Net begonnen met hardlopen, ik zoek medestanders!!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Nelleke_

Re: Net begonnen met hardlopen, ik zoek medestanders!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 09:47

Wauw Daan, je hebt een flink tempo erin zitten!! Wanneer ben jij begonnen met hardlopen?

Brrrr Djilna wat naar die teken! Kan je daar niks preventiefs aan doen?

Benangelique, ik heb helemaal geen spierpijn gehad tot nu toe. Gelukkig maar want ben doodsbenauwd voor blessures.

Hier zit er helemaal niks sportiefs in mijn genen. Mijn ouders sporten allebei niet en ik heb het ze ook nog nooit zien doen. Die zijn meer van het Bourgondische leven: wijn drinken, lekker eten etc. Desondanks ben ik vrij atletisch gebouwd. Lange benen, brede schouders, sterke armen. Denk dat ik een goede zwemmer zou zijn geweest als ik dat vanaf jongs af aan had gedaan.

Hebben jullie ook dat je het jammer vind dat je op je rustdagen niet mag/kan lopen? Het is hier nu zulk lekker weer dat ik het liefst m'n hardloopschoenen aantrek en lekker ga lopen.

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 09:50

ivm teken: opletten geblazen, had 2 weken terug een teek, ik voelde ze zelf bijten. Maar ik ben wel positief getest op Borrelia...

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 09:54

Jeetje petitparis, dat is vervelend. Hoe lang heeft die teek gezeten dan? Want ze zeggen dat als hij minder dan 24 uur heeft gezeten de kans nihil is. En die van mij heeft max 2 uur gezeten.

@Nelleke, ja voorkomen dat je ergens doorheen loopt waar teken kunnen zitten ;) En misschien Deet smeren? Aangesloten kleding (al had ik dus een 3/4 hardloopbroek aan en daar zaten die 2 onder).
Ik heb iig tot ik ging hardlopen/trailrunnen ooit maar 2 teken. Nu dus al 5 in 3 weken, waarvan er 3 dan gebeten hebben. De andere 2 liepen over mijn broek en rugzakriempjes. Bah.

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 10:06

Djilna schreef:
Benangelique vergeet niet dat je ook spieren ontwikkelt en die zijn zwaarder dan vet ;) Dus kan best zijn dat je wel al minder vet hebt, maar niet lichter vanwege je spieren.

Met hardlopen ontwikkel je wel minder spieren dan bijvoorbeeld met krachttrainen..

Misschien zit je gewoon even vast of ret je toch tussen door meer dan je denkt?

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 10:20

Kim, klopt op zich, al hangt er wel vanaf wat je doet met hardlopen. Altijd vlak en harde ondergrond zal idd minder effect hebben dan zwaardere ondergrond en/of heuvels.

Marall

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 10:31

Nelleke Als je een rust dag hebt, kun je nog gewoon gaan wandelen en genieten van t mooie weer.

Bha teken gelukkig geen last van.

Ik ben nu 13 kg afgevallen door veel te lopen/wandelen. Ik eet gewoon maar let wel op extra suikers en vet. Verder veel eiwit rijk voedsel na t sporten.
Vooral t bewegen helpt mij. Ik bleef eerder een jaar lang hangen op t zelfde gewicht.
Terwijl ik echt op mijn eten lette.
Mijn spieren zijn toegenomen en vet is verminderd. Soms val ik zomaar een paar kilo af en soms sta ik weer een tijdje stil.

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 10:38

Teek kan er maximaal 6u gezeten hebben, maar ik dacht eigenlijk dat ik ze bij het vastbijten al gevoeld heb. Want voelde plots een stekende pijn in mijn knieholte.
Vorig jaar is er ook eentje tot in mijn lies geraakt terwijl ik altijd ga wandelen met een lange broek. Maar die kan even goed thuis in de zetel haar kans gegrepen hebben (zit 's avonds vaak in een korte broek, met de honden bij mij)

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 10:39

Djilna schreef:
Kim, klopt op zich, al hangt er wel vanaf wat je doet met hardlopen. Altijd vlak en harde ondergrond zal idd minder effect hebben dan zwaardere ondergrond en/of heuvels.

Klopt ook natuurlijk maar de meeste rennen in Nederland denk ik vlak en op asfalt.
Als je idd de mulle zandpaden of heuvels gaat meepakken voel je het echt wel!

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 10:52

Nel ik loop nu een week of 6 maar heb denk redelijk snel opgebouwd. Ik loop 3 tot 5 keer per week, laatste weken wel steeds 4 of 5 keer.
Geen spierpijn is een goed teken! Heb ik verbazend genoeg ook nog niet een keer last van gehad. Heb ik trouwens ook, dat ik eigenlijk iedere dag wil lopen :D

Bahh ik vind teken echt nare beesten!

Ik loop tot nu toe alleen op asfalt, alleen de straat waar ik aan woon heeft een schelpenpad maar dat maakt ook niet echt veel verschil. Ga binnenkort denk eens de fiets pakken om te kijken voor wat andere trainingsrondjes.

Marall

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 11:11

Ik loop juist vaak onverhard. Merk dat ik dat ook leuker en fijner vind. Maar goed ik loop niet zo hard. En woon natuurlijk op een mooi eiland met veel wandel paden door de duinen, over t land en de bossen.
Ik vind het leuk om steeds nieuwe paden te ontdekken terwijl ik hier toch al heel wat jaren woon.

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 12:56

Goed bezig iedereen.

En daan flink tempo erin.

Ik loop bijna alleen maar onverhard. Ook vaak duin en heuveltjes.
Veel leuker als asfalt.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 13:08

ik loop nu nog alleen maar verhard. vanaf eind juni komt daar 1x per week duintraining bij.

Lillith24

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 15:45

Wat goed allemaal ik loop alleen verhard. Maar ook geen echte mogelijkheden om onverhard te lopen tenzij schelpenpaadjes daarin meetellen. Ja of ik moet in de berm gaan lopen. Maar goed er zijn hier nogal veel hondeneigenaren die niet altijd even braaf alles opruimen :') dus weinig zin om elke keer mn schoenen schoon te maken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 16:58

Ik loop het fijnst op een hard zandpad.

Hardlopen met gekneusde ribben is geen aanrader haha :')

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 17:06

Hoi, mag ik mij hier ook melden?
Ik ben sinds kort begonnen met hardlopen en ik vind het al heel wat als ik de 3 km haal :') Ik moet het nu eens echt vol blijven houden. Ik rende eerder mee met een groepje maar dat was heel ervaren en snel waardoor ik me elke keer een slome kneus voelde. Het lijkt me leuk te volgen hoe jullie opbouwen en wie weet motiveert het me :)
Ik doe het hardlopen samen met mijn hond (husky). Hij draagt een tuig en ik een speciale gordel, hij hoort me dan stukken te trekken waardoor we sneller gaan. We lopen dan ook vaak op onverharde paden. Maar ook hij moet even oefenen.

RoosvanBlue

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 19:00

Jeetje Daan, wat een natuurtalent :D Keihard en veel rennen en gewoon geen spierpijn, om jaloers van te worden. Ik heb echt wel pijntjes overal nog hoor, merk dat mijn lichaam hier echt aan moet wennen.

Gatsiedarrie petitparis. Bij mijn hond vind ik ze al goor. Laat staan bij jezelf :=

Hier ook luie ouders en broers. Ik ben de enige geweest die het nog enigszins heeft geprobeerd om sportief te doen. Probeer ik nog steeds dus :')

Morgen weer een poging wagen. Ben wel heel moe en ziekig, maar we zullen zien!

RoosvanBlue

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 19:01

Welkom Lisitano! Gaaf om met je hond zo te lopen. Doet hij toch nog een beetje waar 'ie voor gemaakt is :j Heb je foto's?

Lillith24

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 21:24

Welkom Lisitano! Mag ik even zeggen dat ik super jaloers ben? Ik zou doooolgraag een hond willen om mee te hardlopen. Helaas gaat dat 'm voorlopig niet worden qua tijd en ruimte :(

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 21:58

Welkom Lisitano :)
ik zou eigenlijk ook zo'n gordel moeten aanschaffen voor op de stukken baan, mijn honden beginnen nu ook een fijn tempo te lopen met een zacht gestrekte lijn.

Vandaag wel geslaagd in mijn opzet voor een korter, maar vlotter rondje: 5,23km in 35min43 wel met een stukje warmstappen bij in, maar gemiddelde snelheid toch nog 8.7km/u

_Juudith

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 22:08

Hallooo! Mag ik mij hier ook melden? Sinds een week met een soort van fitness begonnen en wil het gaan combineren met hardlopen! Vanavond eerste keer echt een stukkie gedaan.. Natuurlijk dikke regen en onweer ondertussen whaha! Heb wel ook stukken gewandeld, merk echt dat mijn conditie echt super slecht is! (sinds december niet meer gesport)

Lillith24

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 22:22

Hai Judith! Natuurlijk mag je je melden. Wat goed dat je ook wil gaan hardlopen, heb je al een schema of ben je gewoon op de bonefooi gegaan vandaag?

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 22:56

Welkom Lisitano en Judith! Ben ook benieuwd of jullie met een schema lopen!

Super leuk trouwens met je husky. Er was laatst een canicross wedstrijd hier in het bos. Mijn hond is veel te klein en dun om mij te trekken maar hij vergezelt me wel gezellig als ik hier in Nederland loop. (Tijdens werk zal ik regelmatig in het buitenland lopen en dan kan hondlief helaas niet mee.)

_Juudith

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 23:01

Ik ben gewoon lekker op de bonnefooi gegaan.. Wil nog wel iets van een app of iets die t een beetje opbouwd op een goeie manier. Tips zijn welkom

Lillith24

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 23:34

Ik kan het niet vaak genoeg zeggen maar ik ben echt fan van de STR met Evy, hele goede rustige opbouw. Ik heb tot nu toe geen blessure of iets dergelijks, de opbouw is zo degelijk dat als je je er aan houdt die kans ook zeer klein is. Verder gaat ie van 0-5 km en van 5-10km, maar net wat je wil gaan doen/behalen. Ben nu bijna klaar met de 0-5 lessen en ben erg tevreden!
Verder heb je echt de wereld aan schema's online en verschillende apps die je al dan niet met muziek kunt gebruiken.

Even een vraagje voor iedereen trouwens:
Wat doen jullie naast je hardloopactiviteiten nog aan sport, als je dat al doet? Ik ben zelf al een hele lange tijd gestopt met paardrijden wegens tijdgebrek en het niet hebben van een eigen paard. Maar ik doe nu echt alleen hardlopen, buikspieroefeningen en vandaag voor het eerst via yt een yoga lesje gedaan. Ik ben zo stijf als een hark! Echt niet normaal . Ben benieuwd of de yoga ook iets gaat doen voor mn hardlopen, qua ademhaling en spier (ont)spanning en zo.

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 23:48

Welkom nieuwe mensen. Leuk.

Leuk een husky.
Ik loop met mijn mechelaar en mijn buitenlandertje en vaak gaat mijn zus mee met haar chihuahua en labrador x Duitse staande
Gezellige boel.

Naast het hardlopen/canicrossen/canitrailen(dit wissel ik af) rijd ik nog minstens 4 keer per week mijn paarden met alle bijbehorende klusjes , fitnesshoelahoep en een lopend beroep.
Verder geen soorten.
Wel wandel/fiets ik elke dag een lange ronde met de honden.