3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Laurievc

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-17 20:55

Ik ga vanaf morgen eens proberen kcal te tellen. Wat inlezen, heb echt het gevoel dat ik nog niets over voeding weet haha :+ Tips?

Edit: net heel de OP al doorgelezen en al veel info rijker. Ben benieuwd of ik er wat mee kan. Lijkt me wel super interessant iig :)

Goldwynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-17 23:33

Hier ook de bloemkool pizza gegeten! Zeker voor herhaling vatbaar :D. De tweede ligt ook in de vriezer.

Mijne had geraspte kaas, tomatenpuree (daar moet ik nog wat anders op verzinnen), pesto, ui, paprika, mozzarella, cherry tomaatjes en nog wat geraspte kaas ♡.

Afbeelding

Mama3

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-17 00:25

Ik had een potje pizza saus gekocht van grand italia, 100ml was maar 37kcal. Maar die staat nog ongebruikt in de kast, omdat er in het pizzapakket nog voldoende saus zat voor mijn pizza. Soms best handig, een dochter die geen saus lust, zij had een pizza geraspte kaas (ieuw, maar zij vind het heerlijk) ben blij dat ze na 9 jr pizza lust

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-17 12:56

Ik had een pakje basis pastasaus van de AH, had ik nog staan en moest op. Was veel te veel, dus van de rest nog een pastasaus met groenten gemaakt en in de vriezer gestopt.

Ik heb gisteren een bbq van mn werk gehad met veel te veel wijntjes (en een of andere mierzoete likeur :+ ) Qua eten niet overdreven veel gegeten. Half uur heen en half uur terug stevig gefietst, had bijna 3000 kcal verbruikt over de hele dag volgens mn fitbit. Dus denk dat de schade wel meevalt.

Vandaag kalm aan, mn hoofd doet een beetje pijn :')
O: 2 volkoren boterhammen met oude kaas salade
L: ciabatta met chorizo
T: nectarine
A: dat moet ik nog bedenken, denk stukje vlees met aardappelen en groenten
T: klein zakje chips
B: 20 min fietsen, 10.000 stappen

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-17 12:59

Dank je wel Black Kelpie!

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-17 13:19

Wij gaan vanavond ook weer voor de bloemkoolpizza, alleen vind ik hem dus echt niet vullen.. Kan zo twee van die krengen op. Ik maak er een chinese groentesoep bij.

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-17 13:35

Maanlicht, met iets meer kaas beleggen? Vet maakt dat je langer vol zit van je maaltijden.

Waar liggen die bodems eigenlijk, in de koeling? Ik zag ze in BE op het eerste gezicht nog niet. Maar zou wel interessant zijn, ik verdraag slecht tarwe, dus dan zou zo'n bodem een verbetering zijn.

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-17 13:49

Bhriseis; inderdaad in de koeling, hier was het ook even zoeken. Ik zag ze per toeval liggen in de buurt van kant en klare poffertjes/pannenkoeken etc.

Maanlicht; ik heb hem gisteren flink belegd en zat van 1 pizza tjokvol, misschien ligt het aan het beleg?

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-17 14:23

Hoeveel kcal bevat zo'n bodem :)?

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-17 14:25

376 kcal

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-17 14:26

Mjetterd schreef:
Hoeveel kcal bevat zo'n bodem :)?

376

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-17 14:35

Ik zocht al een tijdje naar iets om een bite toe te voegen aan mijn kwark maar wat ik probeerde was het allemaal niet of net niet.

Gisteren heb ik een pak Granolo gekocht can Eat naturel,amandelen, zaden en honing. Er staat bij dat je 50gr nodig hebt, maar dat is ws met melk. Ik heb 25gr toegevoegd aan de kwark en vond dat echt heerlijk, het knapperige waar ik naar op zoek was. Vult ook goed, want ik kreeg pas heel laat trek.

Alhoewel het is nu natuurlijk een ander ritme dan doordeweeks..

Lijstje tot nu;
O; 150 kwark, 25 granola,
T; 100gr cherrytomaten
L; 2 gebakken ei met spinazie, champignons, tomaten en kalkoenfilet
T; (neem zo een appel)
A; krieltjes, sperziebonen, biefstuk

B; tennistoernooi dubbel, 3x 20 min (verdeeld over 2,5u)

Goldwynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-17 18:20

Ik ben best tevreden vandaag! Gister ook een overwinning gehad, voelt goed. Was alleen thuis en had een bakje met chips gepakt, maar voordat ik boven was vroeg ik mij af waarom ik dat had gedaan. Eigenlijk puur omdat er niemand thuis was en dus niemand commentaar kan hebben, maar eigenlijk had ik niet eens zo bijzonder veel zin. Dus terug naar beneden en alles terug in de zak gedaan. Yay.

Vandaag:
O: Banaan
T: Liga evergreen
L: 2 botherhammen met gesmolten kaas en pesto uit de magnetron
T: 1 kom tomatensoep en 3 blokjes chocolade.

Volgens MFP zou dit 748 kcal zijn vandaag.

Vanavond eet ik rijst met een varkensschnitzel en een komkommerrauwkost on de side.
Maaar, wat is nu eigenlijk een goede portie rijst? Hoeveel ongekookte rijst maken jullie per persoon klaar?

De schnitzel is 130 gram en heb 150 gram komkommer rauwkost, welke volgens de app 32 kcal is. De app kent m'n schnitzel niet :P

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-17 19:47

Mama3 schreef:
Ik zocht al een tijdje naar iets om een bite toe te voegen aan mijn kwark maar wat ik probeerde was het allemaal niet of net niet.

Gisteren heb ik een pak Granolo gekocht can Eat naturel,amandelen, zaden en honing. Er staat bij dat je 50gr nodig hebt, maar dat is ws met melk. Ik heb 25gr toegevoegd aan de kwark en vond dat echt heerlijk, het knapperige waar ik naar op zoek was. Vult ook goed, want ik kreeg pas heel laat trek.

Alhoewel het is nu natuurlijk een ander ritme dan doordeweeks..

Lijstje tot nu;
O; 150 kwark, 25 granola,
T; 100gr cherrytomaten
L; 2 gebakken ei met spinazie, champignons, tomaten en kalkoenfilet
T; (neem zo een appel)
A; krieltjes, sperziebonen, biefstuk

B; tennistoernooi dubbel, 3x 20 min (verdeeld over 2,5u)

Wat gek, kan het niet meer wijzigen. Vandaar via een quote.

Kleine wijziging;

220gr snijbonen, 130gr opbakaardappels met ui en spek, steak tartaar 125gr en 25gr curry

En nog wat extraatjes; de voorraad aangevuld voor de kids en zelf ook iets genomen. Maar gewoon omdat ik er zin in had en niet vanuit snaaitrek, dus dat scheelt.

Schade; 1 koffieleutje, 1 zakje tumtums (30gr) en een rondo vanille (die vond ik bij nader inzien, niet lekker dus daar blijf ik voortaan vanaf, heeft overigens dezelfde kcal als 1 zakje tumtums en een koffieleutje bijelkaar, daarvan was ik wel in shock)

Oja ook vanmiddag nog het restant van een zakje noten en bessen genomen, 25gr

Vanavond ga ik niks meer nemen, had vanmiddag trek in chips, gekocht, maar blijft voorlopig dicht

* Goldwyn; op de verpakking van de schnitzel staat hoeveel kcal het is en welke voedingstoffen het bevat, dan kun je hem aan de app toevoegen

Goldwynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-17 20:18

Dat wilde ik inderdaad doen, maar toen ik de verpakking erbij pakte ging dat niet helemaal op.

Afbeelding

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-17 08:46

Goldwynn, ik doe 50 gram ongekookte rijst per persoon :)

mellanion84

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-17 10:33

Woeps gister gezondigd samen met zuslief de macdonald bezocht en kon de aardbeien milkshake niet laten staan. vanmorgen wezen sporten, viel flink tegen door de warmte in de sportschool.

Lijstje
O. Skyr
M crackers met filet americane en roggenbrood met zalm
A. Geen idee nog. Denk salade.
T. Fruit

Nottinghill

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-17 11:00

Ik had een vraagje. Zijn er hier mensen met een apparaat van fitbit en zo ja, wat vinden jullie er van?
Ik zit na te denken om de fitbit flex 2 te komen, waar je dan ook mee kunt zwemmen. En ook de weegschaal staat mij wel aan. Het is echter niet heel goedkoop, dus ik wil wel zeker zijn dat het ook fijne apparatuur is die goed werkt. :)

Laurievc

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-17 11:03

_xrose schreef:
Ik had een vraagje. Zijn er hier mensen met een apparaat van fitbit en zo ja, wat vinden jullie er van?
Ik zit na te denken om de fitbit flex 2 te komen, waar je dan ook mee kunt zwemmen. En ook de weegschaal staat mij wel aan. Het is echter niet heel goedkoop, dus ik wil wel zeker zijn dat het ook fijne apparatuur is die goed werkt. :)

Geen fitbit maar wel een polar a 360 (ook waterdicht) hier :) Kan nergens over klagen, vind het een heerlijk apparaat! Van fitbit ook wel veel goed gehoord, ik heb lang getwijfeld tussen de 2 :)

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-17 11:20

Ik heb een fitbit charge 2, kan er dus niet mee zwemmen (maar ik zwem toch zelden). Ben er heel erg blij mee!

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-17 13:06

Ja ik heb ook de Charge 2 :j Een paar pagina's terug ging het er nog over, Laura had geloof ik toen dezelfde vraag.

Mlies

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-17 15:20

Ik heb ook een Charge 2, heel blij mee!

Eleadoras

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-17 22:47

Hier ook een Charge 2 sinds oktober vorig jaar, inmiddels zo aan gewend dat ik me ontzettend kaal voel als ik hem niet om heb. Soms twijfel ik wel aan de precisie van het aantal verbrande calorieën, maar verder vind ik het echt een top ding!

YellowLeaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-17 23:02

Ik heb een Charge HR. Zijn er trouwens meer mensen die problemen hebben met het koppelen van de Fitbit aan myfitnesspal? Ik krijg het maar niet voor elkaar.

Annikoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-17 11:33

Het is weer bbq tijd :') in 1 week al 3 bbq's gehad, en dan al dat lekkere stokbrood... Dat is voor mij echt een valkuil!

Vandaag weer meting gehad in de sportschool en toch 0,8 kilo afgevallen t.o.v. de vorige meting!
Ik begin eindelijk weer langzaamaan gewicht te verliezen, zo blij mee *\o/*
Ik zit nu op 74,6 en ik begon met 79. Gelukkig zit ik nu dichter bij de 70 dan bij de 80 :D

Voor vandaag kan ik nog geen lijstje plaatsen, ik weet met zulk weer nooit goed wat we gaan eten.