[Info] Haar/haarverf deel 6

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LadyFiesta

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-18 21:22

Frummels

Re: [Centraal] Haar/haarverf deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 09:51

Ik ga vrijdag eindelijk naar de kapper. Niet knippen, wel highlights. Ben benieuwd of het zo wordt zoals ik hoop. :')

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 12:01

Frummels schreef:
Ik ga vrijdag eindelijk naar de kapper. Niet knippen, wel highlights. Ben benieuwd of het zo wordt zoals ik hoop. :')

En dan verven of blonderen ? En op welke manier de highlights ?

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 12:07

Frummels schreef:

Whaaah, ben zo benieuwd. Ik zou ook weer eens naar de kapper willen maar ik heb er op dit moment het geld niet voor.

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 12:52

Maris schreef:
Frummels schreef:

En dan verven of blonderen ? En op welke manier de highlights ?

Blonderen. :j Uit (veel te veel, haha) ervaring weet ik dat lichter verven niet mooi kan. (wordt te oranje/warm) Althans, bij mij is het in al die jaren nog nooit mooi gelukt met enkel verven en ik moet eerlijk zeggen dat ik ook geen kapper kan vinden die dat wil doen. Dus ontkleuren en een toner erover. :)

Ik wist trouwens niet dat er meerdere manieren zijn voor highlights? :oo Ik laat dat altijd doen als ik het blonder wil, zodat het niet in zijn geheel ontkleurd hoeft te worden. Dat vind ik namelijk niet mooi en mijn haar vindt het niet zo leuk :)) Wil de aanzet wel donkerder houden, anders moet ik zo vaak terug, haha.

Iris82 schreef:
Frummels schreef:

Whaaah, ben zo benieuwd. Ik zou ook weer eens naar de kapper willen maar ik heb er op dit moment het geld niet voor.

Ben ook benieuwd! Zal een foto plaatsen als ik klaar ben!

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 12:56

Ja, je hebt gelijk hoor. Dat heb ik nu dus ook met geverfde highlights. Ze zijn eigenlijk gelig/oranje. Zeker als je je haren in een staartje draagt zie je dat ( en dat is niet mooi ).
Maar jij doet dus en blonderen en gelijk een toner erna ?

Bij mij worden de highlights nog gezet met muts op..... Dan kan je dus ook niet bij de haaraanzet donkerder maken.

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 13:20

Ik laat het nu bij de kapper doen. Maar zij doen inderdaad gewoon plukken ontkleuren en dan een assige toner eroverheen :j Moet wel nog even bedenken hoe licht ik het precies wil :+

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 16:16

Daancha schreef:
Vraagje!
Gebruikt er iemand Fudge clean blonde die voor mij het etiket even wil uploaden? :) Ik wil namelijk geen siliconen gebruiken en in webshops kan ik nergens een leesbaar etiket vinden..
Liefst van shampoo en de conditioner.
Als er iemand zo lief is? Alvast bedankt!

Je zou deze, net zo donker paars als Fudge, kunnen proberen: https://www.haarshop.nl/product/jean-pa ... 76EALw_wcB

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 18:43

Kwal

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 18:58

Hoi, even een vraagje tussendoor: ik heb een tijdje terug bij bol.com deze Fudge clean blonde conditioner gekocht, en ik dacht dat deze blauw/paars zou zijn net als mijn toning conditioner van mijn kapper, maar hij is licht violet. Heb ik wel de goede?

https://www.bol.com/nl/p/fudge-clean-bl ... uctPageUrl

Drunksheep

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 19:00

De conditioner is inderdaad licht violet. De shampoo donkerpaars.

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-18 14:52

In het echt is het wat assiger, maar ik krijg het moeilijk op de foto! Ben in elk geval helemaal blij :)
Afbeelding

Haar zit een beetje gek van achteren omdat Mn sjaal eroverheen gezeten heeft :+
Afbeelding

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-18 15:02

Mooi hoor Frummels!

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-18 15:31

Hmmm echt veel verschil zie ik niet ? Of ligt dat aan mij ??? oeps

PepperrrJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-18 17:09

Frummels, jij hebt echt zulke mooie ogen! :o

Ben erg blij met mijn haarkleur momenteel. Héél donkerblauw. Blueblack van Colorista. Heb alleen 1 probleempje, misschien kan iemand mij tips geven..

Paar jaar geleden heb ik mijn haar aan 1 kant helemaal laten opscheren. 2 jaar terug mijn haar helemaal kortgeknipt, maar wou het weer lang laten groeien met 1 kant opgeschoren. Nu is mijn haar eindelijk weer tot over mijn schouders, maar ik ben die kale helft wel een beetje beu. Wil dit graag weer aan laten groeien, maar heb echt geen idee hoe.. Ik wil namelijk niet alles weer kortknippen, dat is echt het laatste wat ik wil. Maar ik wil niet dat ik er straks als aan clown uitzie :+ Dus als iemand tips heeft zijn die zeer welkom! :D

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-18 17:32

Even een selfie van mijn progressie. :)) Ik ben op dit moment wel heel blij met mijn haar. Ik draag het voornamelijk zo, al moet ik het dan wel stylen anders heb ik afro.

Afbeelding

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-18 17:42

Jaaaa Giolli! Nu gaat het hard :j

Pepper: Dankjewel :o
(Zo leuk om jouw bokt naam te typen, mijn pony heet pepper haha)

Maris, zo was het ervoor :)
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Frummels op 30-03-18 17:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-18 17:43

Staat veel sympathieker hoor, met een kleurtje er in. Erg leuk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-18 07:56

Pepper heb je een beeld erbij? Dat zou het wat makkelijker maken. Is A-symetrisch een optie? Of een bob?

PepperrrJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-18 08:32

Shanna schreef:
Pepper heb je een beeld erbij? Dat zou het wat makkelijker maken. Is A-symetrisch een optie? Of een bob?

a symmetrisch is het sowieso al haha. Het is nog steeds opgeschoren trouwens, was een beetje onduidelijk uit mijn vorige post. Wil het liefst mijn lange haar echt niet korter doen dan het nu is.. Kan nu even geen foto maken en heb geen goede recente foto's. Maar als je bij deze foto bedenkt dat de ''lange'' kant nu tot over mijn schouders is heb je een beetje een beeld van hoe het er nu uitziet.

Afbeelding

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-18 08:37

Je zou gewoon wen middenscheiding kunnen dragen? Dan valt je haar naar twee kanten en kun je het korte stuk eronder rustig laten groeien. Zo deed een kennis van mij het en dat zag er prima uit :j

Remembrance

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-18 09:33

Ik heb een vraag aan de mensen die oorspronkelijk blond haar hebben en hun haar verven of geverfd hebben. Wat doen jullie met jullie uitgroei? Donkere uitgroei bij gekleurd haar vind ik juist wel leuk. Maar ik kan me voorstellen dat lichte uitgroei er heel raar en rommelig uit gast zien... Verven jullie dat dan altijd bij? En als jullie je hele haar geblondeerd hebben, een lichte kleur er in hebben gedaan en dan weer (donker) blonde uitgroei hebben, moet dat dan ook weer geblondeerd en geverfd worden?

Alvast bedankt :)

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-18 09:42

TelmaB schreef:
Ik heb een vraag aan de mensen die oorspronkelijk blond haar hebben en hun haar verven of geverfd hebben. Wat doen jullie met jullie uitgroei? Donkere uitgroei bij gekleurd haar vind ik juist wel leuk. Maar ik kan me voorstellen dat lichte uitgroei er heel raar en rommelig uit gast zien... Verven jullie dat dan altijd bij? En als jullie je hele haar geblondeerd hebben, een lichte kleur er in hebben gedaan en dan weer (donker) blonde uitgroei hebben, moet dat dan ook weer geblondeerd en geverfd worden?

Toen ik het donker geverfd had, verfde ik het heel vaak bij. Lichte uitgroei laat het vaak lijken alsof je kale plekken hebt vind ik. :')
Nu heb ik het lichter dan mijn eigen kleur met highlights, die uitgroei laat ik dan weer highlights in zetten ja :j

Bralindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-18 14:44

TelmaB schreef:

Ik moet het echt bijhouden. Zoals mijn voorganger al zei; anders lijkt het net of je kale plekken krijgt. Ik ben van mijzelf ook heel assig, dan lijkt het ook nog of ik grijs word door het contrast met het donkere haar. Ik merkte ook dat alles ook veel sneller vervaagde (qua kleur) omdat de ondergrond licht is.

Nu groeit mijn haar niet zo heel snel, maar iedere 2 maanden moet ik echt wel naar de kapper.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-18 20:16

Met blond haar verfde ik eigenlijk mijn haar altijd terug naar originele kleur als ik er weer even klaar mee was. Dan groeit het heel neutraal door :-)