Laten ontstoren van vaccinaties en medicatie en dergelijke

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 13:16

Quellian schreef:
MIJN massahysterie? Volgens mij ben ik niet pro en ben ik niet anti, dus welke hysterie huist in mij? :+

Geen idee, maar gezien je toon en hoofdlettergebruik kwam je wat hysterisch over... maar dat heb ik dan verkeerd begrepen, excuus hiervoor :j

zojuist even gelezen wat de zgn basisentingen zijn, lijkt mij niks mis mee en heel fijn dat die ziektes er niet meer zijn..

Citaat:
Er is een verbod op roken in openbare ruimtes, maar drinken is daarentegen geen probleem. Ik heb nog nooit gehoord dat iemand onder invloed van nicotine een gezin heeft doodgereden...

als je nou nog zou zeggen dat autos niet verboden worden vanwege de uitlaatgassen zou je vergelijking hout snijden.. verder gaat t nergens over natuurlijk.. zelf roken mag, maar je mag anderen er niet mee lastig vallen qua gezondheid.
Een drinker gaat een ander alleen lastig vallen qua gezondheid als deze door zn dronkenschap gaat slaan ofzo... maar verder is alcohol niet slecht voor de mensen die naast je staan...

Ik ga wel even googlen over de geschiedenis van het enten enzo, wel interessant hoe dat is gegaan met het uitbannen van ziektes, wellicht denk ik hier nu helemaal verkeerd over..

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 13:16

"Kind binnen houden" wordt hier geadviseerd.
Mensen, kom op. Dit is toch discussieren op het niveau van een kleuter?
(Moet je Bokt eens horen, als je paard binnen staat. Niet minstens 4 uur per dag buiten staat. Maar een kind, hopla! Binnenhouden.)

Cer

Re: Laten ontstoren van vaccinaties en medicatie en dergelijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 13:17

Dat wordt toch maar 1x geopperd? dus dat valt wel mee dan :j

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 13:19

Valt ook wel mee, maar de discussie is soms wel laag van toon.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 13:21

Deze hele discussie is op het niveau van een kleuter...
Ik vind het oprecht jammer dat er beide kanten op geen acceptatie is. Ik denk dat je van iedere (normale) ouder mag verwachten dat ze naar eer en geweten handelen en dat er héus wel wordt nagedacht over bepaalde consequenties. Ook de niet-vaccineerders zullen vast ook van alles uit hebben geplozen, niemand zegt 'nee' vanuit onderbuikgevoel. En als pro-vaccineerders denken dat het vanuit onderbuikgevoel is, dan mogen zij dat denken. Maar erover discussiëren? Iedere keer weer?

maava

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 13:38

Ik heb wel vaker een bron van whattoknow.nl gezien. Je kan je goed ingelezen hebben maar je bronnen moeten ook betrouwbaar zijn. :(

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 13:40

maava schreef:
Ik heb wel vaker een bron van whattoknow.nl gezien. Je kan je goed ingelezen hebben maar je bronnen moeten ook betrouwbaar zijn. :(

wanttoknow*
Verder eens :o

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 14:07

Als we dan toch weer andere zaken bij halen, beste mensen die hun kinderen willen beschermen tegen middelen die in vaccinaties zitten: Roken jullie, drinken jullie, eten jullie regelmatig een heerlijke vette hap?? En dan ben je dus weer terug naar iets wat ik al in het begin opperde, naast het niet of zeer kritisch vaccineren, zorg je ook voor een gezonde woonomgeving, dus niet in gebieden met fijnstof enzenz of naas een geitenhouderij(ivm Q Koorts) en zo zijn er nog wel een paar zaken die los van vaccineren bewezen gevaarlijk voor de gezondheid zijn.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 14:10

Leven.
Leven in het algemeen is het allergrootste gevaar voor de gezondheid.

:j

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 14:11

rien10 schreef:
Leven.

oliebol, die was ik toch even vergeten, nee hoor, twee zekerheden zijn er in het leven, je word geboren en je gaat dood. En alles daartussen moet iedereen maar invullen zoals hij/zij dat zelf wil.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 14:12

Helemaal mee eens.
En, als je het niet eens bent met de keuze van een ander..... leer er mee te leven.
Ontstoor jezelf O:)

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 14:13

bigone schreef:
rien10 schreef:
Leven.

oliebol, die was ik toch even vergeten, nee hoor, twee zekerheden zijn er in het leven, je word geboren en je gaat dood. En alles daartussen moet iedereen maar invullen zoals hij/zij dat zelf wil.

Zolang ze daarmee niet dat leven van anderen in gevaar brengen. Daar zit een beetje de grens.

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 14:26

Quellian schreef:
DatBenIkNou schreef:
Gelukkig ben ik in het bezit van wat humor...mijn dochter levenslang binnenhouden..serieus? Wij moeten wel wachtruimte in ziekenhuis, ehbo's vermijden en bij verjaardagen en dergelijke altijd eerst informeren naar zieken en verkoudheden. Maar totaal isoleren gaat wel ietsepietsie ver misschien?

Misschien wel :j Maar angst hebben voor alles ook... en heeft niks te maken met angst. Wel met kwetsbaarheid.

Rien10, blijkbaar is er geen homeopaat hier in het topic? Is there a homeopath in the house??

Oomens, er kloppen wel meer dingen niet. Er is een verbod op roken in openbare ruimtes, maar drinken is daarentegen geen probleem. Ik heb nog nooit gehoord dat iemand onder invloed van nicotine een gezin heeft doodgereden... Ook daar ligt imo de interesse verkeerd en in wel meer dingen, maar ja... we hebben er maar mee te dealen. Je mag niet te hard rijden, maar 1km te hard kost je 30 euro, heeft dat iets te maken met veiligheid of met burgertje pesten? Is het eerlijk dat ik mee moet betalen in mijn premie aan mensen die door overgewicht een maagverkleining moeten ondergaan? Hebben ze er immers zelf aan gevreten. Maar hee, dát is een maatschappij! Je kunt naar de andere kant van de wereld verhuizen, maar daar gelden weer andere dingen en het kan niet iedereen naar de zin gemaakt worden.

Ben wel even benieuwd; komen ze bij je aan de deur om je te laten stemmen? :P Hoe verplichten ze je tot zoiets?

Oh jij weet beter de gezondheid van mijn dochter te kwalificeren dan haar behandeld artsen? Knap.
Wij mogen nl nooit op de ehbo wachten, maar moeten direct door naar de afdeling en kamer. Er geldt ook een segratiebeleid in het ziekenhuis. Dit hebben wij niet zelf verzonnen helaas, maar is beleid van de behandelde artsen.
Laatst bijgewerkt door DatBenIkNou op 29-11-16 14:32, in het totaal 3 keer bewerkt

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 14:28

DatBenIkNou, wil je even dikgedrukt maken waar ik dat zeg? Want ik ben net zo verbaasd als jij.

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 14:59

Naast humor, angst hebben voor alles? Zo lees ik het tenminste?

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 15:07

Citaat:
Zolang ze daarmee niet dat leven van anderen in gevaar brengen. Daar zit een beetje de grens.

En over die grens gaat al het hele topic.

En ja, met dit soort grenzen moet je heel zorgvuldig omgaan. Blijven kijken, voelen, denken, bijsturen, overleggen etc. etc. Keer op keer roepen dat het zo niet kan of ik weet het beter kan dan misschien wel waar zijn, maar draagt niet bij of nodigt niet uit tot een gesprek. En ook, het niet willen begrijpen nodigt niet uit om verder te gaan.
Als iemand (kind, volwassen, maakt niet uit) ernstig gevaar loopt doordat anderen zich niet (laten) inenten dan is dat een zeer serieus probleem. Daar moet toch echt over gesproken worden. Het zich in loopgraven ingraven helpt hier niet bij. Degene die hier gevaar loopt mag echt zijn of haar zorgen uiten.

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 15:08

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 15:09

DatBenIkNou schreef:

Nee joh, angst is een slechte raadgever. Lol hebben in het leven is veel gezonder dan angst hebben.

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 16:57

Rien10 dit was een reactie op Quellian op de reactie dat ik mijn kwetsbare dochter maar levenslange opsluiting moest geven. Het kwam op mij over dat ik mijn leven laat leiden door onterechte angst. Dat is zeer zeker niet het geval, maar proberen onnodige risico's voor haar uit te sluiten valt bij mij niet onder de noemer angst. Ik vind het wél angstig dat anderen onnodig beslissen over iets wat haar leven kan bedreigen en wat zo makkelijk te voorkomen zou zijn!

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 17:10

DatBenIkNou, ik begrijp je angst hoor en binnen houden is natuurlijk geen optie. Maar de angst die je hebt dat je kind ernstig wordt gekwetst, is geen angst die bij derden thuishoort. Mensen die anti vaccineren zijn, hebben weer andere angsten, oa voor de hulpstoffen (?) in vaccinaties. Vaccineren is vrijblijvend, het is een recht en ik vind niet dat ouders mogen worden afgerekend op een keuze die ze maken in iets dat een RECHT is. Nogmaals, ik begrijp ook jouw mening hierin. Ben zelf ook moeder, ofzoiets :+

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 17:20

NatasjavE schreef:
Kuggur schreef:
Eigenlijk jammer dat het al tientallen pagina's off topic gaat.

Hoe wou je dit dan on-topic krijgen?

Over het ontstoren valt geen zinnig woord te zeggen.

Och ik heb er eens over nagedacht en moet zeggen dat er een zekere elegantie zit in het behandelen van een nocebo door middel van een placebo.
Is best zinnig toch?

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 18:22

Kuggur schreef:
Och ik heb er eens over nagedacht en moet zeggen dat er een zekere elegantie zit in het behandelen van een nocebo door middel van een placebo.
Is best zinnig toch?

Waar ieder z'n geld maar aan uit wil geven :D

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 18:32

Het punt van datbebiknou is wel dat zij een hele reeele en terechte angst heeft. Van niet-vaccineerders wil ik de angst niet bagataliseren, maar die is (wetenschappelijk gezien) veel minder reeel.
De kans dat haar kind doos gaat aan mazelen is vele malen groter dan dat een gezond kind last krijgt van ernstige bijwerkingen door vaccinatie.
De vraag is dan welk recht prevaleert.
Gezien de huidige situatie is het niet ondenkbaar dat een bepaald recht beperkt wordt ter bescherming van een zwakkere partij.

Maar dat is een discussie die wellicht niet thuishoort bij (huis)moeders, maar bij etici, rechtsfilosofen, artsen, virologen, etc.

Zie een dergelijke discussie als over de vrijheid van meningsuiting. Net als het recht op lichamelijke integriteit een zeer groot goed. Echter houdt dat recht niet in dat men klakkeloos alles kan en mag zeggen. Zie het proces Wilders.
Ja we hebben een vrijheid, maar ook die vrijheid is op een zeker punt beperkt. Dat is ook van groot belang en zeer essentieel. Anders is samenleven in een moderne maatschappij niet mogelijk.
We leven in een democratie maar dat houdt niet in dat iedereen onbeperkt is in zijn vrijheden.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 18:32

Dubbelpost; beroerde verbinding...
Laatst bijgewerkt door Kuggur op 29-11-16 18:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 18:35

NatasjavE schreef:
Kuggur schreef:
Is best zinnig toch?

Waar ieder z'n geld maar aan uit wil geven :D

Hét ís bekend dat placebo's die geld kosten beter werken dan diegene gratis zijn.
Ik zou er uiteraard óók geen geld aan uitgeven, maar wij geloven niet in de nocebo (en de placebo) dus dat is irrelevant; het gaat hier om de mensen die wel in de noodzaak van ontstoring geloven...