DeniseES schreef:Kayleigh, heb ik dat gemist in het topic? Wat je niet voldoende binnen krijgt kan toch bij voorbaat al uit je vetopslag gehaald worden? Je lichaam verbrand het toch wel, maar waar het vandaan komt hangt af van wat je gegeten hebt? En of je eet teveel, dan wordt het opgeslagen, of je eet precies goed, dan blijf je stabiel en of je eet te weinig, dan wordt het eerdere opgeslagen verbruikt.
Het staat inderdaad in het topic, paar pagina's terug. Maar je BMR is de hoeveelheid kcal die je lichaam nodig heeft om 'in leven te blijven'. Celvernieuwing, het juist laten functioneren van organen, etc. Het lijkt mij dat als je niet aan die behoefte voldoet en je lichaam het uit vetopslag moet halen, je in de 'spaarstand' komt. En ook lijkt het mij dat je organen dan niet optimaal functioneren. Heel je lichaam kan dan niet optimaal functioneren...
Plus, je mist dan ook de juiste macro's en micro's.
Nou zal het heus niet erg zijn als ik eens een paar dagen maar 1000 kcal binnenkrijg maar dit structureel volhouden om af te vallen zal zeeeer ongezond zijn.
En ik wil graag wel gezond zijn