zieke/revaliderende medebokkers gezocht

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

alcootje

Re: zieke/revaliderende medebokkers gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 13:17

Hey Tazzy, dat zou een mooie optie voor jou kunnen zijn!! Nu hopen dat het zich snl verder gaat ontwikkelen en dat het voor jou zou kunnen gaan werken.

Bloembloem, ik las het al in een ander topic. Balen , hopen dat fysio iets voor je kan betekenen.
In Nederland opereren ze idd liever niet.

Een kleine update van mijn kant, vandaag drie weken geleden dat ik ben geopereerd en het gaat goed.
Mijn kastje doet zijn werk en de zenuwpijn in mijn benen is nu echt onder controle te houden. Vorige week is er een nieuwe instelling bij gezet en nu wordt ook de pinnen mijn rug meegenomen .
Ik mag nu langzaam aan de morfine gaan afbouwen. Het is echt een openbaring dat er nu tijden bij zijn dat ik gewoon " geen " pijn voel.
Ik ben echt gelukkig. Nu nog even rustig aan doen.

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 13:31

Wat fijn dat het nu al zo'n effect heeft op je pijn!!

maatje987

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 15:54

ik ben nu even weer in een diepte punt beland iemand van school een meid dacht leuk te zijn en het allemaal weer is beter te weten :( zoals jullie weten zit ik al een tijdje ziek thuis
zo,n twee maanden terug stuurde ze al een berichtje met dat ik me niet zo moest aanstellen en dat ik gewoon maar naar school moest komen want er is niks met mij aan de hand
ik had hun heel netjes uitgelegd dat ik onderzocht werd enzo toen zeiden hun weer van ja maar ik geloof er niks van want je doet nep en dit en dat

nu krijg ik net weer van een van die meiden een berichtje dat ik alleen maar thuis zou zitten omdat ik aan het afvallen zou zijn :\ ja ik ben aan het afvallen maar niet op de goeie manier
toen begon zij er over dat als ik weer op school zou komen ik problemen zou krijgen met mentoren want die gaan allerlei vragen stellen enzo waarom ik niet op school ben geweest en dat soort dingen

ik heb er voorderest niet op gereageerd maar ben dit zo zat allemaal het idee om van school te veranderen en naar een speciale middelbare school te gaan zat al lang bij mij en mijn ouders in ons hoofd maar nu ben ik er zeker van dat ik naar een andere school wil waar ik op ijn minst door alle leerlingen en leraren gewoon word gezien zoals ik ben . :(

sorry voor dit lange verhaal maar moest het kwijt

ik laat alles wat zij gezegd heeft zien aan mijn lerares die donderdag langs komt

Murthul

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 16:05

Wat fijn zeg alcootje!!

maatje987

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 16:08

sorry alcootje had heel even over je bericht heen gelezen maar ik ben ook heel erg blij voor jou dat het helpt :D

alcootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 19:23

Dank jullie wel.
Het werkt idd gelijk omdat dit in mijn ruggenmerg is geplaatst en daar wordt gelijk de stroom op gezet. Op dat moment krijgen mijn hersenen een ander signaal dan mijn pijnsignaal uit mijn benen. Het moet ook gelijk werken anders wordt het Nils. Maar ik ben echt al blij met dit resultaat.
ik heb alleen vandaag wat te veel gedaan en dat mag ik nu dus even bekopen. Maar ik ben blij met al ik heb gedaan.

Maartje, laat je niet gek maken door zulke meiden. Ze zijn het niet waard en als jou mentoren niet eens d belangstelling naar jou persoonlijk kunnen tonen dan vind ik dat echt een tekortkoming van jou school.
Jij weet hoe het zit en jij hoeft je zo niet te verantwoorden.

maatje987

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 19:27

Alcootje klopt ook en de mentoren kunnen het lezen in mijn dossier als ze willen weten hoe het met mij is

Ik ga nu eerst maar is wachten op die arts die zoals verwacht niet gebeld heeft

MonteKarlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 22:04

alcootje schreef:
Hey Tazzy, dat zou een mooie optie voor jou kunnen zijn!! Nu hopen dat het zich snl verder gaat ontwikkelen en dat het voor jou zou kunnen gaan werken.

Bloembloem, ik las het al in een ander topic. Balen , hopen dat fysio iets voor je kan betekenen.
In Nederland opereren ze idd liever niet.

Een kleine update van mijn kant, vandaag drie weken geleden dat ik ben geopereerd en het gaat goed.
Mijn kastje doet zijn werk en de zenuwpijn in mijn benen is nu echt onder controle te houden. Vorige week is er een nieuwe instelling bij gezet en nu wordt ook de pinnen mijn rug meegenomen .
Ik mag nu langzaam aan de morfine gaan afbouwen. Het is echt een openbaring dat er nu tijden bij zijn dat ik gewoon " geen " pijn voel.
Ik ben echt gelukkig. Nu nog even rustig aan doen.

Jaa super goed zeg! :)

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-15 10:22

Maatje, ik zou die meiden lekker links laten liggen, blokkeer ze desnoods. Ze kunnen wel zeggen dat leraren en de mentor over je spreken maar ik heb moeite om dat te geloven. Ik denk dat ze je daarmee alleen aan het treiteren zijn want doorgaans zijn dat geen zaken die met leerlingen besproken worden. Er zullen altijd rot meiden zijn die je het bloed onder de nagels vandaan proberen te halen. Ze zijn jouw tijd niet waar meis, je hebt meer waar je beter je energie in kunt steken.

Ik vind het echt schandalig hoe die arts met je omgaat!

maatje987

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-15 10:39

Ja dat zal ik ook proberen ja en mijn arts is heel irritant om het even netjes te houden

fjordwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-15 11:28

@Alcootje goed zo!
@maatje je kunt ook even contact opnemen met je mentor hierover!
@bloembloem ik heb vorig jaar ook een hernia gehad. Veel fysiotherapie en een hele tijd niet paardrijden.

Ik ben weer aan het opbouwen 2x 11/2 uur in de week. Elke maand 3 uur erbij zodat ik in november, een jaar later, weer voor de groep kan. Wel wennen en vermoeiend!

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-15 11:47

Fjordwijk ben je er een jaar uitgeweest door je hernia :oo ?

Vannacht moest ik oxycodon nemen. Had wel verwacht dat ik om zou vallen. Helaas gebeurde dit niet. Vannacht om 0415 stond ik met mijm kop tegen de muur te bonken van de pijn. Vanmorgen heel eigenwijs weer overgestapt op 75mg diclofenac en 2 pcm, dat werkt nog het beste.

Over een uur neem ik dan maar 2 pcms en vanavond nog een keer 75mg en 2 pcm. Max mg is 150 van de diclofenac,en als il naar bed ga pak ik dan wel weer een tramadol, daar word ik tenminste lekker soezig van.

fjordwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-15 12:12

Nee, maar ben wel mijn baan kwijtgeraakt. In totaal zes maand thuis geweest en toen op een andere school gerevalideerd. In september weer gestart en toen in november een cva (beroerte in de hersen) gehad... nu weer revalideren daarvan! De hernia heeft wel ongeveer een jaar geduurd... :(

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 20:10

Pffff... ik kom net terug van mijn vaste fysio. Hij denkt dat mijn hernia niet te behandelen is en raad een neurochirurg aan van de bergman kliniek. Ben bang dat ik eerdaags op de ok lig.....

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 20:11

Hier hoef je geen dokter voor te zijn om te zien waar het zit.....
Afbeelding

susanne_m

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-15 21:22

ik had vanochtend een heel bericht getypt, ging de laptop ineens een onverachte update doen... foetsie weg bericht!

poging 2,
Maatje, Laat die meiden maar kletsen, jij en je ouders weten wel beter! Ik snap dat het heel erg pijn doet, die gemene woorden. Maar laat het je niet beheersen! je kan je energie wel beter gebruiken.
en apart zeg dat die arts niets van zich laat horen... bah.
En ik duim voor je mee dat je een hond kan krijgen!

Tazzey, ook voor jou een dikke knuffel! Ik heb (nog steeds) veel bewondering voor jou en je doorzettingskracht! Hoe gaat het nu met t lawaai voor de deur, wordt dat al beter?

alcootje: fijn dat de operatie je heeft geholpen!! wauw!
cerilene, lens werkt toch niet helemaal als gepland, of is het nog wennen?

Bloem bloem; ai dat ziet er niet best uit... beterschap meid!
Tyke had een bit pas sessie gedaan, ik snap je paard wel... geen fanfare aan t lijf ;)

Mijn merrie had gister een pech momentje, ging haar voeten wassen en zet haar normaal nooit vast. gisteren op de nieuwe wasplaats dus wel, en je raadt t al. Dat ging gruwelijk fout.. ze steigerde 1 touw brak. merrie werd gekatapulteerd en toen t 2e touw brak lag ze achterover.. wonder boven wonder alleen een schaafplek en wat spierpijn.. schrik zat er goed in!

morgen hoop ik meer duidelijk te hebben, weer een ritje ziekenhuis..

maatje987

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 09:27

nouw mijn arts heeft eindelijk gebeld na drie weken wachten _-:(
zij stuurt ons een formulier die wij moeten invullen met wat voor begeleiding enzo we willen voor mij
en dat moeten we voor dinsdag terug gemailt hebben en dan bespreekt ze dit dinsdag in de zorg groep heet dat daar zitten alle zorg mensen van dat soort dingen enzo en dan belt ze ons hopelijk dinsdag middag al en anders woensdag en dan weet ik weer meer :(

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 09:32

Bloem, je hoeft daar inderdaad geen arts voor te zijn. Ik hoop dat ze je snel kunnen opereren en dat je snel opkapt! Sterkte meis! :(:)

Susanne, dank je wel! Ik heb echt wel perioden dat ik het niet zie zitten, zeker in het begin. De opname in het revalidatiecentrum was voor mij een eye-opener, daar zitten mensen die het zoveel slechter hebben dan ik (als ik, ah well het is nog vroeg) Ik kan wel gaan treuren om hoe slecht het nu is en wat ik allemaal niet meer kan maar daar ga ik me uiteindelijk alleen maar slechter van voelen. Ik kan iedere dag balen als een stekker dat ik niet naar buiten kan om te wandelen, in plaats daarvan probeer ik extra te genieten van de momentjes dat ik het wél kan. Ik heb daardoor ook weer nieuwe dingen ontdekt.

De herrie is weg. Van de een op de andere dag hebben ze de gaten dichtgegooid, asfalt terug gelegd en weggegaan. De werkzaamheden zouden tot eind september duren, blijkbaar waren ze snel klaar. :D

Jemig wat een gedoe met je paard! Nog mazzel dat het goed is afgelopen. Ik kan me goed voorstellen dat je daarvan geschrokken bent!
Sterkte vandaag in het ziekenhuis! :(:)

Maatje, ze heeft eindelijk de telefoon gevonden!! :roll: Ik vind het onvoorstelbaar dat artsen zo kunnen handelen. Juist als arts moet je je toch beseffen dat zo'n telefoontje een heleboel betekend voor je patiënt?!?!

maatje987

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 09:37

ja idd en ik verwacht ook zeker niet dat ze dinsdag middag of woensdag al belt anders is het een hele verassing als ze dan belt

ik hoop wel voor der dat ze dan belt want word er gek van , ze vond het wel super dat we mij ingeschreven hebben bij stichting hulphond nederland

moet wel zeggen dat ik het nu enorm spannend vind worden wat er allemaal gaat gebeuren

Cerilene_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 12:26

Superfijn dat die operatie zo'n uitkomst is gebleken alcoohtje! Wat een opluchting.
Jammer dat het weer zo lang moet duren maatje, mar je moet maar zo denken: Weer een stapje dichterbij.
Wat fijn dat de herrie weg is zeg Tazzey. Pfoeh wat zal dat schelen!
In heliomare zie je inderdaad gevallen waardoor je eigen situatie bijna in het
niet valt. Volwassen mannen die na een beroerte niet meer kunnen praten en met tekeningetjes aan de van moeten om te laten merken wat ze willen. Brrr dat maakte bij mij wel indruk!
Bloembloem brrr sterkte zeg. Ziet er niet mooi uit idd. Hopelijk kunnen ze iig snel wat voor je doen.
Zulke plaatjes zijn zo confronterend dan. Ik zal mijn mri ook eens posten hier. Ik vind het nog steeds bizar dat dat ik mijn kop zat.
Edit: Bij deze. Ook geen artsdiploma nodig om hem te spotten denk ik zo...

Afbeelding

Hier gaat het nog steeds wel steeds beter.
Dat oog is een beetje irritant. Er kan een vuiltje of luchtbelletje onder die lens hebben gezeten wat die irritatie heeft veroorzaakt. Balen want het ging juist zo goed met die lens. Nouja, het gaat alweer beter dan vorige week.
Ik hoop nog steeds heel hard dat ze zo'n gewichtsimplantaatje niet nodig gaan vinden. Heb zooo geen zin in die ingreep. Ook al is het maar een kleintje...
Mijn litteken achter mijn oor is ook al een paar dagen irritant aan het trekken. Terwijl dat litteken al heel mooi is weggetrokken en al bijna helemaal onder mijn haar is gegroeid. Nouja, als dat alles is.
Straks weer therapie. Ik heb er niet zo'n zin in vandaag. Zit zo lekker mijn serietje te kijken en de kleine is bij oma.

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 13:24

Heliomare is heel confronterend geweest voor mij. Ik had een man bij mij aan de eettafel die was nog erg jong, hoge functie bij een bank, gezinnetje enz. Zijn leven ging hem voor de wind. Tot hij een beroerte kreeg. Hij kon maar 1 arm bewegen, kon niet lopen, niet praten enz. Dat vond ik echt heel erg triest. Hij kon op een bepaald moment wel praten gelukkig.

Heftig die MRI!! Ik hoop echt voor je dat die ingreep niet nodig zal zijn. Ik kan me voorstellen dat je geen zin in therapie hebt als je zo lekker zit te kijken en even rustig zonder kindje.

susanne_m

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-15 07:31

ik heb gelukkig geen ervaring met een revalidatie centrum maar kan me indenken dat het heel confronterend is.
Heftige plaatjes hoor...
Mijn mri was destijds niet zo veel op te zien, daarom was het ook wel een schok dat het kraakbeen zo was aangetast.
Wel sta ik nu op de lijst voor een nieuwe MRI, om zeker te zijn dat er geen splinter is afgebroken..
Oftewel het circus begint weer..

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 09:47

Hi meiden,

Hoe gaat het met jullie? Het is stil in dit topic.

Hier gaat het redelijk. Ik heb het weekend heel erg rustig aan gedaan. Doordat ik mijn blog werk voor het weekend al af had had ik ook de kans om bij te komen en daar heb ik echt profijt van. Ik ga dus mijn best doen dat ik aankomend weekend ook niets hoef te doen.

Wat wel raar is is het feit dat mijn linkerbeen soms heel erg veel pijn doet en warm aanvoelt. Het is vreemd omdat ik de benen niet meer voel. Is dit dan een teken dat mijn ruggenmerg herstelt? Of is het "fantoom pijn"?

Cerilene_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 10:12

Idd stil hier de laatste tijd.
Ik ben ook benieuwd hoe het met iedereen gaat.
Ik heb geen idee wat dat betekend Tazzey, maar wie weet. Ik hoop voor je dat er nog herstel inzit! In HM zei de fysio dat ze al vaker had meegemaakt dat er nog veel langer en meer herstel optrad nadat de artsen allang hadden gezegd dat dat nooit ging gebeuren.
Hier gaat het wel goed. Erg vermoeiende weken. Veel gezellige dingen als verjaardagen, koningsdagbbq, visite etc, wat ik toch iedere keer wel heel graag wil, maar erna ben ik wel echt kapot. Verder mijn schoonouders en allebei de verzorgsters van mijn paard op vakantie, dus nog meer drukte.
Ik ben ook een beetje ziek, keelpijn enzo, en mijn dochter heeft de waterpokken. Lekkere Timing.
Maar ook wel weer veel gezelligheid dus de laatste tijd. Daar heb ik ook wel weer eens behoefte aan.

maatje987

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 10:57

heel erg stil inderdaad

Tazzey ik hoop ook dat er nog herstel in zit voor je

Cerilene dikke knuf voor jou en je dochter :(:)

hier gaat het wel redelijk , ik zit enorm in een negatief cirkeltje waar ik uit moet komen met hulp en die hulp komt er snel aan gelukkig . voorderest zijn ze er nog niet achter wat er nou met mijn buik aan de hand is . ik ben er wel een beetje achter war ik wel niet tegen kan twee dingen zeker weten niet en dat is knolselderij en koolzuur dus eigenlijk alles wat met frisdrank te maken heeft :)
deze week of begin volgende week belt stichting MEE weer om te vertellen of ik terug kan naar mijn oude psycholoog die is dus blijkbaar een eigen praktijk begonnen en die zit ook in het gebouw waar stichting MEE zit dus als dat samen kan is dat helemaal top .

Ik ben er wel achter dat ik al een tijdje mezelf niet meer ben en daar ben ik echt heel hard naar opzoek en ik weet dat het goed gaat komen met de hulp die ik krijg :)

En heelllll misschien dit is nog helemaal niet zeker maar mijn ouders hebben het er over gehad en mijn moeder en ik samen weer . ik ga heel misschien als het ooit mogelijk is op een zorgboerderij wonen doordeweeks en dan in de weekenden thuis . aan de ene kant wil ik het wel maar aan de andere kant thuis is wel mijn veilige plekje zeg maar , maar dat gaat helemaal goed komen en als dat gebeurd zal ik toch moeten wennen natuurlijk :)

en ik zit er ook over te denken om van school te veranderen aangezien ik hier niet de begeleiding krijg die ik nodig heb en die ga ik ook niet krijgen dat hebben we aan het begin namelijk aangegeven dat ik veel begeleiding nodig heb en in het tweede en derde jaar nog een keer aangegeven maar ik krijg het gewoon echt niet dus als de mogelijkheid is dat ik op een school terecht kan waar ik de juiste begeleiding krijg dan neem ik die kans zeker aan

zo dit was een lang verhaal :)