voel me nu ook niet prettig meer.

Heel herkenbaar ook... daardoor weet ik me bijvoorbeeld ook niet meer goed te kleden. Het één is echt te krap, met een maat (of 2) groter voel ik me een vormeloze hobbezak. Alles voelt stom. Ik voel me of een rollade, of een walrus.

Op naar prettigere tijden voor ons allemaal in 2018.

Afbeelding

Ik ben een sucker voor motivatieplaatjes :D

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 18:28

Ik stap misschien tussendoor wel op de weegschaal, maar dat hou ik zelf ook bij in een schriftje.
Ik vind 1x per maand hier melden ook voldoende.

Ik ga van de week eens opzoek naar lekkere recepten voor salades om mee te nemen naar het werk.

onpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 18:31

Wat meten jullie op? Taille en heupen of nog meer?

Hier gaat het gezond eten goed. Ik ben nu bijna 1 week bezig en heb geen extreme trek of snaai momenten. Bijna elke dag wandel ik 5 km.

Ik weeg me elke ochtend, dat vind ik fijn. Maar maandelijks doorgeven is prima wat mij betreft.

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 18:31

Ik wil pas eind van deze maand gaan wegen. Als ik elke week ga wegen dan demotiveerd me dat toch en dan laat ik het er weer bij zitten.

jaimy10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 18:32

onpaard schreef:

Hier gaat het gezond eten goed. Ik ben nu bijna 1 week bezig en heb geen extreme trek of snaai momenten. Bijna elke dag wandel ik 5 km.

Ik weeg me elke ochtend, dat vind ik fijn. Maar maandelijks doorgeven is prima wat mij betreft.

Klanten meet k echt ''overal'' hals, schouders, borst, taille, navel, heupen, bovenbenen, kuiten :D
Zelf meet k alleen taille en bovenbenen (die moeten groeien :') )

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 18:40

onpaard schreef:

Ik meet mijn buik omvang en heupen.
En eerlijk gezegd sta ik dagelijks op de weegschaal... niet goed ik weet t...

_PassoaJus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 18:47

Rebecca schreef:
Interessant ... er zit wel structuur in . Dus niet helemaal glad

Vers fruit is te duur voor mij zeker als ik het niet aanraak, ik kijk eens bij het diepvries fruit als ik boodschappen doen moet

En als je nou een zak appels koopt van €3,25 waar 8 appels in zitten. Dan kom je per appel op nog geen €0,30 uit. Denk dat dat goedkoper is als het fruitflesje? Appel kun je ook verwerken in bijvoorbeeld salades, banaan/ei pannenkoeken etc. Zelfde voor bananen. Ik had een tros met 6 grote bananen voor € 0,80. Das per banaan nog geen €0,15. Maar ik kan niet in jouw portemonnee kijken!

Wbt sport; hier sowieso 2 keer per week paardrijden, soms 3. Verder bijna elke dag 30 minuten wandelen en voor de overige 2 keer sporten ben ik nog even zoekende. Vanavond in ieder geval weer crossfit!

Ik las een aantal reacties met dat lijstje plaatsen niet fijn wordt gevonden, dat kan natuurlijk! Ik vind het juist wel fijn. Vind het ook inspirerend om te lezen wat een ander plaatst/eet, wellicht staat er iets lekkers tussen! Bovendien zie je nu ook dat er een bokker was die hoog zat in koolhydraten en ff niet wist waar het weg kwam en daar op wordt gewezen door een ander. Zo help je elkaar en kan het soms een eye-opener zijn!

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 19:00

Zoek een groenteboer op! Daar is fruit ook heel goedkoop. Koop seizoensgebonden

Ik vind vriesfruit van de Albert Heijn ook pittig duur hoor! Deze week zijn daar de doosjes wel in de aanbieding!

Vriesfruit van de Lidl vind ik wel te doen 750gr voor 3 euro. Beter als Ah 225 gram voor ik meen 2,25

Ik weeg mij stiekem elke dag, maar officieel 2x per week. Vrijdag voor het weekend en maandag om de schade op te maken van het weekend :’)

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 19:01

Als iemand af en toe een lijstje plaatst vind ik geen probleem. Maar als 100 man elke dag gaat plaatsen wat zijn eet per dag dan wordt het wel onoverzichtelijk. :=
Ik vind het af en toe wel leuk om te lezen wat iemand op een dag eet en zo kan je inderdaad ook tips geven wat je beter wel of niet kunt eten of wat je beter kunt vervangen voor wat anders.

topsylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 19:05

Ai ik ben vergeten mezelf te wegen vanmorgen. := Dan moet ik morgen maar beginnen ermee.
Vandaag heb ik 35 km gefietst met flinke tegenwind dus volgens MFP mag ik nu 1000 Kcal extra eten? :oo

Qua lijstjes zou ik alleen wat plaatsen als je twijfels hebt over je eetpatroon. Om te vertellen wat je iedere dag eet bestaan wel andere topics voor, toch?

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 19:10

Er is een topic met wat heb jij gegeten vandaag? Daar kun je ook posten.

Fruit kun je soms aardig goedkoop krijgen hoor. Vorige week twee kilo mandarijnen bij albert heijn voor 2.50. Aanbiedingen in de gaten houden.
Hier in de buurt kun je het ook bij de boer halen, een kilo appels voor een euro bijvoorbeeld.
Goedkoper dan elke dag zo'n smoothie.

MerleSimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 19:15

Ik ga elke week wegen en 1 keer per maand meten. Dat meten doe ik morgen en daarna elke 1e van de maand denk ik. Dat hou ik ook in een schriftje bij, ik meet op dezelfde plekken als jaimy net noemde haha.

Ik wil weer naar 3x per week paardrijden en 3x per week sporten (2x kracht en 1x cardio) maar het is even zien of dat haalbaar is. Sporten kan ik thuis of in de sportschool in ieder geval.

Wij zijn net terug van een weekendje weg en willen zo nog even naar de sportschool, rest vd week weinig tijd :')

Oh en over groene thee extract!

Afbeelding

Ik ga ook weer beginnen met magnesium, hoopt dat dat me helpt bij vermoeidheid en spierkrampen :j
Laatst bijgewerkt door MerleSimone op 02-01-18 19:22, in het totaal 1 keer bewerkt

theadora99

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 19:16

IMANDRA schreef:
theadora99 schreef:
Ik ben ook geinteresseerd in een whatsapp groep! Hier ga ik binnenkort beginnen, het grootste probleem is nu dat we recht op een verhuizing afgaan (dus dat is thuisbezorgd af en toe ben ik bang). Verder nog veel lekkers van kerst over.
Dingen die ik nu al probeer te doen:
-Limonade met 0% suiker nemen of water (maar ben niet zo'n water drinker)
-Smoothies maken (vaak aardbei/sinaasappel en een beetje banaan, zelf maken)
Verder ben ik een slechte eter, probeer in de avond gewoon agv te eten, minder aardappel, meer groente, en wat minder jus want ik hou iets te veel van jus haha. Ik heb vooral problemen met het ontbijt.

Bij de meeste thuisbezorgd dingen kan je ook nog enigzins 'gezonde' keuzes maken, zoals salades, of je pakt een kleinere portie (bij pizza bijv. 25cm ipv een 'normale' 30cm).

Ik lust geen salade en bestel echt nooit pizza haah. Het is meestal italiaans (pasta) of broodje hamburger haha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 19:20

Ik lust ook geen salade dus snap helemaal hoe je je voelt, en dat het soms verdomde lastig is als je gezonde keuzes wilt maken maar even niet zo makkelijk voor jezelf kan koken. Maar echt, ook naar een keuken die nog niet werkzaam is kan je een magnetron meeslepen en daar kan je al een hoop mee dat uiteindelijk meer voor je gaat doen dan een broodje hamburger of een (vaak enorm vette en kcal-rijke) bak pasta van Thuisbezorgd. Zoek op Pinterest eens op microwave recipes en je komt er genoeg tegen.

Ik heb ook wel eens van die periodes, maar het wordt uiteindelijk alleen maar moeilijker om echt te beginnen als je eerst een periode krijgt waarin je jezelf volledig toestaat om ongezond te eten.

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 19:32

Even over het wegen.
Mocht bijv na jou idee niet snel genoeg gaan. Of is er toch minder af dan je dag.

Vergeet niet dat ook afhankelijk is of je dag ervoor veel gegeten heb of juist slecht drink.

Ik weet als ik shushi eet dat er in de soya saus veel zout in zit.. ik kan je vertellen de volgende dag weeg ik meer omdat de zout vocht vast houdt in me lichaam.

Corellaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 19:39

Hoi hoi ! Mag ik mezelf ook nog aanmelden ??

Ik ben vandaag begonnen en ga de strijd aan om 23 kilo af te vallen.

Ik ben een enorm gezelligheidsdier en dat heeft ee toe geleid dat ik ondertussen zwaar overgewicht heb.
Ook ben ik een emo en stress eter en als ik geen ritme en regelmaat heb gaat alles wat eetbaar is er aan :=

Ik ga nu naar veel water drinken, 6 eetmomenten op een dag en veel groente, fruit vlees en vis.
Afkicken van de chocolade en koekjes ...

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 19:41

plutolover schreef:
Even over het wegen.
Mocht bijv na jou idee niet snel genoeg gaan. Of is er toch minder af dan je dag.

Vergeet niet dat ook afhankelijk is of je dag ervoor veel gegeten heb of juist slecht drink.

Ik weet als ik shushi eet dat er in de soya saus veel zout in zit.. ik kan je vertellen de volgende dag weeg ik meer omdat de zout vocht vast houdt in me lichaam.
Ook een reden dat ik meet. Ik hou makkelijk vocht vast en dat kan zo 3 kilo schelen, ondanks dat je dat weet is dat op de weegschaal enorm demotiverend en als je dan met meten toch cm's ziet verdwijnen geeft dat weer een beetje hoop.

_AB_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 19:48

Mag ik me nog melden? Of is dat te laat?
Ik wil graag 10-20 kg afvallen ^^

Laurievc

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 19:55

Aan de mensen met een fitbit/polar: neemt MFP ook trainingen (paardrijden, fietsen, hardlopen) over? Of enkel de stappen per dag?

Bij mij neemt hij het aantal stappen over, maar niet de activiteiten als paardrijden waardoor ik maar 134 kcal bijkrijg voor training zegmaar :P Vanochtend stonden er wel 385 kcal extra maar die zijn nu weg. Heb hem al opnieuw verbonden maar het helpt niets.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 20:09

Nies_ schreef:
plutolover schreef:
Even over het wegen.

Ook een reden dat ik meet. Ik hou makkelijk vocht vast en dat kan zo 3 kilo schelen, ondanks dat je dat weet is dat op de weegschaal enorm demotiverend en als je dan met meten toch cm's ziet verdwijnen geeft dat weer een beetje hoop.

Hier ga ik helemaal in mee. Al helemaal dagelijks wegen werkt voor mij zo gigantisch demotiverend, al helemaal omdat ik alle vorm van progress uit het oog verlies als ik een dag daarna 3 kilo zwaarder ben door vocht. Ik weeg me ongeveer eens per maand, misschien nog wel minder zelfs. Ik merk het vooral aan mijn kleding en ik voel het aan mijn lichaam als ik ben afgevallen.

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 20:11

Nog meer mensen die mee doen, leuk!

Ik ga me wekelijks meten en wegen, en 1x per maand hier het resultaat in de lijst zetten. Ik ben benieuwd hoeveel deelnemers er over een paar maanden nog zijn.. ik weet ook niet of ik het zelf volhoudt.. maar het bijhouden in dit topic motiveert me wel.

onpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 20:15

@Corellaa en _AB_ jullie kunnen aansluiten hoor. Zet je naam maar in de lijst (alfabetische volgorde).