CrossFit

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Willl65

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 10:35

Noisy schreef:
Zondag 18.5 klaar en is de "Open" voor mij voorbij.
Die laatste wod was echt niet mijn ding, Thrusters -O- daar ga ik altijd zo op kapot.
Ik ben uiteindelijk geëindigd op de 17e plaats, in mijn klasse, dus op zich nog niet verkeerd. Ik weet in ieder geval waar ik aan moet werken, die fijne Thrusters :+ , en het doel voor volgend jaar is om alles rx te doen.

Maandag nog wel een wodje gedaan op rustig tempo, een beetje een hersteltraining van gemaakt want ik was op weg naar mega spierpijn van die Thrusters. Vandaag nog een lesje Gymnastics en dan morgen lekker een paar daagjes naar de sneeuw *\o/*

Hartstikke knap!!
Respect hoor
Mijn man is 26 ste Nederland in zijn klasse 50-55
En is 3000 plekken gestegen op wereld niveau vergeleken met 2017 maar toen deed hij nog scaled
Ik ga volgend jaar mee doen leuk!
Zojuist leuke wod gehad
Dbalclean
Drage sled ik 70 kg
8 cal row
1 rope clime
Amrap 20 min
Ik had 7 rounds
Ben nu 2 en halve maand aan het trainen.
Wel moet ik suplimenten gaan slikken omdat ik wat moeite heb met spier herstel steeds. Schijnt een dingetje te zijn bij 50 + vrouwen . gewrichten hebben wat meer moeite met herstel ook.
Doe er nu drie dagen over eer spierpijn minder wordt kan niet de bedoeling zijn .
Ik hoop toch echt naar drie x Pw te gaan

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-18 10:30

Super knap van je man! *\o/*

En Noisy ook super goed *\o/*

Gisteren Dead lift gedaan! Dat vind ik leuk :D Helaas te weinig tijd, waardoor ons schema nog niet af was en dus ook niks kunnen verbeteren.

Als wod hadden we "Karen". Superrrrr leuk.... 150 wallballs :roll: :roll: :roll:
Ik was in 10.56 klaar, vond ik best goed van mezelf :)

-Namiro-

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-18 14:33

Die 150 wallballs zijn hier ook twee weken terug voorbij gekomen. Bah... :+

Hier even pas op de plaats. Ontsteking in mijn schouder.. auw..

The_Cat

Re: CrossFit

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-18 08:20

Wallballs :+ niets voor mij lol

barbar

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-18 08:45

Gister in de box de docu gekeken, Christus wat een beesten zeg, echt respect!!! Daarna nog een leuke teamwod gedaan met als afsluiting een drankje. Het was een erg geslaagde avond.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-18 23:59

barbar schreef:
Je hebt de hero wods en one of de girls wods, die zijn wereldwijd het zelfde, daarvan zijn Fran en Murph zo ongeveer wel de bekendste, en dan heb je ook nog wods met namen als dirty thirty, of, like a fight is going bad. Verder worden de wods door je trainers zelf in elkaar gezet.

crossfit HQ hebben ook een dagelijkse wod die ze uitgeven.. deel van de boxen neemt die gewoon over eventueel aangepast voor hun box.. programeren van wods is een kunst.. bij ons heeft men gekozen om een deel over te nemen, omdat het best veel tijd kost om iedere dag met een goede wod te komen en we een vrij kleine box hebben (met beperkte opening).. dus die tijd die overblijft wordt gebruikt om extra trainingen te geven, of de box even goed onder handen te nemen.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-18 00:05

vandaag mijn eerste handstand push up..
tot vorige week kwam ik zelfs niet met mijn hoofd bovenop drie gestapelde pads, op de een of andere manier blokkeerde ik in mijn ellebogen.

vandaag eerst drie, poef raak.. daarna geprobeerd met twee.. en die gingen ook redelijk.. twee aaneengesloten.. en dan de derde een dikke faal lol, kwam niet meer met mijn hoofd van de pads.

is hier echt een kwestie van vertrouwen hebben en dan kan ik blijkbaar toch zakken..

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-18 08:28

Die handstand push moest ik ook ff doorhebben ja. Ik deed ze voor mijn blessure ineens rx, met kip wel. Ben benieuwd als ik ze weer kan doen hoe dat gaat

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 14:10

Santigo_ schreef:
Die handstand push moest ik ook ff doorhebben ja. Ik deed ze voor mijn blessure ineens rx, met kip wel. Ben benieuwd als ik ze weer kan doen hoe dat gaat

het is idd meer techniek dan pure kracht.. eerste keer heb ik mij gewoon er door heen laten 'vallen' bijna om los te laten, en daarna kon ik gewoon voorbij dat dode punt zakken.. over een week of 3 gewoon datzelfde doen met 1 pad eronder.. want t is puur de mentale angst dat zodra ik doordat dode punt zak ik als een zak bakstenen op mijn hoofd lazer denk ik lol.. wat totaal niet t geval is

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 20:21

Klopt, vooral met die kip is t echt ff het goede momentum vinden. Als je die doorhebt dan gaat ie ineens. En je handen goed neerzetten doet ook veeeel. Ik doe wel eens met kalk handafdrukken maken op de vloer, dan weet ik waar ik ze moet zetten. Door mijn scheve schouders heb ik namelijk ook nog wel eens het idee dat ik niet recht sta terwijl ik gewoon goed sta

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 22:58

Santigo_ schreef:
Klopt, vooral met die kip is t echt ff het goede momentum vinden. Als je die doorhebt dan gaat ie ineens. En je handen goed neerzetten doet ook veeeel. Ik doe wel eens met kalk handafdrukken maken op de vloer, dan weet ik waar ik ze moet zetten. Door mijn scheve schouders heb ik namelijk ook nog wel eens het idee dat ik niet recht sta terwijl ik gewoon goed sta

de kip had ik in een keer te pakken.. het was bij mij het dalen in mijn ellebogen.. mijn lichaam wilde wel, maar mijn hersenen brulden 'hell no, dan kus je t beton'. heb dat ineens overruled..

de plek is eigenlijk ook altijd raak.. maar vroeger vond ik t als kind leuk om handstandjes en radslagen te maken en kon ik ook een paar pasjes op mijn handen lopen en er zijwaards uit 'vallen'.. dus dat zit eigenlijk allemaal nog in mijn systeem (ook al ben ik er ergens in mijn tienertijd mee gestopt)..

denk dat t vooral mijn buikspieren zijn die goed zijn, zonder ze ooit echt bewust getraind te hebben.. Met mijn zusje die toen al bijna 10 cm langer was als mij deden we ook grapjes als zij op mijn schouders.. maar erop klimmen werd m niet.. dus ik door mijn knieen, zij ging op mijn schouders zitten en ik stond op. nu was zij niet zwaar, maar feitelijk tilde ik vanuit mijn benen toch zo'n 55 kg omhoog..

en dan van die grapjes erachter aan zoals dat ik haar benen vast hield terwijl zij zich achterover liet zakken met haar handen vrijwel bij de grond kwam, waarna ik via haar schenen naar beneden liet glijden tot ze vanuit een handstand af kon stappen..

dus op de een of andere manier heeft dat soort grapjes er wel voor gezorgd dat ik een goede houding heb onder belasting..

de durf is alleen weg... heb na die handstand push up ook voor t eerst weer een vrijstaande handstand durven maken.. Terwijl ik eigenlijk eerst sta voor ik naar de muur toe leun lol... dus echt mentaal..

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 23:01

Mentale blokkades zijn de allerergste inderdaad. Herkenbaar hoor :D ik kon ze juist alleen strict, niet met kip. Dus daarom was die voor mij even lastig, voelde niet natuurlijk ofzo. Nu kan ik ze ondertussen beter met kip _O-
Toch blijf ik ze geweldig vinden, kan niet wachten tot ik ze weer mag doen _O-

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 23:05

Santigo_ schreef:
Mentale blokkades zijn de allerergste inderdaad. Herkenbaar hoor :D ik kon ze juist alleen strict, niet met kip. Dus daarom was die voor mij even lastig, voelde niet natuurlijk ofzo. Nu kan ik ze ondertussen beter met kip _O-
Toch blijf ik ze geweldig vinden, kan niet wachten tot ik ze weer mag doen _O-

mijn eerste was strict.. mijn tweede er gelijk achteraan, zakte ik niet lekker.. dus ik dacht weet je wat.. pas ik die tip toe.. even rondhangen.. dus ik liet mijn knieen zakken en automatisch gingen mijn voeten naar binnen toe... toen ik dat voelde dacht ik.. hmm dat lijkt toch echt zoals het hoort om weer omhoog te komen .. en vandaar uit vloog ik eigenlijk zo omhoog naar een volle uitgedrukte handstand, hoefde ook niets na te drukken of zo. voelde ook niet alsof het kracht gekost had, echt heel raar.. tweede ging net zo.. en de derde kon ik in de stront zakken.. ik kipte maar er gebeurde niets meer :') .. echt van 100 naar 0 :') :') :') ... dat is dat stukje timing wat ik op gevoel goed deed, en toen ik blijkbaar iets vermoeide was, poef weg timing

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 23:15

Ga nooit nadenken bij movements. Nooit. Dan gaat het mis. Ik spreek uit ervaring. Als ik ga nadenken ram ik de bar tegen mijn kin thrusters, tegen mijn knieschijf met deadlifts, ga ik squatten als een slangenmens en ga zo maar door _O- doe ik alles gewoon zoals altijd, dan gaat het gewoon goed. Meestal dan, de battle scars die heb ik gewoon standaard :=

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 23:57

Santigo_ schreef:
Ga nooit nadenken bij movements. Nooit. Dan gaat het mis. Ik spreek uit ervaring. Als ik ga nadenken ram ik de bar tegen mijn kin thrusters, tegen mijn knieschijf met deadlifts, ga ik squatten als een slangenmens en ga zo maar door _O- doe ik alles gewoon zoals altijd, dan gaat het gewoon goed. Meestal dan, de battle scars die heb ik gewoon standaard :=

lol, ik heb mijn kin laatst ook geschoren met de bar :') :') je weet gelijk weer dat je je hoofd iets terug moet trekken en wel op tijd.. maar ik was onder de indruk dat ik t gewicht omhoog kreeg en weg concentratie, rannnnnng...

venus heuvel is ook af en toe blauw, omdat ik teveel nadenk en de bar erop kets.
geeft een hele nieuwe betekenis aan ketsen....

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 08:34

_O- net als al die strepen op mijn armen van DU. Lijkt soms wel alsof ik weetikveel wat gedaan heb :')

barbar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 11:30

Hahaha ik ga stuk hier _O- bij mij in de box voel ik me af en toe zo alleen die zo lomp is!!
Due mentale blokkade ken ik maar al te goed, maar dan met her moment dat ik met mijn handen en hoofd richting muur om die handstand te gaan doen, ben gewoon bang dat ik mijn hoofd stoot of zo.

Ik ben een weekje met vakantie geweest, vanvond weer sporten, ben benieuwd

Willl65

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 19:30

Nou over lompheid kan ik echt mee praten hoor :oo ik laat gewicht op mijn teen vallen, struikel bij het oefenen dubbelunders zeg maar gewoon val op mijn kont. Laat het elastiek tussen mijn benen schieten _O- . Ik kan zo nog wel even doorgaan

barbar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 21:54

Oh ja, elastiek tussen mijn benen laten schieten heb ik ook wel eens gehad, auwwww!!!!!
Wod ging redelijk, we hebben bulgarian split Squat geoefend en daarna 21-15-9 back Squat en ring dips. Ik bleef al een tijd met de meeste oefeningen op 35kg hangen, die heb ik nu iig met de back Squat opgeschroefd naar 40kg

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 22:32

Lekker barbar! Klinkt als een leuke wod

Ik heb een nieuw pr op mijn sumo deadlift: 75 kg *\o/* tijdens de w-up ook al super lekker en snel 400 m gerend, was echt een lekkere avond :D

-Namiro-

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 22:44

Ik ben jaloers op jullie!! Ik wil ook weer crossfitten!! Hopelijk nu op naar herstel na de fysiobehandeling van vandaag! :j

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 22:47

Namiro waar doe je crossfitten? Zie dat je ook in limburg woont :P gewoon lekker voorzichtig opbouwen als je weer mag, moet je nog lang wachten?

-Namiro-

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 07:26

Ik crossfit in Weert Santiago. Jij?

Na volgende week mag ik weer. Ontsteking in een spier door twee verschoven ribben, dus wil echt mijn rust nemen voordat ik weer ga beginnen..

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 09:03

Ah ik zit in sittard. Oei, ja voorzichtig doen daarmee. Ik ken het, met die stomme pees ontsteking in mijn pols.... zo vervelend.

barbar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 22:28

Vanavond weer een Oly les gedaan, snatches, het blijft een moeilijke oefening