Lust je misschien appelsap? Als je dit verwarmd in magnetron of pannetje met 1 of 2 kaneelstokjes erin heb je een heerlijk drankje waar je van binnenuit wat warmer van wordt. Sterkte
Thee krijg je ook niet weg? Of diksap of roosvice?
Balen zeg, vocht is wel belangrijk..
spicegirl
Geplaatst door de TopicStarter: 12-12-16 15:35
nee. ik lust van mezelf al heel, heel weinig. moest in t verleden ook al naar de dietiste, om te leren eten. had wel overgewicht,maar door het snoepen. ik hou nl. echt niet van eten,mag wat mij betreft afgeschaft worden.. drinken lust ik nu alleen water met citroen,maar heb er totaal geen behoefte aan.. eerst ook chocomel, en cola/7 up/cassis, alles light. verder niks. maar het onderste rijtje lust ik nu dus niet meer. wel vers geperst sinaasappelsap,maar dat is niet goed voor mn maag nu.. ( al drink ik t wel met mn pilletjes ) en ik dronk -weinig- koffie,maar dat lust ik ook niet meer.
Kentaro
Geplaatst: 13-12-16 13:33
Je zou de sinaasappelsap aan kunnen lengen met wat water?! Lust je een opkikkertje?? Als je zo weinig eet/drinkt ga je je nog slapper voelen Een mandarijntje? Hoe moeilijk het ook is, probeer echt wel te blijven drinken!! Anders zit je straks aan een vochtinfuus
weet dat mijn opa tijdens zijn chemo ook heel weinig proefde en dat hij van toen af graag bouillonsoep dronk
Knakker
Geplaatst: 13-12-16 13:38
ja inderdaad, bouillon, daar moest ik ook meteen aan denken
Kentaro
Geplaatst: 13-12-16 13:39
Het voordeel daarvan is ook dat het zout is en je daardoor waarschijnlijk ook weer wat meer dorst krijgt!
spicegirl
Geplaatst door de TopicStarter: 13-12-16 14:26
ja ik drink 1 beker bouillon met backerbsen per dag. is lekker ! mandarijnen doe ik(mijn hubby ) persen, en drink een halve liter per dag . zo smokkel ik een beetje.
Heb je niet dat als je enkele kleine slokjes hebt genomen, je mond aan de smaak went en de rest wat makkelijker gaat? Als je misselijk bent, is het heel moeilijk, maar geef het wel aan hoor. Zeker als je zoveel rotzooi binnen krijgt, is het zo belangrijk dat je vocht goed blijft.
Ik drink zelf slecht, maar hebben een dubbele koelkast met ijsmachine en doe geschaafd ijs met roosvice en drink met een rietje. Dan krijg ik meer binnen.
Succes
Kentaro
Geplaatst: 13-12-16 14:47
Dat klinkt al goed! Nu is het alleen goed om te blijven kauwen, dus persoonlijk zou ik de mandarijntjes liever ook eten Witte druifjes nog een idee!?
....er is een advies mbt eten bij chemo: eet niets wat je normaliter lekker vind. Probeer de standaard dingen zoals bouillon en bespaar je de teleurstelling dat die weinige dingen die je vroeger wel goed kon eten 'nu niet gaan'.
Jammer, ik ben dol op thee, moet ook veel drinken vanwege korte darm. Met thee lukt het. Gember lust ik ook echt niet maar klein stukje in de thee meegetrokken vind ik wel lekker. De roosvice met ijs van superpony klink ook veelbelovend.
spicegirl
Geplaatst door de TopicStarter: 15-12-16 17:05
gister weer een rampenplan.. we waren er lekker vroeg, voor 10 uur al. had gehoopt dan extra vroeg thuis te zijn. te vroeg gejuicht : door 2 grote fouten bij de HA, kon ik dus 4,5 uur langer blijven : ( dacht om 14.00 uur naar huis te gaan,maar mijn behandeling startte pas om 14.30. uiteindelijk 20.45 pas thuis... chemo's gingen vlot, moest door de uitloop ook de hellekap extra lang op.maar had er wederom gelukkig niet zoveel last van, al is fijn anders. mn rode bloedlichaampjes waren zo goed, geen EPO deze keer.
Hopelijk loopt de boel niet zo in het honderd. En vanavond brand ik jouw kaarsje weer!
Birdie60
Geplaatst: 21-12-16 10:06
Ik heb jaren op oncologie gewerkt.
Ts, misschien kan je nutrical of nutrison of fortimel proberen. Zijn te halen bij de apotheek. 1 pakje is een hele maaltijd, dus je krijgt je voedingsstoffen binnen.