Gastric bypass

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kim_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-18 16:26

Romeo: het vloeibare eten vind ik vooral lastig als ik avondeten maak of zoals vandaag iets warms voor de lunch. Ik vind de structuur echt goor. Ik had roerei gemaakt (stond op het voorbeeldmenu van het ziekenhuis) en geblenderd. Ik was bang dat het te stukjes achtig was dus opnieuw geblenderd met wat zuivelspread. Ulgh.. Goor! Zolang ik het bij optimel drink/optimel vla/custard/griesmeelpap/yoghurt/stamppot hou is het te doen maar de rest.. :\ Nog even volhouden inderdaad.

En wat ben jij knap! :) op de oude foto ook hoor maar nu oog je als een heel ander mens.

Sans6: herkenbaar. Ik vond dat gaan zitten ook eng. Je gebruikt bij veel dingen blijkbaar toch je buikspieren. Hoe gaat het nu? Behalve het gevoel van de vrachtwagen?

kim_1990: fijn dat je moeder je kan ondersteunen hierin. Zij zal snappen hoe je je voelt en wat je voelt. Ik hoop dat je rugklachten verminderen/verdwijnen. Rugpijn is intens vervelend.

Neroo: wat een transformatie! Daar hoort hashtag fitgirl bij. Super goed :) hoe bevalt het leven na je operatie (sleeve/gbp)?

kim_1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-18 17:06

Romeo2007 schreef:
Dank! Wij hebben qua bouw en vetverdeling wel iets van elkaar weg denk ik.

Leuke tinker! Kan je ook mooi buitenrijden bij jou?

Daarom ben ik zo blij met je foto's hahaha, dat idee had ik ook eigeijk wel een beetje haha.

Op de locatie waar deze foto's zijn gemaakt kan je niet echt mooi buitenrijden, andere stallingen in de buurt adverteren wel met mooi buitenrijgebied maar dat vind ik jiet...je moet eerst een km of 3 langs de doorgaande (80) weg en die oversteken en dan kom je 1 zandpad tegen :+

Waar ik nu sta (ongeveer 20 minuten van de vorige stal, ik woon precies in het midden) kan je veel mooier buiten rijden vind ik...ondanks dat ik dus nog niet rij wandel ik wel met paardlief en ga ik mee wandelen als mijn bijrijder naar buiten gaat haha.
Ik wordt in juli geopereerd en ik hoop eigenlijk dat ik voor het einde van het jaar genoeg afgevallen ben dat ik weer op het paard kan en mag zitten van mezelf...hoop dan dus onder de 100 kilo te zijn minimaal en geen of in ieder geval minder rugklachten te hebben.

Rugklachten is op zijn zachtst gezegt kl*te...ik zit al 13 weken thuis...ik kan niet rechtop staan, ik kan niet bukken, kan geen broek, sokken, schoenen of whatever aantrekken...iets van de grond pakken kan niet...aan het aanrecht staan (afwassen/koken) wil niet en stofzuigen kan ik ook niet momenteel...oftewel...ik kan helemaal niks...omdraaien in bed gaat niet zonder pijn...heel rot dus...
Mijn rugpijn komt niet (100%) door mijn overgewicht (helaas) het komt door een gebroken rug van 5,5 jaar terug en dat is nu verergert.door mijn gewicht helaas...dus hopen dat ik inderdaad minder last heb wanneer ik minder gewicht mee hoef te zeulen en het revalidatietraject is afgehandelt...pfff |o

Neroo

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 14:28

Ik heb even in je profiel gespiekt, gaaf paard is Riley :oo!

Ik heb niet echt last van enorme loshangende vellen. Ik heb veel gesport en dat heeft toch wel goed geholpen :). Wel mn boobs laten verkleinen, want die hingen op mn navel :').

En na 5 jaar is het nog steeds de beste beslissing uit mijn leven geweest. Kwaliteit van leven is zoveel vooruit gegaan. Niet alleen fysiek maar ook mentaal. Vroeger was ik best wel een introvert persoon maar daar is nu niks meer van te merken haha! Alsof je nu eindelijk echt jezelf kunt zijn ofzo, je kunt je niet meer verschuilen achter je vet. Heel gek is dat!

kim_1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 19:45

Neroo schreef:
Ik heb even in je profiel gespiekt, gaaf paard is Riley :oo!

Ik heb niet echt last van enorme loshangende vellen. Ik heb veel gesport en dat heeft toch wel goed geholpen :). Wel mn boobs laten verkleinen, want die hingen op mn navel :').

En na 5 jaar is het nog steeds de beste beslissing uit mijn leven geweest. Kwaliteit van leven is zoveel vooruit gegaan. Niet alleen fysiek maar ook mentaal. Vroeger was ik best wel een introvert persoon maar daar is nu niks meer van te merken haha! Alsof je nu eindelijk echt jezelf kunt zijn ofzo, je kunt je niet meer verschuilen achter je vet. Heel gek is dat!

Hahahahaha, ja gaaf is hij he <3
Kan niet wachten om op zijn rug te klimmen *\%/*

Ik hoop dat mijn revalidatie mij zover krijgt dat ik inderdaad weer wat kan sporten zodat inderdaad het overtollig huid hopelijk wat beperkt blijft hahaha.
Maar zoals de GBP valt in de verzekering...je geeft aan dus een borstverkleining gehad te hebben als gevolg van de GBP...valt dit ook binnen je verzekering dan of is dat iets wat totaal erbuiten valt? Heb namelijk begrepen dat een operatie om eventueel overtollig vel te verwijderen niet binnen de verzekering zou vallen...

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 20:00

Overtollige huid verwijderen wordt alleen vergoed als je er last van hebt, in de zin van smetten ed. Wordt zeer zelden goed gekeurd. Maar het zijn operaties die (vind ik) wel bij elkaar te sparen zouden moeten zijn.

Neroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-18 09:53

Ik heb dit wel verzekerd gekregen. Ik had na 40 kilo afvallen nog steeds cup g ( maar dan aan los vel ). Ik had last van mijn rug en de huid trok enorm dus die heb ik vergoed gekregen :)

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-18 22:44

Hoe gaat het hier met iedereen?

sans6

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 08:25

Best ok! Woensdag is het 2 weken terug dat ik geopereerd ben. Erg aan het zoeken dus wat wel en wat niet goed valt en hoe veel ik kan eten.
Ben fysiek ook weer iets meer aanwezig, voel me iet meer zo super slap. Ben er nog niet, dat moge duidelijk zijn, maar merk wel dat het met de dag beter wordt.

13 kilo kwijt in totaal, nog 32 te gaan.

ista

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 09:23

Fijn dat het wat beter sans6! En al 13 kilo kwijt, hartstikke goed!!!

Ik heb volgende week mijn laatste bijeenkomst van het 6-maanden traject van de dietist en wordt dan weer overgedragen aan de NOK. Spannend hoe het daarna zal gaan! Hoop dat het allemaal niet heel lang op zich laat wachten :)

Kim_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 13:44

Hoe gaat het hier met iedereen? :)

Ik ben nu 4 weken post op en zit op -5,7kg (-14,5 in totaal sinds start traject). Ik ga niet heel snel vergeleken met een heel aantal anderen, al is het gemiddeld gezien heel mooi maar 3 kg zijn van de eerste week. Ik vind het tempo ook niet zo erg. Ik voel me goed, ik ben niet vermoeid, ik verdraag eigenlijk alles qua eten/drinken dus ik ben blij! :) Wellicht heb je ook meer van zulke klachten als je echt hard gaat.

ista

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 17:49

Fijn Kim!

Misschien zijn je verwachtingen inderdaad anders, maar als je zoals nu weinig klachten hebt, kun je denk ik ook tevreden zijn! En toch ook al een goed resultaat natuurlijk in totaal!

Ik heb morgen mijn laatste bijeenkomst van de diëtist en wordt daarna overgedragen aan de NOK. Ik ben heel benieuwd hoe het daarna allemaal gaat, hoe snel we kunnen starten etc...

MyKayleigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 18:04

Mag ik me ook melden?
Al ben ik nog niet zeker dat ik echt geopereerd ga worden.
Ik heb volgende week een informatie bijeenkomst.
Dan krijg ik een afspraak voor screening.

Kan iemand mij vertellen wat de screening inhoud?

Kim_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 19:58

ista: ik kan zeker tevreden zijn! Eigenlijk ging ik er zonder verwachtingen in maar als je dan hoort dat zaalgenoten veel harder gaan dan denk ik wel even een fractie van een seconde van oh.. -O- Maar ik probeer wel echt te denken vanuit het principe dat je jezelf niet moet vergelijken met een ander. Elk lichaam is verschillend en reageert anders en daarnaast is de weg naar de operatie voor iedereen anders geweest. Mijn leefpatroon nu na de GBP is op veel vlakken niet veel anders dan daarvoor, behalve qua porties eigenlijk omdat er echt niet veel meer in past. Voor een ander kan gelden dat ook het soort voeding heel anders is naast de porties en dit geeft wellicht ook andere resultaten.

spannende dag voor jou morgen! Succes! Heb je zelf al zicht op hoe snel je grofweg kunt starten of is het helemaal blanco?

MyKayleigh: welkom :) Naar welk ziekenhuis ga je? Dat is wellicht belangrijke info om iets te kunnen vertellen over de "screening"

MyKayleigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 21:18

Dankje, ik ga naar het Bravis ziekenhuis in Bergen op Zoom.

Neroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-18 08:23

Een wat rustiger tempo is alleen maar fijn voor je lichaam Kim :j. Hoeveel kilo wil je kwijt?

Straks als het gaat er fijn bij gaan sporten en dan scheelt het straks hopelijk wat meer met het lossere vel!

ista

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-18 10:31

Kim:
Ik heb nog geen idee van hoe nu verder. Screening is al geweest, dus als het half jaar diëtist is afgesloten, dan kom ik sowieso in aanmerking. Maar hoe het dan nu allemaal verder gaat, daar heb ik nog geen idee van!

Kayleigh:
Welkom! Spannend voor je, je weet ook niet zo goed waar je aan toe bent waarschijnlijk. In dit topic zitten mensen die al langer geleden geopereerd zijn, die net geopereerd zijn en die nog in het voortraject zitten. Ik heb vandaag laatste bijeenkomst van de diëtist en zal dan als het goed is gaan starten met het traject richting de operatie.

Ik loop bij de NOK (Nederlandse Obesitas Kliniek) in Den Haag. Bij ons was de screening een dagdeel. Ik moest enkele vragenlijsten invullen, maar kreeg ook gesprekken en onderzoeken bij arts, diëtist, bewegingsdeskundige en psycholoog. Na deze dag werd je besproken en kwam hier een advies uit. Aangezien ik niet voldeed aan de eis dat ik de afgelopen 5 jaar professioneel begeleid ben bij het afvallen, heb ik een uitgesteld positief advies gekregen. Met andere woorden: ik moest een half jaar begeleid worden door een diëtist en daarna wordt ik weer overgedragen aan de NOK.

kim_1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-18 10:36

Ik heb de screening in het mcl gehad.
Mijn screening bestond uit gesprekken met een psycholoog, internist en dietist, zij hebben alles besproken samen en de volgende dag werd ik gebeld met positief nieuws.
Daarna nog gesprek gehad met de chirurg over welke operatie we precies gaan doen, en nu is het afwachten wanneer het precies gebeurd, ze hadden ongeveer halverwege juli in gedachte.

MyKayleigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-18 18:49

Dus een half jaar dietiek is verplicht?
Ik heb 5 maanden bij een dietiste gelopen icm een revalidatie traject. Ik ben benieuwd of dat er ook bij gerekend wordt.

Ista, jij hebt al wel goedkeuring gehad? Is het dan zeker dat je geopereerd ga worden?

Kim, bedankt voor je uitleg. Spannend! Half juli is al snel.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-18 21:16

Half jaar dietiste is verplicht ja, soms kan het korter. Het gaat erom dat je in de afgelopen 5 jaar onder professionele begeleiding hebt gestaan met poging tot afvallen. Weight watchers telt ook maar dan wel met bijeenkomsten, niet online. Daar moet je een verklaring/verslag van kunnen overleggen. Kun je dat niet dan moet je alsnog. Als je nu al weet dat je moet zou ik vast gaan beginnen, dat scheelt wachttijd.

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-18 22:19

MyKayleigh schreef:
Dankje, ik ga naar het Bravis ziekenhuis in Bergen op Zoom.

Hier ben ik ook geholpen afgelopen zomer. Ben door dokter Feskens geopereerd. Als je vragen hebt hoor ik het wel

maatje987

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 06:23

goedemorgen dames en eventueel heren die misschien wel mee lezen

ik ben 1 februari dit jaar geoppereerd en heb een sleeve gekregen maar nu 35,5 kilo lichter en bijna vier maanden verder ben ik zoo enorm moe sinds twee weken is het echt heel erg vervelend slapen helpt niet genoeg heb ook meer last van hoofpijn ik weet niet of de hoofdpijn er ook echt bij hoort ik

ik weet wel dat die vermoeidheid er bij hoort maar hebben jullie hier ook last van ? zo ja hoe gaan jullie er mee om wat doen jullie er mee/aan ?

ista

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 12:31

Hoi Maatje,

wat ben je al veel kwijt! Hartstikke goed zeg! Wel balen dat je zo moe bent.... Ik ben nog niet geopereerd, maar waar ik aan moet denken is je ijzer of vitamine B gehalte. Misschien eens je bloed laten controleren?

Sterkte in ieder geval!

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 13:18

Vermoeidheid is heel normaal. Je lijf ondergaat een mega verandering en dat kost een hoop energie. Nu na bijna een jaar is het eindelijk beter.

Ik ging gewoon vroeg naar bed op de dagen dat het kon en maakte dan 10u per nacht.

MyKayleigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 15:06

Ik heb vrijdag de screening.
Ik ben heel benieuwd!

kim_1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 18:43

Ik ben vanochtend gebelt *\o/*
6 juni starten met pre dieet en 27 juni gaat het gebeuren *\o/*