Sport & voeding doelen/tips/tricks/motivatie/klets topic!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Pinkeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 22:39

Goedavond, mag ik me hier ook melden ?
Ik zal me eerst even voorstellen :)
Ik ben Mignonne, 17 jaar. Studeer mechatronica op het roc en naast mijn school leven sport ik aardig wat ( vind ik zelf :P )
Ik heb altijd al geschaatst maar doordat ik nog te jong was om krachttraining te gaan doen ben ik hier zins 8 weken mee bezig. Ik ga minimaal 3 keer per week naar de sportschool (1x gritt, 1x sprint en 1x myboost ) en hiernaast wielren ik nog 1 keer per week en wandel ik met de paarden op een aardig tempo (1/2x per week).
Nu probeer ik ook op mijn voeding te letten door middel van minder tot niet meer te snoepen, thee en water drinken en gewoon gezonde dingen te eten. Nu zie en voel ik echt al verandering in mijn benen waar ik heel blij mee ben want dit heb ik vooral nodig bij het schaatsen maar mijn bovenlichaam heeft meer tijd nodig jammer genoeg haha.
Mijn doel is vooral om mijn benen erg sterk en dus gespierd te krijgen zodat ik met het schaatsen ook meer kracht kan leveren en zo mijn tijden kan verbeteren. Maar ook wil ik mijn bovenlichaam graag gespierd krijgen. Ik ben vrij grof / breed gebouwd en ik zou mijzelf dan graag gespierder willen zien nu het nog kan he. Zelf heb ik dit doel al een erg lange tijd voor ogen en nu wil ik maar is proberen het werkelijkheid te maken!

ILoveJip

Re: Sport & voeding doelen/tips/tricks/motivatie/klets topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-16 19:54

Mn voedingsdoel staat op 1980 kcal, 50% koolhydraten 30% eiwitten en 20% vet. En vandaag heb ik daar eigenlijk een vrij goede balans in :)

O: 2 toast met avocado, olijfolie, zout en peper, thee
T: appel
L: 3x maisbrood met halvarine, 1 met kalkoenfilet en 1 met pindakaas
T: Zalmtosti(oeps), peer
D: Andijvie stamppot met piccalilly en rosbief
T: Dubbelvla met muesli

En 6 glazen water (1,5 liter)

Als ik zo terug lees wat ik heb gegeten is mn eetpatroon nog niet optimaal.

Heeft iemand goede tips voor de lunch en tussendoortjes? (over diner heb ik weinig te zeggen)

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-16 21:33

Als het past dan past het. Wat is er niet ideaal aan?

ILoveJip

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-16 21:40

phormicola schreef:

Ik heb het idee dat ik best veel brood naar binnen werk en zou daar graag wat meer mee variëren, vandaar mijn vraag.

bono_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-16 22:54

Ik vervang mijn brood Door havermout, volkoren crackers, magere kwark of een lekkere salade :) deze kun je allemaal zelf variëren met inhoud van bijvoorbeeld noten, fruit, mueslisoorten etc :) erg lekker ook!!

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-16 12:57

Ik vervang brood met havermout, rogge crackers en fruit. Of een warme maaltijd. En soms eet ik gewoon lekker brood :D

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 02:10

Ik ben onder de 90 *\o/*
89,9 :):) na 2 weken! (Begingewicht was 95,3 op donderdag 9 juni, op 12 juni begonnen met een voedingscoach)

TrIjNiE__

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 20:24

Wauw goed bezig Dreamy!! :D

Hier is het 2 weken geleden volledig ontspoord :') Zoveel stress van de examens dat ik terug ben beginnen snoepen en het niet meer in de hand had. Maar ach, zo erg is dat ook niet. Morgen begin ik weer op m'n voeding te letten en ik moet 3 weken oppassen op de hond van vrienden en heb er thuis ook 2 zitten dus ik ga lekker veel wandelen :) En het hardlopen weer oppakken want dat is ook weer veel te lang geleden :)

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 01:23

Goedenacht :wave:

Ik had me een week of 2 geleden 'aangemeld' maar zat toen nog in het buitenland, dus kon me er nog niet zo goed op focussen. Heb wél meegelezen en nu ik (al rouwend) weer in NL zit, ga ik me weer lekker focussen. Likt me wel handig zo'n topic om een beetje in die sfeer te blijven.
Heb een week of 3 niet getraind, ga morgen voor het eerst weer naar de gym.

Jee wat goed Dreamy, zo snel ook!

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 01:53

Succes dames, met (weer) beginnen! Jullie kunnen dit, gaat goed komen :) dit topic motiveert enorm en als je echt wilt, dan kan alles!

En het begin gaat altijd snel he :D later zal het wel wat minder hard gaan.

Danique07

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 08:08

Nevergiveup, succes met je comeback in de sportschool!

Ik ga Zometeen ook de gym in! Buik&armen training, zin in

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 20:20

Inderdaad, dan blijf je er lekker in als mensen 'om je heen' dat ook zijn.

Ik heb 45 minuten krachttraining gedaan en toen werd ik heel misselijk, toen ben ik gegaan. Was wel genoeg na een paar weken ook. Eten ook weer lekker gegaan vandaag, voel weer een beetje de 'leukheid' ervan :)

ECM

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 09:50

Hallo dames! Ik ben weer terug van weggeweest! Heb een heerlijk festivalweekend gehad, en het is echt grappig hoe veel je wel niet verbrand op een dag. Ik gok dat ik misschien elke dag hooguit zo'n 800 a 900 calorieën heb gegeten :+ en vervolgens ook nog eens elke dag gemiddeld zo'n 2000 calorieën verbrand heb(had een stappenteller om). Toen ik vanochtend op de weegschaal stond was ik iets meer dan een kilo kwijt na 4 daagjes hahaha.

Welkom Ramoenja & Mignonne! Succes!

ILoveJip schreef:
phormicola schreef:

Ik heb het idee dat ik best veel brood naar binnen werk en zou daar graag wat meer mee variëren, vandaar mijn vraag.

Ik kijk zelf altijd naar bijvoorbeeld dingen die staan in de Voedselzandloper van Kris Verburgh, die geeft echt voor alles gezonde alternatieven. Maar je moet natuurlijk wel dubbel checken of het wel bij je macro's past. Maar havermout met wat vruchtjes of een lekkere goed gevulde salade is ook zeker een goede broodvervanger!

Wat goed Dreamy, ga zo door!! :D

Succes dames met jullie workouts vandaag!! *\o/*

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 10:41

Afvallen op een festival? Doe je goed :))
Ik vreet me altijd 10 in de rondte en er gaat ook de nodige drank naar binnen... Dus dat gaat mij dan echt niet lukken!

bono_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 10:45

Muurp schreef:
Afvallen op een festival? Doe je goed :))
Ik vreet me altijd 10 in de rondte en er gaat ook de nodige drank naar binnen... Dus dat gaat mij dan echt niet lukken!

Me 2!! :')

ILoveJip

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 10:59

Bedankt voor de tips over vervangers. Ga vanmiddag lunchen met een vriendin dus misschien ga ik wel voor een lekkere salade.

Ik had het vorige week weer heel netjes opgepakt maarja gister een dagje Amsterdam en dan is t toch best lastig iets gezonds te kiezen. (Omdat we uiteten gingen bij een restaurant waar ze voornamelijk burgers verkopen).

ECM

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-16 11:40

Haha op een heel weekend drink ik geen bier, word daar echt kotsmisselijk van. En festivalwijn is altijd goor :r

Ik heb echt geen motivatie voor vandaag, ik was van plan om even een full body workout te doen + een stukje hardlopen. Maar ben nog steeds zoooo moe!

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-16 11:56

ECM, kom op! Je kan het! Als je het hebt gedaan voel je je vast wat fitter (klinkt raar maar is meestal wel zo)! :):) Hoeft niet beide, maar doe gewoon eentje :D

bono_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-16 17:04

Ik heb vandaag ook weer even gesport! Niet zo super veel gedaan, want ik had nogal spierpijn van een kleine workout die ik gisteren even had gedaan :') 't is toch minder met m'n spieren gesteld dan dat ik gehoopt had :')
Maar omdat ik niet niks wilde doen even een kleine full body workout van YouTube geplukt en wat stretch oefeningen gedaan. Oke dat moet ik dus echt vaker doen. Ben zo stijf als een plank :')

Voor degene die geen motivatie vinden heb ik even wat leuks opgezocht:

Afbeelding

Afbeelding

Ik heb zelf ook een aantal van deze quotes op mijn slaapkamer deur geplakt! Het werkt echt :D
Elke ochtend als ik wakker word, word ik hier even aan herinnerd!

Afbeelding

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-16 17:19

Allright, mijn lijstje van vandaag.

Ik werd rond half 12 pas wakker dus een beetje een gek lijstje I guess :+

O: Kop thee
L: Burak met feta en spinazie (Turks)
T: Appelflap en een stuks Nepalees brood met wat hummus :+
A: Eenpansmaaltijd van de Lidl met aardappeltjes, boontjes, babymais en bruine bonen :)

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-16 17:40

Hier een avond op de bank. Vannacht nauwelijks geslapen dus crossfit naar morgen vergezet. Betekend wel morgen pittige dag, want heb op donderdag ook een krachttraining staan. En wilde eigenlijk op de foets naar de crossfit toe. Ff zien morgen of ik dat laatste ook echt ga doen.

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-16 17:48

Goed bezig iedereen :)

Ik ben ook weer weer wezen sporten.

Wat denken jullie, mijn armen zijn van mijn lichaam het minst 'getraind' en ik heb best wel wat arm zeg maar.
Ik wil graag een wat slankere arm met wat meer definitie maar ik ben bang als ik méér train ik ze groter/breder maak.. Wat zouden jullie doen?

mnka

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-16 18:07

Ik heb mijzelf er maar bij neergelegd dat mijn armen stevig zijn. Heb altijd al veel vet op mijn armen gehad. Nu zwem ik ook nog is dus heb niet echt het gevoel dat ik ooit smalle armen krijg. Opzich vind ik gespierde armen enzo niet lelijk bij en vrouw. Tenzij ze anabole gebruikt ofzo. :')

Deze week heb ik mijn armen opgemeten en ben benieuwd of ze ook daadwerkelijk door het trainen breder of smaller worden. Dus kan helaas pas over een tijdje antwoord geven op je vraag.

Helaas dat plaatselijk vet verbranden niet kan :o

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-16 18:52

Dat is altijd jammer he dat dat plaatselijk niet kan :))

Maar goed, het idee is meer van écht goed trainen van vooral triceps (niet persé biceps) ga ik dan na een tijdje meer definitie zien of meer volume, want daar ben ik een beetje bang voor :')

Maar goed, ik hoor graag wat jij merkt hihi

DBiancaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-16 19:56

wat leuk om alles weer even van iedereen te lezen.. ik heb even een gigantische dip gehad was net weer begonnen met sporten... net 4 dagen komt een een leuk virus opzetten... ik ben dik een week echt dood ziek geweest man man man wat een pijn gehad... nu heb ik er denk ik nog naweeen van.. veel spierpijn en onwijs moe...
ik dacht omg ik zal wel aangekomen zijn van al dat slapen en al die pijnstillers die ik heb gehad.. maar nee.. ik ben wel wat spiermassa helaas kwijt...
zelf ben ik denk ik herstellende aangezien ik spierpijn van nek tot kleine teen heb... en vooral mijn billen en onderrug doen zeer.
en waar ik ook onwijs van baal is mijn vermoeidheid.. ik ben gewoon na een half uurtje hardlopen/wandelen KAPOT... dit ben ik zo niet van mijzelf gewend..
misschien nog langer uitzieken>?
spieren voelen echt verzuurd terwijl ik vele herstel shakes neem en vele extra vitamines... (misschien wil ik wel gewoon te snel)